رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الثاني والعشرون 22

بقلم حبيبه


اوصل علي ورد لمنزلها 

وكانت ورد نايمه 

ظل علي يتأملها لفتره  

علي في نفسه: ياااالهويييي قمر يابت وتكه يخربيتك مش عارف ليه ياورد اول مابشوفك قلبي بيرقص كده حبيتك من غير مااحس والله رغم لسانك ده بس بحبك بكل تفاصيلك عصبيه او هاديه او رخمه بحب كل حاجه فيكي يارب اجمعني بيها يارب هاموت لو بعدت عني يارب 

اما اصحيها بقى بدل مااتهور وارقعها بوسه بنت المضيقه دي 

علي بهمس: ورد ورد ووورد 

ورد: اممممممم 

علي: اصحي يلا وصلنا 

ورد بنوم:  طيب طيب خمسه وصحيني  

علي بصوت عالي نسبيآ : اصحييي يابت 

ورد بفزع: ايه ايه مين مات البيت بيولع اجري ياوزه 

علي بضحك: هههههههه هههههههه اهدى اهدي دا انا يامجنونه 

ورد بغيظ: تصدق انك مستفز ياض اعاااااااااا 

حد عاقل يصحى حد كده ياذفت انت 

علي: هههههههه اعملك ايه بقالي ساعه بصحيكي براحه وانتي ولا هنا ولا هناك وانا اصلآ ناسي اني بصحي فى جاموسه 

ورد: غور ياض من وشي كتك القرف سلام 

علي: هههههههه سلام ياموزه 


سعاد: ايوه ياباشا 

عز الدين: ايه الاخبار ياسوسو 

سعاد: الواد يونس يابيه لاحظته بيبص للبت الخرسه دي نظرات انا خايفه تتحقق 

عز الدين بغضب: ننننعم ياروح امك نظرات ايه ياختي اومال انا مدخلك البيت لييييه مش علشان تفرقي بينهم اتصرفي والا انا هاتصرف واطلع بروحك وقتها انتي وبنتك وابنك الصايع ده فاااااهمه 

سعاد بخوف:  حاضر حاضر والله يابيه 

عز الدين: غورري ويجيلي افكار تعجبني احسنلك فااااهمه 

سعاد: حاضر يابيه 

قفلت سعاد التليفون بخوف وقلق 

سعاد: يالهوي يالهوي ليعملي حاجه انا وولادي 

لأ انا لازم اتطمن على الواد ياسر دايمآ واجع قلبي كده 


في مكان ما يوجد به جميع ماحرمه الله من الفساد 

عماد: وبعدين هو انت مش ناوي تدفع اللي عليك ولا حاجه كده كتييير اوي 

ياسر بسكر: ياعم اصبر عليا كام يوم بس امي تخلص مصلحتها بس 

عماد: صابر بقالي كتير اوي ومافيش حاجه حصلت ياعم 

ياسر: قريب قريب اصبر بس شويه 

عماد: ماشي ياعم لما نشوف اخرتها مجبور استنى 

ذهب عماد وجأت اليه احدى فتيات الليل ترتدي مايظهر اكثر مما يخفي متهايقلي كده مافيش خالص 

سهى بمياصه: بيبي وحشتني ياروحي 

ياسر: انتي اكتر ياقلبي 

ياسر 

شهرته الصايع الشمام

ابيض عيونه سوده اوي 

ضيقه شعره خفيف انفه متوسط لديه لحيه خفيفه 22سنه صايع مش بيعمل حاجه غير اللف فى البارات وشرب المخدرات مديون لتوب الارض ......... 

سهى..... 

راقصة بارات شعرها تلجي عيونها بني فاتح بشرتها قمحاويه انفها صغير فمها متوسط طويله  جسدها ممشوق

تعشق الاغنياء الاغبياء 


 سهى: ايه ماوحشتكش ولا ايه 

ياسر وهويقبلها : طبعا ياقلبي وحشاني موووت

.........  ....... 

(رقعت الاخت سهى ضحكه هزت الكباريه كله) بارك الله فيكي يااخت سهى

ياسر: اموت انا في الموز ابو لبن 

سهى بضحكه مايصه وهي تحرك اصابعه على وجهه بدلع : طب ايه مافيش حاجه لحبيبتك ولا ايه ياروح سهى انت

 فى ياقلبي ثم طلع من جيب بدلته عقد دهب 

سهى بدهشه ولهفه:اخذته منه بسرعه وااو يجنن يابيبي ثم قبلته من خده 

ياسر: هي دي حلاوة عقد غالي كده 

سهى بضحكه مايعه:تؤ تؤ اخس عليا مايصحش  طب تعال معايا وانا اديك حلاوتك اللي تعجبك 

ياسر: هوا 

ثم ذهبوا ليفعلوا ما حرمه الله...... 


دخلت اسيا لغرفها واغلقت الباب ثم وفجأه وجدت يد على فمها صدمت بشده وخوف وكادت ان تقع مغشي عليها الا ان تكلم فى اذنها بصوت هامس وانفاسه تلفح اذنها 

يونس: دا انا اهدي يااسيا 

هدأت اسيا قليلآ واطمأنت لسماعه صوته

 وفجأه صدمت بشده من وضعها فاهو اصبح امامها والحائط خلفها رفعت نظرها له بأستغراب وخوف شديد ورعب لا يوصف من نظراته الغاضبه بشده رفع يديه الاثنين ووضعها

على الحائط بجانب وجهها واقترب منها قليلآ طبعا مع حفظ المسافه بينهم 


يونس بغضب: فى ايه 

نظرت له باستغراب شديد 

خبط يونس الحائط بجانبها ففزعت اسيا بشده 

يونس: بقولك في ايه انتي ليه متجهلاني كده ليه مش بتبصيلي ذي الاول ليه بتضحكي لعلي وانا لاء ليه بتتغيري لما انا بظهر ليه بتتجاهليني كده لييييه ردي عليا ريحيني ارجوكي انا هاموت من تجاهلك ده

ردي انا مش عارف ليه مش عارف انام وانتي متجهلاني كده ردي عليا ليييه ليه ضحكتي لعلي ليه مطنشاني اوي كده ليه يااسيا ليييه انا عمري ماكنت كده ولا بعمل الافعال دي والله بس بجد ماقدرتش حاولت انام مش عارف طب انتي زعلانه مني ليه انا صالحتك الصبح بلاش التجاهل ده بيقتلني  سامحيني بقى وارجعي ذي الاول معايا 

ظلت اسيا تنظر له بصدمه ولم تتزحزح من مكانها 

يونس: اسيا اسيا سامحيني ارجوكي سامحيني بقى 

ابتسمت له اسيا وهزت رائسها بنعم 

اتسعت ابتسامة يونس حتى ملئت وجهه بالكامل 

يونس: بجد بجد بجد

اتسعت ابتسامة اسيا ايضآ وهزت رائسها بنعم 

فرح يونس بشده وقال 

لها طب يلا هاطلع بدل ماحد يقفشنا بفعل فاضح انا وانتي دلوقتي 

ضحكت اسيا بشده سحر يونس بها وبجمال عيونها واقترب من اذنها حتى لفحت انفاسه وجهها وقال بهمس 

ضحكتك دي لو شوفتها قدام حد غيري هاعلقك ذي اللحمه في السوق صدمت اسيا من كلامه 

فاابتسم 

يونس: نامي دلوقتي علشان ورانا بكره يوم طويل ياسكرتيرتي العزيزه يلا تصبحي علي خير 

ذهبوا جميعآ للنوم 


دخلت ورد بيتها 

وجدت امها مازالت مستيقظه تنتظرها .....

ورد: مساء الخير ياوزه 

زينب: كنتي فين ياهانم كل ده ومن امتى واحنا بنفضل بره للوقت ده 

ورد: اسفه ياماما والله تليفوني فصل وماقدرتش اشحنه والله اسفه سامحيني والنبي 

وعلي والله جابني لحد هنا  .... 

زينب: بصي يابنت بطني انا ربيتك احسن تربيه ولوحدي وماطلبتش من مخلوق يساعدني كبرتك وعلمتك احسن تعليم لحد مابقيتي احسن دكتوره جراحه انا افتخر بيها لكن اليوم اللي يجي عليا تدخلي فيه البيت الساعه 12 وواحد حتى لو صديق وانا اعرفه لاء والف لأ يوصلك للحاره هنا وتركبي عربيته لأ يابنت بطني ياخسارت تربيتي ياورد ياخساره

وطت ورد ببكاء شديد علي ايدها تبوسها 

ورد: اسفه والنبي تسامحيني والله مااقصد انا بنتك ورد اللي ربتيها علي ايدك والنبي ياامي سامحيني والله ماهاكررها تاني ارجوكي

بلاش بلاش انتي ضهري وكل حياتي بلاش تكسريني والنبي والنبي والنبي ياامي

 

 ربتت الام علي راءس ورد بحنان ام لم تستطع الغضب على ابنتها لفتره كبيره

زينب: بس اوعديني ماتتكررش تاني 

ورد وهي تمسح دموعها وتنظر لها بلفه: والله ماهاكررها تاني والله اوعدك 

مسحت زينب لها دموعها بأبتسامه هادئه وقال لها 

زينب: طب يلا ياحبيبتي ادخلي ارتاحي 

قبلت ورد يدها :  حاضر تصبحي على خير 

زينب وانتي من اهل الخير ياحبيبتي 

ذهبت ورد لغرفتها وقبل وصولها 

زينب: ورد جهزي نفسك بكره عم سيد وابنه جاين بكره 

انتي ياسر وسهى من قرفهم وهم علي الفراش عارييين يسترهم ملائه 

وهو يشرب سيجارته رن هاتفه 

ياسر: اممممم

سعاد: انت فين ياذفت انت 

ياسر: في ايه ياماما عاوزه ايه 

سعاد: عاوزاك جنبي عاوزاك تساعدني محتجاك فاهم النهار يطلع اشوفك قدامي فااااهم والا ماتحلمش تشوف مني مليم واحد فاااهم سلام 

قفل ياسر وهو صامت 

سهى: فى ايه يابيبي 

ياسر: ماما عاوزاني اروح عندها اساعدها وان رفضت مش هاشوف مليم منها 

خافت سهى بشده من الا تأخذ منه مال 

سهى: روح يابيبي علشان خاطر تساعدها وعلشان تسد ديونك وعلشان خاطري انا ياروحي 

ياسر: انتي شايفه كده 

سهى: وهي تقترب منه طبعا ياقلبي 

ياسر: خلاص ماشي بس تعالي دلوقتي هاقولك كلمه سر وذهبوا للحرام 


         الفصل الثالث والعشرون من هنا 


تعليقات