قصة اختارتك انتى البارت الرابع4 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت الرابع4
بقلم نجلاء فتحي


أشرف / نوارة عايزك 

زياد/ عايز منها أية

أشرف/ أنت مالك 

زياد  بغضب/ أحترم نفسك أنا أكبر منك نوارة  مش شغالة عندك

عصام/ أبنك بيزعق لأبنى يا زكريا

الجد/ بااااااااااس،،فى أية  مالك يازياد

زياد بحنق/ مفيش  نوارة طول اليوم طالع عنيها عايز منها أية 

عصام بغضب / وأية يعنى عايز ماية 

زياد/ أطلبها من أخواتك البنات 

عصام / جات على بؤ الماية بتاعى 

عمتة  ثريا بهجوم/ أية طالع عنيها دى لية دة نوارة كانت مرتاحة وبناتى هما إللى شالوا العزومة 

زياد/ صحيح محضرتش معاكم  بداية  اليوم ودخلت من برا للسفرة لكن أقدر أحدد نوارة بنت عمى طبخت  أية أنا كلت كل الأصناف  

عمتة بتوتر/ على فكرة بسملة عملت الرقاق 

نظر زياد بسرعة لنوارة فأتسعدت عنيها فقال تؤتؤ نوارة هى إللى عملتة كلة 

عمتة/ طب بسمة  هى إللى عملت المكرونة بالبشاميل 

زياد/ لا نوارة هى إللى عملت 

مرفت أمة/ مالك بدافع عن مقصوفة الرقبة دى لية

زياد بغضب/ مامااااااااا كفاية بقا ثم سحب نوارة من زراعها لأول مرة أمام الجميع  فأخر مرة قرب منها كان فى أولى أعدادى  ولما أتحجبت يعاملها أمام الجميع كأنها هواء لكن فى الخفاء بيقرب منها ويدلعها 
فيوميا يذهب لمدرستها ليراها من بعيد وأذا أتأخر يذهب فى المرواح وسبب غضبة الصبح لأنة  أتأخر عليها بسبب كلام أمة،،،، فقال أركبى العربية 

نوارة/ لا أقول لبابا الأول 

زياد بغضب / أنتى معايا بأمان أركبى 

نوارة/ دبدبت فى الأرض برجليها، ،،لااااااا بابا يزعل 

زياد/ أوووف أستنى هنا و جرى للداخل وقال بصوت عالى ،،،نوارة معايا وخارجين وأنطلق دون سماع الرد صدمة أحتلت المكان 
لكن الجد أبتسم 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

وبعد وقت ركنت عربية زياد أمام محل لبيع الملابس وقال أنزلى 

نوارة بعدم فهم ،،لية مينفعش أنا بهدوم البيت 

زياد بحنان / عايز أفسحك ولازم أشترى ليكى هدوم خروج 

طة الذى قفز وجرى وراة لما سمع خارج مع نوارة وبدون أعتراض ركب السيارة فهو يعامل أخوة أبنة فقال وأنا عايز هدوم زيها 

زياد / حاضر يلا 

أمسك أديها  والأيد التانية أمسك أخوة الذى يلهو ويطنطط 

زياد/ أقفلى بؤك

نوارة  بأنبهار/ الدكان دة غالى 

زياد/ أنتى فى أكبر محل للملابس يا نوارة وبعدين الغالى ليكى يرخص 

نوارة بحزن/ هلاقى على مقاسى يا أبية 

مال بجزعة ونظر لعيونها  بلاش أبية هنا علشان هيكرشونا

نوارة/ لية  عادى  نروح دكان تانى

زياد / كلمتى تتنفذ ومش عايز كلام ورايا وأبقى قولى زياد

نوارة/ عيب يا أبية 

زياد/ سمعتى قولت أية 

نوارة / حاضر 

زياد  دخل المحل وتكلم مع البنت إللى بتبيع 

زياد/ لو سمحتى المدام بتاعتى كانت فى المستشفى وعايزة هدوم خروج ليها وشيك جدا 

البنت/ حمدالله على سلامتها، ،حاضر فى كولكشن أستيل وشيك ومقاسات خاصة يناسبها 

زياد/ تمام خدى دول علشانك وخليكي معاها 

البنت/ وهى تنظر للفلوس، ،،دة كتير يا بية

زياد/ نظر لنوارة التى مندهشة للمكان وقال مفيش حاجة تغلى على مراتى 

البنت/ ربنا يخليكم لبعض 

زياد/ نوارة 

نوارة/ نعم 

زياد/ روحى مع الآنسة دى هتسعدك فى اللبس وأنت ياطة تعال معايا نستنا برا 

وبعد وقت خرجت نوارة ترتدى فستان بأكمام ضيقة عليها ومنحوت فقالت بقولها ضيق بتقولى دى الموضة  

