رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل التاسع والثلاثون 39

بقلم حبيبه


ورد في غرفتها على سريرها قاعده مربعه ورابطه سكارف على شعرها ذي الستات الكبيره 

ورد وهي تضرب علي قدمها: اه ياعلي الكلب زمانك هايص ولايص ومشهيص ياجزمه اه منا عرفاك بتاع بنات وصايع 

طب اكلمه اشوفوا ولا لا لاء لاء بلاش علشان لو كلمته احتمال لأ متاكده اني هاولع في امه ابو عين زايغه ده طب انا مش عارفه ليه جويا نار كده ليه عاوزه اقوم اروحله دلوقتي ليييه انا بعمل كده وهاموت من جوايا وقلبي هايموت 

اعاااااااااااااا 


ثم رن هاتفها 

ورد: الوووو مين 

احمد: انا احمد يابنتي 

ورد: خير يااحمد في حاجه 

احمد: ها لاء بس قولت اتطمن عليكي من فتره بس كنت خايف تكوني نمتي فاقولت اجرب وخلاص والحمد لله صاحيه 


ورد: الحمدلله بخير وكنت لسه هنام دلوقتي قبل ماترن. 


احمد: انا اسف اني زعجتك بس حبيت اكلمك واتطمن عليكي 


ورد: ربنا تسلم يااحمد بعد اذنك لو مش هاتنزعج لازم انام.... 


احمد: ها لأ عادي ياحبيبتي ولا يهمك 


ورد: سلام

احمد: سلام 

اغلقت ورد الخط 


احمد: مش عارف ياورد بتعامليني ليه كده طريقتك معايا ناشفه اوي وصعبه وانا بداءت اتعب يلا خليها على الله 


ورد: اما اتخمد يمكن مافكرش في اللي يولع ابو عين زايغه الصايع ده


شاب: ايه يامزه مالك لوحدك كده ايه مش لاقيه اللي يسليكي ولا ايه بس ماتقلقيش انا في الخدمه دايما ياحلوه وشقتي كمان ههههه. 


اخذوا باقي الشباب يضحكون...... 


كانت اسيا تريد الذهاب

الا ان اوقفتها يده... 

عماد: على فين يابت بلاش الشويتين بتوعك دول دا انا عماد الي مافيش بنت تقدر ترفضه  تعالي بس وهاظبطك هاعيشك ليله ولا الف ليله وليله دا احنا نهارنا ابيض ههههههه... 

صفعته اسيا بغضب على وجهه بااقصى قوتها.. 


عماد بغضب: انتي بتضربي مين يابنت 

 دا انتي نهارك اسود ياوس

ثم رفع يديه استعدادآ لضربها ولكن وجد من امسك يديه بقوه.... 

يونس بغضب وعينيه تطلق الشرار: الاسود ده هاخلي امك تلبسه عليك ياروح امك....

وتفاجأ عماد بعدد لا يعد من اللكمات في وجهه الا ان وقع ارضآ ووجه ليس له اي ملامح ولم يكتفي يونس بل ظل يضربه بقدمه 


يونس: دي علشان بصتلها بعينك ياو

ياابن ال  ودي علشان ايدك لمستها يازباله ودي لانك بس فكرت فيها بطريقه غلط ... 


كل هذا في دائرت بادي جار تبع يونس ولم يتجرؤ علي الاقتراب لمنع يونس لهم.... 


دخل يوسف ممن بين البادي جارد وجد يونس يضرب ذلك الشاب. 


يوسف بقلق: يونس يونس اهدى اهدى  خلاص الواد مات في ايدك اهدى خلاص 


يونس بغضب: سيبني لازم اعرفه اذاي يتجراء بس يبصلها وحيات امي ماهارحمه.. 


يوسف: خلاص ارجوك يايونس الصحافه هنا والاعلام ارجوك اهدى


ذهب علي اليه واخذ يسحبه من فوق الذي فقد وعيه..... 


علي: يونس يونس خلاص الواد هايموت في ايدك اهدى يابني بقى اتهد خلاااااااص 


ابتعد يونس ثم بصق عليه...... 

ثم نظر لاسيا وجد زينه تحتضنها وهي تنظر له في صمت تام ولا تعطي اي ردت فعل

جميلة: حسابي ياوليد علشان خلصت وهاروح 


اعطاها وليد حسابها


جميله: اشطا يلا سلام 

وليد: مالسه بدري ياجميل دا انا لسه كنت جايلك علشان اقولك ان صاحب الحفله طالبك تقعدي معاه شويه.. 


جميله: نننعم هو مين ده ياحيلتها اللي اقعد معاه انت عبيط ولا ايه ياوليد قولتلك الف مره السكه دي مش سكتي 


وليد: في ايه يابت مش عليا الشويتين دول دا انتي رقاصه ياحلوه  انا ساكت ليكي بقالي كتير واقول مش مهم مسيرها دماغها تلين بس جو الطاهره الشريفه ده مش عليا ياروح امك... 


جميله: دا انا اللي هاطلع روح امك يا و( #****"#) انا اشرف وانضف منك ومن اهلك يازباله ملعون ابو اليوم اللي شوفت فيه واحد ذيك شيطان اتفوا. 


ثم تركته وذهبت.... 


وليد: ههههههه لأ ياحلوه اللي عملتيه ده هادفعهولك غالي اوي اوي ههههههه 


اخذ يونس اسيا من بين احضان زينه..... 


يونس: انتي كويسه فيكي حاجه الحيوان ده ضرك بااي حاجه. 


كانت اسيا تنظر له بصمت تام  وهو يهز جسدها بخوف..... 


يونس بخوف: اسيا ردي عليا ارجوكي بلاش تخوفيني عليكي... 


هزت اسيا اخيرآ راءسها له على انها بخير.. 


يونس وهو يتنفس براحه: طب الحمدلله طب اخدك للدكتور.. 


هزت اسيا راءسها بلاء وهي تنزع يديه على اكتافها..... 


عقد  يونس حاجبيه بااستغراب لفعلتها تلك ولكن التزم الصمت.... 

يونس: تمام تمام.. 


ياسمين: ايه ده في ايه 

ومين اللي علي الارض ده

يونس: ولا حاجه يلا خلينا نمشي زينه هاتي اسيا.. 


ياسمين: نمشي ليه احنا يادوب وصلنا و لسه بدري.. 

ثم وجهت كلامها لاسيا 

ياسمين: اكيد انتي السبب كل شويه تعملي مشاكل  انتي مابتزهقيش وخارسه اومال لو كنتي بتتكلمي كنتي عملتي ايييييه 


نظرت لها اسيا بكسره ودموعها علي خدها 


كادت زينه ان تتكلم ولكن سبقها يونس هذه المره...... 


تفاجأت ياسمين بكف على وجهها انزل من فمها الدماء من قوته 


ياسمين: انت بتضربني يايونس 

يونس وهو يجز على اسنانه بغضب يقترب من اذنها: حظك كمان اننا وسط ناس والا كنت دفنتك حيه بمكانك دلوقتي اقسم بالله لو مامشيتي قدامي دلوقتي لاسحبك من شعرك اللي فرحانه بيه ده وامسح بيكي المكان كله فاهمه.. 


ياسمين بخوف ورعب: حا ح حاضر حاضر 


يوسف: على فين لسه بدري يايونس دا سوء تفاهم وخلص خلاص وانا بجد اسف بجد علي اللي حصل ده ياريت تتقبل اعتذاري اسف لحضرتك وللانسه اسيا 


نزلت تلك الكلمه على مسامع اسيا كالصاعقه مما ذاد دموعها اكتر واكتر..... 


راءى يونس ذلك ذاد خوفه عليها اكثر....  


يونس: ولا يهمك يايوسف

انت مالكش ذنب بس لازم امشي علشان حالة اسيا ماتسمحش اني اخليها  .. 

يوسف: ولا يهمك يكفيني انك شرفتني الشويه دول شرف ليا اتفضل يافندم 


وضع يونس نظارته وخرج بكل هيبه وشموخ  وبجانبه علي  وخلفه زينه واسيا وياسمين خلفهم وخلفهم البادي جارد :

كانت جميلة في طريقها للخروج من الڤيلا التي كرهتها بشده.. 


من بعيد......... 

وليد: هي دي ايه رأيك فيها ياباشا.... 


الرجل بسكر: دي مزه اوي يخربيتها البت دي دي عليها جسم يتاكل اكل 


وليد: شوفت ذوقي ياباشا حاجه كده من وش القفص ياباشا ههههههه...


الرجل وهوو يااكلها. بعينيه بطمع.. 


الرجل: لأ عفارم عليك والله   


وليد: تلميذك ياباشا 

فين بقى اللي وعدتني بيه 


الراجل وهو يعطيه شيك 

الرجل: خد خد وهوينا بقى..... 

وليد بجشع وهو ينظر لما يحمله: عيوني ياباشا اتمنالك ليله سعيده خلي بالك صحيح البت دي ممكن تكون دماغها ناشفه حبه فا لو عصلجت معاك.... 


الراجل: ماتقلقش اللي دماغه ناشفه احنا نخليها تلين غور انت 


وليد: ههههههه عيوني ياباشا 


وليد فى نفسه: وحيات امك لتجيلي وتركعيلي يازباله اتمنالك ليله نكد ياجوجو ههههههههه


 جميله: ال اقعد ال قعد عليهم قطر ولاد الجزم دول عالم ولاد*****

يوووووه اوف وانا هاخنق نفسي ليه ملعون ابو اللي جابوهم على ابو دي شغلانه هي ناقصه قرف 


الراجل: في حاجه ياقمر مالك مخنوقه كده 


جميله: وانت مالك ياعم  حد كلمك روح ياجدوا شوف يمكن حد عاوزك... 


الراجل: بس انا عاوزك ياجميل 


جميله: عاوز مين ياحج بقولك ايه عدي يومك ياعم انت مش ناقصاك 


الراجل: اعدي ايه يومي ده مش هايعدي غير بيكي يابطايه انتي 

تعالي بس وانا هادلعك تعالي.. 


جميله: اجي فين ياللي يجي عليك عربيه نقل تشيلك يابعيد ياعرت الرجاله ياراجل يااوفه ياابن ***""*"اتفوووا 


الراجل: اه يابنت ال###***طب وحيات امك لاوريكي يازباله انا هاعرفك..


              الفصل الاربعون من هنا 



تعليقات