قصة من نظرة عين
البارت السابع 7 الجزء الثاني
بقلم نجلاء فتحي
اتصلت هنادى على البنك وأمامها وائل يتصب عرقآ
هنادى/ للأسف كان بودى أعملك الفندق بس رصيدك فى البنك لا يسمح ،،
وائل سحب نفسة بدون كلام فتأكد آن هنادى عقربة ومش عارف يأخد منها حاجة فهو أستغل غياب جاسر وحازم وقال لنفسة يذهب للشركة ويحطهم أمام الأمر الواقع،،،، أما الأن هنادى حامية مال جوزها أسد يا ترى هتقدر على المنظومة دى
______
رجع رضوان من السفر وبلغة الحارس بما تفعلة زينة مع دارين والدادة فتوعد لها
،،وصل الفيلا وهو غضبان لم يجد دارين بنتة ولا زينة
جلس وأنتظرهم لكن للأسف رجعت زينة للبيت وحصل مشكلة بينهم ،،،وما جعل الوضع يهدأ أختفاء دارين نعم دارين أختفت أين هى اتجنن رضوان وعقلة يصور له أبشع مما تتعرض لة الفتاة فهو يفعل هذا دايما فلا يضع فى أعتبارة يومآ أن هذا سيحدث لأبنتة لكنة أقنع نفسة بالرفض حتى تظهر ،،،،كلم معارفة بالبحث عنها فهى ليست ليها أصحاب وهادية مثل أمها المتوفاة وفى أنتظار إيجادها 🥺
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
______
مر شهر كامل حدثت فية أحداث كثيرة
زين فى يوم فاق من الغيبوبه وبعد كام يوم من تعافية قرر حازم يعالجة من الأدمان لكن للأسف هرب تانى أو عاشر،،،، حازم هنا غلط عزيزى المتابع لانة لم يبلغة بالحقيقة كان ممكن مش هرب
جاسر/ مازال فى الغيبوبة
حازم/ أبتلع الصدمة وبدأ يرجع لطبيعتة تانى ومازال بين المستشفى التى فيها صاحبة جاسر وبين الشركة وبيتة لم يدخلة فهو يبيت الليل فى المستشفى
هنادى/ واقفة أسد فى ظهر جوزها
أمل وأولادها كيف نجوا من النار سوف أعرض ذلك فى بارت أخر بالتفصيل عارفينى بحب الرغى🥰🥰
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
______
أمل/ حازم
حازم/ أممم
أمل / عايزة أدخل لجاسر
حازم بترقب/ بقالة شهر هنا من يوم الحادثة وأنتى رافضة تشوفية
أمل/ خلاص مش عايزة
حازم/ أستهدى بالله مالك عاملة كدة لية عارفة لو أذتية أنا إللى أزعلك أول مرة أعرف قيمته جنبى سامعة
أمل تجاهلت كلامة وزقت إيدة من على مقبض الباب و لم ترد ،،،أفسح لها الطريق وقال لنفسة اخر مرة شوفتك يا أمل من ٧ سنين فعلا اتغيرتى ودلوقتى أتبدلتى لواحدة تانية مش أتغيرتى ،،،قلبة انقبض لتأذى صاحبة فتح باب الغرفة على قد نظر عينة ليراقبها ،،،
_____
واقفت أمل أمامة وقالت مش فارق معايا شكلك عايزة أشوف عينك نظرة منك بس عيونك شوفتها فى النار أستنجدت بيك معرفش لية معرفتش أحمى ولادنا فى لحظة ممكن كنت مش شوفتهم أنا مدينة ليكى بحياتي انت أنقذتهم وأنت بعيد ،،،مصطفى نقذ أخواتة وهو ثم سكتت وبكت ،،،،حازم قالى أحنا السبب فى رقدتك دى تعبت مش عايزة أهرب تانى ،،،،،ثم ترجلت بالقرب من وشة ولمست على شعرة الكثيف ومررت اناملها بين خصلات شعرة ومنها نزلت على شعر زقنة الذى نبت بل كبر وقالت ينفع تسيب دقنك كدة أنت بتحب النظافة ثم أبعدت الأكسجين من على نفسة ومررت أنمالها على شيفاة الغليظة الخشنة كأنها ترسمها فقالت بأبتسامة وحشتنى،،،، أنت بوستنى مرتين أحلى مرة الأخيرة وبغبائى وعندى لنفسى رفضت أرجعلك ،،،،، قربت لوشة وأخذت تشتنشق نفسة وتحبسة لصدرها وغمضت عيونها وقبلتة ودموعها تنزل على وشة ،،،،،،،،
حازم بصوت هادى قال اوبا جون جون يا واد يا لعيب جوز أغبية ما جمع إلا ما وفق الاثنين عاشقين بعض كويس أنى صورت دة كنت خايف تأذى جاسر على إللى عملة فيكى ثم أغلق الباب برفق وقال هنادى وحشتنى بقالى شهر مش قربت منها وأخرج الفون يكلمها ثم أغلقة على أخر لحظة وقرر لشئ ما!!!!!!!!
