رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الرابع والخمسون 54

بقلم حبيبه


وصلت جميله للعمل وبداءت في عملها... 


جميله: عصوم الواطي عامل اية... 


عصام: احسن منك ياختي 


جميله: كتك خوت يابعيد....... 


عصام: بتقولي حاجه 


جميله: بقولك صباح الفل اجدع...... 


عصام: صباح الخير يلا بينا بقى نخلص علشان ميعاد الغدا قرب.... 


جميله:اه وماله ياخويامايضرش  يلا ياخويا يلا  .... 


عصام: جوجو يوسف بيه عاوز قهوه من اللي انتي عملتيها ليه قبل كده ووصليها.. 


جميله: لأ اشبح يفتح الله انا هاعملها وانت طلعها انا حيلي مهدود اجدع الله... 


عصام: اطلعي ياجميله يابنت ام جميله بدل مااخليكي تغسلي مواعين الغدا كلها وتجهزي الاكل لوحدك كمان وتمسحي المطبخ ياختي.... 


جميله: حيلك حيلك ياعم الحج انت هو حد قالك ان انا سوبر مان ولا المنظفه الفيلبينيه ولا ايييييييييه 


عصام: خلاص اتنيلي طلعي القهوه واخلصيي 


جميله: هووف حاضر حاضر 


بعد مرور فتره من الزمن كانت جميله في طريقها لمكتب يوسف... 


جميله: هوبه حبيبت قلبي وحشاني ابت 


هبه: هههههه وانتي اكتر ياقلبي 


جميله وهي تجلس: عامله ايه يامنيله كده ماتسأليش عليا اخص عليكي اخص طب دا احنا عشرت خناقه واحده حتى... 


هبه: هههههه هههههه معلش ياجميله اسفه بقى 


جميله: خلاص عفونا عما سلف 

احيه نسيت القهوه وميعاد الغدا قرب 

هوبه ياهبهوبه ياهبهوبتي


هبه: هههههه تحت امرك يامستغله هانم 


جميله: تدخلي تلك القهوه الملطوعه امامي للرجل الذي مرزوع فى الداخل 


هبه: بس يخربيتك هانتفضح 


جميله: طب ايييييييه 


هبه: هههههه حاضر عنيا ليكي 


جميله: طب عطلاق قلبي القطي البوسه دي.............. 


هبه: هههههه لقطها 


جميله: يلا يامزتي هاسيبك انا دلوقتي... 


دخلت هبه ليوسف ووضعت امامه القهوه


يوسف: هبه 


هبه: تحت امرك يافندم 


يوسف: هو جميله فين اصل اصل باعته القهوه معاكي..... 


هبه: مفيش يافندم اتاخرت على ميعاد الغدا وسابتلي القهوه ونزلت


يوسف:اممممممم تمام تمام......


 

 جاء ميعاد الغداء. 

قرر يوسف الغداء فى مطعم الشركه ليرى جميله........ 


دخل يوسف واخذ يبحث عنها بعينيه الا ان وجدها.. ولكن لم تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن.... 


احد الموظفين: ماتجيبي كوباية عصير من ايدك الحلوه دي ياااااا ياجميله........ 


غضب يوسف بشده وجاء ليذهب 


جميله: عنيا حاضر خد 


وضعت جميله كأس العصير فوق راءسه 


جميله: شربتي يابيضه ولا لسه 

كتك القرف في مناخيرك عالم تغم... 


جلس يوسف على الكرسي خلفه من الضحك  على افعال تلك المجنونه 


وصل علي للمشفى 


علي: يونس ز ز زينه زينه بجد بجد اللي سمعته 


يونس: هههههه اهدى يخربيتك خد نفسك 


علي: يونس زينه بجد هاتفوق يايونس اختي هاترجعلي 


يونس: قول يارب ياعلي قول يارب هي بداءت تستجيب لكلامنا والعلاج ان شاءلله ترجعلنا في اسرع وقت 


علي: يارب يارب يارب 


ورد: سموعليكم اجودعان... 


يونس: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تعالي ياورد.. 


ورد: اذيك يايونس بيه 


يونس: احنا مش قولنا احنا اخوات يعني انا بالنسبالك يونس بس فاهمه يابت 


ورد باابتسامه: فاهمه وشرف ليا طبعآ....... 


يونس: طب يلا ادخلوا وانا هاعمل مكالمه وجي 


علي: تمام 


ورد: علي اسفه علي اللي قولته بس والله ماقصد كنت بجد خايفه عليك اوي والله والنبي ماتزعل مني...... 


علي: خلاص يابت انسي حصل خير يلا اتذفتي تعالي 


ورد: هههههه حاضر يلا 


يوسف: عاوز قهوه ياذفته


جميله: ايه ده سوسو واحشني اجدع

عطلاق منور المكان.... 


يوسف: اقسم بالله هاولع فيكي ياجاموسه لو نطقتي الاسم ده 


جميله: اعتبرني صامت ياشبح الاشباح 


يوسف: انجري ابت جبيلي قهوه علشان مانفوخكيش


جميله: هوا يامعلمي 


يوسف: هههههه هاتعملي فيا ايه تاني ياجميله 


بعد وقت ليس بقليل وجد جميله تخرج راكضه بكل سرعتها للخارج 

ذهب خلفها سريعآ 


يوسف: جميله جميله في ايه مالك 


جميله ببكاء: م م ما ماما ماما تعبانه يايوسف ماما تعبانه اوي وهي مريضة قلب ومافيش معاها غير اختي الصغيره... 


يوسف: طب اهدي اهدي ان شاءلله خير خير تعالي هاوصلك يلا

قضوا الجميع اليوم بجانب زينه وفي قلوبهم جميعآ فرحة على امل رجوعها اليهم سريعآ   


كانت اسيا تتشبع من النظر لهم بأبتسامه حزينه لاحظها بونس ولكن لم يشاء التكلم الان 

مر اليوم عليهم وذهبوا للبيت 


وصلت جميله للبيت وفتحت الباب بأيدي مرتعشه ودخلت...... 


جميله: ريم ماما ياماما 


وجدت امها على ارضية الغرفه غائبه عن وريم بجانبها تبكي. 


جميله ببكاء: ماما ماما ردي عليا ياحبيبتي ردي عليا ابوس ايدك فوقي ردي عليا والنبي والنبي 


يوسف بزعيق: انتي لسه هاتعيطي قومي ناخدها المستشفى بسرعه. 


جميله: حاضر حاضر يلا


وصلوا للمشفى ويوسف يحمل الام ومعه جميله 


يوسف: دكتووووور دكتوووووووور بسرعه دكتووووور 


جاء اليه جميع اطباء المشفى واخذوا تلك الغائبه عن الوعي 


جميله: ريم ريم هو ايه اللي حصل انا سيباها بخير... 


ريم ببكاء: مش عارفه هي جالها تليفون وبعد ماردت لقيتها فجأه اغمي عليها ووقعت  على الارض ماعرفتش اعمل حاجه فا كلمتك

جميله هي ماما هاتبقى كويسه صح


جميله: صح ياحبيبتي صح 


بعد وقت ليس بقليل 

 خرج الطبيب.... 


جميله بلهفه: ط ط طمني والنبي ا امي كويسه صح. 


الطبيب: اسف ماقدرناش نعمل حاجه والدتك كان لازم تعمل عملية للقلب من زمان بس للاسف الوقت فات تقدروا تودعوها دلوقتي  


عز الدين: وحشاني 


عز الدين: ايه ياجميل الشقه مش وحشاكي


عز الدين: عندي خطه حلوه هاتخلي حبيب القلب في حضنك.


عز الدين: عاوزك الاول تساعديني وايدك تبقى في ايدي..... 

        

        الفصل الخامس والخمسون من هنا 

تعليقات