قصة ايد لا ترحم البارت الثاني2 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الثاني2 
بقلم نجلاء فتحي


تجلس نبض على الكرسى  ورفعة رجليها على مكتب صغير  فى الأستقبال  وبتلعب فى الفون بابجى  وفى فمها مصاصة وطبعا  ولا كأنها فى غرفتها الخاصة 

أقتحم الضابط الأستقبال  فهو حافظ ملامح وشها بسبب صورتها فى الملف الذى قراءه   أخذ يمسح المكان بعينة حتى وجدها تقدم ليها و هو واثق من نفسة حتى وقف أمامها  وقال لكى يستفزها ويشوف أخرها آية   ،،،،بت أنتى،، فين الدكتور النبطشى يا بتاعة أنتى 

نبض ببرود لم ترد علية كأنة لم يقف أمامها 

الضابط/ أتغاظ منها  وزق رجليها من على المكتب للأرض بقوة وواقف أمامها وربع أيدة  

نبض /رجعت رجليها  على المكتب ولا كأن حصل شئ

الضابط بغضب/ أية يا بت السماجة  والبرود دة بكلمك

نبض وهى على وضعها وعيونها فى التليفون ولا تنظر لة ،،،  أنا بكلم بنى أدمين مش جحش ببردعة

الضابط/ ألتقاطها من قفاها وبسبب قصر قامتها أصبحت فى إيدة مثل الدمية وهو يحركها يمين وشمال  ،،،،،الكلام دة ليا يااااا بتتتتتتتت دة أنا هعلقك 

نبض بخوف/ وضعى يا كبير مينفعش كدة دة أنا دكتورة أنت مش شايف البالطو  ولا أعمى  ولا أية

الضابط/ لا شايف المصاصة  ثم أخذها وألقاها فى الأرض بقوة فتفتفت

نبض/ حرام عليك دى بالليمون ودوخت لما لقيتها  أوعا بقا 

الضابط بغرور / أعتذرى الأول

نبض/ فى حد يعتذر للجحش لما أتعلم لغتهم أبقا أعتذر

الضابط بغضب/ بت مستفزة بجد وحيات أمممممك لضبطك يا بنت الو****،،ثم ألقاها تحت قدمة على الأرض 

نبض / أخذت تصرخ وترفص برجليها فى الأرض وتلطم،، فر الضابط هاربا لسيارتة من حالتها وهو يعنف نفسة لماذا هرب لماذا لم يستطيع تحمل صوتها والأهم   الوضع الذى شاهدة طفلة أخذت منها لعبتها المفضلة  وليست دكتورة شاطرة   ألتقط الملف الخاص بيها من الكرسى بجوارة وأخذ يتمعن فية مرة أخرى لم يجد شئ عما رأة عينة وهنا تأكد نظرتة لازم المعلومات السرية يجمعها بنفسة ودة سبب حصولة على لقب الصقر  ،،،  ثم نفخ وقاد السيارة بعيد عن المستشفى وهو مقتنع المهمة فشلت قبل متبتدى

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(فى المستشفى )

حضر الخال صاحب المستشفى  وجثى فى الأرض وضمها فى حضنة وقال فى أية مالك  

نبض بشهقات من أثر البكاء/ 🥺  واحد جحش عمل ٠٠٠٠ وحكت لية الحوار 

الخال/ جايز ميعرفش أنتى دكتورة هنا طب أزاى والمصاصة دى فى دكتورة تأكل مصاصة 

نبض🥺/ مش دة إللى زعلنى

الخال/ أمال أية

نبض/ شتمني بماما الله يرحمها   

الخال/ طيب أهدى قومى معايا أنتى كبيرة ودكتورة يا نبض بصى حوالين منك أنتى فى المستشفى   ولابسة البالطو وفى حضن خالك  

نبض تململت داخل صدرة / عايزة أنام 

الخال بتصنع الزعيق/  مش هتهربى   فى النوم لاااا أنتى قوية قومى  الحالات عايزينك 

نبض/ بدأت تفوق وترجع لطبيعتها  واحدة واحدة  ساندها الخال لمكتبة تسطحت على الكنبة فى وضع الجنين ونامت أو هربت  من الموقف

نظر ليها الخال وقال لازم أتصرف كدة الوضع خطر  بدأ يراجع الكاميرات وهنا ألتقط صورة لذلك المتطفل وذهب القسم يقدم شكوة فية ٠٠٠٠٠٠٠
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

الضابط فى مكتبة يأخذ الغرفة ذهاب وأياب   

دخل علية سيادة اللواء/ كنت فين سألت عليك قالوا مشى أثبت مكانك يا حضرة الرائد  بكلمك

توقف الضابط وقال بضيق  هتعامل معاها أزاى دى دى طفلة أو هَطلة  أو لا لا مش عارف بص من الأخر يا أنا يا  البت دى

اللواء عقدت حواجبة بعدم فهم/ بنت مين 

الضابط/ نبضضضضضض بتاعة المهمة 

اللواء بتذكر/ أةةةة أفتكرتها  لا أنتم الاثنين وهتنجح ثم هرش فى طرف أنفة  وقال خلى بالك منها دى أمانة معاك 

الضابط بسخرية/ متخافش تروح  ترجع ذى ماهى  مش بقرب من واحدة متعقد من شكل أمهم وبقرف منهم أصلا حشرات  مكانهم تحت الجذمة 

اللواء بحنان أب/ ربت على كتفة  وقال أنسا إللى حصل مش كل الستات   وحشين أفتح قلبك وعيش شبابك هتعيش راهب يعنى  وبعدين أنا واثق أن الدكتورة نبض ذى م هتسافر هترجع علشان معاها الصقر يعنى راجل 
بجد   

صقر بعصبية / متنفعش يا ناااااس  دى عيوطة أزاى هتتزرع فى وسط المافيا  أذا كان زرعنا ضباط بنات ومدربين على أعلى مستوى وفشلنا فى إللى أنتحرت بدل مترجع لأهلها بفضيحة وفى إللى   أتق'طعت    وأتباعت  وغيرها وغيرها  الخطة المرادى غلط نزرع دكتورة وهَطلة كمان 

اللواء/ أنا عارف بعمل أية وبعدين كل واحد فينا جواة حادثة تركت لية أثر  وبنمارس حياتنا عادى أهو والشاطر إللى يخليها مش تظهر ويقدر عليها

نظر لة الصقر  بعدم فهم /  يعنى أية

اللواء بخبث/ يعنى أدامك أسبوع تجيب الدكتورة وتتعرف عليها وبعديها أبقا أخلى حد يدربها علشان تحمى نفسها 

صقر بسخرية/ على أساس الضباط البنات إللى ماتوا مكنوش يعرفوا يحموا نفسهم  بلاش أرواح ملهاش ذنب كلية الشرطة بتخرج الميأت  وكل مهمة عارفين ممكن مش نرجع ودة شغلنا وقدرنا ومستعدين لدة فى أى لحظة  بلاش الدكتورة 

اللواء بجدية / نفذ الأمر يا حضرة الرائد  ومتنساش  ترقية المقدم متوقفة على المهمة دى غير أسمك فى الدخلية ذى الطبل 

ثم نظر لمدحت الذى يتابع الموضوع فى سكوت وقال  عَقل صاحبك سلام 

مدحت قفز من مكتبة وقال/ حلوة

الصقر عقد حواجبة/ مين

مدحت/ الدكتور إللى مش عايزها تتجند أية المعجزة حصلت والصقر لقى   وليفة  ولا آية ،،،ثم غمز بعينة 

الصقر بضيق/  أما أبن عر* صحيح يابنى دى عيلة أقسم بالله فى كل حاجة تحس مكانها مش دكتورة دى مكانها عالم ديزنى  ومهما كان لو ماتت ودى أكيد ذنبها فى رقبتى

مدحت/ نصيبها كدة  أسمع تعال نروح ليها المستشفى   نقنعها لتوافق لترفض وتبقا جات منها أكيد مش هتطلع المهمة غصب عنها 

الصقر/ مينفعش أروح لسة جاى من عندها ،،   ثم حكى لة الحوار 

مدحت/ خخخخخ الصقر جحش ببردعة خههههههه🤣🤣 مش قادر  

صقر/ مددددحتتتت 

مدحت / وضع أيدة على فم وشاور له كلة تمام مش هيضحك ثم قال مش قادر 🤣🤣🤣🤣

خرج من المكتب وهو غضبان ومدحت وراة يقول وهو بيضحك أستنا يا جحش يوةةة أقصد يا صقر خلاص 🤣🤣🤣 مش أضحك 🤣🤣🤣
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(فى القسم)

الخال/ أنا الدكتور رؤؤف صاحب مستشفى الرؤؤف الاستثماري  فى شخص تهجم على دكتورة عندى  فى المستشفى  وسبب ليها حالة زعر ودى صورتة أخذتها من كاميرات المراقبة 

الضابط/ أخذ الفون وأتسعت عيناة وقال أكيد غلطان يا دكتور زعر أية دة الرائد  الصقر  ضابط كبير فى الدخلية ومقدرش أقولك فى أى جهاز  ورغم سنة الصغير معروف أكيد فى حاجة غلط

رؤؤف بغضب/ كبير صغير مليش فية الغلطان يتحاسب دة تهجم على  طبيبة أثناء عملها  وعايز حقها وأنا مش هسكت 

الضابط  بعقل / حضرتك أهدأ  وطبعا الكل بيتحاسب محدش كبير على القانون أنتظر نصف ساعة بس أتابع الموضع ربما فى سوء تفاهم 

رؤؤف/ ok  لما نشوف 

الضابط أخذ  الجهاز الاسلكي بتاعة وخرج  من الغرفة يكلم الدخلية فهو يعلم شوشرة على ضابط فى جهاز حساس ذى دة كارثة ولما ظهر  ربما تكون مهمة سرية  

【 وبعد ساعتين من الانتظار 】

أقتحم المكتب ٠٠٠٠

                    البارت الثالث من هنا 



تعليقات