قصة ايد لا ترحم البارت الثامن عشر18بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الثامن عشر18 
بقلم نجلاء فتحي


سطحها على السرير ليتم أسعافها ثم ذهب ليعقم جرحة وأخذ ٣ غرز  وبعد مدة دخل الغرفة لم يجدها تعصب على الدكتور الذى سلمها لية وبلغة فى الأسفل  
زقة وتخلى عن برستيجة وأقتحم غرفة العمليات  وأخرج سلا'حة وضرب رصا'صة فى رأس الطبيب  قبل مد إيدة وتخدير نبض  سقط فى الأرض  فارق الحياة جميع من بالمكان  أبتعدوا جرى ليها أريان  وقال حد قربلها دى زوجتى

دكتور/ حضرتك حضرت ومعك فتاة وأحنا متعودين بناخد أعضا'ئها   

أريان/ حملها وقرر معاقبة السبب ثم وضعها فى الغرفة   وأحضر طبيب أخر يكشف عليها 

وبعد أسبوع  وأريان لم يرى الشارع فهو مقيم فى غرفة نبض وهى فاقدة وعيها  حتى فيونا لم تعلم أين أخوها وأغلق الفون  وبدون حراسة  

بدأت نبض فى الاستيقاظ  من غيبوبتها وفتحت عيونها برفق
 وجدت أريان الذى أسرع ليها وجذبها لحضنة بشوق ولهفة لأول مرة وقال بالعربية  هل فوقتى لم أصدق 

نبض بتعب/ أبعد عنى أنت مين 

أريان/ أستغرب رد فعلها وقال أنتى لا تعرفيني

نبض/ عقدت حواجبها، ،لا أنا فين 

أريان استدعى الطبيب وبعد الفحص بلغة ربما الخبطة أثرت عليها وجعل لديها فقدان ذاكرة كلى ومع المتابعة هترجع واحدة واحدة 

أريان بتسرع/ لا أريد أريدها هكذا ثم دخل لنبض المصدومة وقال أنا زوجك  وأنتى رينا زوجتى 

نبض/ أزاى أنت بتتكلم كدة لية  وانا ٠٠٠٠
أريان جلس بجوارها وحاوطها وقال  أحنا هنا فى ميلانو فى إيطاليا  وأنتى من حبك للغة العربية اتقنتيها  اتجوزنا من سنة 

نبض/ أزاى مش فاكرة حاجة عندنا أطفال

أريان/ زواجنا من سنة لكنى لم أقرب منك تخجلين منى وأنا لم أهتم أريدك تتعودين عليا 
نبض مش مقتنعة بكلامة  وقالت أسمى أية

أريان / رينا زوجة أريان أنا 

نبض/ أنا من أيطاليا 

أريان/ نعم وليس لديكى أهل أنا أهلك رينا أسمعى عندك فقدان ذاكرة عملتى حادثة بعربيتك  وانا معاكى لحد مترجع ذاكرتك 

نبض/ معنديش بابا وماما 

أريان/ لا

نبض/ أنت جوزى

أريان/ نعم 
حضنتة نبض وقالت خليك جنبى متسبنيش مش فاكرة حاجة حاسة بالضياع 

أريان/ لا تقلقلى لن أتركك رينا لن أتركك 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
مر أيام أخرى أخفى كل ورقة  لها علاقة بنبض وعمل هوية جديدة بأسم رينا  وثبتها أنها فعلا من أصل اجنبية  وليس ليها أهل    ثم ذهب بيها للكوخ فى الغابة بعد ما تم توظيبة وأصبح جاهز للمعيشة  فية 

أريان/ هذا منزلنا 

نبض/ محدش عايش معنا

أريان/ لا ثم جذبها لحضنة وقال هذا مخبئنا السرى يا حلوتى الشهية وحين يريد 😘  أبتعدت على الفور وقالت جعانة 

أريان كتم عصبيتة / ونفذ طلبها  ومر شهر وهو معها منفصلين عن العالم وفى الليل يجلس أمام الكوخ وهى داخل أحضانه  وأمامة مجموعة من الخشب مشتعلة بالنار   فقالت أنت بتشتغل إية

أريان/ بزنس مان رجل أعمال وأنتى شريكتى 

نبض/ كنت شاطرة فى شغلى

أريان/ أكيد 

نبض/ حبينا بعض أزاى 

أريان/ قصة حبنا تدرس وبدأت يحكى ليها أشياء لم تحصل ورسم ليها قصة وهمية من يسمعها يحسدهم  أنبهرت نبض وقالت غبية بعد دة كلة مش أخلف وأرفض  تقربلى 

أنصدم أريان من كلامها  فطوال المدة السابقة يجعلها تتمسك بية وكانهم فعلا عشاق فقال هل تردين طفلا منى 

نبض بكسوف وتوتر/  دى حاجة طبيعية ولا أيه

أريان/ أبتسم وقال سوف يتم تنفيذ طلبك يا حلوتي الغالية 

نبض/ بحبك أوووى أوعا تسبنى 

أريان / قوليها تانى

نبض/ بحبك أرياااااااان 

حملها أريان  ودخل الكوخ وأستوووب🤭🤭🤭
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

فى صباح اليوم التالى  
أريان/ حلوتى أستيقظى 

نبض/ صباح الخير 

أريان / صباح الخير ثم 😘 قبلها ،،  أنحرجت نبض وقالت بس بقا كفاية أنبارح 

أريان/ هههههه لم أشبع بعد من حلوتى الشهية 

نبض/ تجاهلت كلامة وتشعر بعدم راحة رغم معاملة أريان الطيبة  لها لكنها فى شئ بداخلها نافر منه حتى بعد الذى حصل أمس وأصبحت زوجتة قولا وفعلا تشعر بتوتر بخوف خافت تتكلم فهو زواجها وتخشى الزعل   فقالت أريان خايفة من المكان دة ممكن نسكن فى بيت تانى 
أريان / لماذا 

حضنتة نبض وقالت خايفة ومتوتره ممكن علشان معزلين 

أريان مش فاهم غير حاجة واحدة هى تثق فية الأن فقال  فى بيت تانى بتاع أختى قصر كبير 

نبض/ بفرحة بعدت عن حضنة وقالت قصر ماشى يلا نروح 

أريان/ ليس  بيتنا دة بيتنا 

نبض /أختك متجوزة

أريان/ لا

نبض/ جابت البيت منين

أريان بتوتر/ من فلوس عملها

نبض بحزن / إللى تشوفة بقا

أريان/ حلوتى خلينا هنا أفضل  

نبض/ حاضر 🥺

أريان/لا أتحمل أرى دموعك المعلقة فى عيونك سوف نذهب للقصر هناك 

نبض/ بفرحة حضنتة وقالت أنت أحسن جوز فى الدنيا 
أستقبلها  بحب فهو عشقها بجد  وبعد مدة ذهب بيها للقصر وراقب تصرفها الذى ظهر فى عيونها من الحيرة والتردد  بلعت ريقها فالخوف زاد ولم تبوح بية 

أريان/ لماذا أنتى هكذا 

نبض/ خايفة 

أريان/ هذا طبيعى مكان أول مرة تتعاملى معاة

نبض/ سكتت وسارت معة للداخل وهى مرعوبة 

نزلت فيونا من على السلم بلهفة وقالت بالايطالية أخى أشتقت إليك ثم أنتبهت لنبض وقالت بغل كنت معها 

أريان/ أياكى أن تتحدثى هى فاقدة الذاكرة نبض تعرف صقر المخابرات المصرية  وحكى ليها الحوار  
،، تعصبت فيونا فأمسكها وقالت صقر السبب فى أبعاد حبيبى لانة تعاون معة سوف أقضى علية

نبض/ أنتم بتقولوا أية مش فاهمة حاجة 

فيونا بأبتسامة ساخرة تحدثت بالعربية / مرحبا بيكى هل تعرفينى

نبض/ دلوقتى لا أريان بيقول أنتى أختة ونسكن هنا فى بيتك ممكن أكون أعرفك ما أنا متجوزة أخوكى من سنة بس دلوقتى فاقدة الذاكرة 

أبتسمت فيونا بخبث / مرات أخى مرحب بيها فى بيتى 

سحبها أريان من أحضان أختة ثم صعد السلم وتوقف فى المنتصف  وقال بالايطالية  ،،لقد أصبحت زوجتى وبعد ما حدث سيأتي ولى العهد أرجو متابعتها 

أبتسمت براحة لة وجواها بركان وغيرة أنثى بجد 

مرت ٤ شهور 

نبض/ عايزة أخرج محبوسة لية

أريان/ لماذا تقولى هذا أنتى حرة داخل المنزل  والحديقة

نبض/ عايزة أشوف الشارع زهقت

أريان/ جذبها على رجلة ،،،لماذا العصبيه من حقى أخاف  عليكى انتى فاقدة الذاكرة وسهل حد يستغلك انتظرى حين تتعافى يا حلوتى ثم 😘 

(عند صقر )
أغلق الفون بفرحة وقال ٠٠٠٠





تعليقات