قصة من نظرة عين
البارت الخامس والعشرون 25 الجزء الثاني
بقلم نجلاء فتحي
وقفنا البارت السابق على وجود جاسر وأبنة مصطفى فى مكتب حازم وهنا ظهرت حقيقة جديدة يتفقون على شئ ما وأتى أتصال لجاسر جعلة يتعصب
حازم/ رضوان دة
جاسر بضيق/ عايزنى بسرعة
حازم أستغرب/ من أمتى فعلا غريبة
جاسر/ سيبك منه مش رايح
حازم بعقل/ لازم ربما فى حاجة خطر ،،عايزك أمتى
نظر جاسر فى ساعتة وقال:- كدة يبقا بعد نصف ساعة
حازم/ يلا نروح وبدأ يلم أشياءة
جاسر/ مش عايزك أنت
حازم/ مش سايبك
مصطفى/ جاى معاك
جاسر/ لا ،خليك الشركة فاضية ويامن بيجيب أختة من الجامعة ،،،يالا يا حازم
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
________
【فى شركة رضوان 】
يجلس حازم وبجوارة جاسر وأمامهم رضوان وبينهم طاولة الأجتمعات ،
جاسر/ جيبنا على ملا وشنا لية
رضوان/ وفيها اي على رجليك نفش الحنة
حازم بضيق/ خلص ياعم مش فضيين
رضوان/ مشكلة عائلية ،جاى لية
حازم/ جاى مع أخويا وصاحبى
جاسر/ خير !!!!
رضوان / زينة
حازم بسخرية/ مالها هطلقها
رضوان بمكر / أطلقها لما تكون على زمتى
جاسر بهدوء/ طلقتها
رضوان/ أيوة ولا
حازم بسخرية/ فاضين نحل ألغازك دى
رضوان/ طبعآ سمعتوا إللى بنتى قالتة عن صلاح صح
جاسر وحازم/ أكيد
رضوان/ تخيل كل واحد فيكم عرف إللى صاحبة عمرة بت** ** مع مراتة يعمل أي
جاسر وحازم نظروا لبعض ولسانهم رفض يقول كلمة واحدة لكن عقلهم لا يمانع وهو قتل
رضوان/ عنيكم فضحتكم كلمة من ٣ حروف ،،أنا بقا صلاح دة صاحب الطفولة لحد الان مع بعض ودى مش تفرق معايا زينة طلقتها بعد أختفاء دارين المرة الأولى وعايشة فى أوضة جنبى أوضتى
حازم/ يعنى أي
رضوان بهدوء/ اتجوزتها أكبر منى علشان أغيظ جاسر علشان بيحبها مكنتش أعرف بيكرها وأن حب أمل كلبش فية أتجوزت زينة ٣ شهور ويمكن أقل وبنتى أختفت طلقتها بالثلاثة ومن يومها ملمستهاش ولا قربت منها وهى متعرفش بموضوع طلاقها السنين دى كلها وخلتها فاكرة أنها مراتى ورفضت تدخل غرفتى
جاسر/ لية
رضوان/ الوحيدة إللى عشقتها أم دارين ودى ماتت وهى بتولد دارين وعلاقاتى مع الحريم دى مزاج ذى السجارة إللى فى إيدكم تخلص تترمى وبس ،وسكت فهو حب أمل والان زوجها أمامة وهو يريد منه مصلحة ،،،وقال خلتها فى بيتى علشان الدادة بعد هروب دارين المرة الأولى قالت هى والخدم والحراسة كانوا بيسمعوا صوت أستغاثة دارين بيا وأنا مسافر كان عندى شك هى سبب اختفائها، لأسف مش عارفت أمسك عليها حاجة ولما بنتى ظهرت رافضة تقول مين السبب وبعديها أختفت مكنتش أعرف المرة دى بمزاجها برضو شكى ذاد،،، زينة السبب خلتها عايشة فى الوهم مراتى علشان أعرف طريق بنتى
جاسر/ كل دة ومطلبتش حقها الشرعى منك
رضوان/ طلبت وكتير كمان وأنا بتحجج مش عايز حزين على فراق بنتى مع أنى ميفرقش معايا ما أنت عارف أحنا الثلاثة زمان كنا بنعمل أي مع الستات
جاسر بملل/ برضو بعد الرغى دة كلة المطلوب منى
رضوان/لازم ننتقم وقت الحساب جة ولا مش عايز تلوث إيدك بالدم
جاسر بسخرية/ إيدى أتلوثت من زمان حازم لسة
حازم/ بلاش دم خلى القانون ياخد حقكم
رضوان بعصبية/ لو عارفت فى يوم جاسر صاحب عمرك إللى تفدية بروحك أغتصب بنتك وكان عارف مكانها لما أنخطفت كنت عملت أي
هنا عزيزى القارئ ثار حازم بحبة لبنتة حب مرضى وقال أنسفة أخر حاجة أفكر فيها موتة
جاسر لم يحاسبة فهو يعلم عند بنتة يكون بركان فقال وأنا عمرى ما أعمل كدة بنتك بنتى أهدأ
تنفس حازم بغضب وأعتذر لجاسر ،،الذى قال لة بعينة مفيش مشكلة
جاسر شبك إيدة فى بعض وقال وطبعا يلا الخير ينتصر والأعداء يحطوا إيدهم فى إيد بعض وخلصت الحتوتة ،ثم ثار وقال بتحلم حمرا يا رضوان كلام الروايات والمسلسلات الهابط دة مش هنا
رضوان/ وطى صوتك وبلاش غلط أوووف حقنا هناخدة بأيدنا بس أنا الأول عايز نارى تبرد
جاسر/ مليش فية مع نفسك يلااا يا حازم
رضوان بهدوء/ حق زين لعلمك هو عارف ولولا منعة للوقت المناسب كان خد حق مراتة من زمان
توقف جاسر ونظر لة وقال/ أبنى هيعمل كدة
رضوان / أيوة وأنت مش هتاخد حقك من زينة وحرمانك من أبنك ولا حق أمك وأبوك إللى ماتوا
جاسر/ زين ملوش دعوة بسكتنا دى
رضوان/ أتفق معايا يوصلة أستجدعتة ،،فى حفلة بكرا بالليل فى فيلا المنصرية
حازم بغل/ دة أنت غتت بذمتك فى الظروف دى فايق تعمل حفلة وفى المنصورية أي،،،، دى حفلات خاصة من بتوعك فيك حيل للحريم
رضوان/ حفلة عيد ميلاد زينة أقصد حفلة خرجتها هى وصلاح
جاسر/ بكرة مش يوم ميلادها
رضوان رفع حاجبة وقال بمكر أزاى مش بتحبها وفاكر عيد ميلادها
جاسر بضيق / كانت فى يوم مراتى وبس
رضوان/ عيد ميلادها بعد أسبوع وقولتلها عندى سفر وهى معندهاش مشكلة الحفلة بدرى المهم الهدايا ثم لف كرسية وأعطى ليهم ظهرة وقال بتكبر، ،شرفتوا ومنسوش حضور الحفلة
دفع جاسر حازم للخارج الذى يود الفتك بية
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
أتى يوم الحفلة
ياترى ماذا يحدث
هل جاسر وحازم يحضروا الحفلة