قصة بنت اكابر البارت الخامس5 بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت الخامس5
بقلم ندا الشرقاوي


___عند انجي وامير ____دقت انجي باب الاستراحة فتح لها امير نظرلها بدهشة من مظهرها مين عمل فيكي كده 
انجي محدش عمل فيا حاجة انا جيت عشان انضف الاستراحة 
مسكها امير من يديها واغلق عليهم الباب مين عمل فيكي كده 
انجي بدموع مفيش حد انا قصيت شعري 
امير ووشك ضربتي نفسك كمان 
انجي بين شهقاتها ودموعها مفيش حد مفيش حد وحضنته بقوة ربما كان طوق النجاة بالنسبة لها وضع يديه علي ظهرها حضنها بقوة انتي جميلة بشعرك او من غيره 
انجي بقيت مشوهة وكمان شعري راح مبقاش ليا حد لا يحبني ولا يحميني كل حاجة راحت  
امير هششش انتي اجمل واحده شوفتها حجيبلك حقك منهم حقف جنبك 
انجي بدموع وانت ذنبك ايه 
أمير هشش خلاص تعالي ااعدي 
انجي لا خليني في حضنك في امان عمري ماحسيت بالأمان مع حد كلهم طمعانين في فلوسي محدش حبني حتي كرم سابني لما اتشوهت 
امير بغيرة كنتي بتحبي 
هزت انجي راسها أيوة بس هو كان ضليع في الكدب عليا والنصب كل اللي حواليا كدابين محدش بيحبني كلهم بيخافوا من شكلي 
""ربما اجمل الاوقات تفسدها الاقوال"" 
حديك اللي انت عايزه بس تساعدني فلوس ؛اراضي؛ المزرعه ؛ اي حاجه بس تساعدني 
 نظرلها بقسوة لم يصدق مايخرج من فمها 
"ربما قسوة الدنيا عليك ارغمتني علي عشقك"
انا اسمي امير المصري مباخدش فلوس من حد انا لوكنت حساعدك حساعدك عشان انتي مظلومه وليكي حق يابنت الأكابر 
وضعت انجي يديها علي وجهها من كلماتها الغبية مش عارفه قولت كده ازاي وفتحت الباب وخرجت رات صلاح أمامها 
صلاح بصدمة انجي ايه اللي عمل فيكي كده 
انجي مفيش محدش عمل حاجة 
اقترب صلاح من وجهها وشك معلم وشعرك ماله وايه اللي انتي لابساه ده تحت أنظار 
امير التي كادت ان تحرقهم 
صلاح مين ده كنتي عنده بتعملي ايه 
انجي ده المهندس امير جاي عشان الارض وملكش دعوة بيا 
صلاح تمام فين نورهان وخديجة 
انجي معرفش وابتعدت عدة خطوات مسك يديها زمان لما اتقدمتلك فضلتي عليا كرم النصاب وهو في الاخر سابك انا بقرر عرضي تاني ياريت توافقي 
انجي وخديجة حتعمل فيها ايه 
صلاح بضحكة عالية خديجة خديجة دي اكبر غلطة في حياتي لا من مقامي ولا من سني انا قد عيالها بس هي موهومة فكراني بحبها انا عمري ما حبيت غيرك ياانجي 
اغمض امير عينيه من كلامه اراد تحطيم راسه ذلك الابله
اسقطت خديجة بعض الدموع ووضعت يديها علي فمها بين شهقاتها 
صلاح عملت كل حاجة عشان اوصلك ومستعد اعمل اكتر من كده 
انجي انت اذتني زيهم بظبط 
صلاح مقدرش ااذيكي انتي غالية عندي اوي حتعملي العملية حترجعي تاني انا مستعد اعملهالك علي حسابي انا عارف انك متحتكميش علي حاجة وان كل حاجة تحت ايد خديجة وبنتها متعذبنيش ببعدك اكتر من كده 
هزت انجي راسها ونظرت الي امير الذي كاد ان يقتلها بنظراته وحتعمل ايه مع خديجة 
صلاح خديجة اتفه من اني افكر فيها ياانجي بس انتي حبيبتي 
انجي اهم حاجة حتحميني 
صلاح محدش يقدر يقربلك وانا موجود ومسك يديها قبلها 
وقف امير وخديجة بعيدا حتي اختفوا عن الأنظار 
خديجة كان بيضحك عليا قال انه قد عيالي 
لازم اخلص منها وابيعها لاي حد وانت ياصلاح حسابك معايا 

امير حتروح فيهم فين هو من نفس مستواها
لازم تنسي خلاص وتعرف مقامك انت شغال عندهم 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
اتصلت خديجة بهاتف نورهان اجابتها 
نورهان ملحقتش اتاخر ياماما انتي مقابلتيش صلاح ولا ايه 
خديجة مش وقته ايه رايك لو نجوز انجي لعمك توفيق كان حيموت عليها 
نورهان فعلا عمو توفيق طول عمره بيحبها ولما عمو شوكت عرف طرده بس انتي ايه اللي فكرك بيه 
خديجة طلعت بتفكر في صلاح مش امير 
نورهان ايه عرفتي ازاي 
خديجة طلع بيضحك عليا وبيحبها من زمان 
نورهان بيحب الغبية دي 
خديجة ايوة البنت دي لازم اخلص منها مش مستحملاها اكتر من كده انا حقفل عشان ورايا حاجة حخلص منها 
نورهان طيب سلام 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
نادت خديجة علي صلاح 
صلاح اوووف حرجعلك تاني ياانجي لسه كلامنا مخلصش 
هزت انجي راسها ماشي

دخل صلاح الي القصر عاملة ايه ياحبيبتي 
خديجة بخبث تمام انت كنت بتعمل ايه مع انجي 
صلاح ابدا كنت بسلم عليها وخفي عليها شوية وشها اتشوه وكمان كملتوا عليها ضربتوها قصتولها شعرها 
خديجة تستاهل حطة عينيها علي حاجة مش ليها لازم يبقي دي حسابها 
صلاح حطة عينيها علي مين بظبط 
خديجة امير المهندس الجديد 
صلاح بغيظ امير وعلاقتها بيه عاملة ازاي 
خديجة متهمتمش اوي كده بس نورهان معجبة بيه ولازم بصراحة افرق مابينهم انجي بريئة ومن السهل يضحك عليها وياخد كل الثروة دي كلها زي كرم ماعمل معاها
صلاح حتعملي ايه 
خديجة بعدين حتفهم تعالي ندخل جوة عشان الدنيا بتشتي

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
وقفت انجي بعيدا عن الجميع كانت كالطفلة الصغيرة تلعب تحت امطار الشتاء وقف امير يراقبها عن بعد كانت كاللوحة الجميلة بالنسبة له تمتلك جسدا ممشوق وبالإضافة لوجه جميل بالرغم تشوهه وجهها الا انها تمتلك كل مقومات الجمال 
نزلت قطرات المطر علي وجهها وجسدها جعلها اكثر اثارة له 
ابتسم في نفسه علي تفكيره بها طوال الوقت حقيقة شغلت تفكيره حاول تجاهل ذلك الاحساس كثيرا لكنه فشل 
كريمة مالك واقف كده ليه تحت المطر ياامير 
أمير مفيش ودخل الي الاستراحة 
كريمة من ساعة ماجينا وانت سرحان في ايه مالك ياامير 
اغمض أمير عينيه وتنهد انجي حتتجوز 
كريمة طيب وانت مالك انت زعلانه ليه 
امير ماليش ماليش ياكريمة وفتح الباب وخرج راي انجي في اسطبل الخيل واقفة مع الفرس بدموع انا السبب خليتها راحت منك زي كل حاجة حلوة مابتروح تفاجات بصوته وراءها بتعرفي تركبي 
انجي بارتباك كنت بدخل بطولات الفروسية بالخيل بس امها اتحرقت بسببي 
امير ومجربتيش تاني 
انجي لا ومش عايزة اجرب وتركته حاصرها بين يديه وبين الحائط صحيح حتتجوزي صلاح  
انجي صلاح حيحميني وبيحبني محدش حبني غيره ولا اتمسك بيا غيره 
امير مبروك لايقين علي بعض اوي ولاد اكابر زي بعض 
انجي بغيظ منه شكرا واتجهت الي المطبخ سمعت صوت خديجة ونورهان 
خديجة طبعا موافقة طيب مع السلامه ياتوفيق 
خديجة تعالي ياانجي انا فكرت انك لازم تتجوزي انتي مبقتيش صغيره
نورهان بسخرية ومش حتصدقي مين انكل توفيق بصراحة لايقين علي بعض 
انجي خلصتوا تمام وانا موافقة 
خديجة بغيظ من برودها روحي كملي شغل في المطبخ 
نورهان مستفزه 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
دخلت انجي الي المطبخ رات منيره جرت عليها 
منيرة مالك وايه اللي عمل كده في وشك وشعرك 
انجي تعبوني وجنوني ياداده عايزين يجوزوني توفيق صاحب بابا 
منيرة انتي تتجوزي توفيق ده اكبر من شوكت بيه يابنتي 
انجي مش حتصدقي جالي عرضين جواز تخيلي بقي انجي المشوهة حتتجوز 
حتجوزه عشان اخلص يامنيرة صحيح هو اشتراني بفلوسه بس انا حتجوزه كنت فاكراه حيساعدني طلع طمعان فيا كنت فاكراه صاحب بابا وصديق عمره طلع عايزني حيتجنن عليا من زمان تخيلي في نفس الوقت سمعها أمير أغمض عينيه وزفر بقوة خرجت انجي اصطدمت بأمير 
امير بنظرة قاسية صحيح حتتجوزي الراجل اللي اد ابوكي ده 
انجي وانت مالك بيا اتجوز متجوزش انا حرة 
مسح وجهه بيديه وزفر بقوة ثم مسك يديها و سحبها وراءه وفتح باب الكوخ واغلقه عليهم 
انجي عايز ايه مني 
امير بتهربي مني ليه طول الوقت خايفه تواجهيني ليه خايفة تبصيلي ليه
انجي انا مبهربش غير من نفسي دي حقيقتي انا مشوهة محدش حيبصلي افهم بقي حتجوزه لانه معجب بيا حيشتريني زي البضاعة في المزاد بظبط افتح الباب لوسمحت 
أمير طيب وبتتجاهليني ليه مش عايزة تبصي في عيني ليه 
انجي ابدا انا بقيت خلاص مش من مقام اي حد بقيت شغالة عندكم كلكم خدامة مشوهة شايف وشي ورقبتي ورفعت شعرها اقترب امير منها وضع يديه علي وجهها لمس جرحها أغمضت عينيها من قربه وانفاسه التي كادت ان تحرقها وضع يديه علي وجهها مرورا 
علي رقبتها قبلها برقة اذابتها اسقطت بعض الدموع 
امير هامسا في اذنها انتي اجمل واحدة قابلتها


                   البارت السادس من هنا 

تعليقات