
رواية أحببت مصيبه
الفصل الثاني والعشرون 22
بقلم دنيا احمد
تاني يوم
في العماره اللي ساكن فيها منه و اسامه
اسامه بيرن الجرس عند شقه منه
ام منه بتفتح الباب
ام منه ادخل يا حبيبي اكيد طبعا عايز
الغيبوبه صح
اسامه بضحك صح عشان كده جيلها قبل ميعاد الدرس بساعه
ام منه : خش نحضر الفطار عشان شكلك مفطرتش وتفطروا سوا
اسامه مالوش داعي يا طنط هيبقا نجيب
اي حاجه واحنا ماشين
ام منه : اسمع الكلام ي ولد
اسامه :خلاص اديني سكت اهو بس بسرعه
عشان منتاخرش علي الدرس
ام منه من عنيا يا حبيبي روح اقعد مع
مهند في عقبال ما احضر لكم الفطار
اسامه : هو مهند مرحش الكليه انهارده
ام منه لا لسه
ودخلت تصحي منه
الام :منه يا منه قومي يلا
منه : يا ماما سبيني انام شويه بقا
الام : قومي يا بت الساعه ١ اهي و اسامه مستنيكي بره
منه :راحت قائمه بتقولي مين
الام :اسامه بره وبيقولك انجزي عشان
متتاخروش علي الدرس
منه : اممم خلاص هقوم اهو ودخلت الحمام
الام :ماشي راحت تحضر الفطار
...........
عند اياد وادهم في الشركه
في مكتب ادهم
ادهم واياد قاعدين بيتناقشوا في الشغل
اياد ها هتعمل ايه انهارد
في حفله ادم خلصت التحضيرات
ادهم اه كلو تمام حجزت اليخت وكل تمام
وحاليا بزينوه
وفجاه الباب يخبط
يدخل شخص اخص عليك يا دومي
اندال من يومكم
اياد بصدمه مين : سعيد تختخ يخربيتك
اي يا ياض اللي انت بقت في ده
ادهم بضحك :علي منظر اياد شوفت
يا خويه سعيد بقا عامل ازي
سعيد : وحشني يا ايدو كده يا كلب مش بتسال من ساعه لما سافرت و ادهم لما كلمني مصدقتش انك هنا
اياد :قام سلم عليه وحضنو وانت اكتر يا ابو الصحاب ده انت جسمك بقا احسن مني يلا
سعيد :اومال يلا فاكر ساعه الكلب
اياد :ده انت قلبك اسود بقا هههههه
وقاعدوا يرغوا
…………………………………
الساعه السادسه مساء
عند يوسف في الدرس
يوسف كل شويه يبص علي دنيا وسما
ملاحظه سما لتالين مش ملاحظه يا توتي
أن الحب ولع في الدره
تالين : قصدك ايه يا سوسو
سما بصي كده الناحيه التانيه
تالين بتبص لقيت يوسف ومازن بيبصوا
تالين اتكسفت وراحت بصه الناحيه
التانيه سما ده شكل كده اتنين وقعين
مش واحده بس وغمزت ????
دنيا بطلي يا اختي تلميحات ها عشان
مفيش حاجه احنا اصحاب بس
سما عليا بردو انا الكلام ده لما نشوف يا دودي
المستر وهو بيكتب الهوانم اللي بيتكلموا ركزوا في الدرس بدل ما هما قعدين يتكلموا
عند مريم وكارما في الڤله
مريم : بت يا كارمليا هو انتي مش عروسه وكده
كارما : لا انا عتريس ههههههههههه
مريم: يا ظريفه اومال فين الماسكات والحاجات دي
كارما :قولتيلي تعالي يا اختي وراحت فتحت ضارفة الدولاب
مريم :بسم الله ماشاء الله اي يا بت الماسكات و الميكاب ده انتي بتحطيها امتي
كارما: مش بحط انا كنت جايبهم بس انا بروح البيوتي سنتر علطول بس بقولك ايه انا زهقانه
مريم: تعالي اقولك نعمل ايه بما انك عتريس ههههههههههه
كارما :ننننننن عتريس في عينك ????
في يخت علي النيل في قمه الروعه
ادهم واياد و وغيث قاعدين ولبسين لبس
كچول وشكلهم واو اوي كان اللبس عباره عن شورت اسود وتيشرت ابيض وكوتشي ابيض وجايبين كاميرا
واللبس موحد لكل الصحاب حتي العريس
جيبنلوا نفس الطقم
اياد : ها الشله فين
ادهم: كلهم علي وصول حتي ادم
غيث: تمام وانا عزمت صحبنا الضباط
وشويه وسعيد جه
سعيد : اهلين بشباب عاملين ايه يا وحوش
اياد : ده علي اساس انك مش سيبنا من خمس ساعات بس ????
سعيد انت ايه اللي رجعك ياض لسه فيك حتت الغلاسه دي صح متغيرتش
اياد: لو جيت للحق و هي غتته ????
سعيد ابو تقل دم امك يا اخي وبيدور علي
حاجه يحدف بيها اياد
ماهر : لسه زي ما انتو متغيرتوش من ايام
ثانوي والكليه
ادهم : شوفت لسه ههههههههههه
ماهر: ابو الصحاب دومي حبيبي وخدو بالحضن
وبعدين سلم علي اياد وسعيد وسلم بردو علي غيث
ماهر اومال فين العريس بتعنا
ادم من ورا : موجود يا ميمو عامل يا وحش
ماهر لف عريسنا وحشنا يا دومي عامل ايه يا صاحبي
ادم : وحشتنا لمتنا والله يا صحبي تعرفوا لو هتتلموا كده كونت اتجوزت من زمان
سعيد بس ايه ده يلا يا ادم مالك بقيت
جامد كده ليه
ادم :عريس يلا بقا لازم اظبط وكده بس
اريك في النيولوك الجديد
غيث اومال فين باقي الشله والاتنين التوام
اللي كانوا مجننه
كريم وكارم : موجودين يا برنس
غيث كده الشله اكتملت يلا نبدا بقا
كريم بيبص لادم البطه اللي هتجوز خلاص
بكره وتخش القفص
ادم :مين ده يلا ده انا جامد اوي
كارم: كتك خيبه كان غيرك أشطر وبيبص لماهر
ماهر ننننننننننن ما تظبط يلا بدل ما اقوملك يا كريم ????
كارم وكريم : ههههههههههه لسه ببتلغبط
فينا ياعم اتنيل مش لمه تعرفنا من بعض الاول
ماهر أتصدق انا لحد دلوقتي معرفكمش من بعض فعلا ههههه
غيث ههههههههههه يا ابني انت غبي معروفين اوي
ماهر طيب قولي كده مين فيهم كارم ومين فيهم كريم
غيث بسيطه جدا قولهم يا ادم مين فيهم كارم ومين فيهم كريم
ادم و وانا مالي يا عم قولهم انت يا اياد
اياد نعم يا برنس وانا مالي قولهم انت يا ادهم
ادهم انتو ملقتوش غير ادهم قولهم انت يا سعيد
سعيد نعم يخويه منك ليه قولهم انت يا كريم
كريم وانا مالي بص لأخوه كارم قولهم انت يا كارم
وفجاه الكل قاعد يضحك عليهم ههههههه
غيث اهو انت كارم وانت كريم
كارم وكريم صح عرفت منين ????
ماهر عشان انتو اغبيه غيث وقعكم ههههههه
غيث لادهم يلا نطلع باليخت
مجهولين ….. هتطلعو من غيرنا يا شباب
ادهم بغضب .:مين اللي عرفكم …………….المكان
( دي تعديل لبارت امبارح اتمني يعجبكم وشكرا جدا لمحمد لان هو اللي عدل في بعض كلام الشباب ????)
يوسف : مش عيب لما تبداوء من غيرنا كده بردو يا زميلي ????
ادهم بزهق : سوال واحد مين اللي قالكم علي المكان
مازن بيشاور علي اياد ???? واياد كان مستخبي وراء ادم
غيث : انا لو منك مش هسيبوا وادفنو انهارده
ادهم بغضب ????: انت يا زفت وبيلف وشه
اياد بخوف : اهداء يا وحش كده وانا هفهمك
غيث: انا لو منك هنفخو
اياد ما تهداء يا ولعه مالك بقيت مديحه الردحه كده ليه
غيث تحب تشوف مديحه هتعمل فيك اي ????
ادم رافع ايدو باستلام وبيقوله لادهم براحتك يا برنس
اياد زق ادم أتصدق ده انت عيل قفل وانا قولت افرفش القعده
ادهم تفرفش القعده تجبلي مصبتين يا خويه
يوسف اهدا كده يا دومي ده احنا هنروق عليكم وجبنلكم معنا ده وبيشاور علي المصور
اياد : مش انت قولت عايز مصور عشان تبقا ذكره وبصراحه معرفش فقولت لمازن وقال هيضبطنا في اي بقا
غيث المشكله انهم لازقه يا خويه ومش هيمشو واديك قولت مازن يجبلك مصور وهو جالك هو والمصور ويوسف
يوسف: انا سمع حد بيجيب في سيرتي
كارم من وره بصوت انوثي انت مين يا قمر منك ليه لا وعنيهم ملونه كمان اموت انا
مازن : اي ده انتو جيبين نسوان عشان كده بتوزعونا اه يا منحرفين بس اشطا معاكم وبيغمز ????
يوسف لا انا ادخل اشوف بقا مين اللي علي اليخت اكيد في خراب فوق ????
ومازن ويوسف بيلفو مره وحده بيتفاجوه بكارم
يوسف ومازن اعوذ بالله من الشيطان الرجيم هو انت
ادم و واياد وادهم وهيموت علي نفسهم من الضحك ????????
اياد اريكم في الحريم حلوين ????????
ادم خليهم يطلعوا دول نكته يا ادهم ????
وبعدين اياد راح لكريم وقالو استاخبه بسرعه
والشباب طلعوا باليخت
ادهم بخبث: لاياد عايزهم يكرهوا نفسهم يلا ابداء
اياد: والله صعبنين عليا ههههههههههه من اللي هيحصل فيهم
اياد: كارم عايز
ودخلوه الاوضه اللي فيها كريم
كريم ايه يا عم حبسني هنا ليه
اياد :مش انتو عايزين تسلوا وانا هسليكم
كريم وكارم : اه ياريت
اياد :طبعا يا كارم انت شوفت مازن ويوسف هما ميعرفوش انك ليك توام عايزكم ……
بيقطعو كارم فهمتك يا برنس ههههههههههه سيبلنا الطالعه دي يا برنس
كريم :طيب فهموني وانا معاكم ومين مازن ويوسف دول
اياد: مازن يبقا اخو ادهم ويوسف اخو غيث فهمت
كريم: كده تمام طبعا عايزين تخلهم مسخره القاعده صح
اياد :الله ينور عليك وادهم بيقولكم اتوصوا بيهم
كريم :ادهم شكلو بيعزهم اوي
اياد :اوي اوي اصلهم ماجننهم هو وغيث ????
كريم بس سيبهم علينا ????
نقفل عندهم هنا كده....
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا