قصة اختارتك انتى البارت التاسع والعشرون29 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت التاسع والعشرون29
بقلم نجلاء فتحي


دخلت الشقة الجيران والبواب ومراتة  على الصوت 

مرات البواب، / الهانم شكلها  كانت حامل وسقطت  يا أستاذ زياد دى سقاطة  شيل معايا  

زياد/ كلام الست مثل الصعقة   وأنتبة على الرجالة الموجودة فجذب نوارة فى حضنة وظهرة للموجودين  وقال بغضب براااااا محدش يبص على مراتى البيوت ليها حرمة وحملها  ودخل الغرفة لكى يحجبها عن الرجال بسبب العباية الخفيفة التى لا ترتدى تحتها شئ  ثم  طلب من مرات البواب تطلب دكتورة نسا  
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
وبعد وقت يقف  زياد أمامها لا حولة لة و لاقوة والشيطان يوسوس لة ان يرمى عليها يمين الطلاق فهى معة فى جحيم فأمسك الفون يحاول يتصل بمرات عمة أم نوارة وهى لم ترد فأرسل رسالة صوتية 

(( مرات عمى أرجوكى أرمى الخلاف وراء ظهرك نوارة تعبانة أووى محتاجة ست فى حياتها عنوان الشقة **** أرجوكى عايزك ))

لم يكمل دقايق حتى أتصلت علية حماتة وقالت  بنتى مالها صوتك بيقول بنتى مش بخير 

زياد/ عنوان الشقة **& تعالى مش ينفع أسيب نوارة وأنزل محفظتش على الأمانة يا مرات 

نادية / أغلقت الخط بسرعة وقررت الذهاب لبنتها وضربت الزعل عرض الحائط 
وبعد وقت  فتح زياد لناديه وأترمى فى حضنها وهو يشهق

نادية رغم عدم موافقتها على الزواج لكنها تعلم بحب زياد لبنتها وفى كل مرة تزورها نوارها وتطلب السماح تغلق أمها الباب فى وشها لكنها مطمنة بسبب وزن بنتها الزايد ووشها المريح فى كل مرة وهذا يعنى أنها سعيدة،،،،،أستقبلت زياد بحنان  وقالت  بنتى فين أجمد وخليك راجل 

طة جرى ليها وهو بيبكى / نوارة تعبانة هى هتفرح بوجودك 
ربتت نادية على شعرة وأمسكت إيدة وقالت فين بنتى 

زياد/ بقهر ،،،،، سار أمامها  هى وراها دون كلام وجدت ثريا وبسملة 

بسملة بغضب/ أية إللى  جاب الحيزبونة دى  هنا 

أنقض عليها زياد وأمسكها من شعرها وبغضب جحيمى / جاية بيت بنتها يعنى بيتها أنتى أية إللى مقعدك برااااا

نادية/ براحة مش كدة أهدآ يا بنى 

زياد/ هما السبب نوارة كانت حامل وسقطت أبنى إللى أتمنيتوا من نوارة يوم مأعرف بوجودة أعرف بموتة ولسة نونتى لما تعرف ثم ألقاها فى الأرض وخلع حزامة  ورفعة للأعلى  صوتت نادية وأمسكت إيدة وقالت الضرب مش هيرجع إللى راح ربنا عايز كدة خلف غيرة

زياد ببركان/ الكلام دة لنوارة إللى مجبتش ال٣٠ سنة أما أنا فرصتى قليلة داخل على ٤١ سنة بنتك من أول مابقت على أسمى بقرب  ومفيش حمل روحت كشفت الدكتور قالى عامل السن متتعشمش فى الخلفة خوفت أقول لنوارة تسبنى ويوم ربنا يبل ريقى يضيع لااااااااااا وحكى ليها نوارة وقعت أزاى 
نادية/ لم تجد كلام تقولة فكفاية حالة زياد،، قالت الحمام فين 

طة/ شاور ليها 

قامت  نادية  وسندت  زياد  ودخلوا الحمام غسلت وشة  ثم أجلستة فى الطرقة ودخلت المطبخ عملت لية ولطة عصير ليمون  وفضلت بجوارة لحد م هدأ ثم أمسك زياد أديها بعد مدة وباسها وقال عملتى إللى أمى معملتهوش  أرجوكى خليكى فى حياتى بنتك ورثت طيبة قلبك 

