قصة ايد لا ترحم البارت الرابع عشر14 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الرابع عشر14
بقلم نجلاء فتحي


(فى الخارج )

صقر ومدحت يتابعون نبض من السماعة التى فى أذنها 

صقر/ دى قابلت أريان بسهولة معقول هيقبل بيها فى بيتة بسهولة 

مدحت/ قلبى مقبوض نبض فى خطر 

صقر / تولع بنت الو*** هى إللى عملت فى نفسها كدة أموت وأعرف حصل أية فى الحمام وخلاها تروح معها  

مدحت/ أريان مش سهل تفتكر يستغلها ولا لا أعمل حاجة نبرة صوت أريان تقول عجبتة أنت وعدت خالها ترجع سليمة 

صقر/ هى مش صغيرة وكدة كدة المهمة باظت تقدر تقولى هنوصل ليها أزاى 

مدحت/ أكيد ليها عذر 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
__________
((أتى المساء ))
نزلت نبض من على السلم وهى ترتدى بنطلون أسود وعلية بلوزة بيضاء  وحجاب مشجر صغير ولا تضع مساحيق  التجميل   وقالت هاى 

أريان  رفع نظرة ليها و أعتدل فى وقفتة مبهور من جمالها الطبيعى رغم أنها فتاة عادية لكنة يراها جميلة  فهو يسمع عن فتيات المصرين وتحملهم للمسؤلية  وبنات تعتمد عليها وتحافظ على زوجها وبيتها    ولا يسمحوا لاحد يقرب منهم  وإذا فشلوا فى الدفاع عن نفسهم       يق'تلون نفسهم  لكنة لم تتيح  لة الفرصة أن يقابل واحدة منهم فقال  هاى أيتها الجميلة 

نبض بكسوف/ جميلة أية بس أمال القمر إللى جنبك أية 

أريان بأبتسامة/ الجمال الحقيقى ليس عيون خضراء أو شعر ملون الجمال جمال الروح عزيزتى  أرى الحجاب وألتزامك بهذة الملابس تدارى كنز أتمنى أن أحصل علية 

فيونا/ تدخلت حتى ترجع أخوها عن رشدة فهى تعلم أنة يريدها بشكل كامل وهذة هو غرضها فهى غارت من لبسها وضحكتها رغم أنها أنقذتها   فى حمام المطار، ،،فقالت  نبض لماذا لم تتناولى معنا الغداء 

نبض بأحراج/ كنت محتاجة أنام 

فيونا / هل تودين الطعام

أريان بتسرع / بالتأكيد 

نبض/ نظرت لة بكسوف 

أريان/ أنا لم أتناول أيضا هل تسمحى نتناول الغداء سويآ 

نبض/ ok

فيونا بغيرة /  أريان أود التكلم معك فى أمر هام ثم ترجلت لمكتبة 

أريان بأبتسامة/ أعتذر أنستى 

نبض بهيام من تلك الشخصية ،،أتفضل،، فيونا أختك من يراها يقول مراتك

أريان/ فيونا أختى التؤام لكنها جادة فى  عملها ثم أنطلق لغرفة المكتب وقال  ماذا  بيكى

فيونا ربعت  أديها وقالت بالايطالية   أحب أذكرك الحب مرفوض فى عالمنا هذا هو منهجك فى الحياة 

أريان / ههههههه أنتى تمزحين حب هههههه حقيقة مزحة منكى  ثم غير مجرى الحديث وقال ماذا حدث وكيف تعرفتى على هذة الفتاة المصرية 

فيونا بضيق/ ليس هناك شئ ضدى  وليست مطلوبة للعدالة لذلك يسهل التنقل والسفر بسهولة 

أريان بعصبية/ فيوناااااا  أريد المفيد 

فيونا بسخرية/ هناك ملثمين حاولوا     يخط'فوني     من حمام المطار    وهناك شئ  غريب وجدت فتاة ضربت ال٤ ملثمين  بمهارة  وأنقذتنى فهى لا تعرفنى ومن هنا تعرفت عليها وأتيت بيها هنا عارفت مصرية فكرت أنها تكون هدية لأخى التؤام أعلم أنك تعشق النساء وهذة الفتاة غريبة الأطوار ستكون مميزة فهى عزراء أخى لكنى لا أقتنع بمبدأ العرب وأن الفتاة ليس ليها علاقات والزواج هو المسوح 

أريان بأعجاب/ ثقافة غريبة لكنها تعجبني فتاة واحدة لرجل واحد لذلك الأمراض     الج'نس'ية    قليلة جدا  لديهم هل تعلمى أنتى بالنسبه ليهم عار وأعلم أنكى لا تسافرى لأنسجام بل لعشيقك  فيونا  وحين تفشلى فى الحصول علية تقيمى علاقات جن**** مع أخرون 

فيونا بتوتر/  كنت لوحدى 

أريان/  أتمنى أنها لا تكرر وخلى بالك بسبب علاقاتك  سوف يكون داخل أحشائك جنين وفى هذة  الحالة هقتلة   أمام عيناكي   عند ميلادة يا توأمتى ثم أبتسم بسخرية  وخرج من الغرفة وهو يفكر كيف نبض ضربت ٤ رجال لوحدها وشخصيتها تظهر ساذجة  

فيونا  بحزن / لماذا تحلل لك وتحرم عليا أنت عاشق للج**  مع النساء لكنى أحبك يا أخى ولا أود أن أخسرك أنت سبب هذا لقد خسرتنى حبيبى ولا أعلم أين هو ثم بكت بدموع عاشقة على فقدان معشوقها  

(فى الخارج  )

مدحت / أبن الع** بيشقطها  أسمع وعدت الدكتورة فى منزلة أختى ولا يمكن أسيبها لأريان  دة  ن'جس   كلامة مش مريح الو** دة 

صقر بجدية /  المفروض نبدأ المهمة والجزء الأصعب أزاى تدخل القصر فجأة فيونا تظهر وكل دة يحصل لو متخطط لكل دة مش هيحصل أفضل شئ نستنا لما تخرج برا القصر ونشوف نعمل أيه..

مدحت/ خير متفائل المرادى

صقر/ نظر لة بقرف وأنطلق بالسيارة لفندق لكى يستريح من السفر فهو طول الوقت ينتظر على مقربة من القصر ويتابع الاخبار من السماعة بتاعة نبض إللى فى أذنها 

((فى الصباح الباكر ))

لم يأتى نوم  لنبض فترجلت للحديقة الداخلية للقصر وبالصدفة صقر صاحى لانة صلى الفجر حاضر  بتوقيت مصر على حسب أبلكيشن الوقت إللى على تليفونة    وقال أكيد لسة نايمة وحين وضع إيدة لخلع سماعتة أنتبة لصوتها فجلس على الأريكة وكلة أذان صاغية  

     【الحوار كالآتي 】

نبض/ هاى 

أريان بالعربية /  لماذا لم تنامين 

نبض/ مش عارفة قلقانة عايزة أروح  بكرة أستلم شغلى ومش عارفة حاجة فى البلد 

أريان بمكر/ كيف لطبيبة مثلك تسافر لبلد أول مرة ولا تأمن السكن ماذا تفعلى لو لم تقابلى فيونا 

نبض بتلقائية  ولوية بوز مصرية أصيلة   وتشدقت  بفمها/ عادى كنت هقابل اللهو الخفى ويسحلنى ثم أنتبهت لنفسها ودارت الموضوع بضحكة 

 أريان/ لم يفهم شئ لكنة أدرك أنها دعابة وضحك

صقر بغضب / أنا اللهو الخفى وربي لو شفت وش أمك لعضك من لسانك دة 

نبض/ ممكن تساعدنى وتوصلني شغلى ثم عملت حركة مثل الأطفال  دوبت أريان فقال أنا لم أظهر كثيرا للمارة  لكن من أجلك سأحاول 

نبض بسخرية/ ليه عليك تار ولا من المافيا وطيخ طاخ والاكشن دة هههههههههه 

أريان لم يبادلها الضحكة وقال بجدية أنا لم أفهم ما معنى كلمة تار لكنى أفهم الثانية وهى صحيحة أنا أريان زعيم مافيا دولى

نبض بسخرية/ ياراجل قول كلام غير دة دة نعومة إيدك أنعم من بشرتى  أكيد بتستعمل ماسك الرز ولا ماسكات وفلاتر الكورين إللى  عقدونا فى وشنا هههههههه

أريان بجدية /  لم أمزح ولم أعلم لماذا  بوحت  لكى وأنتى لم تكملى معى  ٢٤ ساعة 

نبض/ ههههههه بص يابااااا زعيم عصابا مجرم دولى مليش فية الأجرام لية ناسه أممممم ولا أنت بتقول كدة علشان تبان أدامى واد فورمة 

أريان بعدم فهم/ لم أفهم ماذا تقولين ثم قال بغضب أنا مجرم دولى خطير أيتها الطبيبة

نبض بعدم أهتمام / شكل السهر أثر على مخك روح نام سلام  قال مجرم قال أمال الحلويات تبقا أية  ولا بشلة فى وشة ولاكرش ولاسحنة عكرة الواد يتاكل حاف أبن المهلبية برز بلين علية كريز وكاندى  تاكلة من هنا وعلى الإنعاش على طول هههههههههههه ثم ترجلت لغرفتها 

شد أريان شعرة بعنف  فهو أعلن هويتة لشخص لم يجمع عنة معلومات والأصعب لم تخاف منة وتسخر منة ولم تصدقة وتعصب أكثر وأكثر لأنها قالت كلمات بالعربي لم يفهمها   يقصد على تشبية نبض لة بالحلويات 
أما صقر على الجانب الأخر هينجلط من نبض ولا يعلم هل تلقائية منها أم هَطل ثم خلع السماعة من أذنة ورماها فى الأرض بعنف لأنها  بتغنى وصوتها مزعج 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
[[فى صباح اليوم التالى ]]

نبض بغضب/ مش فاهمة بتقولوا أية عايزة أخرج أوعا أيدك من على كتفى ،،،،ثم شهقت وقالت  لاااااااااا مين إللى عمل كدة 
 مين إللى عمل كدة  🚑 إسعاف بسرعة 




تعليقات