قصة اختارتك انتى البارت الخامس5 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت الخامس5 
بقلم نجلاء فتحي


أتى الصباح  وزياد واقف بسيارتة الساعة السادسة صباحآ أمام منزل نوارة  وهى بجوارة وترتدى طقم جديد من إللى أشتراة لها أمس 

نوارة/ هنتفسح فين ماما قلتلى أنت هتقولى وحضرتلى شنطة سفر 

زياد/ شرم الشيخ 

نوارة/ شهقت، ،  بتاعة الأغنية 

زياد/ ههههه أغنية دة كل معلوماتك

نوارة/ أيوة بشوفها فى التلفزيون  فرحانة عمرى ماسفرت فى حياتى 

زياد/ عارف 

نوارة/ فيها بحر نفسى أشوفة طب نروح أسكندرية 

زياد/ شرم فيها بحر 

نوارة/ طب يلا بسرعة بس بشرط تصورنى علشان مش معايا تليفون عايزة ماما وبابا يشفوهم 

زياد/ حاضر يا نونة

نوارة/ أسمى نوارة يا أبية 

زياد بضيق/ ممكن بلاش أبية من هنا ورايح تقوليلى زياد ونونة دة دلعك الجديد يا نوارة 

نوارة/ طول عمرى بقولك أبية وأنبارح قولت أسمك علشان  عمو بتاع المحل مش يكرشنا 

زياد/ لو بتحبى جدك صبحى قولى زياد بس أبية مش عايزة أسمها 

نوارة/ حلفتني بالغالي  طب يا زياد ممكن نطلع بقا عايزة أنزل الماية  

زياد/ عنيا للنونة وغمز ليها وتوعد بينة وبين نفسة السفرية دى ليعلقها بية أكتر 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
وفى نصف الطرق وقف فى أستراحة  ودخلت الحمام وعمل مشكلة لكى يدخل حمام السيدات وينتظهرها على الباب الداخلى ولا يفصل بينهم غير الباب وتأكد ان كبينة الحمام نظيفة وفيها مياة ومناديل ولا يوجد كاميرات  وخاف حد يفتح عليها الباب فمسك مقبض الباب  وبعديها خرجت نوارة وغسلت وشها وهو بجوارها يجفف وشها بمنديل تحت كسوفها وأمسك أديها وخرجوا ثم أشتروا باتية بالجبنة وقهوة لة وباتية بالشكولاته والفراولة وعصير وبسكوت سادة لنوارة وأشتروا مياة وفطروا فى الطريق 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات

وأخيرا وصلوا للقرية السياحية وحرك رقبتة من التعب  والقيادة ونظر لنوارة التى بسبب الأكل نامت فهو يعلم نومها التقيل  أبتسم فكانت ساندة رأسها على الشباك  وماسكة باكو بسكوت  أخذة منها  ووضعة فى شنطة يدها فهى أكلت الكيس كلة  معدا دة ،،،وفمها مفتوح وبداخلة قطعة من البسكوت السادة قد طريت بسبب ريقها    ألتقط تلك البسكوتة من فمها وأكلها  ثم لأول مرة فى حياتة يقبل 😘فتاة  قام بتقبيلها بشغف ويلعق بلسانة الشكولاتة وأثر البسكوت من على شيفاها ،،،بدأت تفتح عيونها أبتعد عن الفور  وهو مش عارف أزاى عمل كدة 

نوارة/ تمطعت من أثر النوم ،،، وبيقول وصلنا  

زياد/ هو ينظر للأمام  ،،،،أيوة حمدالله على السلامه 

نوارة/ أتوبت من أثر النوم أمممم ،،،الله يسلمك فين باكو البسكوت إللى كنت باكل فية

زياد/ فى شنطتك

نوارة/ ماشى  أول مرة أشيل شنطة  شيلها فاضية مش عارفة البنات بتحط فيها أية 

زياد / أبتسم، ،أعلمك كل حاجة 

نوارة/ بؤى منمل 

زياد/ أتوتر فماذا يقول أيقول  أنة السبب ،،،فقال ممكن علشان أكلتى كتير 

نوارة/ دة بينبض وقلبى كأنى بجرى

زياد/ تجاهل كلامها الذى أسعدة  وقال يالا يا نونة  ثم نزلوا من السيارة وأمسك أيدها وحجزوا غرفة بسريرين  

