رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثامن و التاسعون 98 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الثامن و التاسعون 98

بقلم حبيبه


يونس: يوسف اذاي ده يحصل وانا سايبها في حمايتك ومادام مش عارف تحميها وتحافظ عليها خدتها تقعد عندك لييه يوسف لو مش عارف تحميها قولي 


يوسف: اسف يايونس اللي حصل ده مش هايتكرر 


يونس: تمام اتفضل انت


كانت جميله شارده في عالم اخر... 


لاحظها يوسف 

يوسف: جميله جميله يابنتي


جميله: ها ايوه ايوه 


يوسف: اهدي مالك ياجميله انتي كويسه 


جميله: اه اه ماتقلقش 


يوسف: ماشي يلا بينا علشان اسيا مستنيانا في العربيه


جميله: ماشي يلا 


يونس: الوو 


ياسين: ابو الانس حبيبي واحشني يامضروب


يونس: هات علي وتعالولي قابلوني في كافيه اللي جنب مستشفى 


ياسين: ايه اللي وداك للمستشفى في ايه يايونس انت بخير فيك حاجه..... 


يونس: بخير الحمدلله تعال بس انت وعلي بسرعه.... 


ياسين: ماشي حاضر سلام 


يونس: سلام 


اغلق يونس الهاتف ورقض علي الفراش ينظر الى سقف الغرفه ويتذكر اسيا..... 


يونس بأبتسامه حب: ماشي يااسيا بتسني مخالبك عليا ماشي ان ماخليتك تشعللي غيره وتجيلي لحد عندي وتعترفي بحبك مابقاش انا الاسد بس كانت مزه وهي متعصبه بنت الايه يخربيتها هاتجنن امي..... 

يلا مش مهم علي قلبي ذي العسل......... 


على: ايوه بقى ايوه بقى ايوه بقى صباح العسل الكشري وصل امممممممممممم... 


ورد: هههههه انت مجنون والله حد يفكر يفطر كشري على الصبح يابني دا خطر على المعده.... 


على: بت اورد اتهدي واطفحي  وانتي ساكته...... 


ورد: عبو شكلك ياض.... 


علي: حبيبتي والله تسلميلي..... 


ورد: هههههه يامستفز........ 


علي: يالهوي على قلبي اللي بيتعصب ياناس......


ورد: والله رخم رخم... 


على: هههههه 


رفعت ورد نظرها وجدت بعض الشباب ومنهم شاب  ينظر لها ويغمز لها بوقاحه.... 

لم تعيره اهتمام وقررت التجاهل خوفآ من حدوث مشكله.... 


كانت كلما ترفع عينيها تجده مازال يتظر لها بكل وقاحه.... 

ارسل لها قبله في الهواء ولسوء الحظ راء على ذلك بعينيه... 


دقائق وغلت الدماء في عروقه واسودت عينيه من الغضب..... 


نظرت ورد اليه بخوف: ع ع ع علي ارجوك اهدى علشان خاطر ربنا اهدى ياعلي ارجوووك


علي: استنيني هنا خمس دقايق وجي


ورد: علي ارجوك


علي: قولة خمس دقايق 


ذهب علي بكل هدوء ووقف امام ذلك الشاب..... 


علي: عجباك 


الشاب: اوي. اوي بقولك ايه ماتديهالي ساعه بس هي ساعه هاعيشها ساعه انما ايه عنب امممم وهارجعهالك تعيش انت كمان........ 


#هنا وقد نفذ اخر ذرة صبر عند علي


علي:  طيب تعال نتحاسب دلوقتي ياروح امك 


تفاجاء الشاب بعلي يهجم عليه كالاسد الغاضب..... 


اخذ علي يلكمه بدون رحمه تزاحمة الناس ليبعدوا علي عن ذلك الشاب الذي يحاول الدفاع عن نفسه ولكن لم يقدر عن المقاومه... 


امسك ذلك الشاب سكين وذهب في اتجاه علي

صرخت ورد بأسمه خوفآ عليه  


ابتسم علي بمرح: متاكد يلا انك هاتقدر تعملها 


الشاب بتعب وارهاق: هاخلص عليك واخد حقي 


اخذ الشاب يقترب من ذلك التمثال الذي يبتسم بمرح ولكن قبل الوصول وجد من يمسك يديه بغضب جحيمي


ياسين بغضب: نزل السكينه من ايدك ياروح امك لتعورك 


الشاب: اوعي ياعم انت 


علي: الظاهر كده حابب يتأدب اوعى ياياسين


ياسين متجاهل علي: نزل السكينه يلا بدل ماايدك توحشك واخليك تعفن في السجن الباقي من عمرك 


ترك الشاب السكينه بخوف من ذلك المرعب: ا انا اسف ياباشا حقك عليا ماتحبسنيش الله يخليك 


ياسين: ان لمحتك بس قدامي تاني مش هارحمك فاااهم...... 


الشاب: حا حاضر ياباشا اللي تأمر بيه


ياسين: يلا غور 


الشاب: تحت امرك يابيه 


ذهب الشاب ركضآ للخارج


علي: انت يابنأدم انت سيبته ليه انت اتجننت يا ياسين دا انا هاطلع بروحه في ايدي...... 


ياسين: علي خلاص ياعلي انت جيبت حقك تالت ومتلت الواد متخرشم خالص دا مافيش حاجه فيه سليمه لم نفسك بقى واتهد نسيتني كنت عاوزك ليه يخربيتك 


علي: عبو شكلك بارد 


ياسين: حبيبي تسلملي 


علي: وانت اذاي عرفت مكاني وطبيت فجأه كده ذي بتوع افلام الاكشن وعملتلي نفسك بطل.... 


ياسين بغرور: ياض عيب عليك دا انا ياسين والاجر علي الله 


علي: يااااسين


ياسين: هههههه بصراحه رنيت عليك علشان كنت عاوزك وورد ردت عليا وعرفتني فاجيت بسرعه ولجل الحظ جيت في الوقت المناسب ذي بتوع افلام الاكشن هههههه 


نظر علي لورد بسرعه


ورد بخوف متجاهله نظراته: علي علي انت كويس فيك حاجه انت بخير ياعلي رد عليا الله يخليك.... 


علي بحنيه: اهدي ياروح قلبي انا بخير والله اهدي 


ورد براحه: الحمدلله 


ياسين: انت ياعم الحنين ركز معايا ياخويا...... 


علي: عبو شكلك عيل فصيل 


ياسين: المهم تعال نوصل ورد للبيت الاول وعاوزك في موضوع 


ورد: موضوع ايه 


ياسين: حاجه بخصوص فرحي يارخمه مالكيش دعوه انتي 


ورد: موشي يلا روحوني عاوزه اروح انام شويه


علي: خميرت نوم يلا ياختي


يوسف: اسيا انتي بخير 


اسيا: ها 


يوسف: انتي بخير يااسيا انا ذي اخوكي لو محتاجه تتكلمي انا جاهز اسمعك..... دا لو مش هازعجك تعتبريني اخوكي 


اسيا بأبتسامه: اكيد شرف ليا وانا كان نفسي يبقى ليا اخ يخاف عليا.... 


يوسف: طيب ردي علي اخوكي بصراحه طيب انتي بخير 


اسيا بهدوء: اتطمن انا بخير الحمدلله 


يوسف: اسف بجد اني سيبتكم تخرجوا لوحدكم اسف بجد 


اسيا: ماتتأسفش يايوسف دا نصيب وربنا كاتبه حتى لو مين كان بيحمينا مادام ده مكتوبلنا هايحصل يعني هايحصل..... 


يوسف: بس برضو لو موجود ماكنش ده هايحصل 


اسيا: تيجي احكيلك قصه حلوه سمعتها وعجبتني 


يوسف: احكي ياستي 


اسيا: كان مره في تلت شباب واقفين وفجأه عربيه خبطة الشاب اللي في النص يعني اختارت ده وخبطة ده ولما راح المستشفى الدكتور طلع وقال لاهله في كليه اتضرت جامد بسبب الخبطه ولو فضلت احتمال يموت فالازم نشيلها المهم اختاروا يشيلوها ومر علي الشاب اسبوع وكان زعلان اوي علشان شال الكليه دي وعمال يقول ياريتني ماخرجت من البيت الدكتور دخل عليه مبتسم وقاله عندي خبر ممكن يفرحك 

الشاب قاله ايه الدكتور قاله بعد ماحللنا الكليه اللي شلناها منك اكتشفنا حاجه غريبه اوي فيها الشاب قاله ايه هي الدكتور قاله الكليه دي كان فيها بداية  انتشار سرطان وماكنش حد هايقدر يكتشفه غير في المرحله الاخيره يعني ماكنش حد هايقدر ينقذك من الموت وقتها الشاب بفرح قاله يعني ربنا قدرلي العربيه تخبطني انا واختارت مكان  الكليه واشيلها... الدكتور قاله دا قدر ومكتوب.... 


يوسف: قصه جميله تسلمي يااسيا ريحتيني 


اسيا: اي خدمه متاخدش علي كده


يوسف: هههههه ماشي ياختي 

يلا بينا وصلنا 


#نزلوا للمنزل وفور دخولهم 


اسيا: اااه ياعضمك يارضا هاطلع انا ساعتين تلاته جد وابقى انزل ماشي 


يوسف: ماشي


ظلت جميله صامته لم تتحدث بحرف..... 


يوسف: جميله جميله 


جميله: ها نعم في ايه 


يوسف: مالك ياحبيبتي حاسك مش طبيعيه في ايه احكيلي 


جميله: الكلام اللي حكيته اسيا في المستشفى 


يوسف: كلام ايه 


جميله: اللي حصل لاهلها 


يوسف:اه  ماله


جميله: نفس قصتي يايوسف افتكر يابابا انا حكيتلك اللي حصلي قصتها نفس قصتي... 


يوسف: اه صحيح 


جميله: انا حاسه اني في رابط رابطنا انا واسيا ولازم اعرف... 


يوسف: وانا كمان هاحاول اعرف اي حاجه نعرف ايه يربطك بأسيا 


جميله: يوسف تفتكر اسيا هاتطلع هي اختي اللي سابتني واحنا صغيرين.... 


يوسف: لازم نتاكد الاول اذا كانت اختك ولا لأ قبل ماناخد اي خطوه


جميله: ماشي يارب يارب ساعدني يارب... 


يوسف: ماشي هاسيبك اروح اخد شاور وانزل الشركه علشان عندي شغل... 


جميله: ماشي 


علي: ها ياخويا اتنيل احكي 


ياسين: يونس طالبنا انا وانت 


علي: ليه في حاجه ولا ايه 


ياسين: مش عارف هو قال لما نشوفه هايحكلنا هو مستنينا في كافتيريا دلوقتي..... 


علي: ماشي يلا بينا 


#وصل على وياسين وجدوا يونس بأنتظارهم 


علي: ايه ده مال ايدك يايونس


يونس: مافيش هاحكيلكم بعدين المهم دلوقتي عاوز منك حاجة ياياسين.... 


ياسين: ايه هي 


يونس: في عيل صايع النهارده حاول يرمي ماية نار بس الحمدلله انا لحقتها.... عاوزك تدورلي علي عز الدين وتحاول تعرف اي حاجه عنه عشان انا شاكك ان هو السبب واكيد بيخطط لحاجه كبيره سكوته المفاجاء ده مش مطمني لازم اسبقه بخطوه قبل مايعمل حاجه.... 


ياسين: حاضر انا هادور وراه واللى هاعرفه هابلغك بيه 


يونس: تمام علي دور على اللي اسمها دارين دي وشوف لو لسه ماسافرتش وراقبها واعرف بتروح فين بالظبط.... 


علي: تحت امرك ياكبير 


يونس: يلا بقى انت وهو غوروا من هنا عاوز اشوب فنجان قهوه على روقان.... 


علي اصيل ياابو الانس 



كانت جميله جالسه امام التلفاز ولكن سمعت صوت رساله على هاتف يوسف فقررت تجاهلها ولكن ماازعجها صوت الرسائل المتكرره... 

فجأت لاطفاء الهاتف راءت الرسائل 


وليد: ياباشا صدقني البت جميله دي بت صايعه دي بتضحك عليك صدقني دي خبيثه 


ياباشا هتاخد من واحده كانت رقاصه وبتضحك علي رجال الاعمال علشان تاخد فلوسهم 


#صدمت جميله من الرسائل التي تراها وان هي من يقال في حقها هذا


           الفصل التاسع والتاسعون من هنا 


تعليقات