اسير الملكة البارت الخامس عشر15 بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت الخامس عشر15
بقلم نجلاء فتحي



سويلم وهو محاوط روحية أيوة اتصالحوا عادى    ،،  على بيتك يا بنى وخد شمس معاك 

شمس بأعتراض / بيت مين أنا أسكن ويتقفل عليا باب أنا والجعر دة 

روحية بغضب زقت زراع سويلم  /  أما بت ناقصة ربابة وحيات أبوكى لكون  ،،،  سويلم وضع أيدة على فمها ،،، هووووش  ليها راجل يربيها ملناش دعوة  يلا خد مراتك على شقتك عايز أنام 

شمس بغضب / مستحيل دة ******))*  اتفوة عليك يا عرة  الرجالة  يا ****))**؛********وخلعت شبشبها  فى حركة خفيفة وضر'بتة على وشة  بية 

نوح  بهدوء مسح وشة من أثرة / ثم حملها على كتف واحد  وأمسك رجليها كى لا تسقط بسبب حركتها الزايدة  وتوجة لشقتة فى نفس الدور 

روحية بصدمة/ البت ضربت الواد 

سويلم  بفرحة/ كنت متوقع يضربها ومقدرش أتكلم  أبنك راجل أخلف ظنى  ربنا يسعدهم 

روحية بقلق / ربنا معاك فى إللى جاى يبنى 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
__________

       ((فى شقة نوح ))

الملكة وهى فى الأرض   ، بسبب ألقائة لها    ، ،  أنا الملكة ترمينى فى الأرض  اليوم مو"تك  عليا يا جعر 

نوح ببرود / خلصتى قلة أدب  يلا جهزيلى لقمة 

الملكة / أعتدلت فى وقفتها، ، والله عال وصلت أجهز لحتة عيل أبن  وس**** طفح مشطفك بالمرة 

نوح فى حركة  خفيفة زقها فى الباب ورفع أديها الاثنين  لأعلى وقيدها بكف أيدة  والأيد الثانية يخبط على شيفاها برفق ويقول  أعمل فى بؤك دة أية بيخرج زبا'له 
 
وضع جديد على الملكة  فقالت بتوهان  رَبِية  أبن الو***** ونظرت لشيفاة تريدها ،،،،فهم نظرتها وحاول التحكم فى نفسة وقال  هيجى يوم  أربى صاحبتة وأختمها بصك نوح قبل لسانها وتركها ودخل غرفتة 

سقطت الملكة فى الأرض ولم تفهم كلامة   فوضعت أديها على قلبها لعلة يهدأ وقالت لنفسها  لية مش أتعصب عليا  لما ضر'بتة    بس الواد لية طلة وهيبة  وقامت من مكانها وأقتحمت غرفتة  وجدتة بيغير ملابسة وأنحرج 

الملكة   لكى تستفزة فهى تريدة الان / مكسوفة يا بيضة  أظاهر أتجوزت مرا 

نوح/ واقف أمامها ببنطلون فقط وقال  شغل الاستفزاز مش عليا ثم تسطح  على السرير  وسند  زراعة  خلف رأسة  ،،حركة الشبشب  مش هتعدى بالساهل عليكى وهتدفعى تمنها شكلك مشفتيش راجل بجد وتعرفي يعنى أية راجل  ثم تحول من الهدوء للعاصفة ،      أخر مرة أقولك حضريلى طفح جعاااااان 

أتنفضت من صوتة وجريت للمطبخ وهى محتاسة مش عارفة حتى تقلى بيضة  

نوح/ هههخخخ بنات متجيش غير بالعين البنفسجي   معاكى يا شمس لحد متتغيرى للأحسن  ثم أتصل على زينب  وعاتبها معاتبة أخ لأختة كيف لا تحضر فرحة  وأنصدم لما وجد منتصف  قال ليها على موضوع الملكة وموضوع كتب كتابهم  فحكى ليها الحكاية غصب عنة  وأتى فى بالة فكرة تجعل  الملكة تغار  حتى تلين لة ووافقت زينب على الخطة وتحمست  ليها 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
((وبعد وقت ))

دخلت الغرفة بغضب ، مش خدامة إللى جبتك هى ،،،،عايز تطفح أخدم نفس ثم أخذت هدوم من الدولاب وخرجت وأنتهت الليلة لأنها نامت فى غرفة تانية  ونوح رفض يعمل  مشكلة  وأبتسم بخبث فيما هو  قادم 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(فى صباح جديد )

أستيقظت الملكة  من نومها  وذهبت للحمام  وجدتة مغلق  تفتح لم يفتح خبطت ،،،،، أنت يا زففففت عايزة أدخل 

نوح / بستحمى يا معفنه 

الملكة/ أطلع يااااااض 

نوح/ لااا 

الملكة/ بطنى هتتفردك يا بن العبيطة 

نوح/ غلطتى يبقا مش طالع يا بجرة المزرعة أعمليها   على  نفسك 

الملكة أتوترت  فهى غير متعودة على ذلك  ،،،/ لو مخرجتش همسح بكرامتك الأرض  بطنى يااااض ياابن *******،********* يا ،********

نوح/ فتح الباب وأخرج زراعة وضر'بها بيد المساحة🧹 وأغلق الباب تانى وقال لمى لسانك يا بجرة المزراعة وعلشان طولت لسانك هستحمى براحتى  

الملكة  بغضب أيد على بطنها وأيد على مكان الصفعة    ،،وقالت بترجى   علشان خاطر أمك مش قادرة 

صعبت علية  وخرج لانة لما سمع صوتها كان بيلبس وحب أستفزازها  وقال  علشان خاطر أمى بس ،،،،زقتة فى صدرة ودخلت الحمام جرى وأغلقت على نفسها  

نوح/ أةةة براحة يا بجرة  المزرعة  عليا  ثم خبط على الباب وقال   أية الصوت دة طالع منين لاااااا دى ريحة كمان شكلى أدبست فاكرينى أغيرلك نوع العلف يا بجرتى الحلوب وعمل صوت كأنة بيرجع 🤮 ثم أبتسم وباس 😘 باب الحمام وقال لنفسة  صباحك ورد بلدى ذى ريحتك يا شمسى  وتركها يجهز هو الفطار  

الملكة بالداخل/ معقول قر'ف منى وأية يعنى دى حمام  وخرجت بكل كبرياء  وهى تشعر بالجوع 

نوح/  خرج من المطبخ   وهو يحمل صنية الأكل ويرقص بيها   تسلم أيدى تسلم أيوااااا تسلم أيدى تسلم وكان يتمخطر بالصنية  لانة نزل وأشترى فطار 

الملكة  بسخرية/ وكمان رقاص 

نوح/ يا إللى على ترعة حود على المالح ،،،ثم خبطها فى رجليها برجلة وقال  تسلم العزوبية  ثم جلس على الأرض وربع رجلة وصنية الأكل أمامة   وألتقط رغيف عيش وقسمة ٢   وألتقط طعمية سخنة ووضعها فيها ثم على فمة وأكل فلفل مقلى حار ،،  أمممممم أية الأكل الحلو دة يا واد يا نوح   ثم أخذ لقمة فول بالسمن البلدى     وقال خراااافة   السمن بتاعك يا روحية عالى أوووى أممممم أية دة كمان البصلة الحلوة دى على بؤ مين بؤ نوح  أممممم الله الله  على نعمتك يا رب 

الملكة/ هتبكى فشكلة مثير للأكل بطريقتة شهية وهى جعانة ولم تستحمل الجوع ودة سبب زيادة وزنها أخذت تبل شيفاها تريد الأكل وعنيها على كل لقمة يأكلها 

وقالت بترجى ""  هات حتة ممكن 

نوح/ لا ،،أمممم الطعمية بسمسم 

الملكة/ لية 

نوح/ قطم قطعة بصل وقال،،،علشان قولت أنبارح جعان وأنتى رفضتى تعملى أكل 

الملكة وعنيها على طبق الفول والسمن البلدى يعوم على وشة    ،،،،مش بعرف أطبخ  مليش فى شغل البيت ومدت أديها على  قرص طعمية 

،،، فلسعها على أديها وقال دى بتاعتى فسقط قرص الطعمية فى الطبق فتناولة نوح بشهية رغم قلبة ينفطر على جوع حبيبتة  فلعقت الملكة صابع أديها مكان الطعمية بحركة فطرية منها  وقالت  جعانة  ووضعت أديها على بطنها فقد أصدرت صوت تعلن عصيانها على الجوع 

نوح/ قولى أسفة ومش تغلطي فى أمى  وأكل قطعة مخلل

الملكة/ عنيها على المخلل ،،الملكة مش بتعذر لجربوع ذيك

وقطع كلامهم  صوت خبط على الباب وصوت نجفة  فقالت  الملكة  فرجت  مش عايزة من وش أمك حاجة  وجريت تفتح الباب  كان نوح الأسرع وألتقط صنية الفطار من نجفة ورفعها للأعلى 

الملكة/ تتعلق فى زراعة وتضربة فى بطنة وتعضة وهو متحمل وثابت  
نوح/ اةةةةةة يابت العضاضة  بطنى بطنى أةةةةة ودنى  

الملكة/ هات الأكل جعانة   يااااض يا  أبن *******،،،،،،وحيات أبويا لكون****** يا ******** أنت جعانة يالاةةةةةة

شهقت نجفة الخادمة من أهانت نوح 

خرج نوح من الشقة  وهو يحمل صنية الفطار التى جلبتها الخادمة وهى عليها فطير مشلتت  وعسل أبيض وعسل أسود وجبنة قديمة وجبنة فلاحى وقشطة      وتوجة لشقة سويلم أبوها  ندة على أبوها وأذن  لة بالدخول رغم الباب مفتوح   ووضع الصنية على السفرة وقال لو كنت قبلت تصرف عليا وأكل فى بيتك وانت جوز أمى كنت هقبل الصنية دى وأنت حمايا 

سويلم بضيق/ يا بنى بلاش الحساسية الزايدة دى  دة وضع طبيعى ولو ام شمس موجودة كانت هى إللى عملت الصنية 

نوح بضيق/ أنا راجل ومتكفل ببيتى حتى لو عيش حاف فضل ونعمة من ربنا بلاش تتكرر يا معلم 

أبتسم سويلم وربت على كتفة بحنان ،،،،  مغلطش لما اختارتك راجل لبنتى  المهم دخلت عليها أنبارح 

نوح/ لا

سويلم/ لييبية عايز حفيد

نوح بحنق/ بنتك عايزة كتيبة تدخل عليها وتخدرها الأول 

سويلم/ بس قائد الكتيبة كفاية يا بطل 
ههههههه

نوح/ هى بنتك مش طلعة ليك لية شكل أمى عملة الواجب 

سويلم/ نظر لباب غرفتة وقال لنفسة  شكلى أمبارح أنا إللى كنت عريس  

المهم يا نوح صوتها عالى لية دى بتشتمك ألحق

نوح/ هو  أنا أطرش ما أنا سامع قلة أدبها  

سويلم /لو منك أربطها فى السرير  وأخليها ملكى الليلة لا دلوقتى 

نوح/ ضرب كف على كف وقال ياحول العالم  شوف مين بيتكلم المفروض أنت أبوها مش شيطان  بيستغل الموقف

سويلم/ عايز حفيد بسرعة  

نوح / ماهو بسبب الناس البركة إللى زيك كدة وتفضل حاطة عينها فى الحاجة دى العريس بيتوكس أو العيل يطير ثم قال بصوت عالى    هو انا عارف أبوسها لما أخلف منها  روح يا معلم  سويلم  الله يهديك 

سويلم/ بص أنت تروح وطخ طيخ طااااخ   على وشها وشدها من شعرها  وبرضو ارميها على السرير ونط و٠٠٠

نوح/ وضع أيدة على فمه ،، باااااااس  فى بنات بتقرأ عييب ومين إللى هينط عليها انا أغطس مش أقب من كرشها  هى أى حاجة تنتهى بالسرير وخلاص  

سويلم/ عايز أفرح 

نوح/ لولولولوى  أهو فرحتك وأموت أنا أقولك سلامو عليكم  وبلاش حكاية الصنية تتكرر  وخلى نجفة مش تدخل البيت غير بأذنى 

سويلم/ ولاةةة العيل عاااايز حفييييييد 

نوح/ خرج وهو ينفخ   ويقول الراجل هبت منة هو الخلفة بالساهل ومع مين مع بجرتى الحلوب   ودخل شقتة تانى وجدها لسة بتشتم  وطلعت غضبها فى الغلابة نجفة  جرى نوح ليها    وشد نجفة وقال أنت بخير  نجفة مبقتش نجفة بقت لمبة سهارية   

نجفة جريت للخارج وهى تقول / تسلم ياسى نوح  ربنا معاك

الملكة/ أمشى يا بت ******* وانت مش عايز تأكلني عنك يا ****** وخرجت برا الشقة 

نوح/ أمسكها من زراعها  رايحة فين خدتى أَذن منى 

الملكة بغضب/ ملكش فية أوعا بقااااا بكرهك 

نوح أتعصب/ مفيش خروج أنتى عروسة 

الملكة / هئ هئهئئىئئ 
" ضحكة خليعة "   والنبى أية خلى الطابق مستور يا عرة الرجالة   وعملت لة حركة غير لائقة بأديها ونزلت تجرى على السلم وفجأة 

نوح/ شمسسسسسسسسس
سويلم/ خرج جرى وقال  بنتتتتتى ووضع أيدة على قلبة 
أعتقد نوح عمرة م ينسى يوم ذى دة 🤣🤣




تعليقات