رواية عشقتها رغم صمتها الفصل التاسع والاربعون 49 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل التاسع والاربعون 49

بقلم حبيبه


وصلت ورد للمشفى. 


ورد: شكرا يااحمد يلا بعد اذنك 


احمد: لأ استني هاجي معاكي 


ورد: لأ لأ شكرا وكمان احتمال اتاخر ودي المستشفى اللي بشتغل فيها  وانا معرفه ماما روح انت ماتقلقش. 


احمد: طب ابقى طمنيني عنك طيب. 


ورد وهي تذهب: اها ماشي هابقى اكلمك. سلام. 


دخلت ورد وبحثت عنهم الا ان وجدت علي. 


ورد: علي علي علي 


علي بتفاجأ: ورد. 

ايه جابك هنا دلوقتي 


ورد: ماقدرتش استحمل وكمان ماحبيتش اسيبك لوحدك وكان اقف جنبك......... 


علي ببكاء وانهيار: زينه ياورد زينه خلاص بتضيع مننا 


ورد: بس ماتقولش الكلام ده خلي املك فى ربنا كبير دي بس محنه ربنا وقعكم فيها علشان يختبر قدرت صبركم. 

وعاوز يعرف ياترى هاتحمدوه ولا

 هاتعترضوا بسهوله. 

وبعدين كلنا عباده ملكه هو وبس يعني هو يعمل فينا اللي هو عاوزه واحنا علينا نحمده وبس 

اذكر الله ياعلي الا بذكر الله تطمئن القلوب. 


علي: ونعم بالله العلي العظيم 

الحمدلله يارب الحمدلله. 


ورد باابتسامه هادئه: شاطره يابيضه ههههههه 

يلا بقى قوم ادخل الحمام اغسل وشك كده وتعال. 


علي: حاضر 


انتهى علي وخرج 


ورد: ها هديت. 


علي: اه الحمدلله ربنا يخليكي ليا يااجمل حاجه في حياتي. 


ورد: ماتكثفنيش ياواد انا روحت اتطمنت علي زينه لقيت يونس واخدها فى حضنه ونايم ماحبيتش ازعجه 


المهم دلوقتي يلا تعال كل  انا جيبالك اكل معايا. 


علي: لأ ماليش نفس. 


ورد: لأ لأ لأ مابحبش الكلمه بتعملي تقلصات وبعدين ضميرك يسمحلك ترفض ماحشي وزه دي كانت تشرحني. اجدع. 


علي: ههههه وانا مايهونش عليا. تشرحك حاضر هاكل

بعد فتره انتهوا وقررت ورد الذهاب واوصلها علي وعاد مره اخرى. 


اشرق الصباح علي ابطالنا.. 


استيقظ يونس وذهب ليتوضاء وسجد لربه ويدعوا له. 

يونس: 

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين. يا فارج الهم، ويا قاضي الحاجات، اقضي

 حاجتي، واكتب لي فرجًا من عندك. اللهم جبرًا اللهم جبرًا اللهم جبرًا. ... سبحانك اللهم وبحمدك، أشهد أن لا إله إلا أنت، أستغفرك وأتوب


يارب يارب احفظلي اختي وتقوملي بسلامه يارب00


امال بنوم : زيييييينه زييييينه بنتييييي تعالي ياحبيبتي انا هنا تعالي راحه فين زينه زينه زييينه


امال بفزع: زيييييييينه


فى تلك الاثناء كانت اسيا قد انتهت من صلاتها ورقضت لها. 


امال بهلع: ز ز زينه زينه بنتي بنتي فين يااسيا عاوزه بنتي عاوزه بنتي. 


ركضت اسيا بخوف الي يونس. واخذت تطرق علي الباب بكل قوتها. 


يونس: فى ايه مالك 


اشارت له اسيا اتجاه غرفة امال فذهب اليها 


يونس: ماما مالك ياقلبي فيكي حاجه ط طب تعبانه اجيب الدكتور. 


امال: عا عاوزه اشوف بنتي يايونس. عاوزه اشوفها. 


يونس: م م ما ماما انتي انتي انتي عارفه اللي..... 


امال ببكاء: عارفه عارفه 

مانسيتش. بس بس عا عاوزه اشوفها عاوز اشوف بنتي. 


خضع يونس لها. 


يونس: حاضر ياحبيبتي


ذهبت امال: امام غرفة زينه ودخلت. 

وقفت امال مصدومه من منظر ابنتها. 


نظرت  امال  الى تلك الراكضه علي السرير لا حول لها ولا قوه موصوله بالاجهزه. من كل اتجاه 


ركضت امال اليها واخذت تقبل كل جزء من وجهها ثم يدها. 


امال: كده كده ياقلبي تعملي فيا كده مش هاين علي قلبي اشوفك كده ياعمري مش قادره اشوفك حواليكي كل الاسلاك دي ااااااااااه ياحبيبتي ياااارب ياااااارب سلمت ليك بنتي صونها ورجعهالي بخير وسلامه يارب يارب انا واثقه انك مش هاترد دعوت ام قلبها محروق علي بنتها. 

انا هاصبر يارب هاصبر 


ذهبت جميله لعملها وفور دخولها التقت بيوسف. 


يوسف برفعة حاجب وابتسامه جانبيه  :الله الله الله دا انا قولت مش هاتيجي تاني. 


جميله: وماجيش ليه انشاء الله الا اذا لو انت مش عاوزني وهاتكرشني. 


يوسف: ههههههه لأ ياستي مش هاكرشك اتفضلي علي شغلك وياريت لو قهوه ساده من ايدك الحلوه دي. 

وجبهالي علي مكتبي. 


جميله بمرح: عونيا الجوز هوا ياشبح


يوسف: شبح اه ياني ياامه انا امشي احسن مااجيبها من شعرها. 


انتهت جميله من اعداد القهوه وذهبت بها. 


هبه السكرتيره بتكبر: انتي مين ياانسه 


جميله: انا الطباخه الجديده وجايبه ليوسف القهوه. 


هبه: اسمه يوسف بيه يابتاعه انتي وهاتي انا هادخلها وغوري انتي 


جميله: ههههههه بتاعه واغور ههههههه عونيا دا انت تأمر ياجميييل ثواني بس. 

..................... 

#ووضعت جميله القهوه في جانب بعيد. 


جميله وهي تطوي اكمام يدها : هيييييح يلا  هو نهار فل وشكلها اصطباحه عسل تعالي ياحلوه هارقصك علي واحده ونص استعنا بالله ياقوييييي


             الفصل الخمسون من هنا 

تعليقات