رواية العنيده والشرس الفصل الحادي عشر 11 والثاني عشر 12 والثالث عشر 13 والرابع عشر 14بقلم زهرة اللوتس الجزار


 رواية العنيده والشرس

الفصل الحادي عشر 11 والثاني عشر 12 والثالث عشر 13 والرابع عشر 14 

بقلم زهرة اللوتس الجزار

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤

😍😍😍❤❤❤

ريناد بصريخ... الحقوني 

الن*ار كانت بتقرب منها 

الكل جهم عل صوتها بخوف 

كان الد*خان مالي المكان كلو 

اريان بخوف.... ريناد جوه لازم ندخل 

عمار بخوف... بس ازاي 

ريان بخوف... مع بعض هنكس*ر الباب 

البنات كانو كلهم خايفين عل ريناد 

جوه 

كانت ريناد بتخنق من الدخان 

واغمي عليها من الدخان وانها مكنتش قادره تتنفس 


ريناد كانت عيونه بتقفل وقبل ماتقفل عيونها خالص شافتو 

وهو بيقولها... ماتخفيش انا هطلعك وبعدين ريناد اغمي عليها خالص 

شالها الشاب فتحو الباب لقيو ريناد مش موجوده خرجو بسرعه يدوروا عليها 

اريان بخوف... ريناد وينها 

ليماء ... ادام مش موجوده يمكن تكون خرجت 

ليل... خرجت ازاي المطبخ كان مقفول 

عمار... يمكن في شباك هنا او اي حاجه قدرت تخرج منها 

ليل... بصت عل الشباك لقيتو مفتوح فعلا 

اميره...يلا كلنا ندور عليها اكيد هتكون تعبانه 

قدر... اميره معاها حق يلا تنوزع وندور عليها 

الكل راحو يدوروا عليها 

❤❤❤❤❤منوووش 

في الصعيد 

راغب.... هو اكيد راجع ليك انت 

فارس... خابر ولما مشي قالي... 

هيجي اليوم ال ارجع ليك فيه وساعتها هد*مرك 

راغب... اني مش هدخل ليك في حاجه اعرف اكده وسابه ومشي 

فارس قعد مكانه بتفكير... ادام رجع يبقي الاسرار كلها هتنكشف 

لاع مش هخليها تنكشف بعد ال حوصل زمان 

❤❤❤❤❤

عند دياب 

رجع البيت لقه عليا بتجري عليه بدموع 

وحضنتو 

عليا بدموع... انت كويس فارس عملك حاجه 

دياب مسح دموعها... فارس ملحقش يعمل اصلا لان 

ــــــــــــــــــــ فلاش  ــــــــــــــــــــ 

فارس رفع المسد*س عل دياب 

دياب وقف قدامه وقال... اني قدامك اهو يلا 

فارس... يعني مانتاش خايف 

دياب ببتسمه... لاع مش خايف بس قبل ماتمو*تني عاوز اقولك عل حاجه الامانه ال في المخزن بقت معايا 

فارس بصدمه.... ايه 

دياب زي ماهو وزاد البرود... وسند عل المكتب بظهروا وشبك ايدوا... زي ماسمعت الامانه معايا وبقت تحت ايدي يلا مو*تني مستني ايه 

فارس نزل المس*دس بخوف 

... ازاي قدرت توصل ليها 

دياب زي ماهو... ازاي دي بق بتاعتي اني بس احب اقولك انك خلاص روحك في يدي وقبض ايده قدام فارس 

فارس بصله بغضب ومشي 

دياب ابتسم بشر... قربت 

ــــــــــــــــــــ باااك ــــــــــــــــــــ

دياب... دا كلو ال حوصل 

عليا... بستغراب... امانه ايه دي ال عندك وبتخص فارس 

دياب.... امانه كان فارس مخبيها وانا خدتها منه وخلاص فارس معدش ليه خ*طر 

عليا بدموع... مش خابره ليه فارس بيعمل اكده 

دياب اخدها في حضنه... عشان خاطر عيونك هرجعو للطريق الصح تاني بس استني عليا وده وعد مني 

عليا فضلت تعيط بحزن عل اخوها 

❤❤❤❤❤

عند ريناد 

طلع بيها عل اوضتها 

حطها عل السرير براحه وخرج بس قبل مايخرج بص عليها نظره اخيره وخرج 

قدر كانت بدور عليها في الدور ال فيه الاوض 

لقتها في اوضتها نايمه عل السرير 

قدر نادت عليهم كلهم 

اريان بخوف جري عليها... ريناد ريناد فيكي ايه ردي عليا وكان بيخبط عل وشها 

ريناد فاقت 

لمياء جابت ليها مايه 

اريان اخدها منها وشربها 

ريان... انتي كويسه 

ريناد بتغب... الحمدلله 

عمار... انتي طلعتي ازاي 

ريناد... مش فاكره كل ال فاكره اني كنت في المطبخ وبعدها محستش بحاجه غير دلوقتي 

ليل بتافف... مش نابنا غير عدم النوم وراحت تنام 

الكل بص عليها بغضب 

ريناد... انا كويسه روحو نامو 

اميره... لا هنفضل معاكي 

ريناد... لا روحو انا كويسه وانا كمان عاوزه انام

الكل... تصبحي على خير وراحو ينامو 

ريناد... رجعت نامت تاني 

في نص الليل 

الباب انفتح ودخل قعد جانبها ومد ايده عل شعرها 

وكان خارج 

ريناد... شكرا 

لف ليها... عل ايه 

ريناد انعدلت بوجع... ااه 

جري عليها وعدلها... انتي كويسه 

ريناد... ااه ماتخفش 

شكرا عل انقاذك ليا يا كابتن 

ادهم... اي ال عرفك 

ريناد ببتسمه... قبل مايغمي عليا شوفتك 

ادهم بجديه... لا شكر عل واجب المهم ارتاحي انتي تصبحي على خير 

ريناد.. وانت من اهله 

ادهم طفي النور وخرج ووهوبيتسم بشر  وووويتبع 

روايه العنيده والشرس 

❤❤❤❤❤❤

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤❤

باي 

❤❤❤البارت 12

روايه العنيده والشرس 😍

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 🌸

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤

😍😍😍❤❤❤

ريناد بصريخ... الحقوني 

الن*ار كانت بتقرب منها 

الكل جهم عل صوتها بخوف 

كان الد*خان مالي المكان كلو 

اريان بخوف.... ريناد جوه لازم ندخل 

عمار بخوف... بس ازاي 

ريان بخوف... مع بعض هنكس*ر الباب 

البنات كانو كلهم خايفين عل ريناد 

جوه 

كانت ريناد بتخنق من الدخان 

واغمي عليها من الدخان وانها مكنتش قادره تتنفس 


ريناد كانت عيونه بتقفل وقبل ماتقفل عيونها خالص شافتو 

وهو بيقولها... ماتخفيش انا هطلعك وبعدين ريناد اغمي عليها خالص 

شالها الشاب فتحو الباب لقيو ريناد مش موجوده خرجو بسرعه يدوروا عليها 

اريان بخوف... ريناد وينها 

ليماء ... ادام مش موجوده يمكن تكون خرجت 

ليل... خرجت ازاي المطبخ كان مقفول 

عمار... يمكن في شباك هنا او اي حاجه قدرت تخرج منها 

ليل... بصت عل الشباك لقيتو مفتوح فعلا 

اميره...يلا كلنا ندور عليها اكيد هتكون تعبانه 

قدر... اميره معاها حق يلا تنوزع وندور عليها 

الكل راحو يدوروا عليها 

❤❤❤❤❤منوووش 

في الصعيد 

راغب.... هو اكيد راجع ليك انت 

فارس... خابر ولما مشي قالي... 

هيجي اليوم ال ارجع ليك فيه وساعتها هد*مرك 

راغب... اني مش هدخل ليك في حاجه اعرف اكده وسابه ومشي 

فارس قعد مكانه بتفكير... ادام رجع يبقي الاسرار كلها هتنكشف 

لاع مش هخليها تنكشف بعد ال حوصل زمان 

❤❤❤❤❤

عند دياب 

رجع البيت لقه عليا بتجري عليه بدموع 

وحضنتو 

عليا بدموع... انت كويس فارس عملك حاجه 

دياب مسح دموعها... فارس ملحقش يعمل اصلا لان 

ــــــــــــــــــــ فلاش  ــــــــــــــــــــ 

فارس رفع المسد*س عل دياب 

دياب وقف قدامه وقال... اني قدامك اهو يلا 

فارس... يعني مانتاش خايف 

دياب ببتسمه... لاع مش خايف بس قبل ماتمو*تني عاوز اقولك عل حاجه الامانه ال في المخزن بقت معايا 

فارس بصدمه.... ايه 

دياب زي ماهو وزاد البرود... وسند عل المكتب بظهروا وشبك ايدوا... زي ماسمعت الامانه معايا وبقت تحت ايدي يلا مو*تني مستني ايه 

فارس نزل المس*دس بخوف 

... ازاي قدرت توصل ليها 

دياب زي ماهو... ازاي دي بق بتاعتي اني بس احب اقولك انك خلاص روحك في يدي وقبض ايده قدام فارس 

فارس بصله بغضب ومشي 

دياب ابتسم بشر... قربت 

ــــــــــــــــــــ باااك ــــــــــــــــــــ

دياب... دا كلو ال حوصل 

عليا... بستغراب... امانه ايه دي ال عندك وبتخص فارس 

دياب.... امانه كان فارس مخبيها وانا خدتها منه وخلاص فارس معدش ليه خ*طر 

عليا بدموع... مش خابره ليه فارس بيعمل اكده 

دياب اخدها في حضنه... عشان خاطر عيونك هرجعو للطريق الصح تاني بس استني عليا وده وعد مني 

عليا فضلت تعيط بحزن عل اخوها 

❤❤❤❤❤

عند ريناد 

طلع بيها عل اوضتها 

حطها عل السرير براحه وخرج بس قبل مايخرج بص عليها نظره اخيره وخرج 

قدر كانت بدور عليها في الدور ال فيه الاوض 

لقتها في اوضتها نايمه عل السرير 

قدر نادت عليهم كلهم 

اريان بخوف جري عليها... ريناد ريناد فيكي ايه ردي عليا وكان بيخبط عل وشها 

ريناد فاقت 

لمياء جابت ليها مايه 

اريان اخدها منها وشربها 

ريان... انتي كويسه 

ريناد بتغب... الحمدلله 

عمار... انتي طلعتي ازاي 

ريناد... مش فاكره كل ال فاكره اني كنت في المطبخ وبعدها محستش بحاجه غير دلوقتي 

ليل بتافف... مش نابنا غير عدم النوم وراحت تنام 

الكل بص عليها بغضب 

ريناد... انا كويسه روحو نامو 

اميره... لا هنفضل معاكي 

ريناد... لا روحو انا كويسه وانا كمان عاوزه انام

الكل... تصبحي على خير وراحو ينامو 

ريناد... رجعت نامت تاني 

في نص الليل 

الباب انفتح ودخل قعد جانبها ومد ايده عل شعرها 

وكان خارج 

ريناد... شكرا 

لف ليها... عل ايه 

ريناد انعدلت بوجع... ااه 

جري عليها وعدلها... انتي كويسه 

ريناد... ااه ماتخفش 

شكرا عل انقاذك ليا يا كابتن 

ادهم... اي ال عرفك 

ريناد ببتسمه... قبل مايغمي عليا شوفتك 

ادهم بجديه... لا شكر عل واجب المهم ارتاحي انتي تصبحي على خير 

ريناد.. وانت من اهله 

ادهم طفي النور وخرج ووهوبيتسم بشر  وووويتبع 

روايه العنيده والشرس 

❤❤❤❤❤❤

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤❤

باي 

❤❤❤البارت 13

روايه العنيده والشرس 

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤❤

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤

عند دياب 

دياب... عامل ايه 

... بتعب...وبشر.... مش هكون كويس غير مانتق*ام منه 

دياب... بدعم... هننتقم منه ماتخفش وانا معاك 

... شكرا اوي يا دياب لولاك كان زماني مي*ت 

دياب... ماتقلش اكده انت اخوي وحضنه 

... طلغ من حضن دياب 

... دلوقت هنحط يدنا في يد بعض وهنتحد عل فارس 

دياب حط ايده في ايده... اتفقنا والاتنين بصو لبعض بخبث وعل وشهم ابسمت شر ود*مار لفارس 

❤❤❤❤❤

ادهم خرج وابتسم بشر ودخل اوضته لق 

ادهم ببخبث... شطوره عرفتي تعملي شغلك صح 

البنت... بدلع... مش انت استاذي اكيد هعملو صح وحطه ايدها عل كتفه 

ادهم... نزل ايديها... كانت مفكره اني هسكت 

بعد ماتجرءت واتحدتني قدام الكل 

البنت بغيظ... مانت بسو*ستها 

ادهم... بضحك... مين قالك اني قربت منها 

اصلا انا حطيت الجاكت علينا عشان احر*جها بس مش اكتر 

البنت بفرحه... بجد يعني مقربتش منها 

ادهم... لاوكمل..بسخريه... بس انتي مثال الثقه والاخلاص بجد 

البنت... بستغراب... ليه 

ادهم... خو*نتي صحبتك عشاني 

جنات...بكره.... انت مخنت*هاش بس هيا تستاهل الخ*يانه اصلا لانه كانت عارفه ومتاكده اني بحب رامي واخدتو مني واداتو لواحده تانيه غيري 

ادهم بستغراب... ليه تعمل كده 

جنات بكره... رامي كان بيحب البنت التانيه دي وهيا كانت عارفه اني بحبه بس لا دعمتو وخالتو يروح ليها وكملت بشماته.... بس بقا انا فرحانه فيهم فرح 

ادهم كان مستغراب اوي.... ليه 

جنات... بشماته... عشان كانت نهايتو الم*وت 

ادهم بصدمه... المو*ت 

جنات... ااه ما اهل البنت مرديوش بيه والبنت دي كانت بتحاول مع اهلها عشان كانت بتحبه ولما اهلها عرفو بكدا مو*تها ومو*توه هو كمان 

ادهم... اهلها دول ايه شيطا*نين 

جنات... هما عاداتهم وتقليدهم كدا من مكان في مصر اسمهو الصعيد 

ادهم... طيب رامي دا صفته ايه بريناد 

جنات... اخوها 

ادهم بصدمه... اخوها طيب عندك صوره ليه 

جنات... رغم ال عملو فيا وانه سابني بس انا لحد دلوقتي محتفظه بكل صوره 


ادهم... طيب ورهولي 

جنات طلعت فونه وورت ادهم الصوره 

ادهم بص في الفون بصدمه كبيره 

ادهم بكلمات مقا*طعه..وخوف... اس اسمها ايه البنت ال ك كان بي حبها را رامي 

جنات... عل ماتذكر انها كان اسمها غزل اه غزل الصياد 

ادهم كان صاعقه ضر*بتو وصدمتها كانت كبيره عليه... غ غ ز ل 

جنات بستغراب... مالك مصدوم كدا ليه 

ادهم بحزن وصدمه... روحي انتي دلوقتى وانا هبقا اكلمك 

جنات... اوكي باي 

ومشيت 

ادهم قعد عل ركبه في الارض بصدمه ودموعو كانت مغرقه وشه.... ريناد تبقي اخت قا*تل اختي 

❤❤❤❤❤❤❤

فارس 

.. انا لازم اقبله واعرف عاوز مني ايه 

فونه رن 

رد... الو 

... هههههههههههه 

فارس بستغراب... مين 

... معقوله نستني بعض المده دي كلها مش معقول 

فارس بصدمه... الشرس 

الشرس... كويس انك لسا فاكر اسمي 

فارس.بخوف.. راجع ليه 

الشرس بشر... عشان ادم*رك 

فارس اتصنع الجمود... واني مش خايف منك 

الشرس.... هههههههه ماهو باين من نبه صوتك انك مش خايف 

بس حبيت اقولك العد التنازلي بدا هههههه وقفل 

فارس كان مرعوب معقوله الاسرار ال حاول يدفنها كل السنين دي هتطلع تاني 

فارس... لازم اتصرف قبل ماكل ال بنيتو ينهد فوق دماغي 

وطلع فونه وكلم حد 

فارس... عاوز اقبلك 

... ليه 

فارس... حاجه ضروريه 

... تمام هقولك عل المكان والوقت 

فارس... بس يكون قريب 

... انا ال احدد مش انت 

فارس بخوف... تمام تمام وقفل معاه 

فارس... لوحصل ال في بالي هقضي عل الكل 

❤❤❤❤❤❤

الصبح 

عليا كانت بتلبس لقتو داخل 

عليا.... كنت فين طول الليل واني سهرنه ومستنياك 

دياب حضنها من ضهرها... كان عندي شغل مهم ومش عرفت اجاي اني اسف اني سهرتك وقلقتك عليا 

عليا... مش تعمل اكده تاني وبعدين شغل ايه ده 

دياب... شغل في الشركه بتاع الوفد واكده متوجعيش راسك انتي 

عليا... مش تتعب نفسك قوي احنا ملناش غيرك بعد ربنا 

دياب... عارف عارف ياقلبي 

عليا... ادخل الحمام واني هجبلك الوكل تلقيك جعان 

دياب... اه ولله قوي 

عليا... من عينا ونزلت راحت تجيب الاكل ليه وهو دخل الحمام وخرج لقها جابت الاكل ليه واكل ونام 

❤❤❤❤❤

راغب...فارس خلاص انتهي 

الشرس... عارف ونبره صوته بتقولي اكده 

راغب... بشر.. فارس اذا اكتر واولهم اختي واني ال يجي عل اختي انسفه من عل وش الارض 

الشرس... انا الماضي بتاعو وهدمرولو المستقبل ماتخافش 

مشاءالله الكل بيحب فارس😂😂😂😂 

❤❤❤❤❤

ريناد صحيت ولقت ال صدمه وووويتبع 

❤❤❤❤❤❤

روايه العنيده والشرس 

❤❤❤❤❤

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤❤

باي 

❤❤❤❤بارت 14

روايه العنيده والشرس 

للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش 

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤

ريناد صحيت من النوم لقت ادهم قاعد قصدها عل الكرسي ال قدام السرير بتاعها وكان وشه كلو غضب وشر 

وكان ماسك زي 🔪 في ايدوا 

ريناد بصدمه... كابتن انت عامل كدا ليه 

ادهم بشر قام وقرب منها... واتكلم بشر ورفع ايده ال فيها 🔪... اخوكي خد اختي مني وانا هاخد روحك زي ماخدها من اختي وضر*بها فيها 

ريناد بصريخ.... ااااااااه 

ريناد... ببتسمه... كابتن 

ادهم فاق من مخيلتو عل صوتها واتكلم بلامباله... جيت اطمن عليكي انتي كويسه 

ريناد ببتسمه... ااه الحمدلله 

ادهم... تمام وكان خارج 

ريناد... كابتن انا عاوزه منك طلب ممكن 

ادهم كان مديها ظهروا 

واتكلم ببرود... قولي 

ريناد بتوتر... كنت عاوزه من حضرتك انك تعلمني ازاي ابارز بشراسه بتاعتك دي 

ادهم بقرف... وهو زي ماهو واقف مش لف ليها... الشراسه دي عاوزه ناس د*مهم نظيف مش زي د*مك 

ريناد بستغراب... ليه بتكلم معايا بطريقه دي 

ادهم سابها ومشي 

ريناد... جريت ورا... لا مش كل مره تسبني وتمشي كدا جاوبني 

ادهم كان بيمشي بسرعه اكنه بيجري 

وريناد كانت مو*جوعه مش عارفه تمشي زية او تلحقو 

الكل صحيو عل صوتها وهيا بتنده عليه 

ادهم وقف عند السلم عشان يرد عليها 

ريناد اتك*عبلت في السجاده ووق*عت عل ادهم وهما الاتنين و*قعو من عل السلم 

اريان بصريخ... ريناد وجري عليهم 

ليل... بصريخ... ادهم 

الكل جريو علبهم 

كانو واق*عين ادهم كان وا*قع عل ظهروا وريناد كانت فوقه 

اريان شال ريناد من عل ادهم وريان وليل وعمار ساندوا ادهم وقعدوا 

ادهم كان موجوع اوي لانه هو ال يعتبر اخد الهدر كلة 

اريان بخوف... ريناد حبيبتي انتي كويسه 

ريناد بصتلو بصدمه... حبيبتك 

اريان... ااه حبيبتي انا بحبك ياريناد بحبك اوي كمان وعاوز اتجوزك 

ريان بغضب... اريان انت بتقول ايه هو دا وقتو 

اريان بغضب... اه وقتو لاني بحبها ومش عاوزها تناذي 

قدر كانت مقعاده ريناد في حضنها وليل كانت بتمسح الد*م ال نزل من ادهم 

اميره ولمياء كانو بيبصو لبعض بصدمه من ال بيسمعوه وعمار كان هادي جدا 

ادهم كان قاعد بلامباله من ال بيحصل 

ريناد بغضب... اريان مينفعش انك تحب واحده متجوزه 

الكل كانو مصدومين وكانت الصدمه الاكبر لااريان 

اريان... بصدمه... متجوزه 

ريناد بحزن... اه متجوزه 

اريان ساب المقر كلو ومشي ريان نادي عليه بس مردش 

اميره بصدمه... انتي متجوزه وليه مقولتيش كدا وفين جوزك وازاي دخلتي المسابقه اصلا 

ليل بغضب... انتي خلفتي قوانين المسابقه وليكي عين تدخلي وتكدبي علينا كل دا يعني لو مش اريان اعترغلك كنتي لحد دلوقتي بتكدبي علينا احنا لازم ناخد الاجراءات ضددك في اسرع وقت 

ريناد بدموع... لا ونبي انا خ*طرت بكل حاجه عشان ابقي هنا وبعدين انا متجوزه غصب عني والله يعني مش بحبه بس هو بيحبني وبيكون ابن عمي 

ادهم... في سره وابتسم بخبث 

.. جات الفرصه ال هكس*ر فيها عيله المحمدي واخد طار اختي 

... ليل خلاص ممكن نتغاده عن المشك*له دي 

ليل... بس يا ادهم 

ادهم... ليل لو سمحتي وانا هتحمل العقا*ب انتي مش هيكون ليكي ايد 

ليل... تمام 

ادهم بخبث... مين جوزك اقصد اسمه ايه 

ريناد بكره ودموع... فارس 

ادهم بشر... فارس 

... ريناد اطلعي اوضتك بنات ساعدوها تتطلع 

عمار... ريان يلا تعال نشوف اريان فين 

ريان... تمام وراحو سوي 

❤❤❤❤

عند اريان كان في البار 

وكان بيشرب كتير اوي 

ريان بخوف وغضب... بس بقا كفايه شرب هتتعب 

اريان زق ايدوا واخد الكاس منه وشرب تاني كان بيشرب بجنون 

عمار... دا مش حب دا هلاك 

اريان... انا بحبها وعاوزها حتي لو كان ايه التمن 

ريان... طيب يلا تعال معانا المقر 

لريان... لا هفضل لوحدي وهاجي لوحدي روحو انتو وانا لما اكون كويس هرجع 

عمار اخد ريان ال كان بيبص عليه بحزن ومشيو 

اريان بشر... انتي بتاعتي مهما كان التمن ايه 

❤❤❤❤❤

عد اسبوع والحال كماهو عليه اريان رجع المقر بس بقا بيتعامل معاها ببرود 

وادهم كان بيدربهم عل المبارزه اكتر 

وليل كانت بتدربهم عل الفروسيه وليل بعدتت عن ريناد والكل بقا متجنبها لانها كدبت عليهم وخبت انها متجوزه 

فارس قابل الشخص ال كان بيكلم واتقف انه ينتقم من الشرس معاه لان الشرس بيكون عدوه هو كمان 

عليا دخلت في شهره السادس ودياب بقا بيحاول بكل الطرق انه يد*مر فارس 

راغب بقا هو والشرس يضر*بوا فارس مع بعض 

هارون ومحمود سافروا وسابو الشغل كلو لفارس وراغب 

بدر اختفي تماما عن الانظار خلال الاسبوع ده 

ادهم كان بيحاول يتقرب من ريناد اكتر ويخليها تحبه 

❤❤❤❤❤

بليل 

ريناد... بعتلي في حاجه 

ادهم ببتسمه... ااه عاوز اوريكي حاجه 

ريناد... حاجه زي ايه 

ادهم مد ايده ليها ببتسمه... تعالي 

ريناد مدت ايدها في ايدوا وراحت معاه 

ادهم فتح الاسطبل ودخلها عل الفرس الملكي 

ريناد بستغراب... وخوف... احنا بنعمل ايه هنا 

ادهم ببتسمه... فك الفرس وطلع عليه ومد ايدوا ليها... اركبي 

ريناد بخوف رجعت خطوه ورا ومسكت ظهرها مكان مو*قعت... لا انا مش عاوزه اركبو 

ادهم ببتسمه... ريناد بطلي جبن بقا وتعالي وبعدين انا معاكي يلا امال فين ريناد العنيده 

يلا وكان لسا مدد ايدو ليها 

ريناد ركبت معاه ووحطها قدامه 

كانت لسا خايفه بس مش الوقت الخوف دا راح كان ادهم بيمشي بلحصان وبينط الحواجز ال كانو عاملينها للتدريبات 

ريناد في سره... ليه معاك بحس بلامان 

ادهم ببتسمه... عشان انا الامان بتاعك 

ريناد بصدمه... عرفت ازاي اني كنت بكلم نفسي 

ادهم ببتسمه... دا سر 

ريناد باصرار... وعند... لا قولي دلوقتي بليز بليز 

ادهم وقف بلفرس ونزل ونزلها وربط الفرس تاني مكانو وهيا كانت واقفه مستنيه اجابتو عليها 

ادهم نام عل الارض وبص للسماء ببتسمه.... تعالي جانبي وانا اعرفك 

ريناد نامت جانبه وبصت عل السماء زيو... ها قولي بقا 

ادهم.... بس مش هتقولي لحد 

ريناد بفضول... اه يلا قول بقا 

ادهم ببتسمه... بعرف اقرا العيون 

ريناد بسرحان.وحزن.. انت عارف اني كان عندي صحبه بتعرف برضو تقرا العيون 

ادهم بحزن... لان عارف صحبتها دي 

... وراحت فين صحبتك دي 

ريناد بدموع.... ما*تت وما*ت معاها اغلي شخص في حياتي 

ادهم بحزن... مين دا حبيبك 

ريناد بدموع.... لا اخويا كانو بيحبو بعض بس ربنا ماذنش انهم يكون سوي في الدنيا فا هيجمعهم في الاخره ان شاءلله 

ادهم سند عل ايدوا وبص ليها... ومسح دموعها 

... ريناد انعدلت وقامت عشان تدخل جوه 

ادهم قام وراها ومسك ايديها 

... ريناد استني 

ريناد بصت عل ايدها وبصتلو.. 

ادهم قرب منها وبس*ها 

ريناد كانت مصدومه بال بيحصل بس قلبها ودها في دا*هيه وكانت معاه بكل جوار*حها 

كانت في عيون حا*قده بتبص عليهم 

اريان بغضب.... نها*يتك عل ايدي 

وراح اوضه ادهم وابتسم بشر ...


الفصل الخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر من هنا 


 لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات