رواية العنيده والشرس الفصل الخامس عشر 15 والسادس عشر 16 والسابع عشر 17 والثامن عشر 18بقلم زهرة اللوتس الجزار


 رواية العنيده والشرس

الفصل الخامس عشر 15 والسادس عشر 16 والسابع عشر 17 والثامن عشر 18 

بقلم زهرة اللوتس الجزار


نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤

اريان دخل اوضه ادهم وابتسم بشر 

بعد شويه خرج وكان الشر باين عل وشه 

ريناد زقت ادهم بعيد عنها وطلعت تجري عل فوق بكسوف 

ادهم ابتسم بشر وطلع عل اوضته 

ادهم اول مدخل الاوضه شم ريحه مش طبعيه فيها 

... بقرف... الريحه دي انا شمته قبل كدا بس فين 

ادهم افتكر الريحه دي 

ادهم خرج من اوضته عل اوضته اريان 

لقه لسا واقف وبيبص من الشباك 

ادهم بغضب... كنت بتعمل ايه في اوضتي 

اريان ببتسمه... كنت عارف كويس اوي انك هتعرف اني انا ال كنت في اوضتك وكمل بغضب... وبدا يزق في ادهم... عملت كدا ليه ها ليه ليه 

ادهم مسك ايدوا وكتفو... واتكلم بغضب... عملت ايه انا عشان الشر دا كلو 

وانك تحطلي ممنو*عات عشان تخلص مني 

اريان بشر... انت حطيت عينك عل ريناد حبيبتي وانا حطيت ليك ممنو*عات 

ادهم ببرود... ابقي فكر في حاجه تاني تحطها ليا يابن سكسينا وزقه وسابه ومشي 

ادهم راح اوضته وقلب الدنيا عل الممنو*عات دي ولقهم تحت سريره اخدهم وحطهم في الحمام وشغل المايه وراهم 

ادهم برتياح... شكل ريناد غاليه عنده بس هيا كمان لسا متعرفش انها حبت المو*ت بتاعها 

ادهم اخد دوش وراح نام 

❤❤❤❤❤

ريناد طلعت عل واوضتها بكسوف 

... ضربت جبنها... غبيه ايه ال انا عملتو دا 

دلوقتي يفكر فيا ازاي او هواجهو ازاي بكرا 

راحت نامت وكانت مكسوفه اوي من ال عملتو 

❤❤❤❤❤

ريان كان رايح يشوف اريان شاف حاجه لفتت نظره 

راح بتجاه المطبخ فكر في حر*امي جاب الفازه ومسكها وفتح النور مره واحده واتكلم بغضب... اقف مكانك انت مين 

اتنفضتت من مكانها 

ورفعت ايديها لفوق بخوف ولفت وهيا مغمضه عيونها... ولله معملت حاجه 

ريان.. نزل الفازه... قدر بتعملي ايه في وقت زي دا هنا 

قدر فتحت عين من عيونها... وبعدين فتحت التانيه... ريان خضتني حرام عليك 

واتجه نحيت التلاجه تاني... كنت جعانه وعاوزه اكل 

ريان ابتسم عليها... هههه انا فكرتك حر*امي 

قدر وهيا بتاكل... حرا*مي ايه ياجدع سيد عيب احنا اهل 

ريان راح قعد عل السفره معاها 

.. انتي ازاي كدا 

قدر بمرح... زي السكر في الشاي 

ريان ببتسمه.... فعلا انتي سكر 

قدر بمرح... يعني انا بتعاكس دلوقتي 

ريان... بمرح... اعتبري كدا 😂

قدر... اوكي 😂

قدر... عل فكره في فرق كبير بينك وبين اريان مع انكم تؤام 

ريان.... اه كل واحد فينا لي شخصيتو الخاصه بيه ومع ذلك فينا حاجات كتيره مشتركه 

قدر... فعلا بس انت غير اريان خلاص 

ريان برفع حاجب... اعتبره مدح ولا ايه 

قدر... لا مش اقصد ان شخصيه اريان وح*شه بس بحسه اناني شويه مش تزعل 

ريان بتسمه... لا مش زعلان بس اريان بيحب التملك شويه ولما بيحب حاجه مابيحبش حد يبص ليه عليها فهمتي حتي لو كان اخوه 

