رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الواحد و التاسعون 91 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الواحد و التاسعون 91

بقلم حبيبه


اشرق الصباح على ابطالنا 

استيقظ يونس واخذ حمامآ وادى فرضه وارتدى ثيابه وهبط للاسفل...... 

وجد امال وسعاد وياسمين على طاولة الطعام.....  


امال: صباح الخير ياحبيبي تعال افطر معانا 


يونس ببرود: فين الباقي 


امال: رفضوا ينزلوا 


يونس: ياام سيد ام سيييد 


ام سيد:  ايوه ايوه يايونس بيه 


يونس بهدوء: صحي زينه وعلي واس..........وصحي اسيا كمان وعرفيهم اني عاوزهم 


ام سيد: حاضر...... 


ذهب يونس وجلس على كرسيه بدون نطق اي كلمه...... 


اخذت امال نفس عمييق لتهداء وذهبت وجلست في مكانها.... 


استيقظت اسيا بهدوء وادت فرضه واخذت تدعي ربها وتحمده 

ثم جلست لتقراء وردها اليومي...  

ثواني وانفتح الباب بسرعة البرق


زينه بصراخ: اسياااااااااعاااااااااااا


اسيا بفزع: ايه يابنت المجانين في ايييييييه حد يدخل علي حد كده روح يجيلك تسلخات فى مناخيرك يارب..... 


زينه: واهون عليكي يااسوا ياقمر 


اسيا: تهوني على امي كمان وقفتي قلبي ياجزمه........ 


زينه: ههههههه علشي يابيضه  المهم يلا ننزل الواد اخويا طالب العيله كلها..... 


اسيا: احم طب انا مالي..   


زينه: اذاي يعني انتي فرد فى العيله ومطلوبه تحت... 


اسيا: احم زينه انا مش من العيله انا ضيفه عندكم لوقت مؤقت... 


زينه بغضب: اخرسي انتي عبيطه ايه اللي بتقوليه ده انتي اختي اختي بمزاجك او غصب عنك حتى 

فاهمه مش كلمه اللي تدمر علاقتنا ببعض 

زينه بدموع: اسيا مش هاتبعدي عني وتسبيني وحيده صح ماتبعديش انا ماصدقت الاقي اخت حنينه ذيك معقوله بالسهوله دي تبعدي وتنسينا معقوله يااسيا... 


احتضنتها اسيا بحب: مش هابعد مش هابعد ياقلبي اهدي بقا عشان ننزل سوا لابوا قردان اللي تحت ده ليكولنا 


زينه: يعني مش هاتبعدي وتسبيني.... 


اسيا: ههههههه لأ ياروحي يلا بينا بقى.. 


زينه: يلا بينا... 


جلس الجميع على طاولة الطعام 


يونس: زينه 


زينه: ايوه 


يونس: ياسين طلب ايدك مني بس انا مارديتش غير بعد رائيك انتي 


امال: بجد 


علي: نننننننعم ياسين مين ده يع وهي تصوم تصوم وتفطر علي ياسييييين يع يع........ 


ياسين من خلفه بغضب:احم  احم 


علي: ايه ده ياسوا حبيبي الغالي وحشني وحشني وحشني وحشني حقيقي وحشني اجدع.... 


ياسين برفعة حاجب: لا والله مش انا من شويه كنت بصله ياض


علي: بصله انت يتقطع لساني دا انت بسبوسه سكر عسل انا اللي بصله..... 


ياسين: شاطر... 


علي: ايوه اومال ايه هو العمر بعزقه


يونس: هووووف ها يازينه ردك ايه علي البهيمه ده..... 


ظلت زينه تنظر ارضآ بأحراج.... 


يونس: ها يابنتي 


زينه:.......... 


يونس: يازينه ياحجه


بدون سابق انذار ضغطت اسيا بقدمها فوق قدم زينه بكل قوتها... 


زينه بصراخ: اااااااااه


يونس: ايه في ايه مالك يابنتي 


زينه: ها لأ لأ مافيش بس في ناموسه جزمه ناقصه ربايه قرصتني..... 


ظلت اسيا تنظر ارضآ وتتحكم في ضحكتها بصعوبه.... 


يونس: في حاجه يااسيا... 


صمتت اسيا ولم تنطق بكلمه 


يونس: ايه مالك بقولك في ايه مالك يابنتي انتي كمان.... 


رفعت اسيا نظرها اليها: احم لا انا بخير الحمدلله 


رفع يونس حاجه وظل ينظر لها. 


ظلت اسيا تنظر في جميع الاماكن حولها الا اليه........ 


امال: احم احم انا موافقه على ياسين هو محترم وكويس وابن ناس ومتربي على ايدي....... 


ياسين: عطلاق بعشق الست دي خدي قلبي مش عاوزاه..... 


امال: بس ياواد 


يونس: ها يازينه مستني ردك 


زينه: اصل يعني بصراحه هو قصدي..... 


ياسين: نننننننننننننننننعم هو احنا لسه فينا من يعني وقصدي وصلي لاااااااء دا انا اقلعلكم ملط هنا وافضحكم هنا قولي موافقه ابت 


نظرت اليه زينه بتردد.... 


ياسين: زينه  ياعسل وافقي الله يخليكي وافقي حني عليا جت وجع في حواجبك........ 


زينه: ههههههه 


ياسين: اهو يحيا العدل ضحكت يعني قلبها مال وافقي بقى...... 


زينه: ههههههه موافقه... 


ياسين: قولي والله 


زينه: ههههههه والله موافقه 


ياسين: لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي 


ضحك الجميع عليه..... 


يونس: انا رايح الشركه 


ياسين: وانا هاطير ابشر الحجه 


على: الووووووا وردتي فينك 


ورد بخوف: ع ع علي الحقني بسرعه.... 


على: في ايه مال صوتك 


ورد: اح ا احمد  ياعلي الحقني بسرعه انا في البيت ارجوك الحقني عل.... 


علي: ورد ورد الووو الوووووو 


           الفصل الثاني والتاسعون من هنا 


لقراءة جميع الفصول الرواية من هنا

تعليقات