رواية صغيرة العاصى الفصل السابع 7 بقلم ندى احمد


رواية صغيرة العاصى الفصل السابع 7 بقلم ندى احمد


فيروز اخدت العصير و بدأت تشرب

و كان عاصى بيبص بخبث و مبسوط


فجأة فيروز وقع من ايدها العصير غصبا عنها بسبب انها حسيت بدوخة بسبب المنوم لانه مفعوله قوى

فيروز كانت هتقع بس عاصى مسكها و حطها على السرير

و راح دخل دكتورة نسائية لفيروز

الدكتورة خرجت

عاصى : ها ايه

الدكتورة : تمام يا عاصى بيه

عاصى : يعنى هى بنت ولا لاء

الدكتورة : بنت ايوة

عاصى : متأكدة

الدكتورة : ايوة يا عاصى بيه ده واضح جدا

عاصى : تمام شكرا يا دكتورة

فيروز كانت لسه نايمة بسبب المنوم


عاصى دخل لفيروز و قعد جنبها و بدا يملس على شعرها


عاصى: انا اسف يا فيروز بس كان لازم اتأكد ممكن لأن كل البنات اللى شوفتهم مش زيك انا بحبك يا فيروز معرفش امتى بس حاسس انك بقيتى ملزمة منى و حاجة تخصنى و مش عايز ابعد عنها و بعدين اتأكد انه غطها كويس و خرج لاوضته و نام

فيروز تانى يوم الصبح حضرت الفطار

فيروز: هو مفيش حد هنا فى البيت

عاصى : اصل مش بحب احس ان فى حد عايش معايا مش باخد راحتى مفيش حد بيقعد يعنى تعود

فيروز حسيت انه يقصده و انه ممكن يكون مضايق من وجودها


عاصى : مش قصدى انتى طبعا يا فيروز انا اقصد الخدم ملهمش امان لكن انتى انا حاسس ان البيت نور بيكى ده كفاية انك اول حاجة اشوفها الصبح ده الواحد معه قمر

فيروز : هو انت مش مضايق من وجودى

عاصى : لاء بالعكس ديه احلى حاجة حصلتلى انت خلاص هترجعى المدرسة تانى

فيروز : بجد شكرا اوى يا عمو


عاصى : مفيش شكر …. و أسمى عاصى بلاش عمو انتى محسسانى انى عجوز

فيروز : لاء مش قصدى طب ممكن اقولك يا ابيه يعنى احسن من عمو

عاصى : و فيها ايه لو قولتى أسمى

فيروز بصت بخوف

عاصى : خلاص ابيه احسن من عمو عقبال ما تقولى عاصى كده


فات ٦ شهور و فيروز اتعودت على عاصى و هو اتعود على وجدها فى حياته فى الفترة ديه اتغير كتير عن الاول بقى بيخلص شغل و يرجع على البيت علشان ميسبش فيروز لوحدها

فى يوم عاصى رجع مضايق من الشغل


فيروز : مالك يا ابيه مضايق ليه

عاصى : فى مشكلة يا فيروز

فيروز : مشكلة ايه خير فضفض ان شاءالله كل حاجة ليها حل

عاصى : فيروز انا …

قطع صوت الباب

و كان هاشم و المأذون

هاشم : قولتلها يا عاصى

عاصى منزلة راسه

هاشم : اومال هتقولها امتى المأذون بره

عاصى: جبت المأذون مش قولتلك الاول هاخد رايها

فيروز خرجت لهم بالقهوة

فيروز : ازيك يا ابيه هاشم

هاشم : ازيك يا قمر تعالى يا فيروز انا عايزك

فيروز جت و قعدت جنبه

فيروز : خير يا ابيه هاشم

هاشم : انا ……


يتبع….


                    الفصل الثامن من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة