
رواية أحببت مصيبه
الفصل الرابع عشر 14
بقلم دنيا احمد
في اجتماع في فندق راقي جدا يوجد به
شابان وفتاه علي أحد التربيزات
الشاب الاول يدعي مايكل( يحب النساء جدا وخصوصا الجميلات هو رجل رياضي جدا وطويل وجذاب وذو عيون زرقاء )
الشاب التاني يدعي يمان (عملي جدا ويحب شغله وايضا يحب چولي لكن لم يخبرها بذلك رجل رياضي وذو عيون رصاصي فاتح )
الفتاه تدعي چولي (جميله جدا تمتلك جسماً ممشوقاً وعيون زيتونية وطولا متوسط
وتحب عملها وتحب يمان ايضا لكن
لايشعر بها ????)
وكلهم أجانب بس يتحدثون اللغه
العربيه الفصحه وهم لجنه المشروع
وتأتي الساعه السابعه الا خمس دقائق
مايكل : لقد حان الموعد هيا چولي
يمان اذهب أنت وأنا سأخد چولي معي
مايكل بخبث : سوف اخد رأيها چولي
تحبي تأتي مع من انا أم يمان
يمان بغضب : اذهب أنت وأنا سوف
أخذها معي اذهب
چولي : ابتسمت لأنها فهمت أن يمان
يغير عليها من مايكل
چولي سوف نذهب سويا يمان لان
متبقي من الوقت ٥دقائق
يمان : حسنا سانذهب ????
وفي غرفة الاجتماعات
يجلس نور و مريم وادهم واياد
ادهم: كل حاجه جاهزه يا اياد
اياد : ايواا متقلقش كل حاجه جاهزه
نور ومريم خايفين بس عندهم ثقه
وعملين يدعو ربنا أن المناقصه يخدوها
واياد بيبص لمريم من تحت لتحت ومريم ملاحظه بس بتعمل اكنها مش واخده بالها
الساعه السابعه واللجنه دخلت
كلهم رحبوا بادهم واياد جدا وخصوصا
يمان و چولي
مايكل راح عند مريم ونور
ووقف قدام مريم
مايكل : اهلين جميلتي يا اللهي ما هذا الجمال
ومد يده عشان يسلم واياد كان وقف جنبها
اياد : بابتسامه بقرف ???? و سلم عليه اصلها مش بتسلم علي رجال وداس علي ايدو
مريم بابتسامه :شكرا استاذ مايكل بس انا
مش بسلم
مايكل: بوجع اه أيدي يا رجل
ادهم :ضحك وانبسط من اياد
يمان :عارف انهم مش زي عندهم في
بلادهم وحاول يلطف الجو
يمان :انا اتشرفت بيكم كتير مستر
ادهم انت ومستر اياد
اياد وادهم: الشرف لينا مستر يمان
مايكل :بيبص لنور
وجاي يقف قدمها
مايكل: وانتي كمان جميله اوي
سنيوريتا نور
ادهم بعصبيه وغيره بس حاول
يدريها : مش يلا بقا نبدا مستر مايكل
يمان وچولي : طبعا مستر ادهم
وبدأوا يتناقشوا في المشروع
ومريم واياد شرحوا
المشروع ومايكل كل شويه يسأل
مريم عشان تتكلم معاه
واياد عايز يروح يخنقه وادهم كمان
لأنها بردو أخته
وجه دور نور لشرح الالوان والموديلات
ومايكل بردو عمال يرخم عليها وادهم
شايط منه بس مش هينفع
يتكلم عشان ما يبوظش المناقصه
وبعد ما خلصوا
چولي بابتسامه المشروع هايل جدا مستر ادهم
وانت حقا You are so handsome عشان يمان يغير ( الترجمه يعني انت ڤري وسيم)
ادهم ده من ذوقك سنيوريتا چولي وبابتسامه
يمان فهم دماغ چولي ومرديش يعلق
أما بقا نور شويه وهتولع في( چولي واللي جبوها ????)
مريم ضحكت علي نور لأنها فهمت
مايكل مركز معاهم جدا وبيبص لمريم ونور بوقاحه
واياد مركز معاه بردو وعايز يقوم يضربوا
يمان بيكلم ادهم
يمان : هندرس المشروع وبكره هنعرض
افضل مشروع ولحدالان مستر ادهم
مشروعك من افضل المشاريع اللي تقدمت لنا
ادهم : أن شاء الله مستر يمان
وبعدين وقف ادهم واياد ونور ومريم و يمان وچولي ومايكل وبعد تسليمات
مايكل : اراكي غدا سنيوريتا مريم وانتي
أيضا سنيوريتا نور
مريم ونور إن شاء الله مستر مايكل ???
وادهم واياد عايزين يولعوا فيه ????
عند غيث
غيث : ساره كنت عايزه اعترفلك بحاجتين
ساره :اتفضل في ايه قلقتني
غيث: بس عايز أسألك سوال الأول ممكن
ساره :طبعا اتفضل
غيث :هو انتي مرتبطه بحد أو في
في حياتك حد
ساره : لا مفيش بس ليه بتسال
غيث : بجد ????
ساره : اه في ايه بقا
غيث : ساره انا انا بحبك
ساره بصدمه ????
غيث :مالك مصدومه ليه
ساره: لا مش مصدومه بس اتفاجات بس ازي
غيث :هو ايه اللي ازي
ساره مع أن قلبها بيرقص من الفرحه
لانها اعجبت بغيث وهو كمان طلع بيحبها
ساره :اصل احنا منعرفش بعض بقالنا
كتير يبقا حبتني امتي
غيث :مش عارف اول مره يحصل معايا
كده بفكر فيكي علي طول حسيت
بحاجه غريبه اول ما شوفتك قلبي
بيدق و ببقا فرحان اوي لما بشوفك
أو اكلمك وانا عايز اخطبك
ساره: انا منكرش يا غيث اني اعجبت
بيك بس لسه محتاجين وقت نعرف بعض
غيث: وانا معاكي نتخطب ونبقا نتعرف فكره ساعة لمه قولتيلي مصر فيها حاجات حلوه
كتير بس انت مش واخد بالك انتي بقا
يا ساره الحاجه الحلوه دي
ساره: ابتسمت بكسوف ابقا كلم بابا .
غيث: بجد يا ساره بحححححححححبككككككككك بصوت عالي
ساره :بابتسامه مجنون مينفعش كده
غيث :هو اللي يعرفك يبقا فيه عقل بس
في حاجه عايزه اقولك عليها لأنها طبيعة شغلي
ساره: بقلق قول
غيث :انا ظابط قوات خاصه عشان كده زي ما انتي شايفه جسمي رياضي
ساره :بجد انت ظابط عشان كده
عرفت الزفت ياسر الدوسري
غيث :بالظبط كده
ساره: طيب ليه مش قايل للناس
غيث :عشان طبيعة شغلي كده ببقا طالع
مهمه مش عارف هرجع ولا لا وانا رجل
الخطر عشان كده مش في مصر و بسافر بره كتير
ساره: يعني بعد ما نتخطب هتسافر
غيث بخبث : وانتي مش عايزني اسافر ليه
ساره : بطل رخامه بقا
غيث : ماشي بس بشرط تغني وهقولك
تلفون ساره رن
ساره بتمسك الفون ينهار اسود بابا بيرن
وانا اتاخرت اوي
غيث ردي وقوليلو جايه
ونسبهم بقا شويه
عند ادم في الكافيه
ادم : انا مش مصدق يا كارمله أن هنجوزك
بعد تلات ايام
كارما :ولا انا يا حبيبي
ادم : بس سيبك انتي هو انتي احلويتي كده
كارما : يعني انا كنت وحشه ????
ادم : مش قصدي قصدي انك حلوه عشان
عروسه وكده
كارما يعني انت بتأكد اني كنت وحشه بقا
( النكد بتاعنا يا جماعه ????)
ادم ينهار : يا بنتي اسمعي المفروض اننا
كا عرسان بنقول كده لمه نحس بفرق
كارما :لا يا آدم انت مش بتحبني
ادم :ينهار اليوم اللي مش فايت يا بنتي
يا حبيبتي قصدي انك كنتي حلوه
وبقيتي احلي وكده وغمز لها
كارما: اه يا سافل فهمت انا الدماغ دي
ادم :فهمتي ايه يخربيتك اوعي تفهمي
صح وقعد يضحك ههههههههههه
كارما انت بتضحك علي ايه يلا انت نسيت اني واخده الحزام الأسود فا احترم نفسك احسن
ادم: بتحدي وابتسامه استفزاز وانتي نسيتي اني مقدم يا قطه ولا ايه لا ومش ايه مقدم انا مقدم في المخابرات يا حياتي ????
كارما اصتنعت الخوف : اهون عليك يا دومي ????
ادم قلبو دق : لا يا قلب دومي بس ياريت بقا متقوليش دومي الا لما نتجوز يا روحي عشان مش ضامن نفسي
كارما ببراءه ده انا بدلعك
ادم لسه هيتكلم لقي حد حط أيديو عليه
الشخص : وحشتني يا دومي
كارما ????…..
(ونقفل هنا بقا الله يرحمك يا آدم عريس الجنه يا حبيبي????)......
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا