رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها

الفصل الرابع والاربعون 44

بقلم حبيبه 


جميله: اعاااااااااااا اخيرآ اخيرآ هاشتغل اعاااااااااااا عاوزه ارقص هههههه 

ياااااااااه الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب اخيرآ هاشتغل شغلانه حلال ونضيفه ومش هاكدب تاني الحمدلله الحمدلله يارب انك حطيتني على الطريق الصح فضلت جنبي وحميتني ونصفتني الف حمد وشكر ليك يارب. اما اروح اعرف امي والبت ريم يلا هيلا هوب. 


عز الدين: ايوه يابني


........: ايوه ياباشا تحت امرك 


عز الدين: بكره الساعه 12الضهر تكون موجود في المكان وتكون جاهز ومستعد وهابعتلك صورتها دلوقتي وخلي بالك ماتموتش فاااهم ماتموتش........ 


.......: فاهم ياباشا فاهم 


عز الدين: سلام 


عز الدين في نفسه: انا عارف انها مالهاش ذنب  بس نصيبها انها اخت ابن امال معلش حظك كده............. 

بس انا اعمل اي حاجه علشان ابن امال يجيلي راكع لازم يجيلي راكع ويبوس رجلي علشان اسامحه.  


يونس وهو ينظر لتلك التي تنظر ارضآ بغيظ: ايه اللي اخركم كده


علي: اتأخرنا ايه يابني دا احنا يادوب المغرب 

صحي النوم.... 


يونس  بغضب وصوت عالي: انا مش نايم ياعلي انا فايق وعارف بقول ايه انتم من الصبح بره وايه اللي ياخرك كده انت اخرج مع الست ورد بتاعتك براحتك مايخصنيش لكن تاخد دول معاك بره لأ فاهم. 

 

علي بصدمه وغضب: لأ مش فاهم والي انت ناسيه ان دول اخواتي واحطهم في رموش عيوني ومش انت اللي هاتمنعني فاهم يااستاذ 

امك دي اللي ربتني وحبيتني ودي تبقى اختي يعني حتى لو فضلت بره معايا لتاني يوم مالكش تحاسبني فاااااهم وعمري عمري مافكرت ان يطلع منك انت الكلام ده ليا اختي هههههه اه اسف قصدي اختك اهيه عندك وانا البيت ده ماليش فيه مكان بعد اذنك... 


وجد يونس من يسحبه من الخلف ولم تكون سوى امال امه ..... 


تفجأ يونس بيدها تنزل علي خده  بكل قوتها... 


نظر لها بصدمه وجدها تبكي...... 


امال ببكاء: ياريتني ماعشت لليوم اللي اشوف ولادي الاتنين اللي ربيتهم يكونوا ضهري اللي اتسند عليه يجي واحد منهم يعمل في اخوه كده..... 


اعطته امال كف اخر. 


امال: انت ايه يابنأدم انت اعمى مش شايف انت عملت ايه ده علي علييييي علي اللي بتخاف عليه اكتر من نفسك علي اللي ضهرك وسندك وعمره ماسابك تعمل فيه كده لييه ......


اعطته امال كف اخر. 


امال: فووووق بقى مشيت ابني من بيته بعد ماكسرته دا احنا اهله الوحيدين يتمت ابني ايه يايونس ليه ياضهري ليييييه كسرت ابني ليه يايونس ليه ليه دم عز الدين في دمك ليييه ليه وساخته بتجري في دمك لييه ياابن عز ليييه...... 


امسك يونس يدها... 


يونس: امي انا انا اسف ارجوكي سامحيني والنبي ماتزعلي مني الا زعلك ياامي ارجوكي سامحيني.... 


امال: ابعد عني ابعد عني 

جرت اليها زينه.... 


زينه: خلاص ياحبيبتي اهدي اهدي تعالي خدي ادويتك وارتاحي.... 


يونس: زينه...... 


زينه: لو سمحت يايونس امي تعبانه ولازم ترتاح وانا حابه انام... 


نظر يونس لاسيا وجدها تنظر له بعتاب وحزن شديد.... 


جأت لتتركه وتذهب... 


يونس: حتى انتي زعلانه منى... 


نظرت له اسيا وابتسمت بأستهزاء وتركته وذهبت


يونس: يالله ياالله ساعدنيييي ياااارب.... 


جميله: يااهل البيييييت ياناااااااس ياعااااالم ياهوووووووووووا


ليلى: فى ايه يامجنونه 

ريم: ياربي علي الصداع عاوزه اذاكر يانااس 


جميله وهي ترقص: اعاااااااااااا لقيت شغل لقيت شغل انا شاطره فيه لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي لولي... 


ريم: عوض علينا عوض الصابرين يارب البت اللي حيلتنا لسعت اه ياااني ياامه ياشماتت ابله ظاظا فينا ...... 


جميله: مش هاعبرك ياجزمه علشان فرحانه 


ليلى: طب فهمينا يابنتي علشان نفرح معاكي... 


جميله: اصل لقيت شغل حلو اوييييييي وفلوسه حلوه جدا جدا 

في كفتريا  في شركه هاجهز اكل ومشروبات وفلوسه حلوه... 


ليلى بفرحه: الف مبروك ياروحي الحمدلله يارب الحمدلله... 


جميله: الحمدلله ياامي بفضل دعواتك ياست الكل ياقمر انت ياجمييل


ليلى: ربنا يخليكي لينا ياحبيبتي وعقبال اما اشوفك مع ابن الحلال اللي يريحك يارب.... 


جميله: ويخليكي لينا ياست الكل وتجوزينا انا والجاموسه دي البايره دي


ريم: اتكلمي عن نفسك لو سمحتي انا لسه صغننه وفي عز شبابي.. 


جميله: اتوكسي والنبي ياختي 


ليلى: يلا ياحبيبتي تعالي كلي... 


جميله: لأ تعبانه نوووم وعندي صحيان بكره بدري علشان الشغل يلا يامزه تصبحي على خير. 

 

طلع النهار علي حبايبنا 


نزل يونس علي الفطار. 


يونس: صباح الخير ياامي


لم تنظر له امال.. 


يونس: امي لسه زعلانه منى ياحبيبتي علشان خاطري ماتزعليش مني اااسف ياامي اسف زعلك بيقتلني سامحيني


امال: رجعلي ابني لحضني علي كان بيجي يفطر معايا كل يوم ويصبح عليا بسببك ماجاش رجعلي ابني يايونس. 


يونس: حاضر ياحبيبتي هارجعه حاضر 


زينه: بعد اذنك ياماما هاروح المعرض واجي علي طول تمام 


امال: ماشي ياقلبي خلي بالك من نفسك كويس 


زينه: حاضر ياحبيبتي 


يونس: خدي عربيتك وحد من الحراسه معاكي..... 


زينه: تمام 

خرجت زينه لتذهب وجدت عجلات العربيه فاضيه... 


زينه: ياختيييييي هي ناقصه دي كمان.... 

يامحمد محمد 


محمد: ايوه ياست هانم تحت امرك..... 


زينه: شوفلي اي مكانيكي بسرعه والنبي 


محمد: حاضر ياست هانم ربع ساعه ويجي


زينه: ربع ساعه لأ كتير انا هاروح مواصلات وخلاص.... 


استيقظ علي على صوت الباب. وجده يونس.... تركه علي ودخل..... 


يونس: تصدق انك واطي طب قولي حتى اتفضل عمومأ انا هارحب بنفسي وادخل. 


يونس: ها ياسيدي ماجيتش الشركه ليه


علي ببرود: ماليش شركات 


يونس: لسه زعلان مني 


علي: وازعل ليه انت قولت حاجه تزعل انت قولت الحقيقه. 


يونس: علي انت عارف ان كل اللي قولته مجرد كلام اهبل وخلاص انا ماقدرش استغنى عنك اسف ياصاحبي واخويا سامحني ياعلي. 


علي: ولما انت ماتقصدش ايه اللي خلاك تقول كده ايه اللي جبرك يايونس..


 يونس: انا انا انا بس كنت كنت يعني 


علي: انت هاتمأمأ اخلص قول يايونس. 


يونس: مش عارف بس بعد اسيا كان مجنني طول اليوم ماقدرتش اتحكم في نفسي وطلع غضبي فيك. 


علي: يونس انت انت يعني 


يونس: بحبها ههه لأ مش بحبها بعشقها بموت فيها ياعلي... 


علي بفرحها: احلف بالله كده ط ط طب بص اقرصني يمكن بحلم والنبي.... 


يونس: اهدى ياابن المجنونه فى ايه.... 

دي دي مش بتحبني. 


علي: افندم اذاي يعني مش فاهم..

حكى له يونس ماجرى 

بينه وبين اسيا.. 


علي: لأ يايونس دي بتحبك وبتحبك اوي كمان انا شوفت الحب ده بينط من عينها. دي بتحبك صدقني بتحبك.. 

اكيد نكرت بسبب حاجه او بتعاند. 


يونس بتنهيده حاره: مش عارف ياعلي اعمل ايه مش عارف 


علي: انا جنبك ياصاحبي وبعون الله هاخليها تعترف لوحدها... 


يونس: خليها على الله المهم يلا ياذفت هانتأخر 


علي: هوا ياانوووس 


يونس: هههههه مجنون

سمع يونس هاتفه يعلن عن اتصال وارد. 


يونس: الووو السلام عليكم 


.........: استاذ يونس معايا 


يونس: ايوه انا تحت امرك. 

اخت حضرتك عملت حادثه وهي دلوقتي عندنا في مستشفى

ياريت لو تيجي. 


يونس بصدمه: اييييييه


         الفصل الخامس والاربعون من هنا 


تعليقات