اسير الملكة البارت الثامن8 بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت الثامن8 
بقلم نجلاء فتحي


نوح/ أوعى عايز أخرج

الملكة/ حد منعك

نوح/ فى بقرة أدامى

الملكة/ ضربتة بظهر أديها بقوة فى صدرة  ،،،،،،مين دى إللى بقرة يااااض

نوح بحنق/ دعك مكان الضربة    ،يخربيتك مش أيد بنت دى رجل بقرة  بترفس 

الملكة/ أخرس يا بن ******* يا ****** ورفعت أيديها فى الهواء أستعدادآ للصفعة 

نوح/أمسك أديها قبل نزولها على وشة ،،،،لتانى مرة تعمليها  يا بت أية محدش علمك أحترام الراجل 

الملكة/أةةةة أيدى سييب  

نوح/ مش بحب أعيد كلمتى يا بت

الملكة/ أسمى الملكة يا جعر

نوح/ زقها لدرجة ظهرها أنخبط فى الباب وخرج لشغلة فى الفترة المسائية 

الملكة/ يابن ***** وربى لتكون الليلة فى تربتك يا أبن ***** ثم صعدت لشقتها وجدت روحية أطلقت غضبها فيها   وسويلم لطف الجو  بينهم فهذا اللقاء كان لابد من حدوثة 

(((أتى المساء )))
 
رجع نوح  هلكان من شغلة وأثناء سيرة فى الشارع بعد منتصف الليل  طلعوا علية بلط*جية  عملوا معاة الواجب ولولا العناية الإلهية كان مات   

الملكة  / كانت تشعر بعدم راحة  رغم هى من دلت البلط*جية علية  وحين أتى اتصال يعلن على نجاح المهمة  شعرت بعدم الراحة  شعرت بضيق لماذا لم تعلن عن السبب  فخرجت للمحل تجلس فية مجرد تضيع للوقت رغم محدش يشترى فى الوقت دة والمحل مغلق   حتى صباح اليوم الثاني 

سويلم/ فاتحة بدرى لية 

شمس/ منمتش أصلا

سويلم  بضيق/ نزلى رجلك دى إللى حطاها رجل  على رجل  أدام أبوكى 

شمس/ أوووف ،،أهو  

سويلم/ مشفتيش نوح  وأنتى مرزوعة كدة 
شمس بتوتر/ معرفش

سويلم/ ربنا يستر أمة عاملة مناحة علية  ولأخر مرة بقولك أنا المعلم سويلم يا شمس أبوكى وأتكلمى عدل معايا بدل م أجوزك عيل من صبيانى يكسر عينك  ويفرمك تحت منة 

سويلم/ ههههههه موافقة أبقا أعملها """""ونظرت لة بتحدى 

سويلم/ هجوزك واحد مش شايف الملكة غير واحدة قليلة الأدب وناقصه رباية 

شمس  بسخرية/ ومالة وقبل مايفكر يرفع عينة فيا هكون ****** و *****

سويلم/ بثق فى وشها بعد اللفظ الغير لائق الذى لا يجب يخرج من فم فتاة  ولا يقبلة راجل على نفسة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

        (((((مر ٦ شهور )))))

رجع نوح للحارة  تانى  بعد غيابة الذى لم يعلم أحد سببة   وصعد على السلم وخبط على شقة سويلم 

سويلم/ نوح كنت فين يا بنى أمك فى غيابك نايمة فى السرير 

نوح/ أماااااا،،،،هى فين 

سويلم/ أتفضل فى الأوضة دى

جرى ليها وفتح الباب وجدها طريحة الفراش وكأنها لديها ٨٠ عام وليست فى الأربعينات 

نوح/ أماااا حقك عليا  سامحينى   غيبت عنك كل دة

الام بتعب/ نوح ضنايا لية كدة أمك من غيرك تموت 

نوح/ بعد الشر عنك 

سويلم/ كنت فين 

نوح/ مفرتش فى أمى لية لية ملزوم تستحملها فى تعبها 

سويلم/ لانى حبتها أيوة راجل ٧٠ سنة ويحب أيوة أمك أديتنى حنان وروح حلوة ومش طماعة وحاجات تانية تخليني أعمل  المستحيل علشان ترضى عنى

نوح/ شكرا يا معلم  على العموم  أخر مرة نزلت شغلى قبلت بنتك وحكى لة الحوار وبعديها وانا مروح طلعوا عليا بلطج"ية  وفوقت لاقيت نفسى فى المستشفى  بعديها كلمت  الدكتور منتصف صاحبى  كلم ضابط وقدروا يمسكوا العيال وأعترفوا أن الملكة هى اللى عملت كدة فيا طبعا الضابط قالى قضيتك خسرانة  دى الملك وكبارات البلد فى جيبها  الدنيا أسودت فى وشى وخوفت مش أرجع الحارة تانى وهى كسرة عينى مرتين ف روحت قعدت عند منتصف  وروحت أتدربت أزاى أدافع عن نفسى وأشيل حديد  

الام/ جبت الفلوس منين

نوح/ أستلفت من منتصف ودة دين عليا 

الام/ نظرت لجسدة الرياضى  فمن الواضح جسدة أتشكل بسرعة  ،،،،،وقالت بعتاب  ،وأمك تسيبها كدة

نترك بقا نوح يصالح أمة بطريقتة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

الملكة/ أخذت نفس من الشيشة  وأخرجتة، ،أمممم يعنى رجع 

الصبى/ وراجع كدة فرمة لو بنت مكنت عتيقها  وكنت ***

الملكة/ لسعتة قلم على قفاة، ،أظبط ياااااض   دة شاب زيك ياتك الأرف 

الصبى/ نوح مبقاش نوح السلعوة 

الملكة/ شوقتنى أشوفة

الصبى/ طلعت أسلم علية لاقية دخل شقة المعلم سويلم 

الملكة/ حلو  ،وأتنفضت وصعدت للشقة وبعد م دخلت  قالت  بت يا نجفة أية الريحة الشينة دى دة  🐕  ميت عندنا ولا أية أف أف

نجفة/ مفيش ريحة 

الملكة/ ضربتها بالكوع فى بطنها

نجفة بألم / أيوة صح

نوح بالداخل/ أغيب أغيب وأرجع لقلة
 الأدب تانى 

سويلم/ شكل الكلام عليك

الملكة/ أمممم يبقا عرفت بوصولى وجاية تحتفل ماشى دى فى الأول والآخر حتة بت ٢٥ سنة ولا طلعت ولا نزلت

سويلم/ براحة عليها دى مهما كانت بنتى الوحيدة برضو

نوح/ عايز تربيها سبها ليا وخرج ليها 

سويلم/ ماشى  ياخوفي هى اللى تربيك

روحية/ تعال أسند عليك عايزة أشوف نوح وهو بيربيها

سويلم/ دلوقتى قومتى من على السرير

روحية بدلع/ حبيب أمة جية يا ناس 

سويلم بزعل/ وأنا

روحية/ هما يومين  أسترد صحتى ونعوض ليلة فرحنا  

سويلم/ أيوة بقا   المهم أسندى عليا براحة يا روحى وهنفتح الباب براحة وأوعى تعملى صوت

روحية بدلع/ خليك مؤدب وأنا أقف ساكتة 

سويلم/ معاك بقيت مراهق يا روح الروح

روحية/ أخخخ على كلامك أنا دوخت خلاص

سويلم/ هههههه فقال لنفسة  ،،طريقتك دى بتخلينى  أتأكد أن السن والعمر مجرد رقم والشباب  شباب القلب 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

        ((فى الصالة ))

خرج نوح وواقف أدامها بتحدى، ، نظرت لة  أتلخبطت من شكلة الوسيم وجسدة الذى أتشكل بفعل الرياضة  وملابسة التى كانت عبارة عن بنطلون قماس رصاصى اللون  وقميص أبيض مفتوح أول ٣ أزرار منة  وبريق عيونة وأسنانه ناصعة البياض  وبشرتة كأنة فلتر منور فيها   دارت توترها  كالعادة  بضحكة   وجلست على الكرسى ووضعت رجل على رجل   ونجفة الخادمة أتت بالشيشة   فتناولتها الملكة تشربها وعنيها تتفحص جسدة وفى دماغها ألف سؤال   تحاول تبعد نظرها مش عارفة ولأول مرة فى حياتها تشوف شاب وتفكيرها المنحرف يحل شعرت  تريدة 🤭🤭  لماذا هذا التفكير أنبت نفسها فهو عدوها الأول 

نوح/ أتغاظ منها   وجلس على كرسى ونظرة معلق عليها 

الملكة/ بفرحة داخلية قالت   ،،،،ما أنا حلوة أهو وعينك على رجلى  هتاكلها بعنيك 

نوح/ بهدوء،،،،، تؤتؤ غلطانة   لما يبقا فى لحمة متعلقة عندك فى المحل الرايح والجاى يشوفها والتراب والدبان  عليها   تبقى رخيصة علشان مكشوفة  مش متغطية وعلشان تخلصي منها بتنزلي فى سعرها   أما بقا  اللحمة الحلوة الغالية بتخافى عليها وتتحفظ فى الثلاجة للزبون اللى غاوى لحمة حلوة ونظيفة وبتعلى السعر براحتك فى تمنها  اللحمة أنواع يا معلمة 

سويلم / فهم معنى كلامة، ،،،،يانهار أبنك حفر قبرة بأيدة 

روحية/ لا أبنى راجل  سيبة يربيها  أسمع بقا هووووش

الملكة/ فهمت المعنى وأنه شبيها بالنوع الأول من اللحمة    أتنفضت من مكانها وزقت الشيشة برجلبها  وتوجهت لنوح لكى تصفعة للمرة الثالثة فهذة  الحركة أهانة للراجل   وخصوصا من أنثى

نوح/ هذة المرة غير أى مرة    أمسك أديها  ولواها وراء ظهرها وواقف وراها  ومال بجزعة لانة طويل عنها وقال بجوار أذنها، ،،،للمرة الثالثة تمدى أيدك وترجع فاضية  أعمل فيكى أية

الملكة/ أتهزت ك أنثى   وأرتعشت من قربة ووضعهم  شعر بيها نوح فقال  بهدوء شديد وصوتة الرجولى    وتعمد لمس نفسة الساخن أذنها    ،،،الملكة طلعت أنثى  ونوح لخبطها  بلاش يا شمس طريقتك دى معايا أنا عامل أعتبار لابوكى الراجل الطيب إللى بقا جوز أمى وشيلها فى عينة  ثم تركها  وخرج يصفر 

الملكة/ سقطت فى الأرض تنهج وتتنفض ولسانها أتلجم  من قربة أول مرة تشعر بالحالة دى حاولت تستند على شئ حتى دخلت غرفتها وألقت نفسها على السرير  وأخذت كلمة شمس الذى نطقها نوح تتردد فى أذنها  ف لأول مرة تسمعها منة   وحين تذكرت قربة منها صوتة  نفسة    ترتجف   أبتسمت نعم أبتسمت لكنها أدركت نفسها  وهنا العقل تدخل  فرجعت للملكة تانى  وقررت الإنتقام 

سويلم/ مش عارف نوح قالها أية قبل م يمشى أول مرة أشوف بنتى ساكتة وضعيفة كدة

روحية/ أخص عليك يا نوح كنت عالى صوتك شوية واد رخم الأصد  أبنى شكلة سيطر على بنتك

سويلم/ أسمعى أنا مش متعلم و  جاهل يعنى بس متمرمط فى الشارع لحد م بقيت المعلم سويلم  أبنك الوحيد اللى مش عامل أعتبار ليها  أية  رأيك يتجوزا

روحية/ لااااا بنتك صعبة

سويلم/ عارف ومش متربية  عشمان فى الله ونوح يغيرها 

روحية/ مش عارفة أقولك أية خايفة نكون بنظلم العيال

سويلم/ نجرب  أبنك جدع وهيحافظ على المال كلة  وعينة مليانة مش بالفلوس لا  مليانة بالرضا والقناعة   وذى ما طلب محدش يبلغ شمس أنها كانت السبب فى دخولة المستشفى  ورجع كدة أسد 

روحية/ سبحان الله ربما ضرتآ نافعة 

سويلم/ أهم شئ هكلم نوح   ومتأكد مش هيرفض ليا الطلب دة  حتى لو طولت أكتب كتابهم من غير ميعرفوا 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(((فى مكان أخر  مستشفى )))

زينب حد فاكرها كانت فى أول الرواية اللى نوح واقف جنبها واعتبرها أختة وبنت صاحب البيت فى البيت اللى كانوا ساكنين فية قبل رحيلهم  لبيت سويلم  أوعا حد ينساها  
^^^^^^^^^^
زينب/ ألحقونى يا ناس فين الدكاترة

منتصف/ فى أية يا آنسة خير براحة أهدى

زينب/ بابا  بيموت ومحدش بيسأل فينا 

منتصف/ من شكلها  كان هيضحك  فهى مثل الرجالة   ملامحها غليظة  ومش حلوة  فقال/ أنا دكتور منتصف تعالى معايا 

زينب/ الله يسترك يا دكتور  
منتصف/ شعر بالأحراج   فهو داخليا بيسخر منها وهى بتدعى لة من قلبها 

وبعد وقت  وصل نوح المستشفى  بسبب زينب اتصلت علية

نوح/ مالك يا زينبو أن شاء الله خير 

زينب/ أبويا ٠٠٠٠
نوح/ ٠٠٠٠٠٠

                    البارت التاسع من هنا 


تعليقات