قصة اختارتك انتى البارت التاسع9 بقلم نجلاء فتحي

        

قصة اختارتك انتى
البارت التاسع9
بقلم نجلاء فتحي


((فى المستشفى ))

وصل الجد صبحى وزياد بعد موصل نوارة بيتها  
أستغرب الجد الوضع فكان عصام يجلس أمام الغرفة ويضع رأسة بين راحة أيدة ومغمض عيونة بذل  وثريا تجلس فى زاوية ولفة رأسها بطرحة كأنها لديها صداع وعنيها وارمة من أثر البكاء  

صبحى أتفزع/ فى أية البت ماتت 

نظرت ثريا لة بكسرة وقالت ياريت 

صبحى/ أية تقصدى أيييية

أنتبهت ثريا لنفسها فقالت أقصد أقصد حالتها خطيرة  مين إللى عرفك 

صبحى/ جلس على أقرب كرسى، إللى عرفنى عرفنى ،،مش هنحاسب جوزك على حركة التليفون  أزاى يتصل بزياد ويخلية يسوق بالليل هو دكتور دة محاسب وقال أية أنا تعبان بتفولى عليا يابنت 

الجزمة 

زياد/ مش وقتة يا جدى الكلام دة 

صبحى/ عندك حق المهم البت عاملة أية 

صدمة ألجمت لسانها فقال عصام بتوتر / كويسة

صبحى بحنق/ ومدام كويسة مال شكلكم كدة هاااا

ثريا بغضب مكتوم/ خلاص يابابا هو أنا فى أية ولا أية تعال معايا يازياد  عايزة أدخل الحمام أقف ليا على الباب
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
زياد/ أتفضلى ياعمتى لكنة أستغرب تصرف عمتة لما دفعتة داخل الأسناسير  ونزلت للدور الأرضى وقالت، ،مش عايزة حمام أنجدنى يا أبن أخويا عمتك أتفضحت أهئ أهئ 

زياد/ أهدى بس حصل أية 

قالت بكذب/ بنتى مش عملت حادثة، ، وهى  راجعة من الجامعة أنخطفت   وأغت'صبت   وولاد الحلال لقوها وجبوها هنا المستشفى   أهئ أهئ أبوس أيدك أنجدنى

زياد مصدوم/ يعنى يعنى بسملة مش بنت 

عمتة/ سكتت ،، 🥺🥺

زياد بغضب/ وحيات أمى لاجيب إللى عمل وأخلية عبرة بسملة أختى و٠٠

عمتة/ لا مش عايزة كدة بقولك فضيحة  أسمع أتجوزها شهور وبعدين طلقها  وأوعدك  مش هتطلب حقوقها جواز على ورق 

زياد بتوهان / أنا بحب واحدة تانية ومش ٠٠

عمتة / بقولك شهور أستر عرض عمتك لو ليك أخت وحصل ليها ذى بسملة كنت خليت أشرف أبنى يسترها  

زياد/ مش هقدر قلبى ملك لواحدة تانية هظلم بسملة معايا 

عمتة بترجى/ أبوس أيدك  بقولك جواز على الورق بس ودة سر وبعد متطلقها أتجوز حبيبتك 

زياد/ أوعى تبوسى إيدى تانى يا عمتى  سبينى أفكر  لازم الواد إللى عمل عملتة يتحاسب عارف بسملة على كلامك مش عليها عتاب 

عمتة بزل حقيقى/ أتجوزها وأنا هحط فى رصيدك فى البنك مليون جنيه 

زياد بغضب/ أنا مش حيوا'ن للدرجادى  بسملة لحمى  حاضر هتجوزها  مجرد ٦ شهور بس وبعدين أطلقها  وأتجوز حبيبتي 

عمتة/ أة طبعا لازم يكون سر بينا 

زياد / غصب عنة وافق منظر عمتة وباست أيدة وبسملة مش عليها ملامة   غمض عينة وقال بلغى جدى عندى شغل  وتركها وخرج برا المستشفى يريد أن يبكى مثل الطفل الصغير على ضياع لعبتة  وركب سيارتة وأنطلق لبيت نوارة 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

الجد/ يعنى أية يمشى من غير ميقولي 

ثريا بكذب / خرجت من الحمام لاقيتة بيقولى هيمشى عندة شغل 

الجد/ النهاردة الجمعة 

ثريا أتوترت/ معرفش بقا ثم جلست على كرسى ونظرت لجوزها فى الخفاء بمعنى أن زياد وافق على جوازة من بسملة  أو بمعنى أدق على الخطة  
________

ركن زياد سيارتة فى الحارة الصغيرة ونزل منها ودخل الدكان الصغير الذى  يمتلكة  عمة  وقال عمى رجب 

رجب بصدمة/ زياد أتفضل لا أستنا أبويا كويس طب أبوك كويس

زياد/ أترمى فى حضنة وأتنهد  

رجب/ أستقبلة بحب أب  وقال مالك ياةةةة أنا قولت نسيت الحاجة دى وأنت صغير لما تميل عليك الدنيا تترمى فى حضنى  أية إللى وجعك

زياد/ أبتعد عن حضنة ،،،وقال بكذب مشاكل فى الشغل ومخنوق من البيت ينفع أقعد عندك النهاردة لو سمحت 

رجب/ أنت عبيط  بيت عمك بيتك مفتوح ليك أنت وطة فى أى وقت تعال البت نوارة عاملة شوية كشرى محلات وحبة دقة ولا أجدعها محل كشرى ثم حاوط كتفة وصعد الشقة بعد مأغلق الدكان
🤣ياسلاااااام على حنية العم  يلا كلام روايات 🤣
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
دخل الشقة  وجلسوا وعيون زياد تبحث عن نوارة فقال ممكن الحمام 

رجب / أتفضل 

أعتدل زياد فى وقفتة  ونظر نظرة سريعة للمطبخ الذى يقابل الحمام لم يجد نوارة وجد مرات عمة فقط وهى لم  تنتبة لة نظر للصالة وجد عمة مشغول فى التلفزيون  تسحب وفتح الغرفتين لم يجدها  خرج للصالة بجوار عمة وجلس فقال عمى بعد أذنك أعمل تليفون فى البلكونة 

عمة / بيتك يا بنى  براحتك 

خرج زياد للبلكونة فهو المكان الوحيد الذى لم يبحث فية دخل لعمة تانى وقال فين نوارة 

رجب/ أيوة صحيح  هى فين ،،نادية  فين نوارة 

نادية من المطبخ/ على السطح بتأكل الطيور 

زياد / ينفع أطلع 

رجب/أتفضل ،،،وعرف نوارة أنك معاها على السطح لأنها بتنخض بسرعة 

زياد  بمكر أبتسم و قال لنفسة  تنخض فى حضنى وأنطلق للسطح يجرى وقد نسا حزنة 

زياد فتح باب السطح براحة و٠٠٠٠٠ بلع ريقة ٠٠


                    البارت العاشر من هنا 


تعليقات