قصة مجنونة المستر البارت السابع عشر17بقلم نجلاء فتحي عاشقة الكلمات

 

قصة مجنونة المستر 
البارت السابع عشر17 
بقلم نجلاء فتحي عاشقة الكلمات 



يوسف نظر ليها/ لعبة المفروض إللى زيك ترجع تنتقم 

نادين/ أنتقم لقلبى لا  لحب عمرى

يوسف/ أةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة

نادين بخضة / مالك  

يوسف/ دماغى  دماغى 

نادين / جلست على ركبتها فى الأرض تهز فية وتصرخ تطلب أستغاثة  وتقول ماااالك   حد يلحقنااااااااا 

يوسف/ أخذ يتشنج   ويعوى  مثل الذئب ومتكعور  فى الأرض ويعض على لسانة حتى نزف  
نادين بصراخ وبكاء بتحاول 

تسعفة / يوسف   يوسف  

وبعد وقت تم نقلة على سرير وأعطاء له حقنة مهدئة حتى يسترخي جسدة رفضت نادين الأفصاح عن السبب لباقى الأطباء  فهى تشك أن مفعول السحر بجسدة هذا ما أقنعت نفسها فية أو شك ٠

فتح يوسف عيونة بتعب وجدة حالة هكذا حاول يتكلم لسانة وجعة فهو مجروح بسبب عضة لنفسة   فقال آيه إللى حصل 

نادين واقفت أمامة/ تقريبآ جواك سحر الدكاترة شخصوا حالتك نوبة تشنج وأنا لولا عارفت الحقيقة كنت قولت زيهم 

يوسف بصدمة/ كلامى مع  رانيا أخر مرة من شوية  قالت مش عارفة تخليني أكلة ولا أشربة 

نادين بتوهان/ ممكن جددت العمل أنت قولت مامتها المفروض تجيب واحد وبعديها أنت خدت بنتها وعارفت الحقيقة وطلاقتها  ممكن والله أعلم أتعمل من هدومك 

يوسف/ مش عايز أكون تحت سيطرتها 

نادين بحب وصدق /  أنا بحبك يا مستر أوووى و٠٠،،قطع كلامها نوبة تشبة الصرع للمرة الثانية تعرض لها تلك المسكين  وأخذ يشتم نادين ويهينها جامد  وينادى بأسم  رانيا زوجتة  التى طلقها

نادين بهدوء حاولت تمتص غضبة

يوسف/العقربة دى مراتى أنا ردتها أنت إللى عقربة أبعدى عنى عايز رانيااااااا   رانياااااا أم أولادى 

نادين بصراخ/ أهدأ مش عايزة أديلك مسكن تانى هتدمنة 

يوسف/ قطع المحلول من إيدة وأتنفض من السرير و زق نادين فى الأرض وجثى عليها بشكل كامل وإيدة الأثنين على رقبتها بيخنقها  ونبرة صوتة تغيرت لصوت أجش متذبذب    

نادين/ وضعها صعب وكمان النقاب التى ترتديه مانع التنفس لا تملك غير الدعاء والنجاه بقلبها لربها  حاولت تزقة فشلت إيدها تخبط فى الأرض  عيونها ترتجف من منظر عيون يوسف التى تغيرت بسبب قرب وشها لوشة  وبالصدفة ممرضة فتحت الباب عندما كانت تسير أمام الغرفة وسمعت حركة غريبة بالداخل حاولت تشد يوسف  زقها من قوتة على ظهرها على الأرض  خافت من شكلة وصوتة وتمالكت  نفسها ثم جريت للخارج تطلب مساعدة بالفعل أجتمع الأمن وبعض الدكاترة والتمريض وخلصوا نادين بأعجوبة وكتفوا يوسف  

نادين بتعب/ أوعا حد يقربلة

الممرض/ لازم حقنة مهدأة

نادين/ لا ،،،ثم قالت بكذب دى نوبة صرع  و و  وأخد مسكن كتير  من شوية 

يوسف  والأمن ماسكة ينظر لنادين كأنها عدو له ومتجاهل الحاضرين أخد يعوى مثل الذئب ويبخ مياة من فمة كأنة ثعبان فى أتجاة نادين وعيونة تتحرك معها فى أتجاهة  

الممرض/ هو بيعمل كدة لية 

نادين بتكح/  وقالت بكذب، ،،،دى نوبة صرح شديدة 
فقررت تخرج  من الغرفة لتثبت لنفسها شئ  وبعد فترة قليلة هدأ يوسف وأصبح بحال لا بأس بية عن الأول 

الممرضة/ الحالة بخير الأن

نادين/ شكرا،،ثم تنفست براحة، ،،ودخلت وقالت عامل أيه دلوقتى 

يوسف بتعب/ بخير ،،،، فى أية مالك وليه الأوضة متبهدلة كدة 

نادين بتوتر/ أنت أتشنجت قبل كدة 

يوسف/ لا ،،،لية 

نادين / ولا حاجة متخدش فى بالك 

يوسف/ والأوضة 

نادين/ عادى فى تنظيف وقلبوا الأوضة المهم عندك أولاد غير أبنك إللى هنا 

يوسف/ أيوة مع واحد صاحبى 

نادين أبتسمت / أولادك أمانة معايا  لا يمكن أتخلى عنك وأسيبك 

يوسف نظر للباب / رانيا فين  وقبل دخولة تانى للنوبة خرجت من أمامة فهى تشك أنها السبب  لم تعرف حد تسألة ليس ليها علاقات ف لاجئت  لصديقتها هبة ثم كلمت جوزها حماد وحكت لة الحوار  
مرت ساعات لم تحتك نادين بيوسف الذى مقيم فى المستشفى ونايم بأمر من نادين أو بمعنى آخر أعطت لة حقنة منوم     حتى وصل حماد وزوجتة هبة القاهرة وقبلوا نادين  التى أنهارت بحضن صديقة عمرها 

حماد/ أستغفر الله العظيم  حسبنا الله ونعم الوكيل  فى إللى بيأذى العالم هو فى كدة دة جوزها أبو عيالها  

هبة / جايز عندة مرض والسبب و٠٠
حماد بمقاطعة/ أنتم الدكاترة تقولوا كدة والدكتورة  نادين جدامك أها جالت سحر وبلى  أزرج  على دماغ إللى جيبنها ،،أكيد مسحور أعوذ بالله   

هبة/ يا جماعة بطلوا خرافات كل حاجة ليها سبب علمى 

حماد بأعتراض/ السحر مذكور فى القرأن يا دكتورة  أهو العلام خربط دماغك عاد

هبة/ نظرت لزوجها بعتاب 
،  فتجاهل نظرتها وقال دكتور نادين التجرب لربك هو الحل لازم تعودى معانا الأقصر والأستاذ يوسف كمان  هناك أكيد فى حل وسط ناسى أما أهنه لعععع مخبرش حد واصل 

نادين/ تانى وأهلى وشغلى 

هبة بأبتسامة/ يوسف ولا الشغل 

نادين/ نظرت ليوسف النايم وقالت بحب ،،  يوسف طبعا  
عمرى كلة فداه

حماد/ أحم أحم يا ست البنته   نحن هنا أةةةةة يا ولااااد العشج يجنن إللى متجننش  

هبة بصوت غير مسموع / حماد أنا خايفة إلا إللى فية يجى فيك

حماد/ حاوطها من كتفها،   وقال بنبرة صوت منخفضة بجوار أذنها، ، متخافيش يا جلبي  راجلك  بيصلى ومؤمن ولو حصل مش هياكل معايا عيش ولا هيعمر معايا أبن الفلطوس دة بجولك خليكى جوية ومرا زينة أزاى خايفة وأنتى متعلمة يبجا إيمانك ضعيف شوفى صحبتك جوية 

هبة/ نعمل آية

حماد/ نساعد طبعا يلا ثم أبتعد عن زوجتة،،  وقال كفياكى سرحان يا دكتورة  ينفع تخرجى الأستاذ يوسف لعربيتى 

نادين/ لية هنا أحسن لية 

حماد/ أحسن لما يكون مريض  حبيبك فى شدة محتاجة ربنا أولأ معانا ودى واثق منها علشان عشمان فى كرمة معانا ثانيا القاهرة آهنه مفهاش إللى يساعد حبيبك عندينا ممكن يلاجى الحل 

نادين  بتوهان / مش عارفة أفكر عقلى وقف أتصرف أنت 

حماد / يبجا على بركة الله سبحانة  وترجل ليوسف ووضع إيدة على جبينة[ وقرأ سورة الكرسى ] أخذ يزوم يوسف فى نومتة ،،،،، فقال حماد شوفتى بنفسك يا دكتورة هو محتاج ربنا لازم  نعاود الصعيد فى أجرب وجت 

نادين/ كدة تأكدت من شكوكى ثم أقتربت من يوسف ووضعت إيدها على جبينة ،،،خليك قوى الفترة الجاية صعبة عليك  وعليا يارب خليك معانا يارب يااااارب




تعليقات