نادية/  أنت أبنى يا زياد برضو والله أعتراضى على جوازك علشان المشاكل دة ممكن بقا أشوف بنتى 
دخلت نادية غرفة بنتها وهى حزينة وندمت أنها تاركتها فى وسط العقارب باست جبينها وقالت أمك جنبك يا نور عينى  ثم نظرت لزياد وقالت ساعدني أغيرليها هدومها بدل الدم دة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
مر أسبوع  المشاكل أكثر من النفس نوارة حبست حزنها جواها فزوجها ليس لدية ذنب فيما حدث أما بسملة وثريا جبيلات وعايشين مع نوارة  وإللى شايلة خدمتهم  نادية  أم نوارة  وزياد الجيران بتسمع صوتة ليل ونهار 

_____
زياد/ أتفضلى أرتاحى يا مرات عمى كفاية عليكى شايلة البيت  

نادية/ الجو حر والدكتور كتب معقم لل***لامؤاخذه يا بنى ساعدني بس أدخل نوارة  الحمام 

زياد/ ريحى أنتى وأنا هتولى دة

نادية/ هتعرف خلى الماية دافية الأول 

زياد / أخذ زجاجة المعقم وقرأ إللى عليها وقال حلو دة وأبتسم 

نادية بعدم فهم / هو أية إللى حلو

زياد/ ها ولاحاجة أقصد مستورد وفر هاربآ لنوارة وبدون مقدمات حملها برفق فوجع فقدان الجنين مثل الولادة  ،   ودخل الحمام  

نوارة/ أةةةة أنت قفلت الباب لية 

زياد وهو يتجرد من ملابسة   ،،،نونتى لازم تاخد شاور دافى وبعدين تحط المعقم دة 

نوارة/ أحطة فين

زياد / شاور بعينة لمكانة ثم  قال فى عينك

نوارة/ أعقل أمى والجماعة برا عيب نادى ماما.

زياد/ لا وأسكتى كفاية بعيد عنك وكدة وحش على إللى فى سنى عايزانى أنحرف 

نوارة بغيرة / عندك بسملة

زياد/ رفعها ونزل بيها البانيو وقال أخص  حد يسيب الجيلي ويبص للعصاية

ثريا / ي خايبة سيبى الفون جوزك لافح البت  على دراعة ودخل الحمام

بسملة أتعصبت وجريت للحمام وفتحت الباب  وأتسعت عيناها 

زياد/ يا ******* أطلعى برا  

أتنفض زياد وأرتدى ملابسة بسرعة  ودفعها للخارج وقال أعمل فيكى أيةةةةة حد يعمل كدة متعرفيش فى زفت خصوصية  ها  

بسملة/ أنا مراتك 

زياد/ الله يسامحك يا جدى وصتنى مش أطلقها ورحمة جدى لتتعقبى على الحركة دى ثم دفعها فى الغرفة وأنهال عليها بالضرب المبرح

خرجت نوارة من الحمام بتعب جريت أمها تسندها  وقالت  ك كفاية يا  يا زياد  البت هتموت فى إيدك

ثريا/ يالهووووووى بنتى يا بنت ****** كلة منك وجريت ليها لكى تضربها فتلقت نادية الضرب مكان بنتها وهنا كانت خناقة  كبيرة خرج زياد على الصوت  وأبعد حماتة أم نوارة وحماتة التانية أم بسملة عن بعض  ثم قال بصوت جهورررررى
باااااااااااااااس كفاية المفروض أنتى عمتى وجميلى لما سترت بنتك وأتجوزها فوق دماغك لا لااااااااااا أنا هكسر وصية جدى بنتك بسملة طا٠٠    وضعت نادية أم نوارة إيدها على فمة وقالت لا يابنى أياكى تكسر وصية ميت لازم تلاقى حل أوعا تطلقها دى أم أبنك

زياد/ تعبت يا مرات عمى  ثم قال بخبث ياريت بسملة  تثبت أن صبحى أبنها ،،صبحى زياد زكريا صبحى أبنى وأمة نوارة رجب صبحى وشهادة  وورقى سليم أدام الحكومة ولو خيرتى صبحى بين نوارة ولا بسملة هيروح لنوارة   

بسملة/٠٠٠٠




تعليقات