رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السادس و الثامنون 86 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل السادس و الثامنون 86

بقلم حبيبه


سعاد: انت اللي عملت كده


........: فراغ


سعاد: ايييه فرااغ فراغ تقتلي ابني وهو ذنبه ايييه انت كنت المفروض تقتلها هيسعاد: انت اللي عملت كده


........: فراغ


سعاد: ايييه فرااغ فراغ تقتلي ابني وهو ذنبه ايييه انت كنت المفروض تقتلها هي مش ابني انا...... 


.......: نصيبه بقى 


سعاد باانفعال: بقولك اييييييييه....... 


........: سعاااااااااااد لسانك الحلو ده  لو طول معايا تاني وعزت جلالة الله لاقطعه وادفنه وانتي جنبه فاااااااهمه...... 


سعاد بخوف: ح حاااا حاضر حاضر بس انت وعدتني تحميني انا وولادي يونس سامحني مره لو كشفني المره دي هايقتلني بدم بارد..... 

حاضر حاضر سلام...... 


خرجت زينه من غرفة اسيا اخرجت نفس متعب 


زينه: الحمدلله الحمدلله اما اروح انام اااااه ياعضمك يارضا.... 


ياسين: هههههه 


نظرت زينه خلفها وجدته يقف وينظر لها لم تنكر اهتزاز قلبها لسماعها ضحكته...... 


زينه: احم في حاجه يافندم....... 


ياسين: لأ مافيش ياروح الفندم...... 


زينه: احترم نفسك ياياسين.... 


ياسين وهو يقترب: ياااااااه تصدقي اول مره ان اسمي عسل كده اخ لقد اصبتي الهدف في منتصف القلب.... 


زينه: ياسكر انت شكلك فايق ولا ماعنديش خلق لهبل نص الليل ده بعد اذنك...... 


ياسين: زينه 


زينه: اوووف نعم نعم نعم 


ياسين بهدوء: انتي كويسه... 


زينه: زي الفل اهو 


ياسين: طب ممكن طلب وارجوكي بلاش ترفضي 


زينه: اخلص قول 


ياسين: هاتيجي معايا مكان محتاج اروحه انا خدت الاذن من يونس


زينه:........... 


ياسين: زينه ارجوكي ماترفضيش.... 


استسلمت زينه لطلبه وذهبت معه... 


ثواني ووصل ياسين امام بحر........ 


زينه بأستغراب: انت جبتني هنا ليه اوعى تكون ناوي ترميني فيه


ياسين: انزلي ياظريفه 


نزلت زينه ... 


زينه: صبرني ياربي نزلت 


ياسين: بصي ياستي انا هالبس السماعه العسل دي وانتي اصرخي بكل قوتك وخرجي كل اللي انتي حبساه عاوزك تنفجري في البحر ده وماتقلقيش هو قابل كل اللي جواكي يعني خدي راحتك 


زينه: بس انا كويسه


ياسين: لو قدرتي تخبي على عيلتك كلها مش هاتقدري تخبي عني... 

اصرخي يازينه اصرخي صدقيني هاترتاحي والله يلا انا لبست السماعه خدي راحتك.... 


زينه: بسس


ياسين:...... 


زينه: يابني 

ياسين:............. 


نظرت زينه للبحر واخذت تتذكر  خيانة زوجها وكل مامرت به وماحدث لاسيا امام عينها اخذت تتذكر كل ماحدث... دون رغبتها علمت دموعها طريق نزولها اخذت  زينه تبكي بصمت وتدريجيآ اخذ نحيبها يعلوا اكثر حتى بداءت في صراخ يقطع القلب حزنآ عليها اخذت تصرخ بأعلي صوتها وهي تبكي بقوه.... 

اخذت تصرخ وتصرخ حتى خارت قواها وجلست ارضآ وهي تصرخ وتبكي..... 


لم يكن ياسين قد شغل السماعه بل تظاهر بذلك تقطع قلبها على تألمها وبكائها امامه 


جلس ياسين دون لمسها 


ياسين: زينه تتجوزيني


ازالت زينه دموعها بضهر يدها كالاطفال فاابتسم ياسين على حبيبته الصغيره.... 


زينه: انت بتقول ايه بابني مش اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده وخلصنا ونسينا.راجع تفتحه ليه تاني.. 


ياسين: انا مانسيتش ومش هانسى... 


زينه: وانا نفس ردي ياياسين مش موافقه مش حباك غير ذي اخويا 


ياسين: طب نتفق اتفاق اعتبريه جواز مؤقت


زينه: يعني ايه 


ياسين: يعني انا وانتي هانبقى مع بعض اه بس كأننا اخوات مش هالمسك ولا هدايقك بس انتي عارفه وانا عارف انك محتجالي وانا محتاجلك ياستي حتى نحكي مع بعض ندردش نهتم ببعض كاخوات حتى جربي يازينه جربي هانخليه لمدت شهرين بس لقدر الله والمستحيل اتحقق واتنيلتي على دماغك حبتيني  يارب يحصل يارب يحصل يارب يحصل يبقى هافكر ابصلك بعفانك ده ولا لا 


زينه: هههههههه هههههههه انا ياجاموسه انت


ياسين: وافقي علشان خاطري وافقي ياجبله خليني اوزع شربااات 


زينه: بسسس 


ياسين: مابسش اعتبريها تجربه جربي احتمال فكرتك عن الرجال تتغير صدقيني لو  مارتحتيش هاطلقك معززه مكرمه  ايه رأيك...... 


زينه: سبني افكر طيب 


ياسين: ساعه وبعدها عاوز الرد


زينه: هههههههه يلا روحني طيب 


رجع يوسف للمنزل في منتصف الليل ذهب لغرفتها وجدها تجلس امام التلفاز وامامها بعض التسالي والفشار 

لم ينطق بكلمه ذهب للحمام......... 

ثواني وخرج يوسف يلتف حول خصره فوته فقط ولاول مره ترى زينه جسده عاري... 


جميله في سرها: احييييييييه ايه ده يالهوي يالهوي يالهوي لا بس ايه مز يخربيته مز ايه دا صاروخ موزززز


جميله بصوت عالي: ايه ده لا لا لا لا لا لا لا 


نظر لها يوسف باستغراب ولكن لم يتحدث ولو بكلمه وذهب لارتداء ملابسه..... 

مما اثار استغراب. جميله 


جميله: احم احم 


يوسف:.............   

 

جميله: احممممممممممم


يوسف:............. 


جميله: انت يا......... اييييه انت ياعم الذفت بتعمل ايه 


#كان يوسف يغير ثيابه


جميله: خلصت ياعم ولا لسه  


يوسف:......... 


جميله: انت اجدع  خل......  


نظرت وجدته انتهى من تغير ثيابه وجلس ممسك هاتفه وانشغل به


جميله: يوسف 


يوسف:.......... 


جميله: يوسف انت ياعم


يوسف:......... 


جميله: ماترد ياعم انت علشان انا زنانه ومش هاسكت صدقني... 


يوسف: نعم عاوزه ايه 


جميله: انت متجوزني ليه يايوسف 


يوسف: افندم


جميله: كلامي واضح اتجوزتني ليه مادام مش طايقني ليه اتجوزتني ليه رد ليه اتجوزتني انا ماجبرتكش على انك تتجوزني..... 


يوسف: انا رايح انام عشان مش فايقلك


جميله: رايح فين خد هنا  رد عليا انا مش هوا 


يوسف: جميله انا مش فايقلك فكك مني تصبحي على خير 


جميله: اه ماانت لو راجل كنت رديت عليا 


امسكها يوسف بغضب جحيمي: احترمي نفسك ولمي لسانك واتمسي انا راجل غصب عنك  فااااااااااااهمه غوري من وشي...... 


جميله: هاترد يعني هاترد يايوسف اتجوزتني لييييييييه ليه بتعاملني كده اتغيرت معايا ليييييه ساكت ليه ماترد عليا لو راجل 


يوسف بغضب: عاوزه تعرفي راجل ولا لا هااااااا  عاوزه تعرفي ماشيييييي 


امسكها يوسف وشق ثيابها نصفين والقاها خلفها على الفراش واخذ يقترب ببطئ وهو يذيح ثيابه عنه 


جميله بخوف وهي تخبئ جسدها : يو يو يوسف ارجوووك بلاش وحيات ربنا بلاش علشان خاطري يوسف انا بثق فيك ماتكسرش الثقه دي علشان خاطري ارجوووك انت اللي فاضلي...... 


اخذت جميله تبكي بشده وبطريقه توجع القلب وتنتحب:ارجوك انا لو ثقتي فيك اتكسرت هاتدمر انت اللي ليا يايوسف علشان خاطري بلاش ارجووووك   .... 


          الفصل السابع والثامنون من هنا 

تعليقات