____
بعدت أمل عن جاسر ومسحت دموعها من على وشة ورجعت الأكسجين تانى لنفسة ثم باست رجلة وإيدة وجلست على حرف السرير ووضعت رأسها على صدرة العارى المتوصل بالأجهزة وحضنتة وقالت للأسف طلعت مجنونة بيك من نظرة عين فتح عينك بقا عايزة أشوفهم وأخذت بقلبها تشتكى لية ما حدث لها خلال ٧ سنوات مضت وما تعرضت لة وكانت فاكرة نفسها لوحدها والحقيقة انها تحت عينة
بأى عشق هذا
بأى حب هذا
هل هناك حب يجعل الأنثى تغفر لحبيبها أذيتها
بأى عشق تسامحة
بأى قانون تعاقبة
للأسف فاز القلب فى النهاية العضو المهزئ تراجع العقل وأعلن خسارتة لقد فات أوان الندم ،، فى لحظة أمل حسبت حسابتها وأستسلمت قررت التقرب لجاسر لما عانتة فى الحادث الاخير. هل معنى ذلك انها تقبل ان تكون زوجة وحياتهم طبيعية أم للقدر رأى أخر
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
______
[مر يومين ]
دخلت أمل الغرفة وقبلت جبينة كالعادة وفتحت الشبابيك وقاست لة الضغط والسكر فهى خلال هذة المدة الماضية تعمل ممرضة ولديها خبرة فقالت بتنهيدة ذى الفل قوم بقا يا أبو عيون القطط ثم نظرت للجهاز المتوصل بية وقالت ضربات قلبك منتظمة عن الايام إللى فاتت ثم شالت الأكسجين ورفعتة نصف رفعة على السرير كأنة جالس ووضعت على صدرة فوطة ثم غلست وشة مثل بيبى صغير وبعديها وضعت معجون الحلاقة على ذقنة وقالت وكأنها رجعت أمل بتاعة زمان بروحها المرحة اول مرة أحلق لحد ،،، كدة لو أتعورت مش تحس ههههه
وبعد ما انتهت وهى فرحانة لم تجرحة قبلت خدة وقبل انصرافها لغسل إيدها وجدت الذى يجذبها من إيدها ويسقطها فى حضنة بين زراعة!!!!!!!!
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
___________
【فى بيت حازم】
يلا الفطار يا شباب
أتى الجميع جاسر ويامن وأولاد أمل الثلاث
هنادى بحنان/ مش عايز تفطر لية يا مصطفى
مصطفي بمشاعر خالية من أى تعبير ،،ماما فين
هنادى/ فى مشوار
محمد وهو بيأكل/ متخافش على أمولة دى أسد
نظر لة مصطفي فسكت
محمود/ فعلا ماما فين مبقتش مهتمية بينا ذى الأول
حازم وهو يتابع الحوار بهدوء وعايز يقول امكم غايسة فى العسل مع أبوكى فلا يجوز هذا الكلام فهم صغار فقال شوية وهتعرفوا كل حاجة
مصطفي ببرود/ تمام
حازم رفع شفتة بأستنكار / سبحان الله نفس تقل دم ابوك غتت أية يالاااا السماجة والبرود دة تعال اضربني قلمين أحسن
مصطفي بأدب/ مغلطش فى حضرتك بقولك تمام
ولو سمحت بلاش تغلط فى بابا صحيح مش شوفتة بس ماما قالت علية كلام حلو
هنادى بتسرع/ حازم وبعدين أسكت، ،ثم نظرت لمصطفى بحنان وقالت افطر يا قلبى،، ماما بخير هى شوية وجاية
مصطفي نظر للأكل ولم يأكل
حازم بغيرة/ هنادى عايزك
هنادى/ أوووف أصبر العيال تاكل
حازم بحزم/ مش طايق ٢ يجولى ٥ ثم شدها لغرفة من الفيلا وأغلق الباب وحاصرها بزراعة نظرت هى لزراعة الذى يسندة على الباب وتأكدت انها غلطت من شكلة لكنها لم تعلم ماذا أخطأت فقالت بتوتر فى أية
حازم بين أسنانه/ أزاى تسمحى لنفسك تقولى قلبى لحد تانى
هنادى بخوف / دة طفل صغير
حازم بحدة / لا الصغير بيكبر ولا تقولى ليامن وجاسر عيالنا كدة أنا بس قلبك مش كفاية ٥ عيال ذى الحمير بيفطروا معانا وساكت مش عارف أخطف بوسة ولا حركة كدة ولا كدة
هنادى بدلع لكى تمتص غضبة فهى تعشق غيرته عليها تشعر بأنوثتها كاملة أمامة قالت حد يغير من عيالة مشبعتش انت عوضت الشهر إللى فات فى اليومين دول
بلاش الغيرة دى يا حبيبى وبعدين مصطفى كفاية إللى حصلة فى الحادثة دة راجل أمل ربت راجل لا ٣ رجالة العيال ماشاء الله تربية تشرح القلب
حازم ارتخت ملامحة ولف زراعة حولين خصرها وقربها لية وقال بحبك مش بأيدى ،
بغير عليكى مش بكيفى ثم انحنى ليقبلها ،،حررت نفسها منة وفتحت الباب وخرجت وهى تطلع لية لسانها وتقول الروج يبوظ يا أبو جاسر هههههههه
حازم/ أنا قلبى أبن ستين****** ماشى يا هنادى هتروحى منى فين ساعة واحدة والشركة تجمعنا أقصد مكتبنا يا هنا قلبى😈😈😈
________
رضوان/ بجد لقتها متأكد دارين بنتى هى بخير دى أزيد من شهر مختفية
/*******
رضوان/ بنتى انااااااااا مستحيل
عاااااااا