رواية العنيده والشرس
الفصل الثامن 8 والتاسع 9 والعاشر 10
بقلم زهرة اللوتس الجزار
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤
ريناد... بخبث قربت منه وادهم فهم هيا عاوزه ايه جاب الجاكت بتاعو من عل الارض وشدها ليه وحطو عل دماغهم هما الاتنين
ريناد بستغراب... بتعمل ايه
ادهم ببرود... مش انتي كنتي عاوزه تقولي انا بقر*ف قدام الكل وتك*سفيني
ريناد بصدمه... عرفت ازاي
ادهم... بغرور... انا الكابتن ادهم والكابتن لازم يقدر يعرف ال قدامه بيفكر في ايه وانا عرفت دا
ريناد لسا في صدمتها.... ازاي برضو
ادهم غمز ليها وشال الجاكت ومشي وهو ماشي كان بيضحك وسابها في صدمتها
ادهم راح قعد مكانه تاني
جه وقت اعلان الفايزين
المذيع... الفائزين في هذه المسابقه ههم وسكت شويه
الكل كان عل اعصابه
المذيع... عمار ارك
واريان سكسينا وريان سكسينا وو
ريناد بهمس... انت قط*عتنا الخلف ماتنجز بقا
بنت جانبها بضحك... ههه معاكي حق ولله
ريناد بصت جانبها لقت بنت جميله بتضحك...
ريناد ببضحك... يعني مش انا لوحدي
اي دا انتي بتكلمي عربي
البنت... ااه انا لبانيه وانتي
ريناد.. انا مصريه
البنت... هاي انا قدر وانتي
ريناد باعجاب... اسمك حلو زيك انا ريناد
قدر... وانتي برضو اسمك حلو عل فكره انتي شجاعه اوي
ريناد بستغراب... ليه
قدر بمرح... عشان قدرتي توقفي قدام الكابتن المز ادهم
ريناد بتكشيره... مز ايه المززه دا دا عادي
قدر... باعجاب... انتي مابتشوفيش يابنتي ولا ايه 😂دا قمر
ريناد... بطلي رغي وخلينا نسمع الراجل ده بيقول ايه
قدر.. قعدت تضحك علبها وهيا بتقلد المذيع
المذيع... ومن البنت هنختار
البنات كلهم انتبهو ليه
الذيع... قدر الملوكي واميره الدين وو
قدر نطت من الفرحه وحضنته ريناد ال فرحت ليها اوي
ريناد بفرحه... الف مبروك
قدر.. الله يبارك فيكي عقبالك
ريناد... يارب
المذيع كمل...لمياء الحسيني
البنات ال اتنادي اسمهم فرحو اوي
المذيع... هما دول اسماء الفاىزين في المسابقه نبارك ليهم
الكل كان فرحان
ريناد بدموع.... يعني انا خ*طرت بكل حاجه وفي الاخر مافوزش
ادهم طلع عل المسرح ومسك المايك...اولا... مبروك لكل الفائزين وثانيا... في حد هنا اتحداني وكلكم شوفتو دا وبصراحه عجبتني ثقتها في نفسها وعندها عل الرغم من انها خسر*ت قدامي بس هيا تستاهل فرصه جديده
قدر بفرحه... ريناد الكابتن بيكلم عنك بطلي عياط
ريناد... مسحت دموعها وانتبهت لكلامه
ادهم... لوسمحت اعلن اسمها مع اسماء الفاىزين
المذيع... كان مستغرب طلب ادهم منه... حاضر
... ريناد المحمدي
ادهم كان واقف وشايفه وهيا بتتنطط من الفرحه وبتحضن كل ال حوليها
المذيع... شكرا عل تعاونكم معانا
المسابقه انتهت وجات بنت من العاملين في المسابقه... تعالو معايا تتعرفو عل المدربين بتعكم الجدد
الكل راح معاها
راحو اوضه بعيده عن المسابقه والناس
البنت... فتحت الباب ليهم وهما دخلو... انتو جوه هتتلقو بلمدربين بتاعكم
الكل هزوا رسهم ودخلو
جوه
❤❤❤❤❤
في الصعيد
كان فارس رجع البيت
وبق يدور عل عليا ملقهاش في البيت
فارس بق يزعق... علييييااااا انتي فين
راغب نزل بهدوء وبرود... مهاش هنا
فارس بعضب... امال فين مش اني منعها من الخروج
راغب ببرود... واني خرجتها
فارس بغضب... انتو بتكس*روا كلامي
راغب زي ماهو... ودا اس*تفز ففارس اكتر.... كلامك مايمشيش عليا
فارس بغضب... هيا راحت فين
راغب... عند جوزها
فارس بصدمه.. جوزها
راغب... ببرود.. ااه جوزها
فارس بجنون... كيف
راغب... ايه ال كيف دياب ردها ليه قبل مايمو*ت ولا اقصد قبل ماينق*تل
فارس... عمل نفسو مصدوم... ليه هو دياب انق*تل مش ما*ت مو*ته طبيعيه
راغب بسخريه... يعني مش خابر يعني
ولا انت مش ال عملت اكده
فارس بكدب... اني هو انت شايفني قت*ال قت*له ولا ايه
راغب... اني بخبرك بس انه ولاد الصياد مش هيرح*موك
وسابه ومشي فارس كان واقف وابتسم بخبث
... متعرفش انك انت وعليا فدتوني من غير ماتعرفو هههههه
❤❤❤❤❤
عند عليا
كانت بتعيط لحد ملقت ايد بتنحط عل كتفها
عليا بتبص وراها لقت اال صدمها اكتر
عليا بصدمه ودموع وصريخ.... ددديياااببب
وجريت عل حضنه
دياب... اخدها في حضنه اوي... وحشتيني اووي
عليا بدموع... انت اكتر ياعمري وكانت بتتفقد فيه اذا حصل ليه حاجه
.. انت كويس حصلك حاجه
دياب..بمرح... لاع اني كويس كيف الحصان انتي منيحه
عليا... ادام انت كويس اكيد هكون كويسه
وكملت بغضب... اني كان قلبي بيقطع ساعه ماسمعت فارس وعمي بيخططو كيف يق*تلوك
واني كنت بغلي لحد مكالمتك يوميها وعرفتك
ــــــــــــــــــــ فلاش ــــــــــــــــــــ
وووويتبع
❤❤❤❤❤
روايه العنيده والشرس
❤❤❤❤❤
للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش
❤❤❤❤❤❤
اشوفكم بخير
❤❤❤❤❤
بايبارت 9
روايه العنيده والشرس
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤❤
في باريس
كانت الاوضه عباره عن ممر للحديقه
وصلو الحديقه
واتفجو
لما لقو الحكام بتعهم هما نفسهم المدربين
بس لقيوهم بلبس تاني غير ال كانو لابسينو
بنت بصرامه وجديه... انا الكابتن ليل وانا ال هدربكم عن الفروسيه
ودا الكابتن ادهم ال هيدربكم عن المبارزه
ريناد بهمس... مابراحه عل نفسك شويه هي*طق ليكي عرق وانتي شبه البو*مه كدا
ريان... بهمس وضحك... لو سمعتك هتعمل منك كفته
ليل بصرامه... بتضحكو عل ايه انا قولت ايه بيضحك
ريناد وريان... اسفين
ليل رجعت اتكلمت تاني... كل حاجه هنا ليها قانون وال هيخلف القانون دا هيتعا*قب والعا*قب هيكون صارم
ادهم اتكلم بجديه... القوانين هنا صارمه جدا وادام سبت بلدك وجيت هنا وشاركت وفوزت متفكروش انكم كدا عديتو نص الطريق او قربتو توصلو لا انتو لسا يعتبر محطوش رجليكم عل الطريق
اريان بجديه... طيب ياكابتن ممكن نعرف اي هيا القوانين عشان منخلفهاش
ادهم بصلو واتكلم بجديه... طبعا هتعرفوها بس لما تبداوا تدربو
عمار... طيب التدريب هيبدا من امتي
ادهم... لما تتعرفوا عل اصحابكم الاول
اميره... صحابنا يعني فريقنا
ليل بصرامه... لا الكابتن يقصد الخيل
قدر بفرحه... الله انا بحب الخيل
ليل بصت ليها بصه خلتها تسكت وترجع تقف زي مكانت
ادهم بجديه... الخيول هيا ال هتخار الفارس بتاعها مش الفارس ال هيختار الخيل بتاعو
ريناد بجديه... طيب ممكن نشوف الخيول دي
ليل بسخريه... وانتي مستعجله كدا ليه هتشوفيهم ياختي
ريناد بصتلها بغيظ وسكتت بس كانت بتد*عي عليها في سرها
ادهم... ابتسم لانه فهم (بعدين هنعرف ادهم بيعرف ازاي)
جه واتنين ومعاهم الخيول ووبتدت الخيول تختار الفرسان بتاعتهم
ريناد كان عجبها فرس كان باين عليه الشموخ والقوه وكان لونه اسود ودا العجب ريناد
الكل كانو مشغولين مع الخيل
ريناد سابتهم وراحت عند الفرس دا
... بسم الله ماشاء الله عليك وكانت رايحه تحط ايديها عليه
الفرس بعد راسو وكان هي*عض ايديها
ريناد بعدت ايدها بخوف
.. انتي مش قد الفرس ده ابعدي
ريناد بصت وراها وو
❤❤❤❤❤
في الصعيد
عليا
ــــــــــــــــــــ فلاش ــــــــــــــــــــ
فارس كان بيك*سر في كل حاجه
هارون... ماتهدي بق مش كل ده بسببك
وبسبب غباءك
فارس بشر... انهارده اخر يوم في حياة دياب الصياد
هارون... قصدك ايه
فارس... دياب طول في الحياه لازم يروح الاخره بق
هارون بصدمه... قصدك تق*تلو
عليا كانت جايبه ليهم الشاي وسمعتهم
عليا بخوف وصدمه... دياب
وراحت جري كلمت دياب
دياب بعد مااحمد خرج من عندو
فونه رن وكانت عليا
دياب استغرب... ورد بسرعه
... في حاجه رنه تاني ليه
عليا بخوف... دياب انت كويس
دياب بستغراب... ااه كويس في حاجه ومال صوتك خايفه اكده ليه
عليا بتردد بس قالتلو عل ال سمعتو
دياب كان مصدوم 😳
عليا بخوف... اني مش خابره ايه الش*ر ده كلوخلي بالك من نفسك دياب
دياب...اخوكي مايقدرش يعملي حاجه اني هتصرف
عليا... بس هتعرف كيف ال ناوي عليه فارس
دياب... متخفيش اهدي
عليا بدموع... دياب ماتسبناش
دياب بستغراب... مسبكمش انتي تقصدي ايه
عليا بدموع وحطه ايديها عل بطنها... قصدي اني وابنك
دياب بصدمه.... ابني
عليا... بدموع... ااه ابنك يانور عيني
دياب كانت الفرحه مش سايعه
... بجد بجد يا عليا
عليا بدموع فرحه... بجد ياحبيبي
دياب... بحب... اول مااوصل هجيلكم عل طول
عليا.. طيب وفارس
دياب... ماتخفيش اني قولتلك هتصرف معاه
خالي بالك من نفسك ومن ابننا سلام
وقفل معاها
دياب بشر... نها*يتك قربت يابن المحمدي
دياب اخد حاجاتو ونزل شاف حد جانب عربيتو ابتسم ورغم انه شافو ركب العربيه عادي
ومشي بيها والراجل دا عرف فارس ان الخطه بتاعتو نجحت
عند دياب راح مكان بعيد عن الشركه ونزل من العربيه وسابها ركب عربيه تانيه كانت مستنياه
كان بيكلم احمد
احمد... انفذ
دياب... نفذ
احمد اتصل عل سواق عربيه شحن كبيره وخاله ضر*ب عربيه دياب وخاله اكنها حاد*ثه عاديه
واحمد اتفق مع الصحافه والمستشفي انهم يطلعو ج*ثه مشو*هه واكنه دياب
ــــــــــــــــــــ باااك ـــــــــــــــــــــ
علياستغراب... ليه فارس بيكر*هك اكده
دياب بتنهيده... هقولك
❤❤❤❤❤
فارس كان قاعد مع المحامي
فارس... يامتر غاوز كل حاجه تكون مظبوطه
المحامي... متخفش يافندم ادام ما*ت وهيا حامل يبقي ابنه ال هيورثه
فارس ابتسم بشر... تمام
فارس خرج من عند المحامي وكان مبسوط... اخيرا املاك الصياد كلها هتكون ملكي وراح عل مكان اكنه مخزن
فارس ببتسامه... اهلا
❤❤❤❤❤
بدر...بخوف...الحقني ياراغب الحقني
راغب بخوف... في ايه ياوش *البلوي
بدر لخوف.... اسهم شركه
راغب...بغضب... مالها فارس بعها تاني
بدر... لاع وق*عت
راغب بصدمه... بتقول ايه
بدر... مش اكده بس
راغب بصدمه... هو لسا فيه تاني
بدر هز راسو بمعني اه
رراغب... انطق
بدر بخوف شديد... طلعت لينا شركه منافسه تانيه غير ولاد الصياد
راغب... شركه مين وشركه ايه دي
بدر بخوف... باسم ASوصاحبه بيكون...
راغب قعد مكانه من الصدمه
وووويتبع
❤❤❤❤
روايه العنيده والشرس
❤❤❤❤❤
جاهزين للد*مار الجاي هو الد*مار بعينه
❤❤❤❤❤
للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش
❤❤❤❤❤
اشوفكم بخير
❤❤❤❤❤
باي
❤❤❤❤البارت 10
روايه العنيده والشرس
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤
في باريس
عند ريناد
لفت وراها لقت ليل
ليل... ابعدي عنه انتي مش قده
ريناد... بستغراب... ليه
ليل... لانه حصان ملكي ومش اي حد يقدر يركبه وكملت بتحذير... فاحسلك ابعدي عنه والا ريناد بغموض.. والا ايه
ليل قربت منها اوي واتكلمت بفحيح... انا هحطك في دماغي واذا حطيتك في دماغي اعتبري انك هتطلعي من هنا مطروده
ريناد بعند... مطروده انا مابتهددش تمام وان شاءلله تحطيني في ودانك مش في دماغك بس والحصان ده شكلو داخل دماغي وان شاءلله هيكون انا الفارس بتاعو
ليل بسخريه... ههههه انتي وشورت بصباعها عليها... ال هتكون الفارس بتاع الحصان دا ابقي قابليني
ريناد بعند وتحدي... هنشوف
الاتنين كانو بيبصو لبعض نظرات نا*ريه
❤❤❤❤
في الصعيد
في بيت المحمدي
بدر بخوف... اسم صحاب الشركه... الشرس
راغب بصدمه خلتو قعد مكانه تاني... ينهار ملوش الوان الشرس
بدر.. بستغراب... اول مره اشوفك مصدوم اكده انت تعرف مين هو الشرس
راغب... شرد شويه
بدر هزو راغب فاق... اني خابر ان الراجل ده مبيدخلش منافسه غير لما بيكسب فيها
بدر... يعني احنا كنا لقينها من ولاد الصياد مايطلعنلنا الراجل ده هنعمل ايه
راغب كان زهنه شارد مكنش مركز مع كلام بدر
بدر... راغب راغب روحت فين
راغب... بتقول حاجه يا بدر
بدر... لاع مابقولش اني ماشي
بدر مشي وراغب قعد يفكر في الجاي
راغب بشرود... ياترا راجع ليه معقول الزمن هيتكرر تاني
❤❤❤❤❤❤
عند عليا ودياب
اخدها في حضنه ونامو
عليا... عرفت مكانه فين
دياب... لاع لسا بس قريب جدا هعرف
عليا... ان شاءلله هترجع الدنيا تنور تاني
دياب... اوصلو بس
عليا... ان شاءلله هتوصل ليه
دياب... يارب ياعليا يارب
❤❤❤❤❤
في باريس
كان الخيل اختاروا الفرسان بتاعهم
معاد ريناد
ادهم بجديه... كنتي فين ومكنتيش مع زميلك ليه
ريناد... كنت بشوف الفرس ال انت هركب غليه
ادهم بستغراب... اي فرس
ريناد... ال هناك دا وشاورت عليه
ادهم... بص عل الفرس وابتسم... بس الفرس دا مش اي حد يقدر عليه ميقدرش عليه غير الخيال الشاطر
ريناد بعند... وتحدي... بس انا عاوزه هو بذات
ادهم... تمام تعالي
ريناد راحت معاه وراحو عند الحصان وجاب ليها لبس الخيل وساعدها تركب عليه وكانت مبسوطه انها ركبت عليه وفجاءه
ريناد بصريخ ...
الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر من هنا