قصة ايد لا ترحم البارت الثالث3 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الثالث3
بقلم نجلاء فتحي



【 وبعد ساعتين من الانتظار 】

أقتحم المكتب  سيادة اللواء 
٠٠٠٠٠

اللواء جلس أمام الدكتور بهدوء/ ممكن تهدأ وأعتذر على تأخرى الموضوع بأختصار ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ 

أتنفض رؤؤف/ مستحيل دى نبض دى بنتى وعندها مشكلة لالا 

اللواء/ مش بمزاجك دة أمر يا دكتور وأنا ملزوم أرجع الدكتورة سليمة ليك ولو على مشكلتها متخافش معها الصقر  وحكيت لحضرتك سوء التفاهم  بلاش تمنع وترفض هدخل نفسك فى متاهات معانا وغصب عن حضرتك الدكتورة ضمن الفريق وأتمنى الصقر ميعرفش بمشكلتها خليها سرية أنا عارف من البداية ورفضت أحطها فى الملف إللى  مع صقر  قبل مأمشى أسم الصقر تنساه العمر كلة ومفيش ظهور لية لان كاميرات المستشفى بتاعتك أتمسحت  أتفضل تليفونك ومش علية صورة الصقر أصلا مش موجود ومفيش حد أسمة كدة ثم نظر نظرة مرعبة لضابط القسم الذى أعلن عن هوية الصقر 

رؤؤف/ من الكلام شعر بخوف فهو يتكلم مع شخص يبدو لة منصب كبير فى الدخلية  ثم بلع ريقة و قال OK    مفيش صقر  بس طالب الحماية لنبض 

اللواء/ متخافش دى أمانة وهترجعلك تانى يا دكتور 

رؤؤف/ أشمعنا هى 

اللواء/ متسألش  المطلوب منك تعزمنى على فنجان قهوة فى بيتك كأنى صحبك  وكل حاجة هتقدر تعرفها فى وقتها   ،،،،شرفت يا دكتور مع السلامة 

رؤؤف عدل نظارتة الطبية بحرج وخرج من القسم وهو محتار هل سوف يتعاون معهم أم لا وفى الحالتين نبض معاهم فقال لا لازم أوافق بكرامتى وربنا معاها 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

【فى النادى】

يجلس الصقر كالعادة يتابع فريستة أقصد نبض  وهو يجلس على الطاولة المجاورة لطاولة نبض  

سلوى/ ياةةة بعد إللى حكتية دة مش جحش دة حماااااااار بجد 

نبض/ وهمجى كمان إللى غيظنى مش فاكرة شكلة مش ركزت معاة   أووى من كتر البشر إللى مرت عليا 

سلوى بمكر / طب أوصفى كدة إللى فاكراة منة 

نبض/ طويييل ذى السنة السودة وعرييييض ذى المركب أممممم و و و  أةةة عندة شنب الفردة اليمين أطول من الفردة الثانيه 

الصقر/ وضع أيدة على شنبة لكى يتأكد وجد كلامها مضبوط
نبض/ ولابس نظارة سودة  تقريبا أحول أو أعمى  والنظارة ماركة **** ودى طبعا ماركة مشهورة يعنى غنى أمممم وجزمتة كلاسك سودة ونظيفة يدل أية أنة مش معفن بس لسانة  معفن 

نظر الصقر للحذاء النضيف وقال لنفسة أنا لسانى معفن يا*****

نبض/ وريحة برفانة قوية  يدل على شخصية وهمجية صاحبها   أةةةة قبل مأنسى عندة شعرة بيضا فى نصف شنبة تقريبآ من الضغط النفسي 

سلوى/ بأنبهار، ،برافو عليكى كل دة ومش عارفة  توصفى  ومش فاكرة شكلة 

نبض/ خمست فى وشها  🖐قولى  مشاء الله  مأنتى عارفة عينى وودنى بتسجل 

سلوى/ أنتى المفروض تشتغلي ضابط 

نبض/ لا يا ستى مليش فى الأكشن حياتهم صعبة الله يعينهم بقولك تعالى ندخل فيلم كدة فى السينما أكشن بقا حرب ومافيا وطيييخ طاااخ 

سلوى/ يا مجنونة بطلى تشوحى بأيدك كوباية العصير وقعت فى الأرض  وبعدين تعالى هنا أنتى قولتى مليش فى الأكشن

نبض/ يا عبيطة دة تمثيل فشنك كدة وكدة ثم ضمت أيدها لخدها وقالت بتمنى نفسى أعيش بجد مغامرة وأتسحل بجد وأتمرمط  وأعيط وأنهقر وبعدين أحبة وأتجوزة 

سلوى بقرف/ أنتى لووووكل  يا دكتورة 

نبض/ ههههه عارفة يلا نشوف فيلم أنتى عليكى التذاكر وأنا عليا المواصلات  والأكل طول الخروجة  وكدة حق الله 

سلوى/ بجد أنتى صاحبة جدعة ثم حضنتها  وأنطلقوا لخارج النادى 

الصقر/ أغلق  كاميرا الفون بعد متأكد أنة يوجد  شعرة بيضاء فى زقنة فهو لم ينتبة لها   وقال عارفت لية سيادة اللواء منشن عليها بس أزاى دى أكتر الوقت كانت متنحة فى التلفون وبعديها سحلتها  دى لو كدة بجد تبقا لقطة بس  مش مكتوب لية كل دة فى التقرير أووووف  ،،،،، ولما وجدها حضنت صاحبتها وقاموا قال  كُهن  بنات  لكنة لم يعلم أن الحضن دة بسبب أن نبض تكفلت بمصاريف الخروجة  أكثر  من تمن التذكرة بطريقة شيك كى لا  تحرج صاحبتها لأنها مدرسة مسكينة ومرتبها ليس حمل خروجة 
😫😫😫😫😫😫😫😫
😫شايفين الصحاب مش ذى إللى عندى جعانين يا سااااتر 😫
 وكل واحدة تصرف   على نفسها  وفى الأخر كل الاكل كلنا بناكل منة  وبنستلف  من بعض أو نجمع ونشترى وجبة واحدة  ونخمس فيها أنتم أصحاب  أنتم لا أنتم عمرى كلة بحبكم بس برضو  **** ههههههه 
سورى يا جماعة كلمتين محشورين فى زورى من أنبارح  أحنا بقينا أهل   بقا 
😫😫😫😫😫😫😫😫

طول الطريق  صقر مبهور أنها تقود السيارة بأحكام  وملتزمة بأداب الطريق حتى  وصلت للسينما عقد حاجبة لأنها تحمل علبة فشار كبيرة فى حضنها وكيس من الحلويات غير شنطة إيدها إللى ملخومة بيها  وهى قابضة عليها بأسنانها  وتسير ببطئ حتى لا يقع الفشار فى الأرض وعملت كذا مشكلة  لحد مجلست على كرسيها وأول ما النور طفى جلس الصقر بجوارها  وبدأ الفيلم يشتغل وهى أندمجت معاة   كتم ضحكتة لانها تأكل بألية وعينها وتركيزها مع الفيلم وكأن أيدها عارفة مكان علبة الفشار وتوصلة لفمها وهذا يدل على قوة أنتباها  
 وأتى فى نصف الفيلم 😘 قُبلة  شهقت ووضعت أديها على وجهها أما  سلوى وضعت طرحتها على وشها لدرجة الجميع قال هووووش الصوت 

صقرلنفسة / دى بوسة عادية وبريئة  أمال الج**  يبقا أية   وأنتبة عليها  وأخذ يفكر ويحلل تصرفاتها لوقت وأنتبة  على التى نامت  وصوتها عالى خووووووو  ،،،، خوووووو  ورجعت رأسها للخلف  و نوم عميق  خووووو 
لدية دافع قوى يعدل وضع رأسها حتى تتنفس حاول يمنع نفسة مش عارف فى الاخر  نظر لصاحبتها وجدها منشغلة فى الفيلم مد إيدة براحة لخلف رقبتها كأنة هيحضنها لكى يعدلها وهوب فتحت عنيها فهى نومها خفيف  مسحت رقبتها ظنت حشرة تسير على رقبتها تمطعت   وقالت أمممم الفيلم خلص

سلوى بتركيز مع الفيلم/ لسة جامد الفيلم دة

نبض/ فاتني كتير بعد البوسة

 سلوى/ أمممم فى الاخر طلع ضابط ومجندها  تقريبا 

نبض/ أية الجو دة ولية اللف والدوران م يشدها من قفاها ويقولها هنجندك معانا يا رووووووح أمك وطاااااخ طييييخ وبس 

الجميع فى السينما / الصووووت

فجلست بأحراج على كرسيها بل نزلت لأسفل 

الصقر بخبث  لنفسة / والله فكرة  هى إللى حكمت  الطااااخ والطييييخ دى 

وبعد خروجهم من السينما نظر صقر لساعة وجدها الساعة ١٢ مساء  فقال حلو  أكيد هيغورا لبيتهم  واقف بالقرب منهم  وسمع 

نبض/ أية رأيك ناكل 

سلوى بمرح/ أكيد 

نبض/ تبقا شاورما 

سلوى/ حلو 

نبض / صقفت وجريت حرفيا للمحل 

صقر بأستغراب/ شورما بالليل دى منظر دكتورة  ياربى أقسم بالله إللى جمع معلومات عنها لكون***** فى أمة  ،،،    وبعد وقت ذهبوا لكافية،،،   جلس صقر على الطاولة  بالقرب منهم  ومن الملل والرغى وضع زراعة على الطاولة وسند رأسة عليه هوووووووب ناااااام نوم عميق   
غصب عنة  النوم سلطان ملهوش كبير 

فى الصباح الباكر 

صقر ٠٠٠٠٠٠٠٠

                      البارت الرابع من هنا 


تعليقات