اسير الملكة البارت الثاني عشر12 بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت الثاني عشر12 
بقلم نجلاء فتحي



((فى غرفة الملكة ))

بدأت فى الأستيقاظ   شعر بيها نوح بعد عن سريرها وجلس بعيد عنها على كرسى   

الملكة/ فتحت عنيها  وجدت نوح قالت  بتعب  ،،نوح 

نوح/ وهو فى مكانة  تصنع الضيق،،،أية 

الملكة/ عايزة سيجارة 

نوح بصدمة/ أتهدى بقا الرئة بتاعك منخل مش ينفع

الملكة / كلمتى تتسمع 

نوح/ توجة لها ،، فوضعت أديها تحمى وشها وقالت بخوف  هتضربنى تانى 

نوح بحنان أنحنى لها وقال / مقدرش ولمس خدها بظهر أيدة الخشنة خدها الناعم   ،   غمضت عنيها   فى أنتظار شئ يرضيها كأنثى لكنة أبتسم بخبث ورجع مكانة وقال  وعايشة دور الملكة لا تقهر  وشوية تلج كوموها فى الأرض ومستشفى وليلة يا شيخة خسى شوية ظهرة أنقطم

الملكة أتغاظت ولسة هتشتمة   أفتكرت أمر الصفعة  فسكتت وحدفتة بزجاجة مياة بجوارها 

ألتقاطها نوح/ كنت عطشان وشرب
 منها 
(دخلت ممرضة )

الممرضة بأبتسامة/ الملكة عاملة أية 

نوح  أستغل الوضع/ وأبتسم   وقال ذى القردة يا حلويات 

الممرضة/ ههخخخخ أنا برضو أمال أنت أية يا مصنع النوتيلا أنت

نوح/ تخيلى لو النوتيلا تكون على الحلويات 

الممرضة/ أنت مرتبط 

 زفزت الملكة / أنتى يا بنت *******،****** غورى يا شما*ل يا نج**  أمشى براااااا  

خرجت الممرضة تجرى 

نوح بدرامة/ مع سلامة يا حلويات   أخخ البت سمباتيك 

الملكة/ هى أية النوتيلا دى رد قول

نوح/ دى حاجة البنات هى اللى تعرفها بس  

الملكة/ رايح فين 

نوح / أصالح الحلويات  

الملكة/ أترزع ياااض مكانك 

نوح/ منك لله يا قادرة المفروض تفوفى تعبانة مش عندك بَوَر كدة 

الملكة/ ها مش فاهمة أنت بتقول أية كلمنى عدل 

نوح/ وكمان غبية وجهلة

الملكة/ لم لسانك ياااض أنت

نوح/ مش هرد على بقرة المزارع مسكينة تلاقى عندك جنون البقر معلش أستحملك مريضة وليس على البقر ملامة
الملكة بغضب/ أنا الملكة يا أبن روحية الهبلة 

نوح تملك الغضب عيونة / وأمسكها من كتفها  

الملكة/ خافت وأمسكت ملابسة وغمضت عيونها وقالت  أنا تعبانة بلاش ضرب تانى وجعتنى 

،    أبتعد نوح  فقد وجد نقطة ضعفها وقال أبوكى برا وخرج من الغرفة  ،   نظرت الملكة لأثرة ولعنت نفسها لماذا ضعفها يبان أمامة    قررت أبعادة عن طريقها حتى ترجع لهيبة الملكة 
 وبعد وقت رجعت الملكة للبيت وعقلها شارد أين نوح منذو خروجة من غرفتها  فى المستشفى لم يظهر  وقررت الإنتقام من سلطان بطريقتها 
مر أسبوع  حدث فية أشياء كثيرة     

نزلت شمس المحل من تانى يوم رغم تعبها حتى لا تعاكس الزباين نوح  ونوح يستفزها  ومتجاهل وجودها و بيكسر كلمتها  

أتى أتصال للملكة  ثم أتت عربية  وركبت فيها ومشيت 

نوح/ راحت فين   فركب عجلة لم يعلم ملك مين وذهب وراء السيارة فى الخفاء  فتاهت منة ورجع المحل تانى متعصب 

وصلت الملكة مكان زى مزرعة   ودخلت 

سلطان/ أهلا بالملكة  نورتى المزرعة 

الملكة/ منورة بسيد المعلمين 

سلطان أستغرب طريقتها فقرر يعرف سبب الزيارة ،،    كنت زعلان  عليكي قالوا كنتى المستشفى  ياترى أية السبب 

الملكة بخبث/ أبدآ قال أية باب الثلاجة أتقفل عليا صدفة يلا قدر الله ماشاء فعل 

سلطان  بتوتر /متعرفيش  إللى عملها

الملكة بخبث/ تؤتؤ تلاقى عيل سكران هبت منة وقفل الباب مش مهم المهم أنى بخير أفففف الجو نار  وفتحت زراير العباية الرجالى إللى عليها  وجلست و واضعة رجل على رجل  

سلطان/ نظر ليها  وعيونة تتفحص ما يظهر منها بسخاء ،،وقال جشطة يا ولاااد 

الملكة بمكر/ أنحنت للأمام  عجبتك الجشطة  تحب تدوق 

سلطان/ بلع ريقة   ، أحب أوووى  بس أية إللى غيرك كدة 

الملكة بدلع قالت ،  بعد اللى حصل محتاجة راجل جنبى  وأنت شكلك كدة راجل بجد  وعضت شفاها

سلطان/ طبعا يا ملكة راجل وأقدر أحميكى  وجلس بجوارها وضمها لية يريد 😘  

الملكة/ لا بالحلال   وساعتها فلوسى تحت أمرك يا سلطان وقبليها أنا  كلى ملكك وخصوصآ إللى عينك هططلع علية 

سلطان/ مفيش عربون كدة

الملكة/ تؤتؤ  بحلال  دة أنا  جاية  ليك برجلى ورفعتها لوشة 

نزل سلطان على ركبتة وخلع ليها الحذاء وقبلة ثم 😘  باس صوابع رجليها وهو مغمض عينة    أستغلت الملكة ذلك وأخرجت  من ملابسها لفة بحجم ٥ كيلو من الممنوعات ووضعتها تحت الكرسى     وحين وجدتة يرفع عبايتها لأعلى  زقتة برجليها فى صدرة وقع على ظهرة  وقالت قولت بحلال 
ثم جلست على كرسى  مكتبة  وقالت شغل المروحة 

سلطان/ عنيا يا جلب سلطان   فقامت الملكة بأخراج لفة من الممنوعات تانى ووضعتها فى الدرج بخفة وواقفت كأنها لم تفعل شئ 

سلطان/ جفلتى زارير العباية لية كنت عايز أدوق الجشطة 

الملكة/ هتدوق وتشبع سلام يا سلطان هتوحشنى 

سلطان/ أستنى بكرة كتب الكتاب

الملكة/ هكون فى انتظارك  وخرجت وهى سعيدة وتقول بقا عايز تموتني وأسكتلك فاضل تكة وخطوة كمان   وركبت العربية وأتصلت على ضابط معرفة وقدمت بلاغ  وبعد وقت خرج سلطان فى إيدة الكلابشات  وينكر وجود الممنوعات عندة  والضابط فى أيدة الممنوعات

الملكة/ ههههههههههه  وحياتك أمك لاخد اللى وراك واللى قدامك يا أبن *****  ثم رجعت للمحل تانى ،،  وجدت نوح  "كنتى فين 

الملكة/ ملكش فية 

نوح بشك / كنتى فين يا شمس  

الملكة/ أسمى الملكة 

نوح/ جلس فى مكانة بسبب ثانية كمان ويعترف أنها زوجتة وبيغير عليها

الملكة/ تركتة وذهبت للبيت تاخذ شور لتزيل لعق لسان 😛 سلطان من على رجليها   وهى تقول لنفسها  عايزك يا نوح وأدفع عمرى كلة فى سبيل  ليلة معاك   وعند هذة النقطة حضر شيطانها وجننها على نوح أكثر  

نوح/ أعمل أية صبرى نفذ يا شمس الروح 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
تمر أيام وفى ضغط شغل أدى أن الملكة تشتغل بأديها فى المحل اليوم فعلا كان مضغوط فقامت الملكة بد*بح العجل   وجهزتة من الألف للياء وعند تعليق اللحمة لم تتمكن من التعليق فأتى نوح ورفعها معها للمكان   وبسبب ذلك لمسها من غير قصد    شعر بنفسة أعتذر لكنها أبتسمت كأنها كانت مستنية ذلك   ثم أدركت نفسها وراحت واقفت تق"طع  اللحمة   فجر'حت   أديها بسبب عقلها الشارد   صرخت 
اتنفض نوح وواقف وراها وأمسك أديها يتفحصها  ،،،فلفت رأسها لة  وعنيها على شيفاة 

نوح/ أووووف  خلى بالك كدة أديك  وأخذ يضغط على أديها لوقف النز'يف   اما الملكة فى عالم لواحدة انتبة نوح للوضع وخصاصآ وهى تدفع جسدها بية فرجع للوراء  وحاول يشيل فكرة أنها مراتة  دى من رأسة   وقال أعتقد بقيتى كويسة وتركها 

الملكة/ ذهبت للبيت ودخلت غرفتها  ورمت نفسها على السرير فهى تريدة فلماذا لم تعلم لماذا هو الشاب الوحيد إللى حرك مشاعرها لم تعلم بكت بوجع أنثى  المفروض دة عدوها الأول   

       ((فى المساء ))

دخلت شمس المحل    هى مضيقة جلبابها الأبيض  بدون قصد  لأنها مسكاة فى أيدها     وبتقول    المحل
 و٠ س٠خ      لية  

الصبى/ مكان الشغل طول اليوم 

شمس/ مليش فية النظافة أهم  

الصبى/ أعمل أية عندك نوح ماهو طول اليوم على المكتب تحت المروحة 

شمس / أتت فى بالها فكرة    وأبتسمت بخبث و زقت الشاب فى صدرة   ،،،    طب شوف شغلك يا منيل 

نوح/ مدايق من وضع عبايتها وحاول يشغل عقلة فى دفتر الحسابات  وسمع كلامها مع الصبى 

شمس/ أنت قوم نظف المحل 

نوح بهدوء / أنا محاسب  مش مرمطون

شمس/ كلمتى تتنفذ 

نوح بخبث/  لية دايما تحبى تسمعى جملة أنتى عارفاها

شمس  بهدم فهم/ تقصد أية 

نوح / أن بقرة المزارع نوح مش بيسمع كلامها 

شمس/  سندت بأديها المصابة على سطح المكتب ،،،  بطل تقولى كدة يا بن خطافة الرجالة يا بن روحية الهبلة 

نوح تحكم فى غضبة لأنها غلطت فى أمة وقال،،،ههههههه إللى غلطى فيها دى تبقا مرات أبوكى وأبوكى  بيعشقها 

شمس/ أكيد سحرالة ماهى ******

نوح/ فى لمح البصر خلع شبشبة البلاستك ولسعها على أيدها المصابة   وقال  مش عارف المحل أتملى  عقارب  لية

شمس  بطفولية / اةةةةة أيدى كدة يا نوح  السك'ينة   🗡عدت عليها الصبح  اوةةة زعلانة منك  وجعتنى 

نوح/ وجد جانب فى شخصية الملكة وجد طفلة طريقتها جعلتة يندم يود أخذها فى حضنة ويراضيها  فقال بشماتة مصتنعة يداري عشقة لها   ،،أحسن علشان لسانك مش يطول عليا 

شمس/ رجعت لطبيعتها، ، طب يحيلتها فى ثانية ألاقى الجردل دة منظف المحل يا نوح 

نوح/ عنيا يا بقرة المزارع

شمس/ جلست  بغرور فقد نفذ أمرها وتكتم ألم أديها 

نوح/ أبتسم بمكر  ،،،وألتقط  جردل فى مياة  

شمس/ تعال نظف وأمسح  إللى تحت رجلى  الجو حر  ورفعت العباية لحد ركبتها بخبث

نوح/ يا سلام لازم ندلع البقرة إلا تفطس وهوب أمسك الجردل وألقى المياة فى وش الملكة 

الملكة/ شهقت من اصطدام  المياة فى وشها  ٠٠٠٠٠ 
يا ترى رد فعل الملكة أية 




تعليقات