قصة من نظرة عين البارت السابع7 بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت السابع7 
بقلم نجلاء فتحي
 بعد الحديث الذى حدث بين جاسر وأمه  نتيجتها  تعبت  حمالها على زراعة وصعد بيها لغرفتها وأتصل على الطبيب المعالج وظل طول الليل بجوارها  وخايف يخسرها، ،،، مر يومين لم يدخل جاسر شركتة  بسبب مرض أمة،،،ومتابع شغلة بالفون وتركة لحازم 

【【ملحوظة】】
حازم دة صاحب جاسر من الطفولة  وخريج كلية هندسه وصديقة الوفى لكنة يحب مجال أدارة الأعمال والشؤون الداخلية عن الهندسة  فأشتغل مع جاسر لما بنى شركتة الخاصة وأوقات لما الشغل يحتاج خبرة فى الهندسة جاسر يأخذ رأية وأمام الناس حازم مدير أعمال جاسر وشغال عندة أما الحقيقة   هو شريكة بالنصف  فى كل حاجة وجاسر ميقدرش يتصرف فى الشركة من غير أذن حازم ،،السؤال هنا لماذا حازم قبل بوضع ذى دة والعاملين عارفين جاسر صاحب الشركة هعلن عنة فى الحلقات القادمة   
____^^^^
         [ داخل المكتب ]

حازم/ طنط عاملة أية

جاسر / أزمة وعدت

حازم/ معلش مش زرتها اليومين إللى فاتوا كنت بايت فى الشركة 

جاسر بأنتباة/ لييية

حازم/ زينه فى مصر رجعت وخايف ترجع تنتقم

جاسر بضيق/ تفكر تعملها تانى  عقابى المرادى غير المرة إللى فاتت

حازم/شغل العيال دة سيبك منه

جاسر / أي!!!!!

حازم/ أمل فكك منها رجع السكرتيرة القديمة شغلنا هيبوظ ومش عايز أخذ قرار بكدة ودة حقى   لازم أدام الناس أنت صاحب القرار

جاسر بحنق/ كنت ناسيها هى فين  مش موجودة 

حازم/ عندها أجتماع مع دكتورة التدريب فى الكلية الأسبوع دة هى و زمايلها  ،،، أصلا عايز موضوع الطلبة دة نكلسن علية وجع دماغ على الفاضي وقلق فى الشركة 

جاسر / تمام قرار يطلع بكدة بعد الدفعة إلى   بتدرب عندنا دى ،،أعمل أجتماع للعاملين بالشركة بقالى شهر مش أجتمعت بيهم 

حازم/ تمام يا صاحبى  هروح البيت ٤ ساعات  كدة أغير وأنام شوية 

جاسر  ،،  بعد خروج حازم رجع رأسة للخلف وتنفس  فزينة طليقتة رجعت وهنا قلبة أنقبض وخاف على أمة نقطة ضعفة  
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
______

            [فى الكلية]

أمل/ والله حرام كل دى شيتات زهقت 

هنادى/  أخر سنة بقا 

أمل/ ياختى أخر ولا أول كلها محصلة بعضها قوللى تعالى نرغى شوية 

هنادى/ ماشى

أمل/ تدريبك فين 

هنادى/ منزلتش تدريب  

أمل/ يا بختك أنا بقا روحت شركة  بتاعت جاسر وشغلنى سكرتيرة وبدأت تحكى لها

هنادى/ شهقت

أمل/ يخربيتك أتحر*قت  أيه صعبت عليكى 

هنادى/ جاسر ،،شركة حلوة بشوفها فى التلفزيون هو لابس نظارة شمس على طول لية 

أمل/ يالهووووووى يابت  على عينة حاجة كدة وهم خيال الخيال 

هنادى/ ياعينى أحول

أمل/ يا غبية عندة عين قطط

هنادى/ أي!!!!

أمل/ أشرحلك وبدأت تحكى شكل عينة

هنادى/ كل دة من مرة واحدة بس عايزة أشوف الشركة خدينى معاكى 

أمل/ هى بيت أبويا ،،أنا مالى 

هنادى / علشان خاطرى عايزة أتصور معاة

أمل بغباء/ مع مين

هنادى/ جاسر بية 

أمل/ مع الكاندى هههههه بتحلمى دة الراجل الغامض بسلامتة بصى علشان أنتى صاحبتى  بس هأخدك معايا وأخبكى فى الدرج ههههه

هنادى/ حبيبتى 

أمل/ غبية هههههههههه

هنادى/هههههههه
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
_____
مر الأسبوع  """" جاسر وحازم أخذوا حذرهم من زينة  أسبوع لم يحدث فية أى شئ جديد حتى أمل ملهية فى حياتها حتى تهديدة لها أبتعد عن تفكيرة أو بمعنى أدق  هى بعيدة عنة وبالة مشغول بشئ أخرى 
____
[فى بيت أمل تبكى ومنهارة ]

أحمد بغضب/ مش عايز أشوف دموعك  مفيش جواز

أمل/ لازم يا ابية لازم عمى مش هيسيبك  
أحمد/ هقدر أوعا تكونى ضعيفة أبويا رباكى على كدة خليكى قوية

أمل/ أستنى أيه المرة دى عمى رفع فى وشك سلاحة ومش راعى أنك أبن أخوة المرة الجاية الرصاصة تصيبك  وأخذت تلطم

أمسك إيدها ،،،بلاش تلطمى، ،أنا أحميكى لأخر يوم فى عمرى أنتى دخلتى بيتنا وعمرك شهور وأتربيتى أدام عينى محدش هيخدك ولا يلمسك لما تكونى أنتى عايزاة كدة وكلة بحلال ربنا

أمل/ حضنتة أوعا تسبنى يا أبية عمى جاى الأسبوع الجاي ومعاة المأزون 

حضنها أحمد بحماية وتملك ثم شد زوجتة وحضنها كمان،،،أنتو كل إللى ليا فى الدنيا

زينب ببكاء/ مش عارفة لية عمى مصمم علينا المرة إللى  فاتت عايز أتجوز أبنة وأبوك إللى هو عمى رفض وجوزنى ليك ودلوقتى عايز أمل تتجوز أبنة تانى أي العبارة 

أحمد تنفس/ مش عارف  مش عارف المهم مش عايز حد فيكم يتنفس إلا بأذنى   أمل كليتك تروحيها ومفيش خروج لما ألاقى سكن جديد وأغير عنوانا

زينب/ هتسيب بيت أبوك وتسكن فى إيجار هتجيب فلوس منين

أحمد/ ربنا موجود   كدة ولا أمل أختنا تضيع  

أمل أتى أمامها جاسر بعلاقاتة ممكن ينقذها لكنها نفضت تلك الأفكار من دماغها  
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
   ___________________
      【فى الشركة 】

حازم/فى حاجة غربية 

جاسر/ أي!!

حازم/ البت بتاعة التدريب إللى خليتها سكرتيرة 

جاسر نفخ وأغلق اللاب توب، ،، مالها

حازم/ مجتش التدريب كل أصحابها حضروا وهى لا هو أنت قربت منها وخافت تحضر تنفضح

جاسر/ هبت منك ولا أية  من أخر مرة وظهور زينة وتعب أمى مش شوفتها ونستها   سيبك منها ليها روقة

حازم/ فى حد من زمايلها قالى لما سألت   عندها مشكلة  فى البيت  ونقلت لمكان تانى وطلبت توقف تدريب وقدمت شهادة مرضية 

جاسر بسخرية/ نقلت وشهادة مرضية مفهومة يا بنى تلاقى أتنيلت مع حد إللى زى البت دى مقضياها 

حازم/ لا أكيد فى سبب هروح ليها الجامعة بكرة وأفهم إللى حصل 
جاسر/ متعملش ليها قيمة شاغل دماغك بيها ليها

حازم/ علشان هى الوحيدة بغض النظر عن لسانها الطويل شاطرة وكنت ناوية أدربها بنفسى وأعينها هنا  بعد  م تتخرج دماغها حلوة بجد 

جاسر بأعتراض/ نعممم يا أخويا  تعين مين 

حازم/ اليومين إللى غبتهم البت شغلها حلو ولو أتدربت صح تنفعنا

جاسر/ لا

حازم/ بحكمى شريك هنا ليا كلمة 

جاسر/ أثبت الناس عارفة أنا صاحب الشركة

حازم/ طب يا صاحب الشركة كلمتى تتنفذ ،،ثم أخذ السيجار الذى يشربة جاسر من إيدة وشربة هو وخرج برا المكتب

جاسر/ أةةةة يا أمل 🐕 ماشى 

أتى لة أتصال جعلة يجرى لخارج شركتة


                    البارت الثامن من هنا 

تعليقات