
رواية العنيده والشرس
الفصل الخامس 5 والسادس 6 والسابع 7
بقلم زهرة اللوتس الجزار
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤❤
ريناد... وصلت باريس
ريناد بفرحه.... اخيرا وصلتك يارب افوز عشان ميضعش مجهودي
مارن عل زف*ته دي تجيلي
وطلعت فونه ورنت
... الو
بنت بنوم.. الو
ريناد... يلهوي انتي لسا نايمه
البنت... انعدلت... ريناد
ريناد بقرف.. اااه ياختي ريناد انتي فين يابت
البنت... هكون فين في البيت انتي لسا في مصر
ريناد... ببتسمه... نونونو انا في باريس
البنت فتحت بقها... نعم باريس ازاي وامتي وكيف وفارس عملتي معاه ايه وو
ريناد... افصلي ايه مصدقتي انف*تحتي لما تجيلي هتعرفي كل حاجه
البنت.. انتي فين دلوقتي
ريناد... في المطار بتاع باريس
البنت... خليكي عندك انا جايه ليكي
ريناد.. اوكي
وقفلت
ريناد... الله باريس شكلك حلو زي مابيقولو هو انا هفضل مستنيها كتير لا لازم اتصور وراحت تتصور مع الناس هناك واخدتت صور كتير
❤❤❤❤❤
في مصر
كان فارس عامل زي الطور الهايج بيك*سر في كل حاجه
هارون بغضب... ماتهدي بق مش ده ال احنا فيه ده كلو بسببك انت
فارس بغضب... وهو بيك*سر الفازا... ضحك عليا ابن الصياد ولله لردهالو وهكس*ر شو*كتو مابقاش غير ابن الصياد ال يضحك علينا
هارون.... ناوي علي ايه يابن اخوي
فارس بشر... انهارده اخر يوم في حياة دياب الصياد هتسمع خبره بكرا
هارون بخوف... قصدك تمو*ته
فارس بشر... ابن الصياد مش هيمو*ت مو*ته طبيعيه
هارون... ق*تل لاع ياولد اخوي
فارس بشر... دياب طول في الدنيا وجه الوقت انه يروح الاخره ووساب عمه ومشي
وهو خارج بص عل مكتب دياب اتعصب
وهو خارج من الشركه لقه ناس بيغيروا ااسم الشركه من المحمدي لصياد اتعصب اكتر وركب عربيتو ومشي وهو بيتوعد لدياب
دياب كان وافق في مكتبه وبيبص من الشباك وشاف شكل فارس وكان بيضحك
عليه
فونه رن
راح يرد
دياب... الو
... عامل ايه يادياب
دياب غمض عينه بوجع
.. الو دياب رحت فين
دياب رد بجمود... زين الحمدلله خير في حاجه
.. بدموع... ليه بتعملي اكده وانت خابر زين اني مليش يد في ال حوصل
دياب بوجع... بس ال راح مكنش سهل واصل
.. عارفه انه مكنش سهل وماتنساش انكم اخدتم حقكم منينا بردك
دياب بشر... لو طولت اخد رو*حكم كليتكم مش هستنا دقيقه واحده
بدموع... مانت اخدته مني ولا نسيت يابن الصياد
دياب بوجع... لاع مسيتش يابنت المحمدي ومنستش بردك انك طلبتي الطلا*ق مني فاكره ولا افكرك ياست عليا
عليا... بدموع... كان غصب عني يادياب اني بعد عنيك بس ال حوصل مكنش ساهل علينا
دياب... يعني عاوزه ايه من الاخر عشان مش فضيلك
عليا مسحت دموعها... كنت عاوزه اطمن عليك
دياب بجمود.. واديك اطمنتي ها في شي تاني
عليا.. لاع سلام
دياب بجمود... سلام وقفل
عليا بنهيار... ال مصبرني عل كرهك ليا ان منيك حاجه جويا ابنك يابن الصياد
وقعدتت تعيط
عند دياب كان موجوع ودخل عليه احمد
احمد... بفرحه وشماته... شوفتو كان عامل ازاي كان عامل زي البر*كان
دياب... بوجع... ااه شوفتو
احمد بقلق... مالك يادياب حسك تعبان
دياب بتعب... عليا كلمتني
احمد بصدمه... عليا وكانت عاوزه ايه
دياب بوجع... كانت بتطمن عليا
احمد بحزن عل صحبه... دي ملهاش ذنب ياصحبي صح ال راح كان غالي بس هيا التاخدت في الرجلين
دياب بوجع وتعب... عارف بس اعمل ايه هيا ال اختارت عيلتها كان نفسي تفضل معاي بس
احمد... دياب انت لسا بتحبها وده باين في عيونك
دياب.... ااااااااه بحبها لحد دلوق وكل ماجي انساها احبها اكتر واكتر
احمد.. ربنا يجمعكم تاني ياصحبي
دياب... يارب
❤❤❤❤❤❤
عند راغب...
بق انتي ال بتنقلي اخبارنا لاولاد الصياد
الخدامه... بدموع وخوف... ولله يابيه ماليا دعوه دي
عليا بجمود... دي اني ال بنقل الاخبار لاولاد الصياد
راغب بصدمه... انتي ياعليا ليه
عليا بقوه... لما تكونو عاوزين تمو*تو جوزي عاوزني اسكت ليكم اكيد هحذره
راغب... انتي لساتك بتحبيه ياعليا
عليا بعشق... اني مش بحبه بس ياراغب هو عشقي الابدي لما تحب يارغب هتعرف يعني ايه الحديت ال اني بقولك عليه ده
راغب بحنيه... ربنا يجمعكم تاني دياب ابن حلال
عليا... يارب ياراغب ويرزقك ببنت الحلال اللي تصونك ياقلب اختك
❤❤❤❤❤
دياب نزل من الشركه وركب عربيتو ومشي
وهو ماشي جايه عليه
عليا اتصلت بيه تاني
رد.. الو
عليا... بخوف... انت فين
دياب بستغراب... ليه
عليا... قلبي وكلني عليك قوي
دياب بيدوس فرامل ملقاش فيها فرامل
دياب... عليا اقفلي دلوقت
عليا بخوف... ليه
دياب... العربيه مفهاش فرامل اااه
عليا بصريخ.... ددددييييياااااببببب وووويتبع
❤❤❤❤❤❤❤
روايه العنيده والشرس
❤❤❤❤❤❤
للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش
❤❤❤❤❤❤
اشوفكم بخير عاوزه توقعتكم لودياب جرالو حاجه ايه ممكن عليا تعملو
❤❤❤❤❤❤
باي
❤❤❤❤البارت 6
روايه العنيده والشرس
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤❤
ريناد... اوف هيا اتاخرت ليه
جات بنت وحطت ايدها عل عيون ريناد
ريناد... ببتسمه... جنو*نتي
جنات بفرحه... صح وحشتيني وحضنو بعض
ريناد بفرحه... انتي اكتر وكانو حضينين بعض وبيطنطو من الفرحه
ريناد.... بعدت عنها... باعجاب... باريس حلوه اوي
جنات... اااه اوي واكيد مصر حلوه زيها كدا صح
ريناد... ااه طبعا مصر حلوه لما تيجي عندنا هفسحك فيها
جنات... اوكي بس قوليلي جيتي ازاي وعملتي ايه مع ابوكي وفارس
ريناد بغضب... متفكرنيش بز*فت دا تاني انا مصدقة هر*بت منه
جنات بصدمه... هر*بتي
ريناد هزت راسها... بمعني ااه
جنات... طيب سافرتي ازاي
ريناد ابتسمت لما افتكرت ال دياب عملو معاها
هحكيلك
❤❤❤❤❤
عليا بصريخ... ددددييييياااااببببب
راغب نزل جري هو ومحمود وبدر
راغب بخوف... في ايه بتصر*خي ليه
محمود ابوها.... مالك يابتي
عليا وقت في الارض بنهيار.... ومسكت بطنها... بصريخ.... قت*لوه ق*تلو ابوك ااااااااه ديااااااب
محمود بغضب... دياب الاسم ده مبينطقش اهنه وكان رايح يضر*بها
راغب وبدر حاشوه عنها
راغب نزل ليها بحنيه... انتي بتكلمي مع مين وابو مين
عليا بدموع... بتحدت مع ابني ال انتو قت*لتو ابوه
الخبر نزل كاصعقه عليهم كلهم
بدر بصدمه... ا ب ن ك انتي حامل من دياب
عليا هزت راسها وكملت بصريخ... واديكم قت*لتو ابوه يتمتوه قبل ماينولد ااااااااه
راغب بعد فهم... وانتي ايه خبرك ان دياب فيه حاجه
عليا بدموع... كان قلبي وكلني عليه واتصلت بيه كان بيسوق وقالي اقفلي ولما قولتلو ليه قالي العربيه مفهاش فرامل وبعد اكده صرخ وبعدين المكالمه فصلت
قت*لتوه ياولاد المحمدي
بس انتو فاكرين انكم كدا خدتو بطا*ركم من ولاد الصياد انتو بتحلمو ومتنسوش ان ابني من د*م ولاد الصياد يعني هو ال هيقف ليكم واني هحمي ابني منكم
فارس من وراهم بشر... ده اذا ابنك فضل عايش
الكل بصو ليه بصدمه.
راغب بصدمه... فارس
فارس قرب عليها وشدها من شعرها وقومها ليه... انتي حامل من ابن الصياد
عليا بدموع ووجع... وخوف كانت بتبص عل ابوها انه يزعق لفارس او ينجدها من الفارس هيعمله فيها بس ابوها بص الناحيه التانيه
فارس بزعيق... انطقي وكان برفع ايده يمدها عليها بدر وقف في النص هو ال اخد القلم مكانها
بدر حط ايده علي وشه بوجع.... مش هخليك تقرب عل اختي يافارس دي اختنا ال ملناش غيرها هيا وريناد دول اخواتي واني ال هقف ليكي
فارس بسخريه... مبقاش غير العيال ال تتحدت كمان بعد عن وشي وزق بدر
وكان رايح يضر*ب راغب ال مسك ايدو المره دي وكانت قويه
فارس بجنون... بعد يدك عني خليني امو*تها واخلص من الع*ار
راغب... عا*ر عا*ر ايه ده هيا جايبه في الحر*ام دي جايبه من جوزها فاهم يعني ايه من جوزها وبعدين بسخريه... نسيت انه دياب صحابك ال انت غد*رت بيه فاكر ولا شكلك نسيت ياولد عمي راغب نطر ايد فارس
فارس... وساب عليا
عليا راحت وقفت ورا راغب وكانت ببتحمي بيه
راغب بغضب... شكلك نسيت افكرك ده برضو دياب ال لحق اختك من الشما*مين الكانو عاوزين يجبولنا العا*ر زي مابتقول ال هما برضو كانو صحابك
وده نفسو دياب الانت نفسك جوزتها ليه عشان تداري عل عملتك السو*ده
وده نفسو دياب ال وقف جانبك لحد موقفت عل رجلك تاني بعد مكنت مض*يع الشركه بتاعتك ورجعها ليك تاني
وده نفسو ال
فارس بغضب... بس بق اني مش عاوز اسمع اسمه اهنه
راغب بغضب مماثل... لاع مش هسكت انت كنت عاوزلك واقفه واني ال هقف ليك انت فكرت ان عليا اوريناد مش وراهم رجاله لاع ولد عمي طلعت غل*طان قوي دول وراهم رجاله
ودياب لو كنت انت ال ورا ال حصل ليه او حصل ليه حاجه مش هسكتلك عارف ليه لانه يبقي جوز اختي وكمان صحبي ومش بس اكده عيله الصياد مش هتسكت ليك لانهم عارفين انك انت ال بتك*ره دياب
فارس كان خايف فعلا بس اتصنع القوه قدامهم... ولا يهمني حد فيكم ولا فيهم
راغب ابتسم بسخريه... ماهو باين ياولد عمي انه مش همك حاجه واصل بس اني خبرتك ال هيحصول ليك
واخد عليا وبص لبدر وخرجو
فارس كان بيبص لابوه... ابوه بغضب... هنعمل ايه في المص*يبه ال في بطن اختك دي
فارس بشر... هخ*لص منه زي مخ*لصت من ابوه
❤❤❤❤❤❤
عند دياب كانت العربيه انقل*بت بيه
جهم ناس واتصلو بلاسعاف واجيت اخدتو
وهو عشان مشهور الصحافه جات وكان خبر اليوم
في بيت الصياد
كان ياسين ابو دياب... بيسمع الاخبار واسماء قاعده جانبه بيشربوا شاي
جه الخبر
(انقلب سياره دياب الصياد في الطريق السريع وادا ذلك الحاد*ث الي وفا*تو)
اسماء بصريخ.... ووولددددي
ياسين بصدمه... الشاي وق*ع من ايده
جات واحده ونزلت بخوف... مالك يااسماء
اسماء بصريخ.... قت*لو ولدي قت*لوه
سميره بصدمه وصريخ.... دياااب
ياسين بصدمه... وغضب... اخرسي انتي وايها ولدي منيح ولدي منيح دياب الصياد مم*اتش لاع دول بيكد*بوا
لاع مستحيل
❤❤❤❤❤❤
في باريس
جنات باعجاب... واو بجد
ريناد... زي مابقولك كدا
جنات... يامعلم المسابقه بكرا
ريناد بحماس... عارفه ومتحمسه اوي
جنات... ربنا معاكي يامعلم
طبعا انتي هتيجي تقعدي عندي
ريناد... لا هقعد في اوتيل
جنات بصرار... اوتيل ايه لا هاقعدي عندي ومتخفيش محدش عايش معايا يعني هنقعد براحتنا بليز وافقي
ريناد باحراج.. اوكي
جنات اخدتت ريناد عل بيتها وقعدوا مع بعض وقضو اليوم كلو مع بعض
تاني يوم
في المسابقه كانت كبيره جدا وكل ال فيها كانو متحمسين وباين عليهم القوه
جنات راحت مع ريناد المسابقه عشان تشجعها
كانت لجنه التحكيم باين عليها القوه
ابتدا المزعين يزيعو عن لجنه التحكيم وعن المسابقين
ابتدت المسابقه وكانت قويه جدا
كانت عباره عن اتنين بيتبارزوا وال بي*قع منهم هو ال خسرا*ن
كانت حا*ميه جدا المنافسات وجاه دور ريناد في المسابقه وكان معاه بنت قويه جدا
ابتدت المنافسه بنهم
كانو بيلعبو حلو اوي وكان من الصعب التفرقه مين ال هيكسب فيهم
لحد مالبنت دي كعبل*ت ريناد وريناد وق*عت
وخسر*ت
جه دور لجنه التحكيم الكل كان بيديهم لون اخضر لحد مجه دور ريناد كلهم ادوها لون اخضر ماعدا واحد اداها لون احمر
ريناد مسكت المايك... اولا بحب اشكر ال في المسابقه كلهم بس حضرتكم دا ظل*م هيا وقعت*ني وخلفت قوانين المسابقه وانت اداتني احمر ليه
الشاب ببرود... عشان انتي ضعيفه
ريناد بغيظ وعند... لا انا مش ضعيفه وبتحدك قدام الكل انك تنزل قصادي في مبارزه
الشاب بسخرية... وانتي هتقدري تقفي قدامي
ريناد بعند... ااه اقدر وبتحدك قدام الكل ولا شكلك انت ال خايف تنزل قدامي
الشاب نزل وق*لع الجاكت بتاعو ووقف قدامها... خايف ااممم طيب لو خسر*تي هتعملي ايه
ريناد... بعند... مش هخسر وهتشوف
الشاب... امم عجباني روح الحماس دي بس لو خسر*تي هتعملي ايه
ريناد... ال انت عاوزه
الشاب بمكر.... قرب منها وكان المايك بنها وبينو
... تبو*سيني قدام الكل
ريناد بصدمه... ايه
الشاب بمكر... قولتي ايه
ريناد بعند... موافقه
الشاب ابتسم بمكر... اوكي وابتدت المنافسه بنهم وووويتبع
❤❤❤❤❤❤
روايه العنيده والشرس
❤❤❤❤❤
للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش
❤❤❤❤❤❤
اشوفكم بخير
❤❤❤❤❤
عاوزه توقعكتم براحتكم ايه ممكن يحصل
❤❤❤❤❤
باي
❤❤❤❤❤البارت 7
روايه العنيده والشرس
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤
فارس كان قاعد وبيشرب
مسك بنت من شعرها
فارس بسكر... عاوز انسي
البنت... بضحكه... تنسي ايه ياباشا
فارس بسكر... انسي الدنيا
البنت... متخفش هتنسها عل ايدي
فارس... وريني
البنت اخدتو من ايدوا عل الاوضه وبعدين
❤❤❤❤❤
بدر كان قلقان عل عليا وانها اتاخرت وخايف ان يكون ولاد الصياد عملو فيها حاجه
كان رايح جاي
راغب كان بيشتغل وكل شويه يبص عليه
راغب بهدوء... ماتقعد بق ياض خيلتنا
بدر بقلق... ايه البرود ال انت فيه دا نفسي اعرف دي عليا وولاد الصياد اني خايف عليها قوي اني هروح اجيبها
راغب بهدوء... عليا في بيت جوزها
بدر... بستغراب... جوزها ازاي
راغب ساب الورق ال في ايده وبص لبدر... ايه ال جوزها ازاي
بدر... قعد قدامه... افهم
راغب اخد نفس واتكلم... دياب ط*لق عليا طل*قه واحده وردها بعدها عل طول يعني شرعا وقانون عليا مرات دياب الصياد
بدر... بتهزر صح طيب ااهل دياب موافقين عل الحديت ده
راغب... اممم موافقين بس ال حوصل مكنش ساهل فعشان اكده دياب الله يرحمه مقالش لعليا عل حاجه وانه ردها ليه تاني
بدر.. طيب دياب عمل اكده ليه
راغب... عشان ياسيدي ير*بي عليا عل ال عملتو
بدر بستغراب... بس فارس هو ال عمل كل حاجه عليا ملهاش زنب
راغب... كان في نيته انه يرجعها ليه بس ال حوصل كان اقوي منا ومنه
بدر... يعني دياب كان هيرجع عليا ليه لولا الحاد*ث
راغب... ااه فهمت
بدر... بحزن.. يعني عليكي ياقلبي يوم ماكنت الدنيا هتضحك ليك وترجعي لجوزك الدنيا تخط*فو منك
راغب بهدوء... ربنا رايد اكده
بدر... ونعمه بالله طيب ومين يعرف بكده غيرك
راغب... عمي ياسين
بدر... يعني عليا معها ال يحميها هناك
راغب... يحميها من ايه هيا رايحه غابه هيا رايحه بيت جوزها يعني بيتها وماتنساش انها حامل يعني لو عاوزين يعملو فيها حاجه مش هيقدؤوا عشان ابنهم ال جوها
بدر... طمنتني الله يطمنك اني هقوم اشوف في ايه ورايا عاوز حاجه
راغب... سلامتك خالي بالك من نفسك
بدر... تمام ومشي وراغب بص قدامه بشرود
❤❤❤❤❤