رواية عشقتها رغم صمتها الفصل السابع و الثامنون 87 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل السابع و الثامنون 87

بقلم حبيبه


جميله: يوسف وحيات اغلى حاجه عندك لأ لأ لأ الله يخليك لأ يوسف بلاش بلاش 


يوسف بهدوء: متخافيش انا اصلا قرفان اقرب منك ولا حتى طايقك اصل اشكالك مش ذوقي شوفتك لوحدها تسد النفس ....


#ثم تركها واستدار واخذ قميصه واتجه للخارج..... 


جميله بصراخ: ولما انا مش عجباك ومش طايقني مش راضي تبعد عني ليه  سبني في حالي ابعد بقى عنييييي بكرهك بكرهك يايوسف بكرهك بكرهك...... 


#يوسف: اكرهيني براحتك بس اطلقك انسي  ...... 


خرج يوسف اخذ يضرب الحائط بغضب وارتدى قميصه وذهب 


ظلت تلك الجميله تبكي في الداخل.... 


جميله ببكاء:  وحشتيني اوي ياماما انا تعبت اوي بعدك ياحبيبتي والله تعبت تعبت اوييي

يارب يارب يارب قويني يارب...  

ثم استقامت وتوضأت وركعت لربها وقرءات بعض ايات القرءان وذهبت للنوم ودموعها تعلم طريقها.... 


(لو زعلان صلي وحيد صلي مكسور مقهور الدنيا جت عليك اوي صلي صلي صلي اهرب لله ماتهربش لمتاع الدنيا

عاد يوسف بعد ساعه تقريبآ وجدها نائمه وتضم قدها لصدرها وكأنها تحمي نفسها من احد نظر اليها وجد دموعها تملأ وجهها.. 


انخفض لمستواها وهي نائمه.... 


مد يوسف احدى اصابعه لالتقاط دمعه من دموعها..... 


يوسف بهدؤ: ليه ليه ياجميلة ليه ياجميلة

ليه تعملي فيا كده دا انا حبيتك. حبيتك من قلبي والله ليه تعملي فيا كده حرام عليكي.... 


#ثم قبل راءسها وذهب للنوم........ 


استيقظت اسيا في منتصف الليل وذهبت لتأدية صلاتها.... 


انتهت وذهبت للنوم وغفلت عن ذلك الذي يراقبها بقلب متألم عاشق ...... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اشرق الصباح على ابطالنا 

اجتمعت العائله بالكامل على طاولة الطعام....... 


امال: عامل ايه ياياسر يابني دلوقتي دراعك بخير.....


ياسر: بخير ياخالتي امال الحمدلله كانت خارجيه..... 


امال: طب كويس الحمدلله......


اسيا:الف سلامه عليك يا ياسر 


ياسر بحب: الله يسلمك يااسوا تسلميلي على اهتمامك يارب...... 


نظرت اسيا ليونس واستغربت امره فقد كان يتناول طعامه بكل هدؤ وبرود تاااااام.... 


ياسر طنط امال: 


امال: نعم 

ياسر: انا عارف انه مش وقته بس هو ممكن نعمل الخطوبه تاني 

استيقظ يوسف من نومه وجد جميلته تأدي صلاتها ظل ينتظرها وينظر لها بحب حتى اوشكت من الانتهاء

فتغيرت نظراته..... 


يوسف: خلصتي حرمآ


جميله بهدوء: جمعآ ان شاءلله 


يوسف: النهارده معزومين عند يونس على العشا....... 


جميله بهدوء: حاضر

 

 يوسف: جهزي نفسك والبسي حاجه شيك كده ونضيفه فاهمه 


جميله: حاضر تحت امرك 


يوسف بغيظ: اوف انا داخل اخد شاور جهزيلي الفطار.... 


جميله: حاضر 


يوسف: انتي كويسه 


جميله: اه 

يوسف: متاكده 

جميله: اه 


يوسف بعصبيه: طب غوري ياجميله غورري

اووووف...... 


ذهب يوسف والا ان دخل حتى ابتسمت جميله...  


جميله: هههههه وحيات امك لاعلمك الادب ياكلب البحر انت ههههههه دا انا جوجو يلا 

احيه اما الحق اعمله طفح قبل مايخرج يعملني كوارع.... 


دقايق وانتهى يوسف من حمامه وارتدى ثيابه وادى صلاته وهبط للاسفل.... 


جلس على طاولة الطعام... 


يوسف: تتحسدي انا قولة مش هاتعبرني ولا تكح في وشي حتى... 


جميله بهدوء: اذاي ماعملش الاكل لزوجي قرة عيني وبعدين يرضيك اسيبك جعان تؤ انت اؤمر وانا انفذ... 


يوسف: مش عارف ليه قلبي واكلني منك اعترفي يابت انتي في ايه مالك..... 


جميله ببراءه وهدوء: مش حابب تاكل براحتك بس انا تعبت علشان احضرلك الاكل طب خلاص اسفه لو ازعجتك 

وانت كده كده مش واثق فيا  خلاص هاشيله... 

اعطته ظهرها حتى اوقفها.....    


يوسف بأقطناع: استني خلاص سبيه من ايدك  هاكل منه علشان عندي اجتماع مهم و مستعجل ولازم انزل...  


ارتسمت ابتسامة انتصار على شفتي جميله ثم تحولت نظراتها لعطف وبراءه والتفتت له.... 


جميله: تمام اللى يريحك


بداء يوسف فى الاكل بشرهه حتى شبع وخرج والا ان خرج حتى انفجرت جميله في الضحك..... 


جميله: هههههه هههههه بقى انا تعمل معايا كده امبارح ال وايه قرفان مني مااااشييييي دا انا هاوريك ياابن المبقعه انت  قطيعه ماحدش بيكولها  بالساهل 

امال: بس يابني اصبر شويه لما ترتاح وعلشان ايدك ترتاح ياحبيبي انت تعبان.... 


ياسر: لا انا كويس والله بس وافقي انتي وحياتي 


امال: والله يابني مش عارفه بس ناخد رائي اسيا يمكن تكون نفسيتها تعبانه وعاوزه وقت..... 


نظرت اسيا بحزن لذلك الذي ياكل بصمت ثم اغمضت عينيها لتتحكم في نفسها ... 


اسيا: انا مواف..... 


يونس بهدؤ تام وهو يكمل طعامه: اسيا مش موافقه ومش هاتتخطب لحد.... 


امال: يعني ايه مش فاهمه.... 


يونس: يعني اسيا يوم ماهاتتجوز هاتتجوزني اناوبس غير كده مستحيل تتجوز نهائي 

              

           الفصل الثامن والثامنون من هنا 


تعليقات