قصة من نظرة عين البارت الخامس عشر15 بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت الخامس عشر15
بقلم نجلاء فتحي


المحامى/ القضية أتعقدت  البت أخذت ١٤ يوم على ذمة التحقيق ولو قولنا الحقيقة على كلام حضرتك أسمة بلاغ كاذب وممكن جاسر بية سمعتة تتأذى وشوشرة خلى التحقيق ياخد مجراة

حازم/ البت ضاعت

المحامى/ نصيبها كدة 

حازم/ أتصرف

المحامى/ حازم بية الدنيا دى عايزة إللى قلبة ميت أمل لو طلعت صاحبك مش بعيد يدخل السجن مكانها 

حازم بضيق/ تمام  ١٤ يوم يعدوا بسرعة خلى بالك منها جوا الحبس ومتخليش حد يقرب منها  عايز أمل تخرج سليمة أنت فاهمني 

المحامى بتوتر/  من أمبارح متوصى عليها و٠٠

حازم/ لييييية  دى بنت نااااس أمل تنحبس حبس أنفرادى وتتعامل بذوق ،،،،، فقال بترقب أنضربت جامد

المحامى/ أنطحنت  ودلوقتى فى مستشفى  وعليها حراسة  من ساعتين ورجعت الحبس تانى  

حازم/ يا ولاااااد الكلب 

المحامى/ ميصحش كدة  سيب هدومى 

حازم/ تركة  وذهب يبحث عن حل لأمل 

مر أسبوعين   وخرجت  أمل من السجن براءة بفضل حازم  وجاسر غير مهتم  
__________
[[أمام قسم النيابة ]]

أحمد/ بشكرك جدا 

حازم/ لا شكر على واجب أن شاء الله بعلاقاتى أمل كأنها لم تدخل السجن  و ملهاش ملف 

أحمد/ لية جاسر بية يعمل كدة هى نقذت أمة 

حازم بأحراج/ غصب عنة ثم نظر لأمل صاحبة الوش الشاحب وقد تملكها الهالات السوداء و مزلولة  وهزيلة الجسد  وعيونها فى الأرض  حالها وجع قلبة فقال  أسف

أمل بحزن/ أنت مالك،،،، صاحبك صاحب البلوة إللى أنا فيها  هو السبب ،،،، 

"وصرخت" لم يفهم أحد لماذا صرخت ،  هنا أحمد لم يتركها أحتواها زقتة أمل وقالت  أوعا تقرب منى أمل إللى ربتها أتلوثت متوسخش إيدك بيا يا أبية

أحمد وحازم نظروا لبعض 

حازم بتوتر/ قصدك على الحبس 

أمل/ جاسر لوثنى أول يومين فى الحبس  قرب و٠٠،،،،ولم تقدر تتكلم من بكائها وبعديها رحت المستشفى عااااا

أحمد/ لم يلقى اللوم عليها بل شدها لحضنة وصرخ صرخة راجل هتك وأستحل عرضة وهو مكتف اليد  وقال   ،،،،ليييييييية  يارررررب الصبرررر من عندك ، 

دمعة شاردة نزلت من  عينة،،،،،،،  أمل ليست بنت عمة أو  أخت زوجتة لا دى أختة الصغيرة التى رباها أبوة مثل تربيتة طول العمر سندها وحاميها كيف حدث هذا ، 

هذة فضيحة هل يرميها  أو يقيم عليها الحد أم يحتويها ويرجع حقها  فقال/ الفرخة إللى أند*بحت   
وهى متكتفة مش عليها ملامة ورحمة أمى وأبوبا لأجيب حقك 

لطمت زينب / يالهووووووى يالهوووى

أحمد بحدة / أكتمى محصلش حاجة أختنا عارفين  و واثقين  من تربيتها

زينب/ أختى ضاعت جاسر الزفت ضيعها وفضحها 

أحمد/ أقسم بالله لو ما سكتى لتكوني طالللللق بالثلاثة  أختى شريفة  وحقها هيرجع

زينب/ وضعت إديها على فمها تكتم شهقاتها  ،،أم دموعها لم تستطيع السيطرة عليها 

حازم زعل من جاسر فهو لم يعلم لماذا أخفى عنة هذا ونظر لساعتة وأنطلق لشقة المزاج 

أما أحمد حاوط أمل لحضنة وسار بيها لأقرب تاكسى وأخذ بأيدة الثانية زوجتة  
🥰رأيكم فى تصرف أحمد مع أمل للعلم أن  أمل جاسر أحم🤭 معها فى السجن وأعرض إللى حصل فى بارت قادم
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 🥰
_____
       【فى شقة المزاج】

أقتحم حازم الشقة ومنها غرفة النوم وفتح الباب وجد جاسر مع فتاة فى وضع غير لائق فقال  أستر نفسك وتعال

جاسر  أتنفض وشد ملاية يستر نفسة / حيوااااان أزاى تدخل كدة
،تجاهلة حازم وخرج ،،،
   
          [فى الصالة ]
يرتدى جاسر روب وهو بيغلقة قال بغضب أتجننت أزاى تدخل عليا كدة

حازم زقة فى الحيطة / لييية أمل   ،،وس&ختك  طالت أمل ليييييية دى نقذت أمك 

زقة جاسر/ وأنت مصدق دى لا كانت هتموتها ودى عقابها كسرتها زلتها خدت أعز حاجة عندها شرفها وبأيدى

حازم/ ليييييية أفهم بقا فى بنات نظيفة بجد مش ذى إللى  بجبهوملك  ولا ذى ال*** إللى معاك جوا دى
 
جاسر  بغضب /كل البنات ذى زينة طلقتى كلهم ****** ذى بعض أوعا تفكر نفسك أحسن منى أنت ذى يا بشمهندس  يا أللى عايش دور مدير أعمالى

حازم بضيق/ بطلت وقرفان من إللى عملتة كفاية قرف بقا  أسمع أمل لأزم تتجوزها لازم 

جاسر/ هبت منك أتجوز واحدة لمستها 

حازم/ بمزاجها ولا غصب

جاسر/ المعنى واحد مش فارقة

حازم بزعيق / لا تفرق أول مرة قربت منها وبوستها  كانت تنتحر وربنا نقذها المرة دى البت منهارة مش بعيد تد*بح نفسها  بأيدها
ذنبها فى رقبتك 

جاسر/ جلس ووضع رجل على رجل، مقدر إللى أنت فية نوع جديد عليك صدقنى أمل ذى زينة ذى البت إللى كنت ب** ** معها جوا صنف حوا واحد

حازم بمكر / وأمك كدة فى نظرك ماهى من صنف حوا برضو 

أنقض علية جاسر بشدة وضربة بوكس وقال   إلا أمى دى أشرف واحدة فى الدنيا دى نقطة ضعفى ومستعد أخسرك أنت كمان لو قربت منها سااامع بلاش نخسر بعض بقولك البت إللى جوا جامدة وتسرح معاك بخيالك 

نظر لة حازم بقرف/ مفيش فايدة فيك بعد كدة هات البنات لنفسك ذى الشاطر خلاص قفلنا الدكان ثم خرج وهو غضبان من صاحبة
ووصل شركتة  ودخل مكتبة 
دخلت هنادى و٠٠٠



تعليقات