🤣فاكرين هقول غرفتين توتو دة زياد كل شئ مع حبيبتة مباح 🤣😉

دخل زياد الغرفة وأدخل شنطتة وشنطه نوارة وأعطى تَبس  للشاب الذى حمل الشنط وقال أدخلى 

نوارة/ دخلت  ومرت بجوارة  فقال لنفسة  عقبال متدخلى وأنتى مراتى وتخرجى وأنتى أم أبنى  ،،،،ودخل وأغلق الباب 

نوارة/ بتوتر ،،أنت قفلت الباب لية 

زياد/ مش واثقة فيا

نوارة/ مش فاهمة

زياد/ يعنى خايفة منى

نوارة/ جريت لحضنة  فأستقبلها بحنان  ،،لا مش خايفة أنت حلو يا أبن عمى،،، أشرف وحش   بيلم'سنى

زياد/ أبعدها عن حضنها وقال بهدوء عكس البركان الداخلى، ،،  با'سك  حضنك    قل'عك   هدومك

نوارة/ حضنتة وبكت 

زياد/ طبطب على ظهرها   ،، لازم تحكى السكوت غلط 

نوارة/ أنبارح حط أيدة على رجلى وأنا بأكل حاولت أبعدة  مسك رجلى أكتر علشان كدة قومت من على الأكل وكنت بعيط دة أنا بنت خالة لية يعمل كدة وو

زياد/ ينظر للأمام ونفسه يعلو ويهبط لا يريد يعلى صوتة عليها  يريد أن تخرج م بداخلها   ،،،،،قال  بهدوء  وأية تانى 

نوارة/ العزومة إللى فاتت كان عايز يعمل حاجة  فى الحمام ٠٠٠ثم سكتت وتبكى 

 

زياد/ با'سك 

نوارة/ محدش قرب منى سواء هو أو غيرة  زقتة ومسكت موس الحلاقة بتاع جدو  وحطيتة على أيدى وقولتله لو قربت هموت نفسى  وبس بس علطول   بيل"مسنى   ومش بقدر أقول لحد 

زياد/ ولية روحتى معاة الحمام

نوارة وهى بتشهق من البكاء / كنت بغسل أيدى وهو دخل ورايا وقالى لو قولتى لحد هقول لابوكى إللى هو خالى أنك بتغرينى  وبتحبينى و
&&&&& وشفت كل حاجة  ،،،صدقنى محصلش لا يمكن أعمل كدة أنت الشاب الوحيد إللى بحضنك ومش 

بدايق وكل لمسة منك ليا مش بتدايقنى علشان معتبراك أ٠٠وسكتت بعدت عن حضنة بسبب طرق الباب 

زياد/ فتح الباب بعنف مما جعل الشاب يرجع للخلف  بخوف، ،وقال أعتذر دى هدية من الفندق للعرسان الجداد 

زياد/ ماشى شكرا وأخذها منة وأغلق الباب حتى لا تسمع نوارة فقد زور قسمية جواز وهمية أمس حتى تكون معة فى أمان لو فى لجنة على الطريق ويقدمها لإدارة الفندق لتقيم معة فى الغرفة  بدون مشاكل   
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

 مسحت دموعها  ثم نظرت نوارة  للعربية الخشب الذى يدفعها زياد  وعليها فاكهة أول مرة تشوفها وأكل ومشروبات ملونة  لكن ما جذب أنتباها أيناء فضى اللون فية ثلج وبداخلة زجاجة غريبة  مسكتها وبتشد الغطاء بأسنانها 

زياد بتسرع / بتعملى أية أستنى

نوارة/ أفتحها  عايزة أشرب العصير دة تلاقية مستورد

زياد/ شدها منها وقال دة مش عصير سبية ،،نوارة كنتى بتقولى قبل الزفت ميخبط على الباب أنا معتبرانى أية

نوارة  بزعل طفولى / مش هقولك،،، لية خدت العصير طب خد شوية وهات الأزازة 

زياد/ يا نوارة دة مش عصير دى خم٠٠وقطع كلمتة رن الفون فوضع الزجاجة على الطاولة  وقالها أوعى تشربيها وخرج للبلكونة يتكلم 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

نظرت نوارة لة وقالت  عايزة تشربها لواحدك   وألتقطت الأزازة  حاولت تقرأ إللى عليها  كلها أنجليزي، ،،مدام أنجليزي تبقا مستوردة  هاخد بؤ وخلاص وشدت القطعة الخشبية بسنانها فعملت فوران  فوضعت بؤ الزجاجة فى فمها حتى لا يخرح الفوران على ملابسها عايزة تبعدها فطعمها مر وتحملت المرارة حتى هدأ الفوران   ثم أبعدت الزجاجة على فمها ومسحت فمها بطرف كُمها وقالت ياساتر دى حمضانة بايظة بس الصودا كتير وشربت بؤ كمان عجبتها جلست على حرف السرير لأنها داخت  ومازالت تشرب منها وتضحك 

😂😂أشطا عليكى يانوارة مدام بايظة وياساتر  بططفحيها تانى لية يا أم كرش 😂😂
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

❣️❣️❣️❣️❣️❣️

زياد/أية ياعمتى هو أنا صغير بتحاسبينى

ثريا/ أنا سامعة جدك بيقول نوارة معاك
ولما سألتة قالى  نوارة بتتفسح معاك ومسافرة واخد البت لية 

زياد/ كنت عايز أتفسح قولت أخد نوارة بدل ما أكون لوحدى أية المشكلة هو أنا مراهق هنعمل الغلط معاها 

ثريا/ مخدش بناتى لية على الاقل بيلبسوا حلو وبنات جامعة مش زى الجهلة دى

زياد بحنق/ من فضلك بلاش الكلام دة على نوارة دى ست البنات  وأنا مالى ببناتك هما عايشين حياتهم وبيخرجوا مش زى الغلبانة نوارة محرومة من كل حاجة حتى التليفون مش معاها  عمى رجب الله يسامحة قافل عليها وبلغى أبنك أشرف الحركات الوس** إللى عملها أنبارح  خراب علية

ثريا/ أزاى تعلى صوتك عليا ها وأزاى تتكلم عن ابنى كدة 

زياد/ هو فاهم سلام يا عمتى 

ثريا / كدة يا أبن أخويا بتقفل السكة فى وشى  وواخد العرة بنت اخويا تفسحها عايز تتجوزها ورحمة أمى ما يحصل لازم تتجوز واحدة من بناتى حتى لو جوازك منها بفضيحة لبنتى خير أخويا  إللى هيورثة من أبويا بعد  ميموت ميرحش برا بس مين إللى تنفعك من بناتى مين  بسمة   لا بسملة أيوة بسملة هتقدر توقعك وخرجت لغرفة بنتها  وفتحت الباب 

فوقع التليفون من بسملة فى الأرض  

الام بشك/ بتكلمى مين 

بسملة/ دى واحدة صاحبتى 

ألتقطت الأم الفون من الأرض ووضعتة على أذنها   وسمعت،،،،  ألو ألو بسملة  روحتى فين أفتحى الكاميرا أنا تعبانة على أخرى بسملة أنبارح مشبعتش وحشتينى يا بت  ألو ألو 

أغلقت الخط ورمت الفون فى الحائط بقوة   وقالت بصدمة  ،،بتفتحي الكاميرا لمين ويعنى أية تعبان وبتريحية أنطقى يا  بنت عصام وطخخخخخ

بسملة/ بنتكلم وبس

الأم/ أغلقت الباب بالمفتاح  ،،،  ألبسى 

بسملة ببكاء/ ليييية

الأم/ هنروح للدكتور يكشف عليكى يشوف الدنيا معاكى أية 

بسملة/ لاااااا أنا محدش  لم'سنى أنتى فاهمة غلط 

الأم/ مالك يابت ثريا أتوترتى لية  يبقا بتفتحوا الكاميرا و*****

 

بسملة/ محصلش

الأم/ تروحى للدكتور غير كدة يبقا كلامى صح

بسملة/ بلاش فضايح يا ماما والله متجوزة 

عرفى دة صاحبى فى الجامعة ومتجوزاة من سنة أولى أهئ أهئ

الام/ يبقا حصل  إللى خايفة منة يالهووووى وأخذت تضرب على صدرها  الحمد لله محدش فى البيت يا كسرة ظهرى أدام مرفت ونادية  منك لله ضيعتى فرحتك لييية فى واحدة تعمل كدة دة أنا مش بخليكى تعملى حاجة وبقول هانم ليييييي وأخذت تضربها وتعضها 

بسملة/ ضحك عليا  

الأم/ كنتى بتتقبلوا فين 

بسملة / فى شقة واحد صاحبة دة جوزى

الأم بغضب/ مدام  الاهل والناس  ميعرفوش   يبقا مش معترف بية،،،،، متجوزة يا بسملة من ٣ سنين ونصف ومحملتيش 

بسملة 😩/ كنت ياخد منع الحمل 

الأم/ يالهووووووى يالهوووووووى كمااان  يعنى يعنى بتدمرى نفسك الو** إللى معاكى مقلكيش الحبوب دى كترتها غلط بتخليكى عقيمة ورحمة أمى ما أنا سيباكى يا وس**

  يا بنت 🐕

بسملة/ دة جوزى أةةةةة

الام/ أخرسى  ،،بس لاااا لازم يجى يتقدم ولو أبوكى وجدك رفضوا يبقا فى حل تانى    وأختك زيك

بسملة/ لاااا مفيش حد فى حياتها وبسملة عارفة علاقتى بزميلى وبكلمة بس متعرفش موضوع جوازنا

 الأم/ خرجت من الغرفة بذل فماذا تفعل فبناتها بتتباهى بيهم أمام حريم أخواتها  وتخطط لكى يتجوز زياد بسملة حتى لو أتجوزها أول لقاء بينهم هيعدى أزاى  
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
❣️❣️❣️❣️❣️

بعد م زياد خلص مكالمة عمتة شرب سيجارة فى البلكونة  لكى يهدأ فأعتراف نوارة بما يفعلة أشرف أبن عمتة وكلام عمتة جعلة يغضب وهو لا يريد صغيرتة والنونة بتاعتة كما أطلق عليها  تشوفه كدة وتخاف منة 
ثم دخل الغرفة وجد نوارة من غير حجاب وشعرها حر  ونايمة على السرير بالعرض وفاردة زراعها ورجليها بعيد عن بعض وتنظر للاشئ أمامها  
جرى ليها وأنزل ملابسها ،،، نوارة أنتى عاملة كدة لية  وأخد يضرب على خدها المقلبظ صفعات متتالية برفق لكى تفوق  فهو يعتقد تعبانة 

نوارة/ نظرت لة ورفعت أيدها بالزجاجة الفارغة ثم سقطت الزجاجة فى الأرض وأديها بجوارها  وقالت بسبب عدم تحكمها فى أعصابها ، عايزة ماما 

زياد/ 😡😡

                     البارت السادس من هنا 




تعليقات