
رواية أسير الأحلام الفصل التاسع 9 بقلم جمال المصري
بسم الله ولا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو علي كل شئ قدير ما شاء الله كان وما لم يشاء لم يكن
امريتا .. ده الوقت المناسب عشان روحك تتحرر من جسد الانسي الضعيف وترجع لجسدك يا سنان
سنان .. بيبص لجسده اللي امريتا احتفظت بيه طول السنين دي وبيبص لامريتا لو ده حصل دلوقتى يبقا انا بحكم علي جاسم بالموت وعلي كبيرة السحره بالهلاك في عالم البشر
امريتا .. ده قدرهم يا سنان
سنان .. لا يا امريتا بمجرد ما استعيد السيطره علي السبع ممالك وقتها بس هتقدر روحي ترجع لجسدي وكمان جاسم يرجع عشان يكمل حياته وكبيرة السحره هتقدر ترجع هنا
امريتا .. بس مستحيل بجسد الانسي الضعيف ده هتقدر تستعيد الممالك
سنان .. بجسدى ده انا هقدر احقق كل الي قولته انا مش عايزك تقلقي يا حبيبتي
امريتا .. الوقت بيعدي بسرعه وكلها كام يوم ولو ما سبتش الجسد ده هتموته انتو الاتنين وانا مستحيل اسيبك تروح مني تاني
سنان .. ان شاء الله ما فيش بعد تاني يا امريتا وقبل اكتمال البدر هنكون قضينا علي سارومان
امريتا .. بتترمي في حضنه ياريت يا حبيبي انا نفسي اخلص من الكابوس ده باي تمن
سنان .. بيحضنها قريبآ جدآ هترجع الشمس تنور الممالك السبع
جهور .. بيقلب المملكه عشان يقبض علي سنان واركون لكن لم يستطيع العثور عليهم
جنثار .. بيقرب من جهور قدرت توصل للامير سنان
جهور .. للاسف لا كأنهم اختفو من المملكه كلها
جنثار .. جهور لازم تقبض عليهم الملك سارمان هيتجنن والغضب مسيطر عليه وانا خايف انه يقتلك في اي لحظه
جهور .. بعد كل الخدمات الي انا قدمتها للمملكه يكون مصيري الموت
جنثار .. انت عارف ان الملك سارومان ما عندهوش رحمه خصوصآ اذا كان الامر بيتعلق بالامير سنان
جهور .. ياريت تقدر تساعدني يا كبير الحكماء انت عشت سنين مع الامير سنان واكيد ممكن تعرف هو اختفى فين
جنثار .. الامير سنان بقا عارف ان طاعتي واخلاصي للملك سارومان عشان كده مستحيل يروح اي مكان انا اعرفه
جهور .. والعمل ايه انا قلبت المملكه كلها ومالهمش اي اثر
جنثار .. انا هحاول اوصل الي اي طرف خيط يوصلنا ليه ووقتها تقبض عليه وترجع من المقربين للملك سارومان
جهور .. وانا هكون تابعك طول حياتي
جنثار .. الملك سارومان بيستدعيني وفي لحظه بيختفه وبيظهره في قاعه الحكم
سارومان .. جهور عملت ايه
جهور .. قلبت المملكه كلها ومالهمش اثر
سارومان .. وانت يا جنثار قدرت توصل لحاجه
جنثار .. انا بحثت في كل الاماكن اللي اعرفها ولم استطيع العثور عليه
سارومان .. يعني الارض انشقت وبلعته
جهور .. ممكن يا مولاي يكون لجاء لمملكه من الممالك السبعه
سارومان .. بدون سيف النور المقدس مستحيل يقدر يهرب من وحوش الجحيم ويقطع الحدود يا جهور
جنثار .. انا متاكد انه لسا هنا زي ما متاكد ان اركون مات دلوقت
سارومات .. موت اركون نصر بالنسبه لينا وبكده هيكون سنان لوحده
جنثار .. سنان بعد موت اركون مش هيقدر يكمل لوحده
سنان .. بيرجع لي اركون
اركون .. مولاي الامير سنان
سنان .. جه الوقت يا اركون عشان اجبر سارومان يروح للمكان الي فيه سيف النور المقدس
اركون .. انا تحت امرك يا مولاي بس ده هيحصل ازاي
سنان .. سيف النور بمجرد ظهوره بينور من الارض للسماء لو قدرنا نعمل نفس النور ده سارومان هيفكر اني وصلت للسيف واكيد هيروح عشان يتاكد وانا هكون وراه وبكده هنقدر نوصل لمكان السيف
اركون .. بس فيه خطر عليك يا مولاي لو سارمان اكتشف انك وراه وخصوصآ ان لسا قوتك ما رجعتش
سنان .. لازم من المخاطره يا اركون ودي المحاوله الاخيره عشان اقدر اوصل للسيف
اركون .. وانا تحت امرك يا مولاي وجاهز اضحي بروحي عشانك
سنان .. بيطلع بره المغاره
اركون .. بيطلع وراه
سنان .. بيطلع خنجر النور وبيرفعه للسماء يا خنجر النور نور سماء مملكة جنوريث وخفي الظلام بقدرة الاجداد والاسلاف انا الامير سنان ابن الملك برمان ابن الملك نعمان امير الممالك السبع العظام الان نور سماء جنوريث
اركون .. بيقول تعويذه سحريه وبيوجه كل طاقته ناحيت الخنجر
.. بيطلع من الخنجر نور بيبدد الظلام للحظات
سارومان .. بيقوم مفزوع من علي العرش مستحيل
جهور .. فيه ايه يا مولاي
جنثار .. ده نور سيف النور المقدس
سارومان .. فعلآ كلامك صحيح بس ازاي مستحيل سنان يقدر يوصل لمكان السيف وبيختفي من القاعه
جنثار .. بيختفي كمان عشان يراقب سارومان لكن للاسف ما قدرش يوصله وقرار يروح المغاره للامير سنان
اركون .. جنثار انت جيت
جنثار .. ايوه بعد نور سيف النور ما نور المملكه كلها
اركون .. ده مش نور السيف المقدس
جنثار .. مستحيل انا شوفته بعيني وسارومان اتجنن لما شافه واختفى من قاعة الحكم حاولت ارقبه لكن اختفي في لحظه
اركون .. ما تقلقش الامير سنان وراه ومش هيسيبه غير لما يوصل لمكان السيف
جنثار .. سارومان خبيث وانا خايف يكشف الامير سنان
اركون .. انا حاولت امنعه لكن انت عارف الامير عنيد
جنثار .. عارف يا اركون انا هرجع القصر عشان اعرف الاخبار بمجرد رجوع سارومان
سنان .. اخيرا هوصل للسيف يا سارومان وبيكون مستني سارومان عند بحيرة الظلام
سارومان .. بيوصل لبحيرة الظلام وبينزل في اعماق البحيره
سنان .. بينزل وراه
سارومان .. بيدخل في سرداب بيدخله تحت جبل الاشباح السبعه
سنان .. عشان كده نور السيف مختفي
.. سيف النور المقدس نوره زاد اووي وكأنه عايز يهرب من الكهف ويوصل للامير سنان وصوت السلاسل بيهز جبل الاشباح السبعه والمملكه بيضربها زلزال وامواج البحيره بتضرب اسوار المملكه ..
سارومان .. طول ما السيف اتحرك يبقا سنان هنا وبيختفي
سنان .. بيدخل الكهف وبيبص للسيف وبيقرب منه
.. وفجأه بيلاقي نفسه محاصر من سارومان ووحوش الجحيم ..
سارومان .. كنت فاكر اني بالغباء ده كنت عارف انك هتحاول توصل للسيف باي طريقه ولما شوفت النور في السماء افتكرت فعلآ انك اخد السيف لكن وانا جاي علي هنا لقيت الظلام لسا مسيطر علي المملكه عرفت انها خدعه منك والسيف الي فيه قوتك هيكون سبب هلاكك
.. والكل بيهجم علي سنان مره وحده والسيف بيحاول يتحرر وسنان بيحارب سارومان ووحوش الجحيم لوحده وبيقتل في وحوش الجحيم لكن الكتره تغلب الشجاعه وسارومان واقف بعيد خايف من سنان لحد ما وحوش الجحيم قدره يسيطره علي سنان
سارومان .. بيقرب وبيمسك خنجر النور الي بيكون وقع من سنان اخيرآ يا سنان هتموت وبيقرب اكتر وبيطعنه بالخنجر
سنان .. بيترمي علي الارض
سارومان .. بيبص علي السيف بيلاقي نوره انطفأ اخيرا موتك يا سنان وسيف النور ما بقاش له اي قيمه ولا له وريث
قائد وحوش الجحيم .. سارومان الممالك السبع اتمردت علي حكمك وبيستعده للهجوم علي المملكه
سارومان .. كانوا فاكرين ان سنان استعاد السيف لكن بعد موته خلاص الكل هيخضع لي وبيختفه كلهم وبيرجعه علي القصر
عباد_الله_اذكره_الله.
الفصل العاشر من هنا