
رواية أحببت مصيبه
الفصل السادس والعشرون 26 جزء اول
بقلم دنيا احمد
الساعه جات ٨ ومريم بترن علي ادهم
ادهم الو يا مريم عايزه ايه في حاجه
يا حبيبتي
مريم مالك مش بترد كدا ليه
انت فين من امبارح عشان ماما قلقانه عليك واياد
فين عشان طنط هي كمان قلقانه عليه
ادهم مش عارف يقولها ايه وسكت شويه
مريم قلبها مش مطمن ساكت ليه
يا ادهم في حد منكم جرالوا حاجه
ادهم بكذب لا يا حبيبتي ده اياد سافر
عشان شغل ونسي ورق مهم فأنا
اضطريت اسافرله
مريم طيب والشغل عشان اللجنه المفروض
تيجي انهارده
ادهم لا قبليهم انتي ونور ولو حد ضيقك
قوليلي وانا جاي أو خدي مازن أو يوسف
معاكي مريم خلاص تمام هلبس واروح
الشركه وابقا اكلمك
ادهم قفل معاها
ماهر: ها هتعمل ايه
ادهم :معرفش انا مردتش اقلقهم نطمن
وبعدين نجبهم
كريم بس غلط كده يا ادهم افرض
بعد الشر حصل حاجه
غيث بزعيق لا لا مش هيحصل حاجه
أن شاء الله يبقي كويس
ادم اهدي يا غيث هو مش قصده إن
شاء الله هيقوم منها علي خير.
في نفس الوقت عند بيت ادهم
ام اياد: ها يا حبيبتي طمنيني هو
ابني جرالوا حاجه
مريم :متقلقيش يا طنط هما كويسين بس
عندهم شغل مش اكتر
ام اياد ياريت يا بنتي يكون صح انا مش
مطمنه مريم ايه يا طنط التشاوم ده
إن شاء الله هما كويسين
مريم لمامتها طمنيها يا ماما انا هلبس عشان أروح
الشركه انا هتنفخ لوحدي لحد ما ادهم يجي
ام ادهم : ربنا معكم ويسترها عليكم يا حبيبتي ويحميكم
مريم امين يا ست الكل وحولي تفرفشي طنط كده وغمزتلهم
ام اياد ضحكت جاتك ايه يا مريم ضحكتيني
مريم :ضحكت يبقى قلبها مال وخلاص
الفرق ما بنا اتشال
ام ادهم :ايواا اقرفينا بصوتك بقا
مريم ليه بس يا ست الكل الاحراج انا
غلطانه اني بفرفشكم انا هروح الشركه
بكرمتي احسن وأكلم كلب البحر عشان
تروح معايا
مريم دخلت أوضتها بتتصل علي نور
نور بنوم الو عايز ايه يا بت
مريم قومي يختي عشان نروح الشغل
نور بنوم مش هروح عايزه اخوكي المز
الرخم ده البت تعكسه وانا اقف سكته
مريم هههههه طيب فوقي يا مصيبه
ادهم مش جاي انهارده
نور فاقت وده ليه أن شاء الله راح فين اكيد بيخوني صح
مريم ههههههه بكبورت وفتح عليا لا يختي في شغل هو واياد
نور انتي عبيطه وكمان اياد معاه
مريم بستفهام يعني ايه
نور هلبس واجي اقولك بس وحيات امك
جبيلي اكل معاكي لان جعانه
مريم بصدمه?? يانهارك اسود انتي من ساعتين كنتي مصورالي اكل صح راح فين ده
نور احم احم كلتو بس جعانه يامه هفطر في البيت بس متقوليش اتاخرتي وبتاع ماشي
مريم لا وحيات امك هجبلك يلا في السريع
عشان معاد اللجنه
نور احبك يلا سلام هروح البس
مريم سلام يا بلاعه هانم ????
( مفجوعه البت نور دي اوي ربنا يعينك يا ادهم ????)
نرجع عند اياد في المستشفي
فات تلات ساعات
ادهم انا قلقان ده بقلهم يجي اكتر من ١٠ ساعات
غيث بيزعق مفيش حد عايز يقولنا حاجه في المخروبه دي ( قصدوا علي المستشفي )
ادم استني انا هجيب المدير و أهدوء شويه تعالي يا كريم معايا وانت يا ماهر حاول تهدي الموضوع
وانت يا كارم روح القسم و لو في حاجه هنبلغك عشان تتابع القضيه عشان غيث أعصابه تعبانه مش هينفع يروح
كارم تمام انا ماشي بس ايه جديد قولولي وطمنوني اول باول
ماهر روح انت وحوال تمسك اعصابك
كارم تمام
بعد ما طلعوا الدكاتره من العمليات بعد
ساعات كتير ومرهقين جدا جدا
كلهم جريوا عليهم دكتور طمنينا
الدكاتره أن شاء الله خير احنا عملنا اللي
علينا والباقي علي ربنا لو عده ٢٤ساعه يبقي اطمنوا لو معادش انا اسف احنا عملنا اللي علينا
غيث وادهم متكملش هو هيقوم احنا عايزين ندخلوا
الدكتور مينفعش كده لسه هننقلوا اوضه عاديه وانتو كمان روحوا ارتاحوا عشان وقفتكم دي ملهاش لازمه عن اذنكم وسأبهم ومشي
عند ساره في البيت
ساره ريحه جايه عمله ترن علي غيث
وتلفونه مقفول وهتموت من الرعب عليه
دنيا يا بنتي اهدي إن شاء الله خير
ساره هموت يا دنيا تلفونه مقفول يا امه
مش بيرد عليا
دنيا بتحاول تطمن اختها متقلقيش اكيد
نسي يشغله أو فصل شحن عادي بتحصل
ساره بخوف يارب يارب انا خايفه عليه اوي
دنيا متقلقيش انا هقوم البس عشان ورايا
درس لو عرفت حاجه من يوسف هقولك
ساره اه والنبي طمنيني
دنيا حاضر يا حبيبتي
عند مريم ونور في الشركه
مريم قاعده علي مكتب ادهم ونور في الكرسي اللي قبلها
نور مريم ما تيجي نتغدا قبل ما اللجنه تيجي وحياه امك
مريم بصدمه ???? نهارك زي وشك اومال
مين اللي طفح السندوتشات كلها والبيبسي والجاتوه
نور ايه يا فوزي بتحسدني علي شويه
سندوتشات شاورما وحتت جاتوه بس
مريم برفع حاجب ???? بس
نور مخلاص وانا عمال اقول بخس لسه اكيد من القر عليا
مريم ماهي دي المشكله انو مش باين عليكي يختي
وفجاه الباب يخبط
السكرتيره كيرا : انسه مريم لجنه المشروع وصلت
مريم دخليهم
اللجنه دخلت
مايكل و يمان و چولي : مرحبا سنيوريتا
مريم انتي وسنيوريتا نور كيف حالكم
نور ومريم الحمد لله مرحباً بكم في شركتنا اتفضلوا
ورحبوا بيهم وقاعدوا اتكلمو شويه في الشغل ويهزارو شويه بس مايكل كان بيحاول يتماده معهم بس هم كانوا بيصدوا وبالذات مريم
ويمان اخد بالوا وكان بيحاول يصلح لمايكل
چولي أين مستر ادهم ومستر اياد
نور بابتسامه صفرا وانتي بتسالي عليهم ليه
چولي بإحراج لا اقصد شي بس المفروض انهم بنتظارنا
مريم بتحاول تلطف الجو فعلا سنيوريتا چولي بس ادهم واياد مسافرين يوم وجاين أن شاء الله
يمان تمام واحنا نتشرف أننا نتعامل معكم سنيوريتا مريم انتي ونور
وفجاه بره عند السكرتاريه بتزعق يا استاذ مينفعش كده
الشخص هدخل يعني هدخل انتي متعرفيش انا مين ولا ايه
السكرتاريه يا فندم مستر ادهم مش موجود
نور ومريم يطلعوا
مريم في ايه يا استاذ
شخص: انا عايز ادهم ضروري
مريم طيب ممكن تقولي في ايه وانا ممكن اسعدك
الشخص ……………………………………بس ممكن توصلني ليه
مريم بصدمه ????
نور بصراخ مررررررررريم
ياتري الشخص ده مين وهل قال لمريم علي موضوع اياد
ولا حاجه تانيه؟؟
الفصل السادس والعشرون جزء ثاني من هنا
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا