قصة عشقت بالصدفه البارت الثالث والعشرون 23بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت الثالث والعشرون 23

بقلم مجهول


في الجامعه 

عصام سأل بنت 

عصام /ازيك 

البنت /تمام ي دكتور 

عصام /انتي تعرفي ندى وزينه وكارما 

البنت /اها اعرفهم 

عصام /طب هما مجوش لي بقالهم يومين 

البنت /حضرتك متعرفش. ندى كتب كتابها كان امبارح 

عصام /ايييه؟ كتبو كتابهم

البنت /اها. عن اذنك

عصام بعصبيه /اتجوزتها ي أدهم ََ. ماشى. بس انا برضو ال هكسب ف الاخر


في فيلا اسما 

اسما بعصبيه بتكلم كريم ف الموبايل /انت كدا بتلوي دراعي يعني. ما ترجع البيت خلينا نتفاهم 

كريم /نتفاهم ف اي 

انا قلت ال عندي. حضرتك توافقي على جوازي من البنت ال بحبها. وانا ارجع البيت 

اسما /ي ابني افهم. ساعدتك مش معاها 

كريم /دا من وجهة نظرك. انتي شايفه ان السعاده ف الفلوس. وانا مش معاكي 

اسما /يعني دا آخر كلام عندك 

كريم /آه 

اسما /ماشى ي كريم. ماشى 


وفصلت الخط بعصبيه 


اسما للخادمه بعصبيه /هاتيلي قهوتي ي ناديه 


زينه نازله علي السلم 

زينه /خير ي ماماي بتزعقي ليه 

اسما /اخوكي مش عايز يرجع البيت 

زينه /براحته. يعمل ال يريحه

اسما /ي برودك ي شيخه. وانتي لابسه كدا ورايحه ع فين

زينه /رايحة ل صحابي ولا دا كمان ممنوع 

اسما /انتي بتشوفي كريم 

زينه /طبعا مش اخويا 

اسما /انتي بتزليني يعني 

. عيزاكي لما تشوفيه تحاولي تليني دماغه وتخليه يرجع البيت وتخليه ينسى ال اسمها كارما دي 

زينه /اسفه مقدرش اعمل كدا

اسما /ليه أن شاء الله 

زينه /علشان هما بيحبو بعض love ي ماما love عارفاه؟ 

ف انا اصلا اتمنى ان كارما وكريم ي تجوزو عارفه ليه 

علشان صحبه عمري هتيجي تعيش معانا ف نفس البيت. انتي متخيله دا. يعني هبقي ف منتهي السعاده. طبعا هتجوز واروح بيت جوزي. كدا الوضع يختلف 

اسما /امشي ي زينه من قدامي. امشي 

زينه /ههههههههه OK 


ف بيت ندى 

ندى والبنات قاعدين 

ندى /أدهم تليفونه مقفول ومش بيرد عليا 

زينه /اشمعنا 

كارما /رني على أحمد كدا يمكن يكون معاه 

زينه /اوك 

ورنت على أحمد 

زينه /اي دا. تليفونه مغلق 

ندى /رني على كريم كدا 

كريم اكيد عمره ما يكنسل او يقفل عليكي 

كنتي عملتي مصيبه 

كارما بثقه وهي بترن /طبعا ي بنتي دا 

اي دا 

زينه /اي

كارما /مبيردش عليا 


ندى /اي دا. ازاي كلهم مختفيين كدا. اكيد في مصيبه

زينه /ما يمكن يكونو مش مع بعض 

كارما /يمكن يكونو معاهم بنات 

زينه شهقت /لا أحمد ميعملش كدا 

كارما /كريم لو عملها هخلي ليلته مش معديه 

ندى /اكيد أدهم بيعمل حاجة من ورا ضهري 

ماشى ي أدهم اما اشوفك بس 

كارما /ال هيحصل ك الاتي 

زينه هتروح ال مطعم ل أحمد 

وان حصل حاجة تبلغنا 

وانا وندي هنروح ل ادهم وكريم الشركة 

ندى وزينه /اوك 


في الشركة

ندى راحت مكتب أدهم

وكارما راحت مكتب كريم


ف مكتب أدهم 

أدهم كان باصص ف الملف قدامة

ندى واقفه قدام الباب ومستخبيه وبتراقب أدهم 

ندى ف سرها /شكله حلو اوي وهو بيشتغل 

اششش. اي ال انا بقوله دا. مش وقته. احنا ف مهمه رسميه 


ادهم ومازال باصص ف الورق/هتفضلي واقفه عندك كدا كتير 

ندى شهقت ودخلت /انت عرفت ازاي. انا متكلمتش 

أدهم قام وراحلها/شميت ريحتك 

ندى /اممم 

أدهم /انتي هنا بتعملي اي 

ندى بترقب/وانت مش عايزني اجي ولا اى. انت بتعمل حاجة من ورايا. 

(بصت على المكتب) 

معاك حد مثلا ومش عايزني اشوفه. قولي 

ادهم/خلصتي؟ 

ندى /تقريبا 

انت قافل موبايلك ليه 

ادهم /علشان بشتغل 

ندى /وانت من امتى بتقفل موبايلك وانت شغال 

ادهم لو مخبي عليا حاجه قول

أدهم قرب منها ورجع خصله من شعرها ورا ودانها /مش مخبي عليكي حاجه صدقيني. 

وبعدين عايزه اقولك علي حاجه 

ندى /قول. مخبي عليا حاجة صح؟ قلبي كان حاسس 

أدهم /بحبك 

ندى /هي دي الحاجه 

أدهم  /مش عجبتك؟ 

ندى /أدهم 

أدهم قرب منها اكتر /عيون أدهم


وجاب شعرها على جنب 

وشم عنقها 

ندى بخجل /أدهم انت بتعمل اي 

أدهم باس عنقها /بعمل اي 

ندى /أدهم 

أدهم بعد عنها /قلب أدهم من جواا 

عايزه اي ي روحي 

ندى /نستنى كنت عايزه اي 

أدهم شدها من وسطها وبقت لازقه فيه /احسن برضو. خليني اعرف ابص ف عينك الجميله دي براحتي 

ندى بعدت عنه /آه افتكرت 

أدهم اتنهد /خير 

ندى /انت وكريم واحمد قافلين موبايلتكم ليه. اكيد في حاجه 

أدهم /مش واثقه فيا يعني. ومفكره ان معايا واحده وبخونك صح؟ 

ندى / لا طبعا. أنا بثق فيك اكتر من روحي. 

أدهم بتمثيل الزعل /انا مكنتش متوقع منك كدا ابدا. كنت فاكرك بتوثقي فيا اكتر من كدا

ندى /انا اسفه والله. متزعلش مني 

أدهم /صالحيني لو سمحتي

ندى باسته من خده /لسه زعلان

أدهم قرص خدها /وانا اقدر ازعل منك برضو ي قلبي، دا انتي ال ف الحته ال شمال 

ندى / وال كان من شويه دا كان اي. ك كان 

أدهم هز راسه/ايون 

ندى ضربته ف قلبه /بتمثل عليا ي جزمة

ماشى ي أدهم 

أدهم ضحك /آه ي قلبي 


في مكتب كريم 

كارما خبطت /ممكن ادخل 

كريم /انتي بتسألي. تعالي ي قلبي 

كارما دخلت وقعدت قصاده /بتعمل اي 

كريم /بشتغل. انتي عاملة اي 

كارما /الحمد لله 

كلمتك مردتش عليا. خير في حاجة 

كريم فتح تليفونه /آه. معلش كنت عاملة سايلنت 

انتي هنا بتعملي اي 

كارما /جايه علشان اشوفك 

كريم ابتسم /ماشى

 

كارما كانت بتبص حوليها

كريم /اجبلك حاجة تشربيها؟ 


كارما كانت مش مركزة 

كريم بصوت عالي /كارماا 

كارما بخضه /اي ي كريم خضتني 

كريم /سلامتك من ال خضه ي قلب وروح وعقل كريم 

كارما ابتسمت /بجد بتحبني ي كريم 

كريم /بحبك دي كلمة قليله على ال انا حاسه 


كارما ابتسمت 

كارما بصوت واطي /كارما ركزي. انتي ف مهمة دلوقت. سيبك من الرومانسيه دلوقتي

كريم /بتقولي حاجه؟ 

كارما /ها؟. آه. بقول كان معاك حد قبل ما اجي 

كريم /لا. بتسالي ليه 

كارما /هههههههه. فضول. فضول مش اكتر ههه

كريم /فضوول. آه 

كارما/ولا حد اتصل بيك 

كريم /كارما هو في اي 

كارما بسرعه /مفيش حاجه. هسيبك تشتغل وامشي انا 


وقامت وكانت هتمشي بس كريم شدها وخبطت ف الحيطه. وحط ايده الاتنين على الحيطه حوليها 

كريم /انتي غيرانه عليا وخايفة ليكون حد معايا ف المكتب 

كارما بسرحان فيه /ها؟. لا لا طبعا. وانا هغير عليك ليه.، انا سالت علشان

كريم /فضول مش كدا 

كارما /اها 

كريم /على العموم محدش كان معايا ف المكتب قبلك. ولا هيكون. علشان انتي البنت الوحيده ال حبتها بجد ومحبتش غيرها. يعني خلي قلبك. اقصد فضولك يرتاح 


وشال ايده


كارما ابتسمت وبعدت بخجل 

كارما /ط طب انا همشي. مع السلامة 

وطلعت من المكتب بسرعه 

وكريم ضحك 


عند زينة 

زينه راحت المطعم 

وكان في ولاد بتبص عليها باعجاب 

وندهت على أحمد 

احمد راحلها وبعصبيه /انتي بتعملي اي هنا 

زينه /جايه اشوفك 


احمد خدها بعيد 

احمد بعصبيه /عايزه اي. مش شايفه اني بشتغل. وفي ولاد عماله تبص عليكي 

زينه /طب انت بتزعقلي ليه. انا عملت حاجة 

احمد اتنهد/انا اسف. مكنش قصدي. قوليلي كنتي عوزاني ف اي 

زينه /قافل تليفونك ليه 

احمد /فصل شحن. ونسيت اشحنه 

زينة /لا والله 

احمد /آه والله هكذب عليكي ليه 

زينه /ماشى ي أحمد انا ماشيه 


احمد مسك ايدها بسرعة 

احمد /هو اي ال ماشى ي أحمد انا ماشيه. مين ال مزعل القمر 

زينه /انت 

احمد /اخس عليا 

زينه /ايوا اشتغلني يلا 

احمد /اشتغلني. ؟

تؤتؤتؤ. فين زينه الرقيقة بتاعت زمان 

الزمن غيرك وبقيتي بتقولي اشتغلني واشطا زينا كدا 

زينه /اذا كان عاجبك 

احمد بابتسامة /عاجبني ونص وتلت تربع


         البارت الرابع والعشرون من هنا 

        لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات