قصة مجنونة المستر البارت السادس عشر16 بقلم نجلاء فتحي عاشقة الكلمات


















قصة مجنونة المستر 
البارت السادس عشر16 
بقلم نجلاء فتحي



[بعد ساعتين ]
ظهرت نتيجة الفحص والأشعة والتحاليل 

يوسف/ خير  يا دكتور 

الدكتور/  الطفل أكل   أو شرب  شئ مسموم فية مادة غريبة جسمة متحملهاش  

يوسف/ أى أكل أنا بشترية المدام ملهاش فى المواضيع دى  وباكل منه ومش من هواه أكل الشارع يبقا التسمم جه منين  

الدكتور/ مش تسمم بالمعنى الحرفى أقصد مادة غريبة تشبة التسمم مش عارف 

يوسف بغضب / مش فاهم

الدكتور/ الأعراض إللى ظهرت على الطفل تسمم والتحاليل أظهرت مادة غريبة فى دم ومعدة الطفل ودة شئ محير الحل الأمثل أبنك كبير أسألة أكل أو شرب أية  
يوسف نظر لأبنة الذى يرقد وتوجة له وسألة فقال الطفل وجد زجاجة مامتة بتضع منها على الأكل وهو قلدها على أكلة  وسمع كلامها مع جدتة بتقول حطى من الأزازة دى على أكل جوزك يبقا حلو معاكى وأنا عايز أكون حلو زيك يا بابا 
نظر يوسف  للدكتور بعدم فهم فقال الزجاجة دى فين 

الطفل/ فى المطبخ فى الدرج بتاع المعالق 

يوسف/ حبيب بابا مش عايز ماما تعرف الكلام دة أنت صاحبى ودة سر بينا  

الطفل / هز رأسة بالموافقة 
خرج يوسف من غرفة الطفل عقد حاجبة عندما وجد رانيا تكلم أمها بعصبية فتخفى وسمع الأتى 

الأم/ حد يسيب القزازة فى المطبخ حلو لو أبنك كان مات 

رانيا ببكاء/ معرفش هيحصل كدة الشيخ  قالى العمل مدته أسبوع لازم جوزك يأكلة بسرعة بعد المدة باظ والعمل بقالة أزيد من شهر  وأنا نسيتة  خايفة التحاليل تطلع ويوسف يعرف المادة دى عمل وسحر 

الأم/ هيعرف منين  ممكن المعمل يطلع أى حاجة المهم  أبعتلك لواحد تانى والسحر بتاعة أجمد وأنتى يا خايبة حاولى معاة يالهوووى بقا لما كان مش جوزك شرب العمل بسهولة ولما بقا جوزك مش عارفة روحى بسرعة جنب أبنك وأنا ساعة وجاية 

رانيا/ هتسبينى فى ظرف ذى دة

الأم/ أجيب العمل وأجى 

رانيا/ ماشى ثم دخلت غرفة أبنها 

يوسف/ يا ولاد ال**** سحر بقا أنا مسحور طول الفترة دى  وأنا إللى كنت رايح أجيب الأزازة  ثم دخل غرفة أبنة وجدها تحتضن الطفل وتبكى فقال  بكذب  بجوار أذنها  أبنك ساعات ويموت 

أتنفضت رانيا  ثم شدها معة لخارج الغرفة وجرجرها لعربيتة  حاولت تفهم ذلك لم يجيب ثم وصل لشقتة وألقاها داخلها ،وقعت على الأرض فقالت بغضب أنت أتجننت أنت مش عارف أناااااا من عيلة مين هى دى الرجولة يا يوسف ،،،،

يوسف دخل المطبخ وجلب الزجاجة  التى عرفة أبنة مكانها ثم جلس على الكرسى وقال بهدوء  أيه الأزازة دى 

أتوترت رانيا/ م م معرفش أول مرة أشوفها 

يوسف / أزاى أنا مطلعها من مطبخك  دى بقا سحر متعرفيش ياميس يا متعلمة دة شرك بالله خليتى آيه للناس الجهلة بسببك أبنك كان هيموت سامعة يعنى آية 

أتسعت عين رانيا / وأنا بتاعة  الكلام دة 

شدها يوسف من حجابها وقال قولى الحقيقة من أمتى وأنا تحت سيطرتك 

رانيا / أةةةةة لا يمكن أعمل كدة 

يوسف/ وأنا بقا هتجرد من لقب المستر دلوقتى وأكون عربجي معاكى لما أعرف الحقيقة وأنهال عليها بالصفعات والضرب ليس علشان سحراله لا فكرة فقد أبنة وربنا نجدة مجنناة  

رانيا/ خلاص يا يوسف أرحمنى أقول على حاجة 

جلست على الأرض وقالت  من عشر سنين أول رجلك مخطت المدرسة هتجنن عليك كل المدرسين بيجروا ورايا معدا أنت أترهنت عليك مع نفسى وخسرت الرهان قولت لأمى للأزم أعملك عمل وعملتة وحطتة فى فنجان القهوة ساعتها دخلت بنت أسمها هبة تقربيا وأنت مرضدش تشربة  أتغاظت وقتها وسمعت بالصدفة أن فى بنت أسمها  نادين وجارتك فى الشارع عارفت أنها بتحبك مشيت جواسيس من البنات وراها وجابوا أخبارها وهى بتكلم صاحبتها هدى عنك غيرت منها وعارفت أنت بتديها دروس خصوصية  خوفت تحبها ف ف 

يوسف بغضب/ أنطقى

رانيا/ شوهت سمعتها وخليت البنات إللى تبعى ينشروا الخبر غير كدة يسقطوا  وأنها مع علاقة بشباب وبتواعد الشباب حتى مدير المدرسة علم بالخبر ولما أبوها كان بيجى المدرسة عرف كل دة ولما فشلت أحطلك العمل خليتك الدادة وهى بتعملك القهوة تحطهولك وقتها جيت أنت وواجهتنى باللى عملتة مع نادين وأنت صدقتنى وقولتلى عايز أتجوزك قبليها كنت شارب السحر  علشان كدة كنت مستعجل ف
مفيش خطوبة ولا حنة ،،شبكة وكتب كتاب وفرح على طول وفضلت أجدد العمل وأحنا متجوزين علشان أمك مش طيقانى وأنا إللى قتلت أمك 
حطيت جرعة زيادة من دواها ليها فى العصير وبعد لما ماتت بطلت أعملك حاجة كام سنة ولسة من كام شهر رجعت تانى أعملك وبحطة فى عصير  التفاح ولما حلفت عليا بقيت عايزة أنك تاكلة ومعرفتش لحد م أبنك حطة على الأكل بتاعة وبطنة وجعتة سألتة قالى حطيت من القزازة دى مختش بالى وقولت دة مش ليه ميعملش حاجة بعديها الواد تعب منى وأتصلت عليك وبس سامحنى 😭

يوسف بتوهان/ أمى ماتت  مقتولة  أمى  أمى ليه ،ططططططخ 
وضعت إديها على خدها مكان الصفعة وقالت بحبك عملت كدة علشان بحبك  ومش طيلاك

يوسف بغضب/ شركتى بالله وقتلتى وسوئتى سمعة بنت غلبانة وعملتى عقلك بعقلها وكنت هتموتى أبنك  أعمل فيكى أيه 

رانيا/ سامحنى 

يوسف/ وأأأمى أرجعها أزاى وأنا كنت مستغرب لية مش بتحبك وبتحب نادين  ثم أبتسم بوجع نادين مكنتش عايز أقرب منها لأنها فى سن مراهقة مش حب 

رانيا/ نادين بتحبك لحد الأن أخبارها عندى  أنا إللى طلعت أشاعة هنا فى الحارة وخليت أهلها يسيبوا الحارة خوفت ترجع وتبقا أدام عينك 

يوسف بلهفة/ تعرفى طريقها 

رانيا بخوف/ عاشت فى أسيوط مع هدى صاحبتها وجوزها   ونسيت وقولت نادين أنتهت  ومن كام شهر لاقيت واحدة منقبة بتحوم حولين منك بطريقتي عارفت أنها نادين و و هى إللى نقذت أبنى أمبارح 

يوسف بصدمة / الدكتورة

رانيا / أيوة 
 
يوسف بصدمة/  أنتى حليفة الشيطان  ،،  يعنى الست المنقبة  إللى جات السنتر وذكرت موقف من الماضي  نادين 

رانيا بغيرة / أوعا تنطق أسمها أنا بحبك

يوسف/ ليكى عين تنطقى لو بتحبينى صح كنتى قدرتي تزرعى حبك فى قلبى،،،، رانيا  عيالك دول ملكى أياكى تظهرى فى حياتى والشقة دة هتخديها أنتى مهما كان أم عيالى  والسنتر ملكيش حاجة فية كلة من شقايا وتعبى والمدرسة هنقل لواحدة تانية 

رانيا بغضب/ يعنى أية 

يوسف/  أنتى طالق  وحق أمك سبتة لربنا ينتقم منك  وخرج

رانيا/ يوسف  يوسف  عيالى لا والله بحبك 😭😭😭😭
رانيا خسرت حياتها وندعو الله أن يسامحها على ما أرتكبتة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
وصل يوسف المستشفى  وأطمن على أبنة الذى تركة مع التمريض وجد تلك الدكتورة المنتقبة  تجلس على الفراش  وتلاعب أبنة فقال نادين ،أتنفضت فى وقفتها لكن ما لافت نظرها ملابسة المتربة فقالت بتوتر  هدومك متربة ليه 
تجاهل يوسف كلامها وتقدم ليها ونزع النقاب من على وشها بقوة   شهقت نادين وحاولت تنزل طرحتها على وشها أتعصب عليها وزقها فى الحائط  وأخذ ينظر لوجهها ويتفصحة ثم شد طرحتها وحرر شعرها الذى طول وقال نادين إللى بسببى أنا أبوها حلق شعرها نادين إللى باستنى أول بوسة فى حياتى وضربتها بالقلم نادين إللى هربت من أهلها بسببى صح
نادين أخذت عيونها ترتجف وجسدها  وقالت ببكاء مستر يوسف مستر
 يوسف هز لها رأسه بضعف 

نادين/ هدومك عليها تراب لية ومالك عامل كدة أبنك كويس 

يوسف/ كنت فى المقابر  ثم حضنها وأخذ يبكى أرتجفت نادين وأهتزت ماذا تفعل حبيبها صدمها ووفر عليها طريق صعب  والأن ينهار داخل أحضانها  فقالت أبعد كدة غلط مينفعش أخاف عليك من عقاب ربنا  أنا متحرمة عليك ثم أبعدتة من حضنها برفق وأجلستة على أقرب كرسى  وأرتدت الطرحة والنقاب وأخذت الطفل وأخرجتة مع التمريض بالخارج  وأغلقت على نفسهم الغرفة وقالت مستر مستر أنت كويس 

يوسف  كان ينظر ليها وقال كبرتي يا نادين وبقيتى تعرفى الحلال من الحرام أنا أسفة غصب عنى 

نادين بدموع/ روحت المقابر ليه 

يوسف/ ماذا يقول لها أيقول أن أمة ماتت مقتولة وذهب المقابر وحضن قبرها يعتذر لها أيقول أن أم أولادة هى السبب فى الفراق  فأمسك إيدها وقال أزاى قدرتي تواجهى الحياة لواحدك أتجوزتى وخلفتى كدة وبقيت دكتورة 
نادين سحبت إيدة منه وقالت مينفعش تلمسنى   ،،،ربنا حمانى  ومين قالك أتجوزت آللى تعرف مستر يوسف متفكرش فى راجل تانى أحترمتك لما ضربتني بالقلم تحت السلم وقدرت دة 

يوسف/ فاكرة يوم فرحى وشوفتينى مع أصحابى معايا بيجهزونى أتكسفتى وجريتى كنت حاسس بحاجة ليكى نادين أنا كنت مسحور أيوة مسحور  وحكى ليها إللى حصل معدا قتل أمة

نادين بصدمة  / أبنها ممكن كان مات 

يوسف/ أنتى إللى جيتى السنتر والمدرسة ومعاكى بنتك

نادين / أيوة أنا والبنت دى يتيمة حجة علشان أشوفك  

يوسف/ ليه نقذتى أبنى رغم البهدلة إللى شوفتيها بسببى 

نادين/ أبنك حتة  منك وأنا وأنا وأنا بحبك 

يوسف/ شعر بإحساس حلو  غير رانيا لما تقولها  ،،،فقال أنتى أشتريتى شقة أبوكى 
نادين/ أيوة ولما جيت شقتك لعبة 

يوسف نظر ليها/ لعبة المفروض إللى زيك ترجع تنتقم 

نادين/ أنتقم لقلبى لا 
يوسف/ أةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة
نادين/ مالك  
يوسف/ دماغى  دماغى 
نادين /




تعليقات