زياد عينة متسعة ومركزه  على  جزعها العلوى  وقال لنفسة  كل دة أزاى و١٧ سنة ممكن تكون لابسة شئ يكبر  فقال نوارة لفى كدة وبعد ما أستجابت لطلبة  نفسة سرع فهى 💣 قنبلة أنوثة طاغية وحمد الله أنها بتلبس عبايات سمراء وخمار يداري الحلويات والكنز بتاعة والذى توعد عند أمتلاك هذا الكنز سوف ياكلة ويتلذذ بية 

نوارة/ أبية 

زياد/ نظر للمكان لا يوجد البنت إللى بتساعدها  فقال بضيق   ،،،،قولت بلاش أبية دى هنا ممكن 

نوارة/ حاضر  ممكن عباية 

زياد/ مش عايز أشوفك بالأسود تانى

نوارة/ مش ينفع مش بلاقي حاجة على مقاسى وبعدين الأسود بيلم جسمى إللى شبة الفيل دة 

زياد/ أقترب منها ومسك أديها وأخذ يلف فى المحل دون كلام وأختار ملابس دريسات طويلة مشجرة وسادة وألوان  ومحتشمة وفضفاضة وبعد ما قستهم أرتدت واحد ذى م زياد طلب منها  وغيرت الخمار بطرحة طويلة لف  والبت إللى  فى المحل علمتها تلفها أزاى ظهرت نوارة واحدة تانية وبنوتة  بجد ،،،   
طة/ سقف  نوارة حلوة هاتى بوسة 

نوارة/ باستة من خدة فهو رغم لدية ٢٠ عام لكنة يتعامل بعقل ٥ سنين بحكم الطب  ثم لأول مرة منذو بلوغها وكبرت تحضن زياد ،،من فرحتها بشكلها وقالت فرحانة أوووى يا زياد مش مصدقة بقيت بنوتة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
زياد من صدمتة  نفسة توقف ثم حاوطها بيد مرتعشة  وأبتسم فبسبب قربها تأكد أن جزعها العلوى جسدها وليست تلبس شئ لكى يظهر حجم أكبر  وقال بصوت داخلى    بحبك 

طة/ بيشد نوارة من حضن زياد   ،،أنا كمان أنا كمان 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
 
 وأشترى الملابس التى تتكون من ١٠ أطقم خروج كاملين حتى الشنط التى لم تمتلك ولا واحدة منها أشترها لها والشوزات والطرح حتى الخروج لم ينساه ودبابيس الطرحة بأشكالها الجميلة  
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
وعند الحساب جعلها تقف أمام المحل فهو لم يمتلك المال حاليا فأخرج الفيزا وأعطاها للكاشير ثم حمل الشنط وخرجوا للسيارة نظر فى الساعة وجدها الساعة ١٢ بالليل  تعصب فهو يريد أن يفسحها والوقت تأخر  وأخذوا وقت فى المحل لاحظ عيونها بدأ النعاس يعرف طريقها وطة نام نوم عميق على المقعد الخلفى  فقال  كنت عايز أفسحك والوقت تأخر 

نوارة بتمنى   / ياريت  عمرى مخرجت غير من المدرسة للبيت ومن البيت للمدرسة ولوحدى  و  الفسحة عندى لما جدو يقول فى عزومة وبس 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
زياد يعلم ما تعانية صغيرتة وأن عمة رجب قافل عليها جامد  لمس خدها وقال بكرة تغيبي من المدرسة ولا أقولك خليها مفاجأة  نوارة لية ملكيش أصحاب 

نوارة/ لا عندى 

زياد/ أمسك أديها  وطبع قبلة على بطن أديها  فأتنفضت وشهقت وغمضت عيونها  ،،لعن زياد نفسة وفرح فى نفس الوقت فصغيرتة كبرت وليها مشاعر فتجاهل ذلك حتى يعدى ما حدت وقال ها قوللى بقا ملكيش أصحاب ليييية

نوارة/ عارفت أزاى 

زياد/ ماذا يقول أيقول أنها تحت عينة ويوميا بيشوفها ،،،      عادى يا نوارة حاسس 

نوارة بكذب / لا عندى ممكن أروح 

زياد/ نظر لها وتأكد أنها تخفى شئ  وقرر معرفة السبب  فى وقت تانى 

وبعد وقت وصلها للبيت لأنة أتصل على عمة رجب أبوها وبلغة روحوا للبيت  فقد أتخانق جدة مع أشرف   والعزومة أنتهت على كدة  وأنصدم رجب بالملابس  وفسر ذلك أبن عمها وأخوها الكبير  لكن الأم شعرت بشئ تانى  ورفضت الفكرة وأيدت فكرة زوجها ف زياد ٣٤ سنة كبير على نوارة وأمة عقربة  و بصعوبة وأقناع زياد لعمة   أن نوارة أجازة  غدا الخميس من المدرسة وهيسافر بيها شرم الشيخ ويوم الجمعة بالليل هتكون فى البيت  فأتصل زياد على جدة  وافق بسهولة وكلم رجب أبنة أبو نوارة فلا يجرأ أحد على كسر كلمة الجد  
ولحد هنا أقول يتبع 
ياترى هيحصل أية فى السفرية دى  وعمتة هتسكت وأمة  

                 البارت الخامس من هنا 


تعليقات