وكمل بحزن... انا حاسس بيه وعارف قد ايه قلبه وج*عه بس مش بايدي حاجه اعملها ليه 

قدر زعلت عشانه... ايه رايك في اميره 

ريان بستغراب... اميره ال معانا 

قدر... امم 

ريان... كويسه ليه مالها 

قدر بخبث... ايه رايك نوق*عهم في بعض ونخليهم يحبو بعض 

ريان بنفس الخبث... وانا معاكي يامعلمه 

قدر... شطور واهو نو*قع برضو عمار ولمياء وينوبنا ثواب فيهم 

ريان بضحك... ونو*قع الكابتن وليل مع بعض 

قدر بقرف... ليل ايه دي لا انا مابحبهاش 

ماخد انا الكابتن هو مز وانا مزه ولا عندك اعتراض 

ريان... لا مش عندي اعتراض 

بس هنو*قعهم ازاي 

قدر... بخبث... هقولك 

❤❤❤❤❤❤

في الصعيد 

عليا... كان دياب نايم في حضنها وهيا بلعب في شعره 

... بقولك لو جات بنت هتسميها ايه ولا ولد نسميه ايه 

دياب... يجوه بسلامه بس ونعمل ال انتي عاوزه 

عليا... لاع عاوزه اعرف دلوقت 

دياب قام وباس راسها بحب... لو بنت هنسميها تارا ايه رايك 

عليا بضحك... ولو جه واد نسميه ديب ويبقي المسلسل كلو اهنه 

دياب... مسلسل مسلسل ايه ده 

عليا بضحك... حب خادع 

هو مسلسل هندي بس جميل قوي 

(انا بحبه وبحب شخصيه تارا ال بيحبوه يقولولي في الكومنتات بتحبة شخصيه مين اكتر 😂) 

دياب... تمام نسميهم عل اسماء الابطال ادام انتي بتحبه 

عليا... بتحددت جد 

دياب ببتسمه... ااه واني من م*يتا بهزر 

عليا بحب... بس بحبك انت اكتر من اي حاجه في الدنيا 

دياب... واني بم…وت فيكي واخدها في حضنه 

❤❤❤❤❤

فارس كان بيشرب كتير اوي 

راغب كان بيبص عليه بشماته 

بدر... مساء الخير 

راغب... مساء النور كنت وين الاسبوع ده كلياتو 

بدر بتوتر... كان عندي شغل واهو جيت 

اني طالع ارتاح 

راغب... تمام 

بدر طلع واتصل عل حد 

... وصلت ياقلبي 

البنت.... حمدلله عل سلامتك ياقلبي 

بدر... حبيبتي يومين وهرجع ليكي تاني بس خلي بالك من نفسك 

البنت... مع السلامه ياقلبي 

بدر...بصدمه... راغب 

راغب... اه خلصت هيا كويسه 

بدر بتوتر.... قصدك ايه 

راغب بمكر... ال كنت بتحددت معاها 

بدر... دع واحد صحبي 

راغب بمكر... واحد صحبك ولا مراتك ياولد عمي 

بدر بصدمع.... انت خابر 

راغب... اه وخابر كمان انك عندك منيها بنت ليه مخبيها عنا 

بدر بقهر... خايف عليهم من ابوي وفارس لما يغرفوا هيعملو ايه فيهم فارس مرحمش اختي ولا مراتو هيرحم بتي ومراتي عشان اكده مخبيهم عن الدنيا كلها 

راغب... بس اني معاك وانت خابر اكده واني مهما حصل هفضل جانبك وهقف للكل واولهم فارس 

روح هات مراتك وبتك يعيشو وسط اهلهم بدل الغربه دي ياخوي 

بدر حضن راغب.... متشكر قوي ياخوي 

راغب... لا شكر عل واجب انت اخوي ياض 

روح هاتهم 

بدر... الصبح ان شاءلله هروح اجيبهم واجاي 

راغب... تمام 

❤❤❤❤❤

الصبح 

كانت ريناد بتهرب من عيون ادهم بس ال فجاءها انه مش مهتم وبيتعامل معاها بلا مباله 

ريناد بستغراب في سره... مالو دا ال يشوفه انبارح ميشوف انهارده 

ادهم... بجديه... احنا عاوزين نشد حلنا شويه عشان في مسابقة ولازم نفوز فيها 

عمار بجديه... مسابقه زي ال شاركنا فيها قبل كدا 

ليل بجديه... لا ال شاركتو فيها دي كانت مسابقه عاديه بس الجايه دي اقوي المسابقات 

ادهم بجديه... وال مغرف عن فريقنا انه هو ال بيفوز دايما بلمسابقه دي وبياخد البطوله 

واحنا مش عاوزين السنه دي اننا مانفوزش بيها فاهمين 

الكل بجديه... فاهمين 

لمياء... كابتن... بس احنا عاوزين اسم لفريقنا 

ادهم بجديه... طبعا.. واسم فريقكم هو فريق القمر الاحمر 

يلا الكل يدرب باقوي ما لديه 

الكل بداو يتدربو بكل ما لديهم من قوي واصرار 

كانت المنافسه بينهم عاليه اوي وكان الحماس هو سيد الموقف 

❤❤❤❤❤

في الصعيد بدر 

جاب بنتو ومراتو البيت 

محمود... مين دول ياولدي

بدر بقوه..مراتي وبتي 

محمود بصدمه... بتقول ايه 

فارس بقوه وجمود.... وووويتبع 

❤❤❤❤❤

روايه العنيده والشرس 

❤❤❤❤❤

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤❤

باي 

❤❤❤❤البارت 16

روايه العنيده والشرس 

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤❤

فارس بجمود... سيبه يابوي 

بدر كان مصدوم وخايف عل مراتو وبنتو 

فارس نزل وراح ناحية مرات اخوه بس بدر وقف في النص بينهم واخد مراتو ورا ظهروا 

فارس بصله وسكت 

فارس نزل تحت للبنت ال كانت خاضنه امها وخايفه من شكل فارس 

فارس مسح تحت مناخيره... اسمك ايه 

البنت كانت مرعوبه منه وخبيه وشها في حضن امها 

بدر بجمود... فارس بعد عنيها 

فارس... بصلو بطرف عين ومعبروش 

رجع كلم البنت تاني 

... اسمك ايه 

البنت بخوف... ف فرح 

فارس... اسمك حلو يافرح تعرفي انه اول حرف من اسمك هو نفسه اول حرف من اسمي 

فرح...سابت حضن امها... بجد انت اسمك ايه 

فارس ببتسمه... اسمي فارس شوفتي نفس الحرف ازاي 

فرح... وانت كمان اسمك حلو 

الكل كانو مصدومين من تصرفات فارس 

فارس شال فرح وقعدها عل رجله... عندك كام سنه يفرحه الصعيد 

فرح... عمو اسمي فرح مش فرحه الصعيد 

فارس باسها من خدها... واتكلم بحنيه... عارف يقلب عمو بس فرح ده مش عجبني وعجبني اكتر فرحه الصعيد 

فرح... اوكي وانا افكرلك في اسم برضو 

فارس ببنسمه... قوليلي ال انتي عاوزه 

فرح بتفكير... ايه رايك في سوسو 

فارس بصدمه... سوسو بق فارس المحمدي ينقال ليه سوسو يابت اخوي 

فرح... اه سوسو احلا من فارس 

(ياشماتة دياب فيك لما يعرف الاسم ده 😂😂قولي عجبكم الاسم عليه ولا نغيروا اقولكم فكروا في دلع لفارس) 

فارس... مابلاش سوسو ده حسه ما*يع 

بدر بغضب... فارس انت تقصد ايه من ال بتعملو ده بعد عن بتي 

فارس معبروش برضو وكمل كلام مع فرح وده دايق بدر اكتر وكان خايف فعلا من فارس ومن ال ممكن يعملو 

فارس... فرحتي يقربلك ايه الراجل ده 

وشاور عل بدر 

فرح...ببراءه... بابا 

وال جانبه تبقي ماما 

فارس بهمس... مش خابر امك القمر دي وافقت بابوكي ازاي 

فرح... بنفس الهمس... بابا مز برضو 

فارس يضحك... ابوكي مز طيب اني ايه مش مز زيو 

فرح... انت حلو برضو بس بابا مز 

فارس قعد يكلم مع فرح ومعبرش حد من ال قاعدين وكانو مصدومين 

راغب جه من بره فرح سابت حضن فارس وجريت عليه بفرحه... راغوبتي وحشتيني 

راغب نزل لعندها واخدها في حضنه بفرحه... فروحتي وحشتيني يابت اوى اوى اوى 

فرح بضحك... 3اوي بس 

راغب... اه ةيمكن اكتر كمان 

فرح... طيب انت وحشتني اوى اوى اوى اوى اوى اوى 

راغب ببتسمه حب... كل دول اوي اتعرفتي عل ال في البيت ولا لسه 

فرح... اتعرفت عل سوسو 

فارس في سره... يافض*حتك في البلد يافارس 

راغب بستغراب... سوسو مين 

فرح شاورت عل فارس.... عمو فارس 

راغب بصدمه... فارس بق اسمه سوسو 

فرح ببراءه هزت راسها... ااه 

راغب ف*طس عل نفسه من الضحك 

فارس بغيظ... ضحكتك قوي ياخوي 

راغب بستفزاز... قوي وقعد يضحك عليه 

راغب... نورتي بيتك يامرت اخوي 

سوسن... بنوركم منور البيت 

بدر... انتو تعرفوا بعض 

سوسن... اه كان بيجي يطمن عليا من وقت لتاني ولما انت مكنتش بتيجي بسبب الشغل كان راغب بيجي ويطمن علينا ويطمنا عليك 

بدر... شكرا قوي ياراغب 

محمود..بحزن. يعني انتو كلياتكم كنتو خابرين واني لاع خايفين مني 

بدر... لاع يابوي بس اني كنت خايف من فارس وال ممكن يعملو لما يعرف اني متجوز ومخلف كمان 

فارس... اني مارميش لحمي بتك من لحمي ود*مي 

بدر... اني اسف ياخوي وراح حضنه 

فارس حضنه... وفي سره...  بنت مش هتاثر عل الورث اما لو ولد كنت زماني مخ*لص عليه 

وبعدين اني محتاج الكل يبقي معايا عشان لما اوجه الشرس القي الكل في ظهري 

بدر بفرحه... شكرا قوي ياخوي 

❤❤❤❤❤❤❤

عند عليا 

دياب كان بيلبس عشان مسافر 

عليا بدموع... هتسبني لوحدي 

دياب... حبيبتي انتي خابره زين اني مسافر عشان ارجعو صح 

عليا... بس افرض مرديش يرجع هتعمل ايه 

دياب... هعمل كل جهدي واخليه يرجع معايا كفايه بعد بق 

عليا.... ادهم دماغو ناشفه قوي 

دياب... خابر زين كيف راسو بس ادعيلي اني اقدر ارجعو تاني 

عليا... يارب ترجع يا ادهم بسلامه 

وترجعلي ياديب انت كمان بسلامه 

دياب بحب باس راسها نزل راح سلم عل اهلو وركب عربيتو واتجه ناحيه المطار 

انتظر شويه وبعدين ركب الطياره وسافر 

دياب... في الطياره... ربنا يقدرني والم شملنا تاني 

❤❤❤❤❤

عند ادهم 

كانو في استراحه 

ادهم... دلوقتي تقدروا تاخدو بريك 

الكل... اخيرا 

وقعدوا في الارض منهم ال راح يشرب 

ادهم راح يشرب مايه... 

ليل... شكلك تعبان 

ادهم وهو بيشرب... شرب وخلص 

... عادي ارهاق 

ليل... يعني مش في حاجه مزعلك 

ادهم ببرود... لا 

ليل حطع ايدها عل كتفه... متاكد 

ادهم... اه عن اذنك وسابه وراح قعد معاهم 

قدر بخبث... ايه رايكم نلعب واهو ناخد جوله حماس زياده 

ريان بخبث... يلا 

لمياء... بس هنلعب ايه 

قدر... هنسال اسئله والكل واحد فينا هيجاوب يعني واخد بس هيتسال من الفريق كلو وعليه انه هو يجاوب فهمني 

اميره... اوكي يلا ابدوا 

عمار... مين هيبدا 

قدر... خ*ظرا فزرا قالي جدي عدي لغايه عشره 12345678910وجات عل ريناد 

قدر... بصوت عالي... ريناد 

ريناد بحماس... اسالي 

قدر... عمرك حبيتي 

ريناد سكتت وبصت عليا الطلاق بيلعب في الفون بتاعو ونزلت عيونه تاني بسرعه 

قدر شافتها واتكلمت بخبث اكبر... ريناد انتي بتحبي الكابتن 

ادهم رفع عينه من الفون وريناد كانت مصدومه مش ريناد بس الكل كانو مصدومين 

ريناد بقوه وووويتبع 

❤❤❤❤❤❤

برايكم ريناد هتعترف وتقول انها بتحبه وهيكون رد فعلهم ايه وبلاخص ادهم هيكون رد فعله ايه 

