رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثاني و التاسعون 92 بقلم


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثاني و التاسعون 92

بقلم حبيبه


يونس: في ايه ياعلي مالها ورد


علي: مش عارف بس في حاجه هي ذكرت اسم احمد الكلب اللي كان خاطبها شكله عمل حاجه وربي لو لمسها بس لاقتله بأيدي. 


يونس: طب اهدى بس ان شاءلله خير 


على: ياارب انا رايحلها 


يونس: استني هانيجي معا...... مشي وطنشني برضو اما الحقوا ليتهور 


ياسين: استنى انا جي معاك 


يونس: يلا 


دقائق ووصل علي امام منزل ورد كانت تجتمع بالكامل امام البيت مما دب الخوف في قلبه اكثر   اخذ يصعد الدرج باقصى سىرعته  وصل امام البيت وجد بابه مفتوح بعض الشيئ وسمع صوت احمد ينادي ورد.. 


احمد: ورد وردتي فينك ياعيوني اطلعي متخافيش مني ياقلبي ط طب اعمل ايه ان انتي عارفه اني بعشقك  

وبموت فيكي مش قادر ابعد عنك مش قادر علشان كده مش هاسيبك يلا ياوردتي اطلعي 


التفت احمد بنظره وجد قدمها ظاهره من خلف الستائر.. فاابتسم بشر واخذ يذهب اليها ببطئ.. 


دخل علي ببطئ وجد امامه والدت ور0د ترتمي ارضآ غائبه عن الوعي...


علي: ماما ماما فوقي ماما 

ثواني وسمع صراخ ورد بأسمه ركض علي باقصى سرعته اتجاه الصوت.... 


احمد: ههههههه قفشتك 


ورد: اعااااااااا اهدى يااحمد الله يخليك فوق يااحمد انت بتضيع نفسك فوق يااحمد ارجوك انت اكيد مش في وعيك..... 


احمد: ههههههه لا انا في وعي  وانتي هاتبقي ليا فاهمه انتي حبيبتي انا  بس واللي يفكر ياخدك مني هاقتله حتى لو اللي اسمه علي ده اللي اتدخل بين حبنا  تعالي يلا ياقلبي... 


ورد ببكاء وصراخ: ابعدددد عنيييييي علييييييييييي 


اداره علي اليه بسرعه. 


علي: انت بتعمل ايه ياابن دا انت نهايتك علي ايدي ياابن الكلب 

اخذ على يسدد له اللكمات بكل قوه  وغضب جحيمي 


دقايق ووصل يونس وياسين دخلوا اتجاه الصوت وجدوا علي فوقها ويضرب احمد الذي اصبح كالجثه الهامده وورد تجلس وتضم نفسها بخوف وترتعش وكانت عارية الرءاس 


نظر يونس وياسين بالاتجاه الاخر بسرعه وذهب يونس لاقرب غطاء راس امامه  ووضعها فوق رأسها 


تمسكت ورد به سريعآ ونظرت اليه وكانها تشكره...... 


ابتسم لها يونس بحب اخوي وابتسم بهدوء وكأنه يطمئنها..... 


ياسين: يونس علي يايونس مش سامعني 


ذهب يونس سريعآ ليوقف ذلك الوحش الهائج الخارج عن السيطره....... 


حاول يونس وياسين سحبه من فوق ذلك الغائب عن العالم 


ولكن لا حيات لمن تنادي 


يونس: علي علي عليييي فوق علي فوق الواد هايموت فوف علي فوق ارجوك علييييي

ياسين ساعدني.. 

اخذ يونس وياسين يحولون ام يسحبوا ذلك الوحش بعيدآ حتى نجحوا... 


علي بغضب: هاقتله هاقتلللله اوعىىىى هاقتله هاقتله سبني يايونس ابعد عني 


يونس: بس بقى فوق ياعلي ارجوك انت مش في وعيك اهدى الله يخليك وررررد 


ورد: ع عل علي 


هدئ علي سريعآ عندما سمع اسمه منها 


علي بهدؤ: انتي بخير ياروح علي 


ورد بحب: بخير طول ماانت بخير   


سقط على ارضآ ثواني وبدات الدموع بالنزول 


علي: ك كن كنتي ها هاتضيعي مني كنت ه هاموت ياورد كنت هامووت 


ورد: اهدى ياعلي انا اهو موجوده وبخير بوجودك جنبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابداً ياعلي 


كاد علي ان يحتضنها 


يونس وياسين: انت يلااااااااا 


علي: يووووووووووه عاوزين ايه ياذفت منك ليه 


يونس: عاوزينك تتلم ياروح امك وتلم ايدك وتنزلها لتحت.... 


علي: خلاص اتلمينا ياخويا  


يونس: شاطر 


ورد: ماما 


ركضت ورد للخارج وخلفها الباقي 


ورد: ماما ماما فوقي ياقلبي حد يجيب مايه


جاء علي لها بالماء.... 


ظلت ورد تحاول ايقاظها حتى استيقظت 


ورد بخوف: ماما ماما انتي بخير ياروحي طمنيني 


زينب: اااااه يادماغي ااااه بخير ياحبيبتي الحمدلله المهم انتي كويسه البهيمه ابن البهيمه ده لمسك ياقلبي 


ورد: لا علي وصل انقذني 


زينب: الحمدلله اخ لو ماخدنيش على خوانه كنت فسيته ابن المنفوخه اخ ياناري دا انا هاولع في اللي خلفته ابن القرعه.... 


ورد براحه: الحمدلله كده اتطمنت عليكي ياست الكل والحمد لله الجرح صطحي ثواني هاعقمه.... 


انتهت ورد اخيرا من تعقيم الجرح.... 


زينب معلش ياعلي ياابني تعبناك معانا 


علي وهو يقبل راءسها بحب:ايه اللي بتقوليه ده يازوزو تصدقي كده غلط  ياست الكل  انتم 

اهلي وعيلتي صح ولاايه ....... 


زينب بفرح: طبعآ ياحبيبي اهلك طبعآ  


علي: طب يلا ارتاحوا انتم واحنا مضطرين نمشي...... 


مرت ايام وجميله ترفض اكل اي طعام 


يوسف: انتي ليه بتعملي معايا كده ليه مش حاسه بخوفي عليكي انتي عاوزه ايه وانا اعمله بس تاكلي  


جميله: تطلقني 


يوسف بحزن: لسه مصممه تبعدي عني وتسبيني بعد ماقربنا لبعض.....


جميله بضحكة استهزاء: وهو احنا امتى كنا قربنا من بعض انت مش بتطقني وانا ماقلبش انك تعيش مع واحده  مش شريفه ذي انت تستحق افضل مني سبني انا ا روح لحال سبيلي الله يخليك


يوسف بحزن: بس انا بحبك والله 


جميله:هههههه انا رقاصه يايوسف  انا اللي بتبيع شرفها وبتروح للرجاله فى بيتها... مش ده كلامك


يوسف: اصلللللل


جميله: طلقني يايوسف لو سمحت 


يوسف: انسي ياجميله تبعدي عني وتسبيني مستحيل نجوم السما اقربلك... 


جميله: بس انا مابحبكش


يوسف: انا بحبك  ممكن تقولي اتجننت اتهبلت ادمنت قولي اللي تقوليه بس مش مهم انا راضي بس تبعدي انسييي فهماني انسي... 


جميله: هاتقبل على نفسك زوجه كانت بتروح للرجاله فى بيتها...... 


يوسف: اه قابل وراضي يمكن في الاول لما قالي اتصدمت وقلبي اتكسر بس بس اعمل ايه طيب مش قادر ابعد عنك حبيتك واتعودت على وجودك في البيت اتعودت على جنانك واني اشوف ضحكتك الجميله وعلى ههه وعلى صواتك المزعج وانتي نايمه واتعودت على مقالبك فيا وحبيت الكارتون علشانك  

صدقيني حاولت ابعد عنك مش مهم ماضيكي كان ايه بس المهم دلوقتي انك بعدتي عن الطريق ده انا بحبك ياجميله بحب سلبياتك قبل ايجابياتك بحبك يامجنونه... 


جميله ببكاء: مش هاتقدر يايوسف مش هاتقدر تتقبل فكرت انك مش اول واحد يلمسني غيرك لمسني كتي.... 


يوسف: بس قولتلك بس يكفيني المس قلبك وحبك جسمك مايهمنيش انا عاوز حبك وحنيتك عاوز اهتمامك وقلقك عليا انا بس عاوز اكون محور حياتك عاوزك تحبيني ياجميله ارجوكي حبيني حبيني


جميله بدموع: هاتتعب ااويييي صعب انا الماضي بتاعي ساب اثار فيا كتييير.... 


يوسف والدموع في عينيه: بحبك ياجميله وبحب كل مافيكي وبأذن الله هانسيكي ماضيكي كله بس ساعديني وقويني ياروحي 


جميله: اعمل ايه 


يوسف: توريني ضحكتك اللي بتنور حياتي وسيبي الباقي عليا يلا بقى يابت اضحكي .... 


جميله بأبتسامه عذبه: حاضر اهو 


يوسف: خراشي على القمر اللي نور حياتي ياناس يلا ياعمري قومي اغسلي وشك وانا هاروح اجبلك تاكلي  ماشي  


جميله: ماشي 


#ذهب يوسف لجلب الطعام..... 


جميله: اه يايوسف لو كنت كلفت نفسك وصارحتني من الاول وتسمع الحقيقه مني كنت هاتعرف اني شريفه وماسمحتش لجنس راجل يلمس شعرايه واحده مني بس لأ بما انك صدقت اللي اتقالك عليا مش هاقولك الحقيقه غير لما اشوف تغيرك وانت ياوليد الكلب افضالك بس صبرك عليا... 


وصل يونس وعلي وياسين ومعهم ورد ووالدتها بعد تمسك علي بذهابهم معه لخوفه عليهم.... 


امال: منورين ياحبايبي طمنوني عليكم انتم بخير 


يونس: الحمدلله بخير ياام سيد 


ام سيد:نعم يايونس بيه


يونس: جهزي اوضه  لورد وللحجه زينب علشان يرتاحوا وشوفي كل مطالبهم ايه ماشي....


ام سيد: عنيا حاضر اتفضلوا معايا 


زينب: شكرا يايونس ياابني انت وعلي وياسين والله ماعارفه ارد الجمايل دي كلها اذاي


يونس: ياست الكل انتي قولتيها ابني يرضيكي ام تقول لابنها جمايل طب والله ازعل كده يازوزو..... 


زينب بدموع:  تتسلم ياحبيبي ربنا يخليك ويسعدك ويفرح قلبك ويحفظك يارب يابني 


يونس مقبلآ راءسها: احلى دعوه دي ولا ايه يلا بقى ياقمر روحي ارتاحي شويه لحد مالاكل يجهز.... 


كل هذا وورد تنظر بصمت.... 


ورد في نفسها: يااااااه لللدرجه دي بتحبني يارب بقى ليا عيله حلوه اوي كده بعد ماكنت وحيده انا وامي بقى عندي اخوات وراجل يحبني الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك الحمدلله الحمدلله...... 


يونس: بتبصي على ايه يابت انا عارف اني حلو بس مش للدرجه.. .. 


ورد: ههههه ماشي 


يونس: يلا بقى اطلعوا ارتاحوا 


ورد: حاضر تعالي ياماما


           الفصل الثالث والتاسعون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات