قصة من نظرة عين البارت الرابع والعشرون 24 الجزء الثالث بقلم نجلاء فتحي


 قصة من نظرة عين

البارت الرابع والعشرون 24 الجزء الثالث 

بقلم نجلاء فتحي

بعد لقاء أمل مع الراجل الكبير وصدمتها معرفتة بالخطة بالتالي فشل مخططها ،،وأعلن ماذا يريد منها مقابل تنفيذ ما طلبتة منه    لم تتعصب عند سماعها هذا لابد من التفكير جيدآ وتأكدت  فى خائن فى منزلها  ،،،،،عند خروجها من الكافية لمحت سيارة أبنها مصطفى بالقرب منها ،،أبتسمت لقد خاف عليها ومشى وراها ،لكنها قررت الهروب منة حتى تفكر لا يمكن تستسلم ويفشل مخططتها مرة ثانية  مع هذا اللعين الان الحر*ب  من أجل سلامة عائلتها  

_____

داخل فندق ليس شهير حتى لا يتوصل ليها أفراد عائلتها، ،،


أخذت تفكر  ماذا تفعل هل تطلب مساعدة  الضباط أصدقاء أبنها الشهيد محمد فهم على ود معها منذو أستشهادة  وهى تحبهم بشدة تشعر أبنها الذى حرمت منة وسطهم ،،،إذا فعلت ذلك ستفضح زوجها وأبنها أمام الناس  وأحتمال كبير  ينهز وضعهم فى مجال الهندسة  ،أستبعدت الفكرة ،،هل تلجآ لزوج أختها  أحمد  أبن عمها و كان فى يوم حما أبنها مصطفى  ،، لا يمكن  سوف تشو*ة صورة أبنها أمامة ،،عقلها ينفجر تلجأ لمين الموضوع صعب  ندمت من زواجها من جاسر فى هذة اللحظة فكل هذة السنوات مخادع معها  لم تملك غير أنها قامت بسبة 🤬 بأفظع الشتائم  فأذا نجدت أسرتها ،سوف تغضب ربها ومستحيل تفعل ذلك   قررت لفعل شئ ما ،،،،أخذت شاور بعد أتصالها على الراجل الكبير  ،،فهو دايمآ خلال اليومين الماضيين على أتصال بيها،،، وتحملت تعدى معها الخط الأحمر من الكلام الغير لأئق وهى شبعتة أحلى كلام حتى تنول هى غرضها ،،،،،،،لأسف أعتقد الراجل الكبير أنها وقعت فى غرامة لم يعلم أنة فخ منها 

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

________

جاسر ذى  المجنون علاقاتة فشلت فى إيجاد أمل ،

________

فى مكان أول مرة نذهب لة 

 يخت على البحر  


أمل / مكنش لية داعى   عربية وسفر  ومنها لهنا وسط الماية 


الراجل الكبير/ دواعى أمنية يا أمولة  ههههه


أمل/ أبعدت إيدة من على وسطها برفق وقالت  :- تؤتؤ خايف أرجع فى كلامى معاك ،متخافش مش أنا مدام حطيتك فى راسى أنسا أشيلك منها،،ثم حاوطت وجة بكفوفها وقالت/ عايزة أعرف أسمك الحقيقى 


الراجل الكبير/ لا  مستحيل تعرفية ،،،أقترب يقبلها وضعت إديها على فمة بدلع وقالت :- جعانة يا  روحى  


الراجل الكبير بضيق/  هو دة وقتة 


أمل/ أةةة ،،وقتة ،، أنا هنا معاك بمزاجى يا روحى، 


الراجل الكبير بخبث/ فى أكل فى الأوضة إللى تحت


ضحكت أمل / يا رااااجل  يا عجوز، ،،،إللى تحت غرف النوم  فاكرنى عبيطة أول مرة أركب يخت ،شكلك صايع يا روحى ،،متنساش إللى قدامك دى توديك البحر وتجيبك عطشان ههههه


ضحك الراجل الكبير/ يا واد يا خطير ،،عارف جية غصب مش مهم المهم أخد منك إللى عايزة وتأخدى منى أللى عايزاة  ،،،حاوط وسطها وجذبها لصدرة وإيدة حرة عليها ،،،تحملت هى ذلك كأن نار تسرى فى جسدها  وعيون جاسر أتت أمامها دق قلبها فهو أول  وأخر حب لها ،،،تململت فى وقفتها برفق وقالت :- عايزة أرقصلك  ولا أنت متعود على الرقص  مش فارق معاك رقصى يا بيبى


الراجل الكبير برغبة / متعود ،،،،،وأكيد معاكى  حاجة تانية ،،،،ثم ذهب لتجهيز الموسيقى 


أبتلعت هى غصة مرار فى قلبها فلم ترقص فى يوم   لزوجها  مخصوص والأن تطلب أن ترقص لراجل غريب  مسحت فى الخفاء دمعة شاردة من عينها  فهى تريد تضيع الوقت حتى تنفذ مخططها  فشكل الراجل الكبير لا ينوى لها خيرآ


،،،،،بالفعل رقصت لة وعندما يقترب ويريد 🤭أحم أحم ،،،،،،تبتعد عنة بحجة الرقص ،،أغنية وراء أغنية  وشرب الخمر جعلة يترنح وهى تسكب لة المزيد  حتى سقط على مقعد بأهمال   أعطت لة ظهرها وهى ترقص  وأخرجت من جزعها العلوى زجاجة مخدر  صغيرة ووضعت نقطتين بل ٤ نقاط فى كأس ولفت لة وقالت :- أشرب دة 


الراجل الكبير بسُكر/ مش قادر 


أمل بدلع مدروس/ أخص عليك كبرت ولا أية،،، أخر واحد علشان تقدر عليا هو جننت جاسر  من شوية ،،شدها بجوارة وأقترب يقبلها شربتة الكأس جرعة واحدة  وأخذت كالعادة تفتح مواضيع ذى الجو حلو، ،اليخت رائع،،،،،،دقائق معدودة وأرتخت أعصاب الراجل الكبير وضعفت مقاومتة،،،زقتة هى بعيد عنها ،،فسقط على ظهرة فى  الأرض تحت قدميها  أعتدلت فى وقفتها وضبطت ملابسها ووضعت نعل 👠 حذائها على صدرة    وهو ينظر لها كأنة مثل الحلم بالنسبة لة مفتح عينة لكنة لم يقدر على الحركة فقالت بغل وصراخ:- فاكرنى نج*سة ،،،زيك  قولتلك مش تقدر عليا بوظت خطتتى المرة الأولى، ،طلعت **** أبن***** فاكر وسط البحر تقدر عليا دة أنااااااا أمل  أم الشهيد ،،،أم الرجالة معملتش الغلط فى شبابى ومرت عليا رجالة أشكال وألوان محدش قدر يلمس شعرة منى عايزنى أعملة دلوقتى وأنا جدة وعندى أحفاد ،،،، نزلت لمستواة وأمسكت إيدة وعضتها بغل   لدرجة مسحت فمها من بقايا دمة من فعلتها ،وقالت:- دى علشان إيدك  إللى ***** لمستنى  بيها  ،،،،تعب سنين تخدة منى عايز تدمر أبنى   مصطفى، ، تبقااااااا   ،،،،،،بتحلم إذا كان أبوة سابة ليك ،،،لا يمكن أسيب كنزى فى الدنيا لحد يضرة  ثم أرتدت جاكت جلد واسع فى عز الحر يدارى تفاصيلها  وأرتدت  قناع وجوانتى كلة  أسود فى أسود ،، حاولت بكل ما أتت  لها من طاقة  حمل الراجل الكبير ووضعتة على الكرسى وأخذت تلتقط أنفاسها وهى تسبة بأفظع الشتائم  ،،فقد وجع ظهرها ،،،وجردتة من ملابسة معدا جزعة السفلى  وأشعلت  سيجارة ولازقتها بشريط لأصق فى أحد أناملة ،،،،والأيد الأخرى  كأس  خمر   ولازقتة إيضا   ولابستة نظارة شمسية  تخفى عيونة من أثر المخدر  وجلست بجوارة كأنها فتاة نايمة على صدرة وهو محاوطها وألتقطت الصور على فونة ونشرتها على حسابة الشخصى الفيس بوك بعد ما وضعت  شعرها على وشها وبينت كف إيدها  المفرودة على صدرة والمناكير ظاهر بقوة  وكتبت  كأنة هو إللى ناشر ،،،متع نفسك بفلوسك وسلطتك دوس على المبادى والأخلاق  فتحا الحصانة محدش يقرب منى هههههه😛😛 ،،،،،،، ثم  نشرت صورة أخرى أوضح للخمور واليخث، ،وكتبت  كأنة إيضا هو إللى كاتب أنا القانون ومحدش يقرب منى  أتحدى أى شخص. ثم مسحت هذة الصور من على الجوال بعد النشر  ،،،بحثت عن النت لصورة فتاة أجنبية تجلس على يخت ترتدى مايوة فاضح ونشرته على حسابة الشخصى وأخفت وجة الفتاة  وفتحت بث مباشر من فونة يصور الخمور واليخت والغرفة السفلية  والأغاني  الصاخبة  وكتبت على الفيديو هنا ستقام معركة مع المزة إللى شفتوها منذو قليل هههههههههه. ونشرت صورة لة فى السرير عارى جزعة العلوى والسفلى علية شرشف خفيف  ،،،،ثم أحتفظت بالهاتف بعد إغلاقه فى ملابسها 

 صعدت للدور العلوى لليخت  وهى تنهج  من المجهود الذى فعلتة معة فى الشد والجرجرة ،،،،شالت القناع من على وشها تلتقط أنفاسها  كأنها تقول لنفسها وبعدين  ،،نظرت للسماء تطلب مساعدة ربنا  فهى فى نصف البحر  وحيدة  نظرت حوالين منها الشاطئ تراة أمامها بعيد لكن كيف تقود اليخت، ،،أتصلت على جاسر لا توجد شبكة ،،،أرسلت رسالة لة على النت  لا يجيب بعد وقت أرسلت لزين أبن زوجها رسالة على النت وصورت لة المكان والمعلومات  وأنتظرت  الرد. لكنها بعد كل ذلك أكتشفت لا يوجد نت فى وسط البحر الفون ليس لة قيمة مجرد قطعة حديدة ،،   ثم جالست فى الغرفة السفلية التى يوجد فيها الراجل الكبير  ،حين يفوق تضربة بغل على رأسة بالحذاء ذو كعب عالى وتقول:- أتخمد يا  ***** بعد أزيد من ٥ ساعات أنتبهت أمل لشئ ما فونها  لا يلقط شبكة كيف لفون الراجل الكبير لاقط نت بدليل نشرت الصور وعملت بث مباشر ،،،بسرعة أخرجتة من ملابسها وفتحتة فهى شافتة بيفتحة ببصمة الإصبع وبعديها دخلت على أعدادات الفون ولاغت البصمة وأصبح سهل الفتح ،، وجدت الصور  عليها تفاعل  بسيط اما البث أتنشر مثل النار فى القش  ومشاركات على البث كتير فتحت الاستوديو والتسجيلات  وجدت كوارث بسببها 

أعد ااااااام ،،،مفيش محال، ،،،ومن ضمن التسجيلات   زين أبن زوجها بسبب طمعة فى الفلوس لازم يخلصوا منة رغم دماغة حلوة  ،،مصطفى أبنها  إيضا أصبح خطر علية ولازم يخلص منة ،،،تسجيل وراء تسجيل حتى أتسعت عينها مما سمعت ،،فهو سوف يأخذ منها ما يريد ويرميها  فى عرض البحر للسمك ،،أرتعشت ملامحها وقالت بغضب  :- لو طوعتك تقتلنى ،،،،،حلال إللى عملتة فيك ،،ثم نزلت للغرفة السفلية بغضب أعماها،،شدت شرشف مزقتة بغل بأسنانها وقيدت إيدة ورجلة وواسطة فى السرير  وجلبت إناء كبير بلاستك مليئ بمياه البحر وسكبتها علية دفعة واحدة وأصبحت مثل المجنونة المختلة عقليآ  تسبة،،،تخربشة،،،،تعضة،،،كل هذا ترك علامات فى جسدة ،،وهو يحاول فك أسرة وهى مقيدة الربطة  بأحكام  ،، 

_________

وصل حازم جرى لفيلا جاسر  ،،،أعطى لة الفون الخاص بية  ،،،،أتسعت عين جاسر بعد رؤيتة للبث وصور الراجل الكبير التى أتنشرت للملا 


حازم/ الراجل الكبير خرف ولا أية لو أتمسك ضيعنا كلنا


جاسر بتوهان/ صورة البنت ،دى أمل مراتى


حازم/ بتاعة المايوة


جاسر/ لا إللى نايمة على صدرة 


حازم/ شعرها على وشها مش باينة هى مين 


جاسر بأنفعال/ إيد أمل إيد مراتى ،،مراتى معاه فى حضنة 


حازم/ مستحيل  أمل تعمل كدة  أنت غلطان 


جاسر بأنفعال/ دة مصور نفسة فى السرير وقال  هيعمل أية ،،يارب تدافعي عن نفسك يا أمل،،، يبقا خطفها 


حازم/ مستحيل، ،أمل تخطف العفريت 


جاسر/ معترض لية مش حاسس بيا تخيل هنادى مراتك معاة وانت متأكد هى شعورك أية


تحول حازم لمختل عقليآ/ كنت تفننت فى موتة ،،،مهمنيش هو مين لو بموتى وعليا وعلى أعدائى


أتى مصطفى يجرى/ بابا الدنيا مقلوبة البث والصور،،،،  الراجل الكبير  خرف ،،شوفت الصور


جاسر/ أيوة 


مصطفى/ وبعدين ،فيها سجن لو أسمينا جات فى الرجلين 


جاسر بذل /  كل دة مش مهم أمك معاة فى الصور هو مخبى وشها متأكد أمك أنا عارف وحافظ كل حتة فيها صوابع وإيد أمك دبلتها الدهب هى العلامة  


مصطفى بصدمة/ قرب لأمى هو خطفها ،،،تحولت عين مصطفى لبركان وقال إلا أمى كنا خايفين منة دلوقتى لازم يخاف منى بعد العمر دة كلة  أمى تنفضح على الميديا ،،،،

لو خايف على نفسك يا بابا خليك 


جاسر/ أستنا رايح فين 


مصطفى/ مش راجع إلا وإمى معايا  وأنطلق للخارج يبحث عنها 


مرت ساعات  والليل أتى والمكان أصبح مخيف تخيل يخت وسط المياة وبالليل الوضع صعب والسكون أصعب  وفى برودة  عكس درجة حرارة النهار ،،بكت أمل خايفة تموت ومحدش،يقدر يوصل ليها،،سمعت صوت الراجل الكبير  ثائر ،،نزلت لة الدور السفلى لليخت  وأخرجت غضبها علية  وقالت بهستريا وهى ماسكة فونة فى إيدها ،،،،فاكرنى عبيطة شوف محدش قدر يوقعك،،،، فضحتك على الملا،عايز تخلص من أبنى وأبن جوزى  ،،عايز تاخد منى إللى عايزة وترميني للسمك فاكرنى أنفذ إللى عايزة ،،،محدش قدر عليك غيرى، ،،،،كل شوية تتريق عليا وتقول أعرف كل حاجة فى بيت إللى شغالين عندى ،،،،،،تتريق عليا وفرحان فسدت خطتى المرة  إللى فاتت،،،، المرادى  خطتى نجحت  ،،،،زمان الحكومة بدور عليك ،،،بس برافو عليا صفحتك الشخصية كلها مبادى وأخلاق  فى لحظة ضيعت دة ،،،،،،وأثبت  بقا مش أنت إللى ناشر ،،أييييييية رأيك فياااااااا قولتك من الأول بلاش تلعب معايااااااا 


الراجل الكبير بأنهيار  يهز نفسة وهو مقيد بالسرير/ أقتلك ،أقتلك فُكيينى  يا بنت ******* يا ***** شقى عمرى وكيانى ضيعتية محدش قدر عليا ،،حتة مرااااااا،قدرت ،،،،،أقتلك أقتللك


ضربتة هى بحزام بنطلونة / أخرص بقاااااااا لو أقدر  أخلص منك كنت عملتها  ،،،مش قادرة أعمل كدة مش قادرة خلاااااص أنا وأنت فى عرض البحر هنموت سواااااااا،هنموت محدش يوصلنا هههههههههه ،،عزيزى القارئ فى اللحظة دى أمل مصدومة مجروحة تصرفاتها غير واعية  وللأسف الذى يدفع تمن غضبها الراجل الكبير  الذى أصبح يولول مثل النساء  من غضب أمل ويطلب الرحمة 

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 


【فى اليوم التالى

 تحديدآ العصر 】


أمل/ جالسة على الأرض بأهمال وحالتها ليست بأفضل حال ،، فى الغرفة السفلية ،تنظر للراجل الكبير الذى بدأ جسدة فى التورم واللون الأزرق يحتضن أجزاء من جسدة  لم تعلم هل ماااااات ،،أم فقد وعية ،،والسؤال الذى يدور فى رأسها هل قتلتة دون  وعى  أصبحت قا تلة  ، فى لحظة ،،،عقلها توقف 


(⚘️عزيزى القارئ 

الأنثى مهما كانت قوية وخارقة  فى الأول والأخير كائن ضعيف وهش داخليآ محتاج الأحتواء⚘️ )

 ______


حازم/ أهدأ 


جاسر/ مش عارف أروح فين  أسكندرية  ولا شرم ولا الغردقة ولا أى حتة فيها بحر  


حازم/ نقسم نفسنا  لينا علاقات ونطلب من رضوان يساعدنا  والخلاف بينا على جنب 


بالفعل بدأ أضلاع المثلث يتحد 

(جاسر ،،حازم ،،رضوان) 

والشباب ⬇️

 مصطفى، ،،،،ويامن وجاسر أخوة 

_____

تفتكروا يجدوا أمل 🤔🤔🤔🤔

أحترس من غضب  الأنثى  لا تستهين بيه 😡



      البارت الخامس والعشرون من هنا 

     لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات