قصة عشقت بالصدفه البارت الرابع والعشرون 24بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت الرابع والعشرون 24

بقلم مجهول


في الجامعة

البنات كانو طالعين من الجامعه

زينه /اوووف. نسيت الشنطه بتاعتي جوا بعد ما خلصت السيكشن. والشنطة فيها الموبايل 

هروح اجيبها. تعالو معايا 

ندى /خلي كارما تروح معاكي وانا هستناكو هنا 

كارما وزينة /اوك


عصام ببراقبهم من بعيد /حلو اوي 

الخطه ماشيه كويس 

وهي دلوقت لوحدها 


عصام جاب عربيته ووقف قصاد ندى بالعربيه 

عصام بتوتر كاذب /ندى اركبي بسرعه 

ندى /افندم؟ 

عصام /أدهم تعبان اوي ونقلوه المستشفى وهو محتاجلك دلوقت 

ندى بخوف /اي ال كلام ال انته بتقوله دا 

عصام /اركبي وانا هوديكي لحد عنده 


ندى مش عرفت تتصرف ازاي ولا تعمل ليه ف ركبت مع عصام وكل ال ف دماغها انها تروح تتطمن ع أدهم


عصام اول ما ندى ركبت 

عصام قفل ازاز الشباك وبكدا محدش من ال برا هيشوف حاجة ف العربيه 

ندى بتوتر /انت قفلت الازاز ليه 


عصام طلع منديل من جيبه وحطه على منخير ندي. وفضلت تقاوم لحد ما تأثير المخدر نيمها 

عصام /تؤتؤتؤ. ي ترى أدهم هيعمل اي لما يلاقي خطيبته ف حضني. لا عفوا. مراته مش خطيبته. هاهاهاها 


وساق بالعربيه 

البنات راحت عند البوابه 

كارما /الله. هي راحت فين 

زينه /مش عارفه 

كارما /ي ترى أدهم جه وخذها 

زينه /لو كدا كانت اتصلت وقالت 

كارما /مهو تليفونها فصل شحن 

زينه /استنى نسأل نهى واقفه هناك اهي 


زينه وكارما وتحولها 

زينه /هاي نهى. شفتي ندى. أصلها كانت واقفه هنا من شويه 

نهى /آه. شفتها ركبت مع دكتور عصام عربيته 

كارما /نعم؟ 

ندى /آه. مكان لاين عليها التوتر 

كارما /ينهار اسود. هنعمل اي دلوقت 

زينه /نرن على ادهم

كارما /بس أدهم ولو عرف انها طلعت معاه العربيه اليوم مش هيعدي على خير 

زينه /هرن على أحمد 


عند الشباب في بيت أدهم 

أدهم /هاهاهاهيع. دمك خفيف جدا 

كريم /ههههههههه الله مش دي ال حقيقة. مش انت عاشق ولهان. وبتموت ف ندى . 

احمد /لاحظو اني متزفت قاعد معاكو 

أدهم /طب ما تقوم تمشي 

احمد /هاهاها

تليفون احمد رن 

احمد /هيييييح. حببتي روح قلبي زينة بترن عليا 

كريم خبطه ف رجله بغيظ 

أحمد /آه هههههههه

الو ي زينه 

. ايه............. واي ال يخليها تعمل كدا َ........... 

ط طب خلاص خلاص انا هتصرف......... 

حاضر....... ،سلام 

وقفل 

كريم /في اي 

أحمد /ندى ركبت مع عصام عربيته والبنات مش عارفين هي راحت فين وتليفونها مقفول 

أدهم قام /اييييه؟ 

يعني اي 

كريم /اهدي ي أدهم اما نفهم الاول 

أدهم /نفهم ا

وقاطعه صوت رنه موبايله 

أدهم بلهفه افتكرها ندى. بس طلع عصام 

أدهم /الو 

عصام /ازيك ي أدهم عامل اي 

أدهم بعصبيه /انت بتستهبل. خلص قول مراتي معاك بتعمل ايه. 

عصام /لالا اهدي كدا. العصبيه مش حلوى علشانك. حبيبتك معايا في الحفظ والصون. متقلقش عليها 

وبعدين عايزه اقولك حاجة. مراتك جامده فشخ. وزي القمر. هههههههه 

وعلشان اكون خلصت ضميري. هقولك احنا فين. احنا ف ****

كدا كدا عقبال ما تيجي هتكون خلاص ندى بقت ف حضني 

أدهم بعصبيه /وربنا لو لمست شعره منها ل اقلب حياتك ل جحيم 

عصام /سلام ي دومي 

أدهم بعصبيه رما الموبايل ف الارض وصرخ 

احمد /في اي. وندى مالها. 

كريم /في اي ي أدهم 

احمد بعصبيه /ما تنجز ي أدهم وقول اختي فين 

أدهم بلهفه /عصام خطفها 

.انا عارف مكانها 

مش عايز حد يجي معايا 

احمد بخوف عليها /ح خطف اي. ازاي يعني 

أدهم طلع جري من الفيلا واحمد وكريم طلعو وراه 


عند عصام. 

ندى نايمة قصاده على السرير وغايبه عن الوعي 

وعصام واقف

عصام /انا عارف ان خطيبتي راحتك بمزاجها. وانت مختهاش مني. هعمل اي. طلعت واطيه ودورت على صاحب الفلوس الاكتر. وعارف انك صديتها 

وأنا مكنتش هعمل حاجة ل مراتك. انا كنت بخوفك بس علشان تعرف قد اي الواحد بيتعب لما الشخص الوحيد ال حابة يبعد عنه بسهوله كدا 

وانا اسف ي ندى لو كنت خوفتك 

(وقعد على الأرض) 

خلينا قاعدين مستنين ادهم يجي مش بعيد يكون جاي بسلاح. هههههه. بس يلا 


عصام سمع خبط على باب البيت 

عصام /اهو شرف اهو

 

وبعدين سمع تكسير الباب

أدهم والشباب قعدو يدورو ف كل الأوض لحد ما وصلو الاوضه ال فيها عصام 

عصام /عوقت ليه ي جدع وغوشتني عليك 

أدهم شاف ندى نايمة على السرير، الدم غلي ف عروقه واتعصب جامد 

ومسكة من تلابيب ملابسه واداله بوكس ف وشه 

أدهم /انت بني آدم حقير 

عصام ابتسم/واي كمان 

أدهم ضربه ف بطنه وعصام وقع /وواطي. انت ازاي تجرأ تخطف مراتي وتتكلم عليها بقذاره كدا 

وشده من على الأرض تاني وفضل يضرب في بينما احمد كان بيحاول يفوق ندى بس فشل 

كريم /كفايه ي أدهم عليه كدا 

أدهم بعصبيه /لا مش كفايه 

وضربه تاني 

كريم /خلاص ي أدهم بقولك كفايه 

أدهم سابه مرمي على الأرض ووشه مش فيه حته سليمة


أدهم راح ل ندى 

ادهم مسك ايدها /حببتي. ندى قومي. ندى 

احمد /اظاهر ان الواطي أداها مخدر 


أدهم شالها ووداها العربيه وكريم واحمد راحو وراه 


في فيلا أدهم 

ندى نايمه ف اوضه أدهم ولسه مافقتش 

وادهم قاعد جنبها 


في الصالون 

زينه بتعيط 

احمد مسك ايدها /خلاص ي حببتي بقى كفايه عياط. الحمد لله ندى معانا اهي وبخير 

زينه/انا السبب. مكنش المفروض اسيبها لوحدها 

احمد /لا مش انتي السبب ولا حاجة. الحصل كان غصب عننا كلنا. متعيطيش بقى علشان خاطري 


كريم جمب كارما 

كريم /كارما حببتي. انا عارف انك مبتعيطيش بس من جواكي زعلانه اوي. علشان ندى بالنسبة ليكي أختك. بس عايزك متزعليش نفسك. هي دلوقت بخير. والكلب عصام معملهاش حاجة 

كارما بدموع /انا بحبك اوي. انت الوحيد ال فاهمني وبتحس بيا. والحمد لله ان ندى دلوقت بخير. الحمد لله 

كريم باس ايدها وابستم 


في غرفه أدهم 

ندى بدأت بتفتيح عينها. لقت الغرفه جديده عليها 

وادهم قاعد جنبها وماسك ايدها 

ندى ابتسمت. بس افتكرت ال حصل. 

ندى بخوف ودموع /أدهم 

أدهم....... ع عصام. 

َ.... . ق قالي انك تعبان وبعدين. وبعدين ََ..

أدهم حضنها /ششش. خلاص. خلاص اهدي. انتي ف امان دلوقت 


ندى حضنته جامد وبدأت تهدأ 

أدهم خرجها من حضنه /انتي ف امان دلوقت. متعيطيش 

ندى /انا اسفه. أنا عارفه انك زعلان مني علشان طلعت معاه ف العربيه بس لما قالي انك تعبان معرفتش اتصرف ورحت معاه 

أدهم /مش وقته الكلام دا دلوقت 

الكلب دا لمسك ولا ازاكي؟ 

ندى /لا 

أدهم حضنها بقوه /انا اسف اني خليتك تعيشي الحصل دا. انا السبب 

ندى /متقولش كدا. وبعدين منا زي القردة قدامك اهو 

أدهم طلعها من حضنة /ما انتي قرده فعلا 

ندى ضربته/لا والله 

أدهم /هههههههه 

َوبعيدين انتي لأزم تتعاقبي

ندى /ليه أن شاء الله 

أدهم /علشان طلعتي معاه العربيه بمزاجك 

ولازم اعاقبك بطريقتي 

ندى /واي بقى هي الط

قاطعها أدهم والتهم شفتاها معاقبا لها على الخوف الذي عاشه خوفا من فقدانها

ابتعد عنها أدهم /هي دي الطريقه. حبتيها ؟

ندى بخجل /ا ا انت. انت قليل الادب 

ومسكت المخدة من جنبها وضربته 

أدهم بضحك /آه آه حرام عليكي 

خلاص خلاص 

و حضنها 


الشله دخلو 

احمد /سمعنا ضحكك قلنا اكيد ندى فاقت 

احمد حضنها /الحمد لله انك بخير 

والبنات أيضا حضنوها 

زينه عيطت تاني 

احمد /لا اله الا الله. بقالي ٣ سعات بقولها متعيطيش واقنعتها تقومي تعيطوها تاني. اشق هدومي ي جدعان 


ضحك الجميع

أدهم /انا قررت 

كريم /ي رب احمينا من قراراتك دي 

أدهم /فرحنا انا وندى بعد ٣ ايام

احمد /صلاه النبي احسن

      البارت الخامس والعشرون من هنا 

       لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات