قصة اختارتك انتى البارت السادس6 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت السادس6
بقلم نجلاء فتحي


نوارة/ نظرت لة ورفعت أيدها بالزجاجة الفارغة ثم سقطت الزجاجة فى الأرض وأديها بجوارها  وقالت بسبب عدم تحكمها فى أعصابها ، عايزة ماما 

زياد/ جلس على ركبتة   بجوارها على السرير   ،،لية شربتيها  دى خمرة  نوارة بلاش توجعى قلبى عليكى  فوقى

نوارة بسكر/ أبية 

زياد بقلق / روح وعقل أبية 

نوارة/ مليش صحاب لية مامتك وعمتى ثريا بيعملونى خدامة أنا بحبهم أوووى  وبكت 

زياد / صعبت  علية صغيرتة   سحبها لحضنة بين رجلة وأخذ يطبع بعض القبلات على شعرها وقال بحنان ينفع تشربى خمرة عارف مش قولتك أنها كدة بس قولت بلاش تشربى منها أذا كان أنا عمرى مشربتها 

نوارة/ طعمها وحش 

زياد/ قرر أستغلال  الوضع ومش يفوقها  فقال   نوارة  أحكيلى ملكيش أصحاب لية

نوارة/ مش عارفة بيقولوا ليا  ياحجة مش هتتجوزى أخرك تحضرى أفراحنا وبس محدش هيبص فى وشى أنا وحشة،،،،،، أبية هو أنا كدة  

زياد/ رفع وشها ليه وقال بحب  أنتى قلبى بحبك وبتجننينى يا نوارة عايز أتجوزك 
نوارة لم تبين رد فعل فهى سكرانة 

وبعد وقت مما فعلة معاها 🤭 زياد  فاقت وقالت 
نوارة / عايزة ماما 

زياد/ أمسك أديها وأجلسها جنبة ،،،وقال بحنان حاسة بأية ولية عايزة مرات عمى  أنا ستر وغطا عليكى أوعى تنكسفى منى أنا درعك إللى  هحميكى من صدمات الدنيا 

نوارة/ حاسة كلامك حلو بس برضو  ثم أتكسفت 

زياد/  فى حاجة مكسوفة منى 

نوارة/ عضت شيفاها بخجل  

أبتسم زياد / عادى 

نوارة/ عايزة ماما

زياد/ أوعى تقولى ليها 

نوارة بعدم فهم / لية

زياد بتوتر/ هتقولك تعبانة وأرجعى ومش هتخليكى تخرجى معايا

نوارة بتسرع/ لا لا أنا مصدقت أتفسح والله مش هقول العمر كلة،،،بس جسمى مكسر بص رقبتى ووشى شكلى جاتلى حساسة لأول مرة عارفة بختى  نحس يوم م أتفسح تجيلى حساسيه 

زياد/ ربت على شعرها بحنان  ،،أحضرلك الحمام يا نونتى 

نوارة/ لا شكرا ثم دخلت الحمام وهى تترنح 
جلس زياد نصف جلس وقال بسعادة عقبال حمام العروسة يا قلبى 
وطبعا معايا وبأيدى ثم شعر بتأنيب الضمير  لانة أستغل انها غايبة الوعى وكان جرئ معها  والحساسية اللى ذكرتها نوارة ليست حساسية بل من فعل زياد  🤭وأنتبة على خروجها وقالت بأحراج،  مش عارفة أستعمل الحمام الدش محطوط  ومفيش حنفية وحنفية الحوض مش بتشتغل  تقريبا بايظ  
زياد فط ودخل الحمام وجد الحمام حديث ويعمل بالتاتش وعلمها تستعملة وكانت فرحانة  فجلست على حرف البانيو، وقالت  تعبانة  ،ربت على شعرها  بحنان    وقال أستحمى بدوش دافى هتفوفى

نوارة بصدمة / الجو حر  أزاى 

زياد/ لو عايزة وجع جسمك يفك أسمعى كلامى   ثم هرش طرف أنفة وقال هاتى هدومك دى كلها هتتغسل فى الفندق متحطهاش فى الشنطة ومش عايز أعتراض وخرج للغرفة بحث عن فرش للسرير لم يجد  فسكب مياة على الملاية وعصير  ملون كذا لون  وأتصل على الروم سيرفر وغيروا لية الملاية بواحدة أخرى    وأقنعهم أن صنية المشروبات أنسكبت على السرير وجلس ينتظر نوارة تخرج من الحمام وضميرة مش سايبة فى حالة رغم ماحدث فهى بنوتة  ولم تتذكر شئ حتى لو تذكرت كأنة حلم  
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

وكلم الفندق  يحضر وجبة سخنة لنوارة 
 
❣️❣️❣️❣️❣️
       
        ((فى بيت نوارة ))

رجب/ فى أية يا ولية مبتكليش لية

نادية/ ذى ما أنت مش بتأكل البيت ملوش حس من غير نوارة  البت وحشتنى مكنش يصح تسيبها تروح لوحدها أزاى تبات لوحدها مع شاب

رجب/ أية الكلام الخايب دة، ،دة زياد أبن أخويا راجل دة أخوها الكبير  وأية تبات معاة دى تلاقية واخد أوضتين واحدة لية وليها أعقلى الكلام 

نادية/ ياراجل مهما كان أحنا قافلين عليها فى الزمن الأخبر  دة لحد منسلمها لعريسها  وأنا عند رأئى بنت وشاب لوحدهم غلط حتى لو ذى زياد عارفة تربيتة كويس  وأنة متربى  بس أنا بتكلم فى الأصول  قلبى مش مستريح وبعدين البت ممكن عنيها تتفتح علينا وتقول أنا عايزة بنتنا ربنها على قدنا  أبن أخوك جبلها أنبارح هدوم كتيير وغالية  ودولابها أساسآ فية ٣ أطقم خروج بس  والنهارده  فى شرم الشيخ  وهى عمرها مبتخرج غير لمدرستها وعند جدها  ياراجل خايفة البت تتنمرد على عيشتها  

رجب/ يوةةةةة هتوجعى دماغى ليييية  قولت  بنتى متربية   وأبن أخويا واثق فية وبعدين دة ٣٤ سنة كبير وفاهم ونوارة بالنسبة لية كأنها أختة الصغيرة أو بنتة دى ١٧ سنة  شيلى الأوهام دى من دماغك   وسابها ومشى بيرطم بالكلام

الام/ ماشى يارجب  ،،،برضو عندى رأئى بنت وشاب غلط يتجموا مع بعض الزمن وحش حاسة يا زياد الموضوع مش موضوع أختك  نظرت عينك دفاعك عنها والنهارده بتفسحها  يمين بالله لو إللى فى دماغى صح مفيش جواز  حمات بنتى لا يمكن تكون ميرفت أبدآ لازم أتصرف 

رجب/ أتصل على زياد أنخض لما وجد صوتة متوتر وأطمن أنهم وصلوا بالسلامة وهو كان نايم وكل واحد فى غرفة 

_______
فى مكان تانى 
بسملة/ تعال أتقدملى 
/٠٠٠٠٠٠٠
_______
خرجت نوارة من الحمام
زياد أنصدم و٠٠٠٠

ياترى تفكير الام صح ولا غلط والأب كذلك 
هل زياد غلط لما قرب من نوارة بالشكل دة حتى لو حافظ عليها فى أخر لحظة لكن المبدأ موجود وأنة غلط 
فتصرف زياد هذا ماذا يسمى تهور أو عشق ولو أختة هيقبل بالوضع دة 



تعليقات