قصة بنت اكابر البارت الخامس عشر15 بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت الخامس عشر15
بقلم ندا الشرقاوي


في الصباح فتحت انجي الباب رات امامها محضر من المحكمة 
انجي اتفضل 
المحضر ده جواب بطلاق
 انجي شوكت الدمنهوري من امير محمد المصري خليها تمضي الاستلام 
انجي بدموع انا انجي
المحضر اتفضلي امضي 
انجي بدموع امير طلقني بالسهولة دي وفقدت الوعي 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
طرقت كريمة الباب فتح لها امير 
كريمة عامل ايه ياامير 
امير تعبان ياكريمة عايز ارتاح شوية انتي ايه اللي جابك 
كريمة ابدا جيت عشان عرفت انك خرجت من السجن اعد لوحدك منها لله انجي هي السبب بهدلتك 
أمير مش وقت كلام خالص حدخل اريح شوية
كريمة اوعي تكون لسة بتحبها ودخلت المطبخ 

القي بجسده علي الفراش اصبح في حيرة بين حبه وبين انتقامه اغمض عينيه حاول ان يهدأ ولكن شئ ما يريد التخلص منه اولا نهض من الفراش راي بعض الاشياء ملقاة بجانب بعضها البعض اتجه ناحية تلك الأشياء مسكها بيديه فتحها راي بعض الطلاسم الغرببة ...فراق ...مرض.... كره ...عشق والزواج من كريمة بنت فاطمة كره انجي بنت ناريمان
حاول استيعاب مايراه بعينه رمش بعينه عدة مرات بلل شفاه بطرف لسانه نادي بصوت جهور كريمة جات اليه مسرعة خير ياامير في ايه مالك ياخويا 
امير اخويا واقترب منها عدة خطوات اخوكي تصدقي مشكتش لحظة ان انتي مش اختي نصبت علي كل الناس وحيرت الناس كلها محدش قدر يفهمني انا بقي مفهمتش كريمة بنت عزيزة امي ولا كريمة بنت فاطمة بنت خالتي اللي ضحكت عليا طول الفترة دي كلها
كريمة اللي بتحبك صفعها علي وجهها حتي سقطت علي الارض لما تقولي الكلام ده لاخوكي يبقي يعمل فيكي ايه 
نهضت كريمة من الأرض انا مش اختك ان بنت خالتك واجوزلك 
امير تجوزيلي وبتحبيني وعملتيلي عمل بالفراق من انجي وحب ليكي مسكها من شعرها اوعي تكوني فكراني مسمعتش ومعرفتش حقيقتك اتهمتي ياسر باغتصابك وعملتي علاقة مع كريم واتخطبتي لجلال وكنتي عايزاه يدخل البيت من ورايا عايز يدخل يعمل ايه معاكي ها يارخيصة يامقرفة هو اللي حكالي عن الموقف ده والباقي سمعته من انجي ومنيرة لما كانت خطفاكي عملت عشان كل حاجة اداينت عشان جهازك ولا وان محدش حيتجوز واحدة زيك بتحببني وبتعمليلي عمل عشان اتجوزك انا عمري ما حبيت غيرها اه دخلتني السجن وبهدلتني بس بحبها عمري ماححب غيرها
كريمة انت ليا انا بس 
صفعها امير عدة مرات علي وجهها وركلها في جسدها وبصق عليها ومسكها من شعرها تعالي 
تعالي عارفة حلك ايه ومسك المقص 
كريمة لا ياامير الا شعري 
امير لما قصولها شعرها دخلتي شمتي فيها واعدتي تضحكي بس مفهمتش افتكرتك بتهزري زي عادتك وقص لها شعرها جايالي هنا عايزة تعملي معايا علاقة يامقرفة برة برة وفتح والباب والقاها في الخارج 
كريمة بدموع امير متسبنيش انا بحبك 
اتصل امير بجلال اجابه تعالي خد حاجاتك العروسه متستاهلش 
جلال اهدي ياامير في ايه 
امير اطلع عايزك 
جلال حاضر انا ادام البيت كنت جايلك عشان ننهي الموضوع بس انت صعد علي الدرج راي كريمة امامه 
كريمة جلال متسبنيش امير رماني برة شايف عمل وفيا ايه لم يعرها اي اهمية طرق الباب فتح له امير مسكها من راسها العروسة طلعت مستغفلانة كلنا ايه رايك تليق بيك بصراحة لوخدتها تبقي مش راجل 
هز جلال راسه لا 
امير وانتي عارفة الحل معاكي ايه عارفة عمتك زينب مبتكرهش حد في الدنيا قدك عشان كانت بتعاير امك بغلطها حخليكي تعيشي معاها تخدميها وهي متتوصاش في الاهانة والذل 
كريمة ابوس ايديك ياامير بلاش عمتي زينب 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
____في السياره ____
يشتاق لها حقا يعشقها متيم بتلك الغبية متبلدة المشاعر تعشقه وتكابر وهل في العشق مكابرة ياجميلتي 
ليه عملتي فيا كده ياانجي وصل إلي القصر نزل من السيارة 

دخل الي القصر  نادي بصوت جهور انجي مش حرحمك 
كان ينوي الانتقام منها لكن اوقفه تلك الكلمات
منيرة انجي حبسة نفسها في الاوضة بقالها اسبوعين من ساعة ماسجنتك يابني اطلعها حرام اللي بتعملوا في بعض
 ده دي رافضة تاخد الدوا ولا بتاكل ولا بتشرب نايمة طول الوقت اطلعها 
امير انتي بتقولي ايه 
منيرة تعبانة اطلعلها 
مسح وجهه بيديه وهز راسه ماشي يامنيرة ماشي وصعد علي الدرج بخطوات بطيئة حتي وصل الي غرفتها فتح الباب ودخل زفر بقوة وتنهد راها منكمشة علي نفسها جلس بجانبها علي الفراش.....
بصوت مخنوق عملتي كده ليه فينا ..... اسقطت بعض الدموع رققت قلبه عليها اقترب منها أكثر كان في حالة من الصدمة من مظهرها مسك يديها قبلها بحنان حتبقي كويسه حقف جنبك بس لازم تاخدي الدوا وتاكلي فتح علبة الاقراص وضع في فمها بعض الحبوب واخذ كوب من الماء اشربي بعد أن انتهت من شرب الماء وضع الكوب علي المنضدة مدد بجسده علي الفراش اخذها في حضنه حتبقي كويسة حنتجوز ونسافر ونبعد بعيد عن المشاكل ونبدأ من جديد مع بعض وقبل راسها محدش حيفرقنا تاني
 اهم حاجة تبقي كويسة الجو حلو اوي النهاردة ايه رايك ننزل في الجنينه نهض من الفراش وحملها وخرج نزل علي الدرج 
منيرة علي فين يابني متوديها لدكتور احسن دي لا بتتكلم ولا بتاكل ولا بتشرب 
امير حنقعد برة شوية انجي عايزة تقعد في الجنينه اتجه الي الخارج 
منيرة ماشي يابني 
أمير كنتي بتقعدي تحت الشجرة دي بتاعت ناريمان هانم بترسمي ادام الاستراحة وضعها علي الكرسي ونادي علي منيرة خدي بالك منها راجع تاني منيرة بحيرة هزت راسها رجع الي القصر صعد علي الدرج دخل غرفتها نظر بعينه علي ماتحتوي الغرفة وقعت عينه علي دولاب صغير به عدة ادراج اتجه اليه فتحه تفاجأ مما راه وقعت عينه علي بعض الأوراق المليئة بالخواطر عنه وعن حبها له 
...... مرت من حياتي اجمل اللحظات رفضتها بيدي الهذا القدر كنا قريبين ومتحابين.....عشقك واتالم في بعدك .....
......في وجودك حياة وبعدك عذاب ......
التقط بعض الرسومات المعبرة عن حالته في كل الأوقات 
قلب بعض الاورق راي بعض الكلمات عندما رايتك اول مرة وكاني ادمنت الحديث معك حاولت جاهدة الهرب منك ومن عينيك ولكن كل الطرق تؤدي إليك والي حبك اعشقك نعم أعشقك اشتهي عناقا منك اتعطش لقبلاتك ادمنت رائحتك 
عندما قبلني اول مرة لا اعلم هل كانت قبله عشق ام شفقة ولكن كل مااعلمه انني اردت المزيد والمزيد اردت ان اصبح زوجة أن يقبلني يلمسني نصبح كالجسد الواحد يجعل من نفسه غطاء لي في الليالى الدافئة بيننا حتي اتالم من عشقه اتأوه بين يديه رفضت كثيرا وقاومت كثيرا لكن الشوق يقتلني 
أمير كل ده في قلبك ومخبية وبتقاومي حبك ليا ماشي ياانجي انا حخليك تقولي الكلام ده ادام عينيا واخذ بعض الاوراق والاقلام والالوان الخاصة بالرسم ونزل علي الدرج اتجه الي خارج القصر 
امير روحي انتي يامنيرة انا حقعد مع انجي 
منيرة ربنا يهديكم الحال 
أمير كنتي بترسمي ادام الاستراحة وجثي علي ركبتيه ووضع مافي يديه علي الارض كنتي بترسمي مين ياانجي لما كنتي اعدة هنا و تنهد كنت بترسميني شوفت الورق كله الخواطر اللي كاتباها عني والرسومات اللي رسمهالي ليه بتداري حبك بتعملي العكس ليه كان نفسك المسك نبقي متجوزين بجد طيب بتكابري ليه وحملها واتجه الي الاستراحة وضعها علي الفراش جلس بجانبها مسك يديها قبلها بحبك ياانجي ومش قادر ابعد عنك وضع راسه علي ساقيها حاسس اني ضايع من غيرك اسقطت بعض الدموع شعر برطوبه علي وجنتيه اعتدل في جلسته نظر في عينيها حنعوض كل اللي فات كان نفسك نكمل مع بعض حنكمل حعمل كل اللي انت عايزاه اشاحت بوجهها بعيدا عنه مسك وجهها بيديه متتكسفيش ولا تكابري ونظر لها بعشق انتي بتحبيني ومراتي وده من حقنا عايزة تعرفي موضوع المحضر حفهمك اللي جالك ده سعيد مكنش محضر من المحكمة انا بعته كنا بنمثل مع بعض ايام النصب علي الناس
 ...... وحشتيني اوي وتعبتيني اوي فاكرة كان سهل عليا اطلقك واسيبك لوحدك بتحبيني هزت راسها لمس بشرتها باصابعه حتي شعرت بلمساته قشعر جسدها بحبك ياانجي بحبك والتهم شفتيها بشفاهه ضغط علي شفتيها حتي تالمت تاوهت بين يديه تعمق اكثر في قبلاته وزعها علي وجهها وجسدها استسلمت للمساته وقبلاته وضعت يديها علي ظهره وكأنها ارادت المزيد ارادت انا تصبح زوجته ملكا له فصل قبلاته كلماته وهو يلهث اكمل هزت راسها بالموافقة خلع عنها ردائها وخلع قميصه وضع يديه علي منحنيات جسدها وكانها ملكا له بحبك متقاوميش حبك ليا وقبلها من جديد القت بجسدها علي الفراش وضع جسده فوقها ليصبحوا معا واخدها معه بين موجات عشقه وجنونه بها لتصبح زوجته وملكا له 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
صلاح اهدي بس ياكريمة لو عرفوا علاقتنا ببعض امير مش حيرحمنا ولو عرف انك هربتي مش حيسبنا في حالنا انا حسيبلك الشقة طبعا انتي حفظاها 
كريمة بدلع طبعا حفظاها مش حتبقي شقتنا 
عاملالك مفاجاه انا حامل 
صلاح انتي بتقولي ايه 
كريمة اللي سمعتوا حامل استحملت ضرب امير ليا بس الحمدلله محصليش حاجة 
صلاح انتي معملتيش حسابك ليه كنتي قاصدة مش كده 
كريمة لا انت فاهم غلط ياصلاح انا عايزة نتجوز ونخلف 
صلاح واش عرفنا ان ابني 
كريمة انت بتقول ايه 
صلاح عملتي معايا علاقة وانتي مخطوبة لجلال وبتحبي امير سمعتك وانتي في حضني ناديتي باسمه من ساعة مابدانا نتقابل في القصر فاكرة اول يوم ابتدت علاقتنا غفلتي الكل عملتي علاقات كتير بس مش طايلة امير انتي مريضه بيه الشقة تسبيها مش عايز اوسخها اكتر من كده وتركها وذهب 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد الانتهاء من لحظات الحب الجميلة بينهم أمير مبسوطة 
هزت أنجي رأسها 
أمير كل حاجة فيها مكابرة الا الحب ونظر في عينيها عمري ما حبيت حد زي ماحبيتك بقيت بعشقك ياانجي ادمنتك يوم ماكنا في العربية لما قطعتي الفرامل وابتسم كنتي عايزة ايه غطت وجهها بالغطاء رفع الغطاء عنها ده اللي كنتي عايزاه اللي حصل من شوية 
هزت انجي راسها 
أمير وهو حصل بقيت حرم امير محمد المصري 
نادت منيرة علي امير 
امير ياامير انت فين يابني هما راحوا فين 
ضحك انجي وامير 
أمير لو عرفت اللي حصل احتمال تقتلني حتقولي ضحكت علي انجي في ظروفها دي متعرفش اني بحبها اوي وقبلها من جديد ......



تعليقات