قصة بنت اكابر البارت الرابع4 بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت الرابع4
بقلم ندا الشرقاوي


__عند انجي ____
انجي معقول بابا نايم لحد دلوقتي 
خديجة باباكي سكران الخمرة جننته خلاص يلا عشان تلبسي اليونيفورم وتجهزي 
انجي مش حينفع اخرج بيه عيلة بابا كلها حتحضر حتبقي فضيحه 
خديجة حتخرجي باليونيفورم وحتخدمي علي الناس في الحفله وتركتها انا بحذرك من اي تصرف غلط 
انجي بدموع حاضر واخرجت اليونيفورم من الدولاب نظرت له وتنهدت ثم ارتدته ونزلت الي المطبخ حملت الصينية في يديها مليئة بالكاسات 
اتجهت الي داخل الحفل مرت الي المدعويين بين المندهش من تشوه وجهها وبين المندهش من مظهرها وعملها فهي ابنة شوكت الدمنهوري
اتجهت الي داخل الحفل اتفضل واصطدمت عينيها بعينيه نظرت لوسامته عن قرب وكان عينيه تسالها عن حالها وسبب صمتها علي افعالهم معها فهو يعلم انها امراة قوية منذ ان راها وهو مهتم بتفاصيل يومها ربما عندها ارغمه علي عشقها
امير بصدمة وخجل من موقفها شكرا مبشربش واشاح بوجهه بعيدا 
نورهان كملي شغلك شوفي الناس تشرب ايه 
هزت انجي راسها بخجل وابتعدت عنهم عده خطوات تفاجات بان وضع احد السكاري يديه علي خصرها تعالي ياقمر صحيح وشك مشوه بس تنفعي بردو
انجي سبني انت اتجننت ولا ايه 
سمع امير صوتها ركض نحوها مسك الرجل من ياقة قميصه لكمه في وجهه عدة لكمات 
وكانها ملكية خاصة له مسك يديها وخرج خارج الحفل اتجهه الي الاستراحة الخاصة به دخل واغلق الباب عليهم 
انجي انت اتجننت سيب ايدي وافتح الباب
امير ايوه اتجننت عايزه يحط ايديه علي جسمك واسكت 
انجي وانت مالك بيا 
امير بارتباك من تصرفاته الحمقاء انا انا بس خايف عليكي مش اكتر 
انجي لا متخافش عليا انا اعرف احمي نفسي كويس اوي
امير واضح انك كنتي عايزه ده يحصل 
انجي انت حيوان ورفعت يديها لتصفعه مسك يديها وضعها وراء ظهرها قربها اليه موجها صدره لظهرها يقسم انه يموت من قربها  
امير المره اللي فاتت سكتلك لكن المره دي مش حسكتلك لازم تعتذزي 
انجي مستحيل اعتذر لراجل وخصوصا انت 
امير ليه خصوصا انا ها 
انجي وهي تلهث من قربه سيبني ابعد عني 
امير بانفاس عالية ليه بتهربي ليه 
انجي ابعد عني بقولك 
امير مش حسيبك غير لما تقوليلي مش قادرة تبصي في عيني ليه خايفه تقربي مني ليه هو انا بخوف لدرجادي 
انجي اخافك منك ليه انا شعالك عندكم كلكم 
دار امير وجهها اليه نظر الي زرقه عينيها وشفاهه 
انجي بارتباك وخافت ان تضعف امامه لازم امشي 
هز امير راسه ماشي فتحت انجي الباب وقلبها يخفق بسرعة دمعت عينيها 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
اتجهت انجي الي المطبخ رات نورهان وخديجة امامها 
نورهان ايه بقي اللي بينك وبين امير 
خديجة انتي فاكراه حيبصلك انتي مش شايفه نفسك حالك بقي عامل ازاي 
نورهان ماتردي ياغبيه ساكته ليه 
انجي عايزه اشوف شغلي بعد اذنكم 
تلقت انجي صفعه قوية علي وجهها لما تتكلمي معايا تتكلمي بادب اسقطت انجي بعض الدموع من عينيها واتجهت الي الخارج
مسكتها نورهان من يديها دفعتها الي الحائط وضعت يديها علي رقبتها تنسي امير خالص فاهمة عينيك مترفعاش عليه واضح انك مش بتفهمي بالكلام انا حفهمك كويس فتحت درج من ادراج المطبخ اخرجت مقص مسكته قربته من شعرها 
نورهان شعرك حلو اوي كان بيرفعلك خصلات شعرك مش كده ياخسارته 
خديجة بابتسامة خلصي قبل ماحد يدخل المطبخ ومسكت يديها قيدت حركتها في محاولة من انجي للافلات منهم 
قامت نورهان بقص شعر انجي بكل حقد بقيتي شبه الرجالة مشوهه وكمان شعرك اللي كنتي فرحانه بيه راح وبقيتي بتخدمي في البيت اتحركي نضفي الاستراحة بتاعت امير 
انجي بدموع حرام عليكم ليه الكره ده 
خديجة لو اتكلمتي او حكيتي لحد عارفة حعمل فيكي ايه ححطك في مستشفى المجانين وابوكي حخلص عليه 
هزت انجي راسها حاضر واتجهت الي الخارج 
نورهان غبيه مسبتنيش اخلص عليها ليه 
خديجة بس ياغبيه دي واحدة ضعيفة ذليها احسن غبيه زي امها مرتحتش غير لما خنقتها بايدي 
نورهان اديتي ابوها الدوا
خديجة اديته الدوا بقالي سنين بدهوله مش عارفه ليه مش بيخلص عليه 
نورهان اصبري عشان تاخدي القصر والمزرعة وصلاح بس مش شايفه انه صغير عليكي 
خديجة بس يابنت انا بحبه وهو بيحبني ساعدني كتير اوي بس 
نورهان بس ايه 
خديجة شوفته كان بيبص علي انجي كانت عينيه حتطلع عليها طبعا من سنه وحلوه وصغيرة 
نورهان حلوه ايه بس بعد اللي عملناه فيها ده انتي نسيتي يوم حريق الاسطبل لما كانت راكبه علي الفرس 
خديجة مش ناسيه بس من ساعة ما شفتها مع صلاح وانا قررت اني اعمل فيها كده دخلت وولعت في الاسطبل والفرس بتاعها مات والغبيه راحت تحب نصاب صايع كرم الغبي كان عايز ياخد كل الثروه دي مننا بس مش مشكلة حبيعها لاي حد 
نورهان في داهيه انا حروح الكوافير وانتي مش حتخرجي 
خديجة حخرج مع صلاح وانتي مبتتاخريش 
نورهان ماشي 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
___عند انجي وامير ____دقت انجي باب الاستراحة فتحلها امير نظرلها بدهشة من مظهرها مين عمل فيكي كده 
انجي محدش عمل فيا حاجة انا جيت عشان انضف الاستراحة ياامير بيه
مسكها امير من يديها واغلق عليهم الباب مين عمل فيكي كده 
انجي بدموع مفيش حد انا قصيت شعري 
امير ووشك ضربتي نفسك كمان 
انجي بين شهقاتها ودموعها مفيش حد مفيش حد وحضنته بقوة ربما كان طوق النجاة بالنسبة لها وضع يديه علي ظهرها حضنها بقوة انتي جميلة بشعرك او من غيره 
انجي بقيت مشوهة وكمان شعري راح مبقاش ليا حد لا يحبني ولا يحميني كل حاجة راحت  
امير هششش انتي اجمل واحده شوفتها حجيبلك حقك منهم حقف جنبك .


  
تعليقات