قصة ايد لا ترحم البارت الرابع4 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الرابع4
بقلم نجلاء فتحي


        【فى الصباح الباكر 】

أستيقظ صقر من نومة بفزع فوجد نفسة فى الكافية والنهار طلع وجد الكراسى على الطاولات والعمال ينظفون المكان فقام بالنداء على شخص 

العامل/  صاحب الكافية بالليل أعطى أمر محدش يصحى حضرتك بيقول  ممن تكون تعبان ومحتاح تستريح   

صقر شد شعرة بغيظ وقال مش تعبان بعيد عنك بلف وراء حشرات مش بتهمد يوةةةة أقصد الحمام فين 

العامل  بأستغراب من تلك الشخصية فعينة تقبض القلب   شاور علية وقال أحب أوصل حضرتك

شاور لة صقر بمعنى خليك مكانك  وبعد وقت وصل مكان شغلة  وكلم حد يشوف  نبض وصلت شغلها ولا لا بعد اللف طول الليل فقد راهن بينة وبين نفسة  أنها فى بيتها وغايبة من شغلها فأخر مرة نظر فى الساعة أمس وجدها الساعة الثانية بعد منتصف الليل وقال دول حشرات ملهومش فى الشغل وأنشغل فى عملة  وبعد مدة أنصدم   من التليفون الذى جالة وأن نبض فى شغلها من الساعة ٦ الصبح  والان مشغولة فى عملها بكل نشاط  من غيظة منها ألقى التلفون فى الحيطة فتفتفت 

(فى المستشفى )

نبض بصراخ/ بسرعة  بلغوا العمليات  الحالة بتمووووووت 

الممرضة بخوف ف نبض شديدة فى عملها  ،،قالت الدكتور مش راضى ينزل 

نبض  بغضب / جريت لقسم العمليات وأقتحمتة وقالت الاستقبال  بلغ محتاجين دكاترة  زفت عمليات محدش عبرنا  لييييية هااا

دكتور ببرود/ لما أشرب قهوتى

نبض/  فى حادثة القهوة بعدين 

دكتور/ قولت يا نبض قهوتى الأول ولو مات نصيبة هتعترضى على حكم ربنا 

ألتقطت نبض كوب القهوة وسكبتة على رأس الطبيب ثم خبطت رأسة فى المكتب بعنف وقالت أسمى الدكتورة نبض يااااااض ورحمة أمى وأبويا  مأنت قاعد فيها يا أبن*** 

وخرجت لمكتب رؤؤف خالها ليتصرف   وكأنها كيوتة ومحتاجة مساعدة 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
______

أتى المساء   من ضغط الشغل دخلت نبض المكتب تستند على الأثاث وتقول أةةةةة رجلى  أنا مالى ومال الشغل  ثم جلست على الأرض وغمضت عنيها وخلعت الحذاء وحدفتة فى أتجاة معين دون قصد  الفردتين  وتسطحت على الأرض وفردت أديها ورجليها  وهى تتألم من الواقفة طول النهار  

ولسوء حظها  ألتقط صقر الحذاء  قبل أصتدامة فى وشة  وشاهد حالتها  فهو ذهب للمستشفى  وأنتظر فى مكتبها وهى لم تنتبه لة بسبب تعبها 

صقر  بهدوء / بت 

نبض/ فتحت عنيها وجدت الذى يجلس على كرسى وألقى حذائها فى وشها   فأعتدلت فى وقفتها وقفزت علية دون مقدمات فألتقتها داخل حضنة وهو جالس فقالت أنت مجنون أزاى تدخل بدون أذن لية تحدفنى بالجذمة  هو أنا صرصار 

صقر بخبث/  أيوة من ضمن الحشرات  وكويس عارفة عارفة نفسك كدة  ،،ثم قال بخبث " عاملة كل دة علشان تقربى منى وضمها لية أكثر فهو أستغل الوضع حتى يشوف أخرها أية 

نبض  أنتبهت للوضع ،،أبعد بقولك قليل الأدب يا خالى ألحقينى متحمرش خااااااااااالى أةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة

الصقر ألقاها فى الأرض وضع أيدة على فمها وقال بفحيح الأفعى  جو إللى  بتعملية دة ميكلش معايا  عايز أتكلم معاكى هشيل أيدى وإياكى تصوتى 

نبض/ هزت  رأسها بالموافقة  ،،،فأبتعد  صقر وجلس على الكرسى  بشموخ

نبض أعتدلت وجلست  أمامة وقالت يخربيتك  تقييل صدرى أطبق   

صقر بثقة/ أنا مش تقيل 

نبض وهى بتحاول تلتقط أنفاسها فصقر جثى فوفها بشكل كامل  قالت  فعلا مش تقيل مطلحتش جحش وهمجى لا وجاموسة كمان  أوووف

صقر/ يعنى عارفتينى

نبض/لاااااا

صقر/ نعمممممم

نبض بأعتراض/ وطى صوتك يااااض معايا أقصد عارفت شكلك أنت أتهجمت عليا فى المستشفى أنبارح  لكن شخصيتك معرفش ثم جريت للتليفون لكى تطلب أستغاثة  حاوطها داخل حضنة دون قصد حتى يشل حركتها  و أخذ  تليفونها  فضربتة نبض ضربة تحت الحذام بركبتها  أتسعت عين صقر  ووشة برزت عروقة من الألم  وأذا لم يكن الصقر لسمع صوتة كوكب الأرض  كلة 

صقر /٠٠٠٠٠٠٠
نبض/٠٠٠

                   البارت الخامس من هنا 


تعليقات