رواية صغيرة العاصى الفصل الثاني 2 بقلم ندى احمد


رواية صغيرة العاصى الفصل الثاني 2 بقلم ندى احمد


عاصى : انتى شكلك عايزة تفكى انا هصبلنا كاسين كده علشان تفكى و خرج علشان يجيب التلج

عاصى دخل لاقى فيروز غرقا*نة فى د*مها

عاصى جرى عليها شالها بسرعة و جاب دكتورة عملت اللزم و هى نامت من المسكن و التعب راح عاصى حض*نها و نام

فيروز صحيت الصبح لاقيت عاصى مسكها بتملك

فيروز : اتسعت عنيها لما شافته مقرب اوى و لثانية ظنت انها غلبها النوم فنامت على السرير فى بيتها و ان مرات ابوها هتضر*بها

فيروز بخوف تلقائى حاولت تقوم

عاصى بنوم : صحيتى يا حلوة

فيروز اتجمدت مكانها

عاصى راح حوطها من خصرها : كده تبوظى ليلة امبارح

فيروز : لو سمحت ابعد ايدك تيتا قالتلى انه عيب و ميصحش


عاصى باستهزاء: تيتا

عاصى قرب علشان يبو*سها

فيروز بخوف : ابعد عنى ممكن كده احمل

عاصى : حامل من بو*سة

فيروز بكسوف و سذاجة : ايوة

عاصى بانفعال : ايوة ايه هو انتى بتستعبطى ولا ايه يا بت

فيروز دمعت و وشها بدا يحمر


فيروز : انا عارفة انك عايز تبو*سنى بس ده حرام و عيب و تيتا قالت ميصحش

عاصى بخبث : طب فيها ايه لو بو*ستك تيتا قصدها انه عيب لو مع حد غريب لكن انا اعرفك

فيروز : لاء تيتا قالتلى كل الناس عيب و لو سمحت انا عايزة اروح


عاصى : لاء انتى هتفضلى هنا

فيروز : هفضل هنا ليه و نبى يا عمو روحنى اخواتى وحشونى

عاصى فى باله : هى بجد كده و لا بتستعبط عليا شكلها هتحلو انهاردة

فيروز : عمو عمو

عاصى : متقوليش عمو قوليلى يا عاصى أسمى عاصى و انتى يا قمر

فيروز : أسمى فيروز ممكن بقى اروح

عاصى : اسمك حلو يا فيروز بصى انا جايبك هنا علشان عايزك تشتغلى عندى و علشان كده مضطرة تباتى معايا كام يوم علشان الشغل

فيروز : يعنى بابا هيرجع ياخدني من هنا

عاصى : لو شغلك عجبنى هعملك اللى انتى عايزه

فيروز بفرحة طفولية : بجد طب انت عايز شغل ايه علشان اروح بسرعة انا شاطرة

عاصى بخبث : هنشوف

عاصى: جيه يقرب منها و بدا يمشى صباعه على وشها


فيروز بدأت تعيط : تيتا قالت عيب كده

عاصى بزهق : تيتا ايه دلوقتى ايه ده و راح قام بزهق

فيروز فضلت تعيط

عاصى رجع بهدوء و بدا يفهم يعملها ازاى

عاصى : انتى مش عايزة تعرفى ايه الشغل علشان تروحى


فيروز بتدمع : اتفضل

عاصى : اصل انا وحيد و دايما عايش لوحدي فكنت جايبك تلعبى معايا و نقعد نتكلم شويا نبقى صحاب مش اكتر

فيروز : ايه ده ملكش صحاب خلاص انا هبقى صحبتك بس لو كده نروح


عاصى : طبعا …. انا هنزل اجيب الفطار

عاصى نزل اخد الفطار و مشى الخدم

عاصى جاى يفتح الأوضة لاقها قربت منه

عاصى حط الاكل على الترابيزة

فيروز بدأت تفك زراير قميصها قدامه

عاصى : ايوة كده بداتى تفهميني

فيروز : ……


يتبع....


                      الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة