قصة الغرفه المسكونه البارت الحادي عشر11 بقلم نجلاء فتحي











قصة الغرفه المسكونه
البارت الحادي عشر11 
بقلم نجلاء فتحي



بعد لوماس مطمن روز وخالها دخل الغرفة 

روز بسخرية/ خير

الخال/ فى حد يقول خالة خير أية يابت قلة الأدب دى من أمتى وأنتى كدة ها دة أنتى قطة مغمضة   المفروض جزمتى فى دماغك كفاية ربيتك

روز بقوة/ مفيش حاجة بتفضل على حالها ،،، ربتنى  يا سلام وأبنك وإللى بيعملوة معايا ومراتك وأنت يا خالى يا سندى عينك إللى بتاكلنى  حضنك إللى بيكهربنى ومش مستغربة أبنك إللى بيعملوه معايا مش جايبة من برا  أنت واحد    ن'جس 

الخال/طاااااااخ   أخسرى يا قليلة الأدب ولعلمك أمك إللى هى أختى كنت بعمل معاها كدة أمك أنتحر'ت علشان تهرب منى،،،، 
دة تمن تربيتى ودلوقتي أنا جاى هنا علشان أجوزك واحد من برا شيخ سعودى 

روز بصراخ/ حراااااام عليك أنا عندى ١٧ سنة  فى حد يعمل كدة حتى أختك مش سبتها أنت مريض  الدنيا مش سايبة مش عايزة أتجوز وأمشى  أطلع برا كفاية إللى عملتة

الخال بخبث/ خدى المفاجأة أنا مش خالك أنا أبن عم أمك وأمك أتربت معايا والمفروض أخوات   ودلوقتي أحلوتى وتخنتى هنا ثم وضع أيدة على بطنها  
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
وهنا شعر بسخونة فى الغرفة كأنة فى فرن  فقال   يا ساتر أية الشرد دة

روز نظر للوماس الغضبان هى لم تقول ما فعلة ذلك الراجل معها فكيف حافظت على نفسها فهى مازالت بنت  وذادت فى نظرة  ثم   شاورت فى الخفاء له أن يهدأ أما بطنها من لمسة خالها  الجنين أعترض وبدأ يرفص وهى تحملت الألم   ،،، ثم نظرت لخالها وقالت أمشى بقا أنسانى

الخال/ لو مشيت هيطردوكى فى الشارع أنا لسة مدفعتش المصاريف عايز  المقابل  

روز بعدم فهم / مش فاهمة

نظر الخال بعينة على السرير

روز شهقت/ أنت أزاى كدة حتى لو مطلعتش خالى  بس أنت  ربتنى وأنا طفلة وحق العشرة وأزاى تطلب كدة والاسم عايز تجوزنى  لواحد تانى 

الخال بمكر /  متخافيش هتكونى بنت ذى ما أنتى  تعالى بس هبسطك 

روز زقت إيدة  وبحركة سريعة جريت تحتمى وراء لوماس وهى تقول  بصراخ  لوماااااااس خلية يمشى مش عايزة أشوفة حتى النوم مكنتش بتهنى علية الأوضة دى أمانى أنقذنى لوماس تعبت وسقطت فى الأرض ترفص فالجنين معترض على غضب أمة وبدأ بحركات عنيفة فى بطنها 

لوماس محتار يروح ليها ولا يخلص على من كان السبب  أخذ يلف حوالين الخال الذى شعر بنار حوالين منة لكنة لا يرى شئ وقال روز أسمعى كلامى وأية لوماس دة محدش معانا أسمعى يا ****** عايز حق تربيتى فيكى وبدأ يتجرد من ملابسة 

شهقت روز وأخذت تتنفض وغمضت عيونها وتهز رأسها بالرفض  وقالت لوماس أحمينى  أنا بحبك وواثقة فيك  تعبت بجد أهئ  أهئ أتصرف   

لوماس/ أياكى تفتحي عينك  ثم وقف أمام الخال وفتح فمة فخرج كمية نحل رهيبة فى وشة لم يكتفى بذلك بل أمسك كف إيدة الاثنين وبأشارة منة      و'ل'ع  فيهم  صرخ الخال فهو لا يرى شئ كيف حدث هذا وبعد وقت من الصراخ والنار هدأت فهى لم تجد شئ تمسك فية فى إيدة رفعة لوماس من رقبتة لأعلى وبأيدة الثانية بدأت يمزق أطرافه الأربعة  ويفصلهم  عن جسدة بتمهل حتى يشعر بألم  ثم فصل رأسة عن جسدة  ثم شطرة لنصفين  وهو يصرخ فهو معروف بعشيرتة منذو الصغر بالد'موية 

ثم أخفى أثرة من الغرفة بسهولة   وبسرعة البرق كانت روز بين زراعة  دثرها بين ضلوعة أخذ  يطمنها  
 هى سمعت الصراخ ولم تفتح عيونها فهى تعلم  ماذا يفعلة لوماس  فقالت أفتح عينى 

لوماس/ كل شئ خلص 
فتحت روز  عيونها  بخوف وجدت الغرفة نظيفة أستغربت فقالت راح فين 

لوماس بأنتصار/ صغيرتى لا تحزن لا تفكرى كثيرا   

روز بخوف/ قتلتة 

لوماس بخبث/ قط'عتة

روز/ خايفة أووى 
لوماس/ ضمها لصدرة بحماية وحاول يهدأ وقال  صغيرتى يكفى دموع أنتى طلبتى وأنا نفذت أنتى لم تخبريني أنة يقرب منك حقا أكرة البشر بأفعالهم  

روز/ عايزة أنام مش قادرة أفكر بطنى بتوجعنى كتير 

لوماس/ نامي وأرتاحي  صغيرتى 

〔فى اليوم التالى 〕

أتى موعد الرحيل 
لوماس /٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠




تعليقات