❤❤❤❤❤❤

روايه العنيده والشرس 

❤❤❤❤❤❤

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤❤

باي 

❤❤❤❤❤

لبارت 17

روايه العنيده والشرس 

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ربنا يعني عل فعل الخير دايما 😂

❤❤❤❤❤

ريناد بقوه... لا انا مابحبوش 

ادهم ابتسم... القلوب عند بعضها 

ريناد بصتلو بغيظ 

ريان... دوري اسالك ياريناد 

ادام متجوزه ليه سبيتي بيتك وجوزك وجيتي هنا 

ريناد بتنهيده... عشان حلمي كان حلمي اني اكون معاكم وادرب تحت ايد امهر المدربين في العالم والقي حبي الحقيقي ونعيش سوي زي اي بنت 

بس القدر كان ليه راي تاني واتجوزت فارس اكتر انسان بك*ره في الدنيا دي كلها 

اريان... ادام بتكر*هيه كدا اتجوزتيه من الاول ليه 

ريناد بحزن... عشان هو ولد عمي وبيحبني وكان مخطط اني لما اتجوزه هيقدر يكس*ر شو*كتي ويحبسني وميخلنيش اشارك في المسابقه  

اميره بحزن... بس ال بيحب مابيعملش كدا في حبيبه 

ريناد بدموع... فارس بيحبني حب انا*نيه وبس وعشان مفكر اني لو اتجوزت من بره العيله ال هتجوزه دا هيشاركو في الورث فقال اني اولا بلغريب 

لمياء... دا اسمه تخ*لف بجد ايه دا ال زي دا ماينعش معاه ثانيه واحده 

عمار بهدوء... مش بسهوله دي ريناد فارس اتجوزك يعني اقصد د*خل بيكي 

ريناد بدموع... هزت راسها بلا 

ادهم... يبقي تقدري تط لقي منه بسهوله 

ريناد بفرحه مسحت دموعها... ازاي 

ادهم... ادام مش عاوزه يبقي في قانون هو ال يحكم بس الاول في اي ورقه انتي ماضيه عليها في الجواز اقصد يعني كان مهددك باحاجه 

ريناد... لا فارس مخلنيش مضيه عل حاجه غير عقد الجواز 

عمار... انتي قرايتي ال كان في العقد 

ريناد... لا 

عمار بص لادهم... ال زي فارس دا مش سهل وهو متاكد انك مش عاوزه يبقي اكيد في لعبه عشان تجوزيه ومش تقدري انك تط لقي منه 

لمياء... يعني مش هنقدر نساعدها 

ليل... اهم حاجه اننا نلقي عقد الجواز دا ونتاكد انها مامضش عل عقد اح*تكار 

ريناد بصدمه.... اح*تكار هو فيه احتكار في الجواز 

ليل... اه فيه لما تمضي عل ورق من ضمن بنوده الاحتكار يبقي القانون واقف معاه هو 

ريناد بدموع.... اه فارس ويعملها 

قدر... ريناد ساعديني افتكري اي حاجه 

ريناد بتذكر.... اه فارس دايما بيقول انتي بتاعتي ياريناد ومش هسمح لحد ياخدك مني 

ادهم... لازم نشوف العقد ضروري 

ريناد بخوف... يعني لو فارس عامل باند الاحتكار دا ايه مصيري 

ريان... متخفيش كلنا هنبقي جانبك ومش هيعرف يعملك حاجه 

اريان في سره... لو فعلا عامل كدا يبقي مو*ته عل ايدي 

ادهم في سره... هتوقع ايه من ابن المحمدي غير كدا بس يوصل الشر بيه انه يا*ذي بنت عمه 

الكل كانو بيهونوا عليها 

ريناد كانت خايفه من ال جاي ومن ج*نان فارس 

... فارس مش هيقدر يقرب منيكي لانه روحو في يدي 

ريناد بصدمه.... قامت وقفت... الكل بصو ليها وعل للشخص ال اتكلم 

ادهم لف يشوف مين 

ادهم بصدمه... 

❤❤❤❤❤

عليا كانت نايمه في اوضتها 

دخل اتنين من البلكونه عليها رشو مخ*در واخدوها ومشيو 

راحو عل مكان مهجور 

كان قاعد فيه شخص 

عليا بدات تفوق بوجع 

... دماغي 

عليا استعاده وعيها كامل وانصدمت من ال قاعد قصدها 

عليا بصدمه وخوف... مين انت 

الشرس... انا الشرس ماتخفيش 

عليا بخوف... وانت عاوز ايه مني 

وجايبني انه ليه وكيف دخلتو جوه قصر الصياد 

الشرس بضحك... لستك زي مانتي بتسالي اساله كتير قوي 

عليا بصدمه... انت لسا عايش

الشرس بضحك... اه 

عليا بصدمه اكبر 

الشرس... عارف انك مصدومه بس الصدمه لسا جايه بعدين 

عليا... طيب مظهرتش ليه ادام لسا عايش 

الشرس... راجع عشان اد*مر ال كان السبب في مو*ت اعز شخص عندي 

عليا... مين تقصد 

الشرس... بشر... فارس 

عليا بصدمه... فارس اخوي 

الشرس... اه راجع عشان الد*مار وبس 

عليا... كانت مصدومه من ال بتسمعو 

... طيب مو*تها ازاي 

الشرس..... 

❤❤❤❤❤❤

فارس اخد فرح وطلعو عل السطح بتاع البيت بتاعخم فارس بخبث 

... تعالي نلعب 

فرح... هنلعب ايه 

فارس طلع منديل من جيبه ولفه عل عيون فرح 

... القطه العا*ميه عارفها 

فرحه.... اه يلا نلعبها بحبها قوي 

فارس بشر.... يلا وبعد من قدامها خالص... يلا فرحتي امشي ودوري عليا 

فرح بضحك... همسك ياسوسو 

فارس وقف بعيد عنها وهو بيبتسم بشر 

فرح كانت بتقرب عل الحرف بتاع السطح ومره واحده 

فرح بصريخ... اااااااه 

فارس نزل تحت عشان محدش يشك فيه

سوسن كانت بتدور عل فرح في الاوضه ال بدر عملها ليهم 

شافت ال حاجه خلت قلبها وقف من الخضه 

بدر وراغب كانو داخلين البيت وشافو ال خلهم اتجمدوا من الصدمه 

❤❤❤❤❤❤

ريناد بصدمه... دياب 

دياب راح عندهم وسلم عل ريناد 

ريناد... عامل ايه وبتعمل ايه هنا 

دياب... جاي في مهمه بس باين عليها هتبقي صعبه قوي 

وكان بيبص عل ادهم ال لف وشه الناحيه التانيه 

ريناد بسغراب... مهمه ايه دي 

دياب... اني ارجع اخوي معايا عل البيت 

ريناد... اه اخوك ال انت كنت بتقولي عليه امال فين دا 

دياب... اهو واقف هناك اهو وشاور عل ادهم

ريناد... بصدمع... اخوك هو الكابتن 

دياب... اه ياستي 

ريناد بصدمه... يعني انا كنت ببو*س اخويا 

ادهم لفلها بسرعه وهيا حطت ايديها عل بقها بسرعه من ال قالتو 

قدر بخبث... يعني كنتي يتبو*سي الكابتن ياختي وبتقولي مابتحبهوش 

ادهم بصدمه... اختي ازاي 

دياب حكا ليهم ال حصل كلو من وقت مشاف ريناد لحد موصلها عل المطار 

ادهم بسخريه... وعارف تبقي بنت مين 

دياب.... لاع 

ادهم بغضب... تبقي بنت المحمدي واخت قا*تل اختك 

الكل كانو مصدومين 

ريناد بصدمه... غزل الصياد تبقي اختكم 

دياب بغضب... رامي المحمدي يبقي اخوكي 

... انا محدش قت*لني 

ريناد لفت لورا... بصدمه... غزل 

ادهم بصدمه... غزل انتي لسا عايشه 

غزل... اه 

ادهم اخدها في حضنه زي المج*نون 

... حشتيني عامله ايه حبيبتي 

غزل... انا كويسه ريناد ورامي ملهمش زنب ال ليه ذنب هو وووويتبع 

❤❤❤❤❤❤

عاوزه اعرف رايكم في البارت 

❤❤❤❤❤❤

روايه العنيده والشرس 

❤❤❤❤❤❤

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤❤

باي 

❤❤❤❤لبارت 18

روايه العنيده والشرس 

عارفه ان البارت ال فات كان صعب وفي صدمات 

بس انا قولت مين جاي معايا للد*مار قولتو معاكي 

ووانا لما قولت كدا مكنتش بهزر 

عاوزه اعرف رايكم في الشخصيات وايه اكتر شخصيه حبتوها وايه الشخصيه ال مش عجباكم 

❤❤❤❤

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

♥♥♥♥

بدر بصدمه كبيره شاف فرح متعلقه من الفستان بتاعها كانت في حد*يده عامله زي الخطا*ف مسكها من الفستان 

.... فرررررح 

وجري هو راغب عل قوف 

سوسن من الصدمه وهيا شايفه بنتها متعلقه كدا... قعدتت في الارض مقدرتش تتحرك 

راغب جاب حبل شديد ولفه حولين وسطو 

ببدر وصل عل السطح ومش قدر يتحرك اكنه الوقت وقف بيه 

راغب... بزعيق... بدر امسك الحبل ده كويس 

بدر كان زي ماهو 

راغب بزعيق اكتر.... بددددررررر مش وقت سطلان فوق معايا 

بدر فاق وبصلو... بتقول ايه 

راغب... امسكو كويس 

بدر مسكو كويس اوي وفي ناس جهم من الحرس وكانو مسك*ين مع بدر كويس اوي 

فارس طلع معاهم وعمل نفسو خايف عل فرح معاهم 

راغب نزل براحه لعند فرح ال كانت بتعيط وخايفه اوي 

راغب اخدها في حضنه... بحنيه... متخفيش انا معاكي 

الرجاله شدوا الحبل وراغب طلع بيها وهو واخدها في حضنه ومش راضي يسبها 

بدر اخدها منه بخوف ونزلو تحت 

سوسن حضنتها اوي وروحها رجعت ليها تاني 

... فرح ايه طلعك فوق كدا

فرح... كنت بلعب انا وسوسو 

الكل بص عل فارس 

فارس بتوتر... فعلا كنا بنلعب بس انا روحت الحمام وطلعت عل صوتكم 

راغب... نزل لعندها... بتلعبو ايه عل السطح 

فرح ببراءه... القطه العاميه 

هو حط قماشه عل عيوني وهو كان بيستخبي مني وبنلعب 

راغب بص عليه بغضب... يعني مش مقضيكم الجنينه دي كلها وطالع بيها غل السطح 

فارس... بتوتر... كنا بنلعب عادي يعني 

بدر... بغضب... بتلعبو ولا كنت ناوي تمو*تها 

فارس... امو*تها في حد بيم*وت روحو اخص عليك ياخوي وسابهم ومشي 

بدر بغضب.... اكيد فارس ال عمل اكده مستحيل يتقبلها كدا بسهوله 

راغب بص عل سوسن.... خدي فرح وطلعو فوق 

سوسن هزت راسها وطلعو 

... بس هنسبت ده ازاي 

بدر... بوعيد... لوكان هو ال وراها مش هرحمو واصل وهنسي انه اخوي 

راغب كان متاكد ان فارس هو ال عملها 

... اهدي كل شي وليه حل 

♥♥♥♥♥❤❤❤

عند عليا 

الشرس... ها عرفتي دلوقت اني بكر*هو ليه 

عليا بستح*قار.... معقوله ده انسان اكيد مش انسان ده ش*يطان 

الشرس... اهم حاجه محدش يعرف بلمقابله دي ولا حتي دياب 

عليا... حاضر 

الشرس... هخلي رجالتي يرجعوكي البيت تاني 

عليا.... ماشي هشوفك تاني 

الشرس ببتسمه.... اكيد هنتقابل كتير 

عليا بصدمه... هتظهر لفارس 

الشرس... اه هظهر لفارس ومش فارس وبس هظهر للدنيا كلها وهقلب موازين اللعبه كلها فارس هو سمع اسمي بس والدنيا باظت ليه امال لما يشوفني وش لوش هيعمل ايه 

عليا... بضحك... مش هو اخوي بس يستاهل ال هيوحصل فيه 

الشرس... استني وشوفي هعملك فيه ايه ال مخلتو يمشي يكلم نفسو مبقاش اني الشرس 

هههههههه 

عليا وصلت البيت وراحت عل اوضتها تتسحب ووطلعت ونامت تاني 

❤❤❤❤❤

عند ادهم 

... مين ال عمل كدا 

غزل... فارس ابن عمك ياريناد 

ريناد بصدمه.... فارس طيب هو هيستفاد ايه 

دياب... هيستفاد كتير قوي اقل حاجه انه يعمل طا*ر بين العلتين ويخليهم يقت*لو فيا بعض 

ريناد... انا كنت عارفه ان فارس قذ*ر بس مش لدرجه دي 

طيب طيب رامي رامي فين 

غزل بحزن... معرفش عنه حاجه انا لما فوقت لقيت نفسي في مخزن ومر*بوطه ولما سالتو عن رامي قالي معرفش 

ولما دياب لقاني اخدني من المخزن وخباني عن فارس ورجالتو ولما سافر لهنا جابني معاه عشان نرجع تاني كلنا سوء 

ريناد بدموع... انتو اتجمعتو واحنا لا انا عاوزه اعرف رامي جرا ليه ايه 

قدر اخدتها في حضنه بدموع... ان شاءلله هنعرف جرا ليه ايه 

ريناد.بشهقات.. طيب انا بعيط عشان اخويا وانتي بتعيطي ليه 

قدر بدموغ... عشان انتي بتعيطي 

اميره.. ولمياء... طيب انتو هتعيطو واحنا لا وبدوا يعيطو سوي 

اريان... بقرف... ايه المحن دا بطلو نكد 

ريان... معاك حق فعلا 

اميره بدموع وغيظ... محن انت شايف اننا ممحنين 

اريان بستفزاز... اه واوي كمان 

اميره بغيظ... شدتو من شعروا 

اريان... بوجع... سيبي شعري يابت 

اميره بغيظ اكتر... بت لما تبتك وشدتو اكتر 

اريان.... حوش المتو…حشه دي عني 

لمياء... اميره دا بيقول غنك متوحشه لو مكانك كنت قلع*ت ليه شعروا 

عمار... انتي بتو*لعيها هيا ناقصه اميره انتي الكبيره سبيه ياماما 

اميره... لا مش هسيبه ال لما يعتذر الاول 

ريان... بصدمه... انتي عاوزه اريان سكسينا يعتذر 

قدر بغيظ... وفيها ايه مش هو ال غلطان 

ليل بضحك... ميرا شدي اكتر خليه يعرف ان البنات مش حاجه ساهله 

اميره... من عيوني وشدتو اكتر 

ادهم راح بعيد عنهم 

دياب بص عليه وراح لعندوا 

دياب... مش ناوي ارجع الكل هيمو*توا ويشوفك

ادهم بزهق... دياب مش هنخلص من الاسطوانه دي 

دياب... لا مش هنخلص غير لما ارجعك ممعايا 

ادهم بنتهيده... مش هينفع دلوقتي خالص 

دياب بستغراب... ليه 

ادهم بص عليهم وهما بيضحكو 

... عشان عندنا منافسه ولازم نشارك فيها 

دياب... يعني امتي المنافسه دي 

ادهم.... كمان يومين 

دياب... تمام هنفضل هنا معاك وهو نشجعكم برضو ولما تخلص المنافسه نرجع احناالاربغه سوي 

ادهم... بستغراب... اربعه احنا تلاته انا وانت وغزل بس هيا امك جابت غيرنا بعد ماسافرت 

دياب بضحك... لا ماجابتش غيرنا بس قصدي عل ريناد 

ادهم... هو احنا هناخد بنت المحمدي دي معانا 

دياب بخبث... اه هناخده بس حاسس احساس كدا 

ادهم بستغراب... احساس ايه دا 

دياب بمكر... انها مش هتفضل بنت المحمدي بس وهتبقي مرات ادهم الصياد 

ادهم بسخريه... مرات ادهم الصياد ال هو اذاي 

دياب... امال هيا كانت بتقول انك بوس*تها ليه ادام مش عاوزها مراتك 

ادهم... بتوتر... انت هتصدقها دي بت هبله 

دياب... بخبث... هبله طيب هنسالها وكان رايح ينادي عل ريناد 

ادهم... بسرعه.. ايه ياعم اهدي كدا 

دياب... ماهو باين انها بتكد*ب ههههههه 

ادهم شاف حاجه قلبت وشه خالص 

ادهم بغضب ووووو



    الفصل التاسع عشر والعشرون من هنا 


 لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة