
رواية أحببت مصيبه
الفصل الخامس عشر 15
بقلم دنيا احمد
بودي قاعد هو معاذ و مروان
معاذ : قاعد يضحك عليهم وقالهم
تستهلواعشان كنتوا عايزين اخلع
منها اديكم لبستوا شكل العيال كان
اديهم تقيله لا وايه اتحبستوا
كام ساعه مع المجرمين
بودي: بغضب اسكت بقا عشان مش
نقصاك بس الصبر وانا هوريهم مين
هو عبد الرحمن الشرقاوي واللي
اسمو اياد المهدي هرابيه هخدها منه
ومريم هتكون ليا وأبتسم بمكر
مروان :هتعمل ايه يعني بس انا معاك بس
بقولك ايه يا بودي بس المزتين يستهلوا
بودي بوقاحه :هم من ناحية يستهلوا فهم يستهلوا
معاذ :شكلكم هتروحوا في داهيه انتو الاتنين اسكتوا بقا عشان ملك جايه هي والبنات
ملك : اوه مين عمل فيكم كده
معاذ: بيضحك
بودي بصلوا بغضب
بودي : اصل يا قلبي كان في حد بصلك
وقال كلام مش حلو عليكي وبيعكسك
وانتي ماشيه وانا مقدرتش امسك نفسي واتخنقت معاه انا ومروان مش ده اللي
حصل يا مروان .( بودي عارف ان ملك
شايفه نفسها ملكة جمال عشان كده ثبتها )
مروان بتايد: اه طبعا ده اللي حصل
ملك اتفاجات : اوه وقربت منو هو انت
عملت ده فعلا عشاني يا بيبي
بودي طبعا يا قلب البيبي مش يلا نرقص
ولا ايه ملك يلا بيبي
في اوضه ادهم واياد
ادهم : تفتكر موضوع المناقصه هيرسي
علينا يا اياد
اياد :إن شاء الله يا صحبي يمان قال
انو من احسن من المشاريع اللي اتقدمت له
ادهم :انا قلبي مش مطمن بصراحه
وخصوصا من الواد ابن …… اللي اسمو مايكل ده
اياد :ولا انا كان نفسي ارزعو علقه
مخدهاش حمار في مطلع وضحك
ادهم :بضحك مين سمعك وانا كمان والله
بس انت بقيت بلطجي اوي يا صاحبي
فين اياد الهادي
اياد :نتمكن بس و نخلي يمان هو اللي
يتعامل معانا بدل الزفت مايكل ده
ادهم :اصبر بس المناقصه ترسي علينا
وانا هخليه يحرم يجي الشركه في
القاهره خالص
اياد: يبقا احسن بردو
ادهم: بس عايز منك خدمه بكره
ااياد: قول يا صحبي
ادهم: تخلي بالك من مريم لان قلبي
مش مطمن للواد ده لان مريم هتبقا
معاك في تقديم المشروع وانا هتبقي
معايا نور فمش عايز ابقا في بالين
ماشي يا صاحبي
اياد قلبو كان بيرقص من الفرحه لان
الفرصه جاتلوا لحد عندو
اياد :طبعا يا صاحبي متقلقش
علي مريم في عنيا
ادهم: تسلم يا صاحبي وبكره ابقا قول
قدام مايكل أنها خطيبتك وانا كمان
هعمل كده مع نور
اياد شويه وهيموت من ادهم من كتر الفرحه ????
اياد : من عنيا سبهولي بقا بس يبقا قولهم
ادهم أن شاء الله
اياد :بس عايز أسألك سوال انت ليه بدلت الاوض
ادهم :لان مش مطمن للواد ده و وشوفته
ماشي ورانا واحنا في العربيه
اياد اه يا ابن ……….
ادهم: فا لو جه هنا هيتنفخ ويبقا
حلال فيه الضرب
اياد : يااااااااه ده هيتشلفط يا عيني
ادهم انت هتقولي ههههه يلا ننام بقا
اياد ما شي يا صاحبي
في الجانب التاني في أوضة البنات
نور بتبص لمريم هو الحب ولع في
الدره ولا ايه وبتغمز
مريم باستعباط : مش فاهمه
نور :علي نور بردو يا مريومتي اعترفي
يا بت بسرعه
مريم : اعترف با ايه يا مجنونه
نور : ماشي هصدق انك مش واخده
بالك باياد اللي مش بينزل عينو من
عليكي ولا شوفتي كان هيعمل في
الواد ايه ولا ساعة مايكل ولا …..
مريم: هووووووووش يخربيتك
ده انتي متابعه بقا
نور :بضحك اومال
مريم : بصراحه انا مش عارفه
نور: علي فكره باين انو بيحبك
و غيرته اكبر دليل
مريم :ياريت يا نور
نور :ده انتي شكلك وقعه بقا وغمزتلها
مريم : لا طبعا ده ممكن يكون اعجاب
نور: طيب قولي بتحسي بايه وانا
اقولك اعجاب ولا حب
مريم :بحس مع أن أول ما شوفنا بعض
اتخنقنا بس ببقا مبسوطه لما بشوفه
قلبي بيدق وكمان لمه بيضحك بلاقي
نفسي ببص غصب عني وحاجات كتير كده
نور : وكل ده وتقولي اعجاب انتي بتحبه يا اوختي اسمعي مني
مريم: تفتكري أن ده الحب
نور :افتكر جدا بس ياريت اخوكي يحس
يختي ده عامل زي الحيطه
مريم بتضحك :حس يا اوختي اصل انتي مشوفتيش ادهم كان ناقص يولع في مايكل والواد اللي كان بيعكسك
نور :بجد يعني ادهم بيحبني
مريم :والله من اللي انا شايفه اه
والايام هتبين والحجر هيلين وغمزت
نور: امشي غوري يا بت رخمه زي اخوكي وخبطتها بالمخده
مريم: بتضحك طيب هقوله بس
نور :اوعي بس في حاجه غريبه
مريم :هي ايه
نور: ايه اللي خلهم ينقلونا من أوضتنا
مريم :معرفش زي زي
نور :خلاص بكره يبقا اساليهم يلا
تصبحي علي خير
مريم بخبث:وانتي من اهل ادهم يا اوختي
نور :يارب يا اوختي وبتضحك
ونقفل هنا………………….
عند الشخص المجهول
بيتكلم في التلفون
الباشا : ايوااا يا زفت عملت ايه
الشخص :. …………………………………..
الباشا : خلص وكلمني وهاتها في شالي بتاعتي
الشخص :……………… ..
الباشا : سلام بس مش عايز غلط فاهم وراح قفل
الباشا ابتسم بشر اخيرا يا اياد هخزنك زي ما حزنتي زمان
عند ساره في البيت
ساره بتكلم غيث في الفون
غيث : ها باباكي قالك ايه
ساره : عادي قولتله كان عندي شغل والمدير كان عايز يقرب مني وحكاتلوا زي ما انت قولت وكانت بتعيط
غيث :ساره متعيطيش انا سامع صوتك ممكن وممكن تثقي فيا شويه لان دمعك دي غاليا عاليا اوي
ساره : مش قادره اصدق يا غيث لو انت مش موجود كان هيحصل ايه
غيث :فعلا أتأثر لان ممكن فعلا كان حصل اللي كان مخططلوا الك .ل .ب ده
غيث :حاول يطمنها بس دلوقتي في غيث بقا وحاول يطلعها من الموضوع بس علي فكره انتي ضحكتي عليا وانا زعلان هل
ساره : ضحكة عليك في ايه بقا وليه بقا زعلان
غيث.: قولتلك غني وانتي اول ما باباكي اتصل طلعتي تجري وكان منظرك اكشن اوي وقعد يضحك
ساره: متفكرنيش وقعدت تضحك هي كمان
غيث :طيب غني بقا
ساره :انت مجنون صح انت عارف الساعه كام
ونسبهم يرغوا بقا
شخصين في الفندق وقفين قدام الاوضتين
شخص :يلا هي دي الأوضه اللي الهوس كيبنج اللي قالت عليها
شخص ٢: لا يا عم التانيه
شخص ١ : انت غبي يلا تعال نجيب البت انا اخدت المفتوح بتاع الأوضه
شخص ٢: يعني انت معاك المفتوح وبتتعازم يلا افتح يا عم خلصنا قبل ما حد يشوفنا
وبيفتحوا الباب
الشخصين اتفاجوا ??....
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا