رواية زواج مغصوب ولكن الفصل الخامس عشر 15 والسادس عشر 16بقلم ملك

رواية زواج مغصوب ولكن

الفصل الخامس عشر 15 والسادس عشر 16

بقلم ملك

الفصل الخامس عشر

بمرور لشهووور و انتهي العاام الدرااسي و ندي بالمرتبه الاولي و اميره ايضا

و ندي كانت تكلم فهد

فهد بصرااااخ : انتي ماااااالك

ندي نفس النبره : انا مالي ازاااااي

وصل الجد والجميع

الجد : خيييير في ايه ؟؟؟

ندي بغضب : اساال الاستااذ

فهد ببرود : مفييش

ندي بصرااخ : مفييش ازاااي

الجد بصراااخ : اتكلموااا عدل احسنلكم وبلااش الغااز

ندي : البيه عاااوز يسااافر انجلتراا

اميره : طب وايه المشكله ؟؟

ندي : نعم ...... منتي عااارفه انه كاان وعدناا انا و انتي نسااافر معااه لاننا جبناا المرااتب الاولي بامتحاان اخر السنه

فهد ببروود : الشغل اهم طبعاااا ؟؟

ندي ببرود : عندك حق

فهد بصدمه قليله: نعم ...اناا هرروح اجهز الشنط

وعندماا هم بالخرووج

ندي بخبث: انااا هروووح لاهلي اقعد هنااك واخد اميره

التف فهد ونظر لهاا نظره حااده  و ندي ايضاا نظرت له نفس النظره 

فهد بعند : مش مواافق

الجد : وانااا مواااافق

ندي كانت تطير من السعااده واميره ايضاا لانها ستذهب معهاا

هممهم فهد فقط ولم يهتم فهو يعلم انه لا يستطيع ان يعااند فهد

ثم اكملت ندي بخبث اكثر : والله اصحابي وحشووني و مروان  وحشني و الله يا تري عامل ايه

فهد نظره لهاا نظره ثم قاال : ميين ده ؟؟

ندي ببلاهه : مرواان صديقي الحبوووب و اخو فااطمه

فهد بعنااد : مفييش روحه

ندي  : اوماال نعد هناا طوول الاجاازه

فهد بدوون تفكير : تعاالوا معايا انجلترااا

ندي : يااا هوووو ...اوووك

فهد بعد ان فهم ماا فعله  ضرب يده براسه

 ذهب فهد

امييره بعدم تصدييق كاانت فقط تنظر بصدمه و الجد ايضاا

اميره : ازاااي

الجد : ازاااي

ندي : هفهمكم بصواا..امباارح عرفت انه مساافر انجلتراا و عملت معااه مشكله النهااارده علشاان يواافق نروح لاهلي وبعديين اناا قلت استغل الموضوع و قلت مرواان صااحبي و هوا اصلا اصغر مني ب 5 سنين و هوا اصلاا ميعرفش و خليته يواافق اننا نرووح معااه و بس

كااانت امييره تبحلق بصدمه و فمهاا كااد يصل للارض

اما الجد كااان فخوووور

الجد بفخر : اناا قلت محدش هيعرفله غيييرك

ضحك الجمييع علي جمله الجد

...... ............ ............  ......... ....... .........

 ذهبت ندي و امييره لتجهييز شنطهم

اتصلت ندي باهلها واعلمتهم بالطبع رفضواا ولكنهاا اقنعتهم بذلك

ذهبت ندى وامييره وفهد الي المطاااار

و كاانت الصحاافه بكل مكان

وركبوا طاائرتهم الخااصه كاانت ندي سعيده بشده

ندي : فهد ...فهد ...فهد

فهد : امممممم

ندي: جعاااانه

اميره : انااا كمااان

فهد بعد ان لف  عينيه : اطلبواا من اي حد

ندي : امم بصرااحه هما شكلهم اجنياات فلو قولنالهاا عن كميه الطعااام الي عوزنهاا سيغمي علبهاا بدون شك

فهد ببرود : طيب  استنواا لما ننزل 

ندي و اميره : لسه قد اييه

فهد : 4 ساعات

ندي : يوووه بت ياا اميره مش مراات عمك كانت عاامله حله محشي

اميره بفرح : اه ...تصدقي نسيت

فهد : استغفر الله العظيم اناا عاارف انهاا هتبقي سفريه زفت

طلب فهد لهم  كيه طعاام كبيره تكفي خمسه و بداوا بالاكل

....

وصل الجمييع الي المطاار بالتااميد اتبعتهم الصحااافه

كاانت ندي ترتدي هذاا 👇👇👇👇

فكااانت تشعر بالبرد الشديد لان الجوو. باارد واميره عملت احتياطتهاا و كاانت تلبس ملاابس ثقيله

ندي كاانت ترتعش برداا فخلع لهاا فهد الجاكت خااصته و وضعهاا لهاا

كاانت الصحاافه تصورهم  و هياة فرحه

كاان فهد يمشي ممسك بيد اخته بيد و ندي بيد اخري

بعد الانتهااء من  الصحاافه 

اخذهم فهد الي فيلاا اخبرهم انهاا له هناا كاانت فيلا علي الطرااز الغربي جميله و كبيره

كاان الخدم جميعهم ينتظروهم

ذهب فهد الي غرفته

اماا ندي و اميره ذهبواا الي غرفهم ولكن ندي ناامت مع اميره لانهاا تعبه جداا

استيقظت ندي و اميره بنفس الوقت

نزل  الفتيااات الي اسفل ليفطرن بعد ان ارتدين الحجااب

سالوا عن فهد اخبروهم بانه ذهب الي الشغل

ندي : يوووووه احناا هنعد كده كتير

امييره : ده شكلنا هنقضي الشهر كده

ندي بخبث وشر : بقالنا كتير اووي  معملنااش خطط شريره

اميييره بخبث و ضحكه شريره علي وجهها : عندك حق


#الفصل_١٦


الفصل السادس عشر

ضحكت ندو واميييره بشر

ذهبتاا الي السياااره و طلباا من الساائق ان يصلهم الي شركت فهد

الساائق * بالانجليزيه هيا المحادثه بالانجليزي *

: اسف انسه امييره و انسه ندي سيد فهد طلب مني ان لا ادعكماا تخرجاان

ندي : ايها السيد انا اكوون خطيبته  و اريد ان اجعلها مفاجأه له فاليوووم قد مر سنه علي خطوبتناا ** كدب في كدب **و اريد ان اجعلها مفاجاه

نظر لها السائق بشك : مستحييل ..فانتي صغيره

ندي لنفسها : وانتي مالك ايه الغلاسه دي

ندي : اجل ايها السيد في مصر لا يوووجد مشكله و هذه التقااليد كما اني سابلغ 16 بعد 5 اياام لذلك ارجوووك

السااائق باستسلااام  : حااضر يا انسه و لكن ...

امييره : لا تخف سيدي فاناا هناا

الساائق تنهد باستسلاام واومئ لهاا


ندي  و اميييره كانتا بطريقهم و كاانوا يضحكووون و يتسامرووون فيماا بينهم

و كانوا يتحدثوون بالعربيه حتي لا يفهم الساائق

امييييره : اهه يا تري لماا يشوفناا هيعمل ايييه

ندي بتنهد : احنا نتصل بجدوو و نقووله يحضر للجناازه ولا اييه

اميره تضحك بشده لكلاام صديقتهاا

اميره بتذكرر : اوبااا احناا متصلناااش بحد

ندي بخوووف : بابا هيقتلني ده قالي اول ما توصلي  تتصلي علي طووول زماااته مرعووب

اميره : تعاالي نتصل بتلفووون جدوو اصلا اهلك  قاعديين هنااك صح ؟؟

ندي : ااااه

اتصلت اميييره برقم جدهااا وفتحت المكبر الصووت

الجد بصراااخ عاالي و حااد : انتوووا فيييين ايه الي حصلكم اتخطفتوووا  و هربتوووا ازاااى موتووهم و لا ايييه

اميره : بس .. بس .. احناا وصلنااا اهووو بس كناا ناايمين ولساا فاكريينن

سمعوووا اصوااات عااليه عندهم

ندي : خييير يا جدوو ايه الاصوات الي عندكم دي

الجد بتنهد : ابووووكي

ندي بخوووف : ماااله .. حصلوووا حااجه

الجد : يا شيخه اتهدي ده مصر انوا يجيلكم علي اوول طياااره علشااان يقتلك

ندي بخوووف : ليييييييه انا عملت اييه

الجد : افتحي تلفووونك و هتعرفي

فتحت ندي تلفووونهااا و شهقت

ندي : 160 مكااالمه ليييييه  و 50 رساابه صوتيه

الجد : مبسووطه ده اخره عناادك كاان هيموت علشاانك

ندي بتنهد : باابا و الله حبيبي و حشني اووي

الجد بخبث : عوزااه يكلمك

ندي بسرعه : مع السلااامه يا جدووو و الله هتوحشني

و لم تنتظر الرد بل اغلقت الهااتف مسرعه

اميييره : مش عوزااه يكلمك لييه؟؟

نظرت  لهاا ندي و قالت : عوزاااني اتهزء وكاان هيرجعني علي طووول خليه يهدي

و صلت ندي وامييييره الي الشركه كاانت شركه كبيره جدااا وعاليه 

الجمييع كاان ينظر لندي و امييره و لملابسهماا فهما  مسلمتان مختلفاات عنهم باللبس

فاميره كااانت ترتدي بنطاال اسووود و  و فست قصير للركبه لو نها اسود  و طرح  نبيتي اللون و ميك اب خفيف

و ندي كاانت تلبس بنطاال اسود و قمبييص  اسود فوق الركبه بقليل جداا و عليهااا كلماات بالاحمر و ترتدي طرحه ستان حمرااء و ميك اب خفيف

امييره بطلااقه انجليزيه : هلووو اين مكتب السيد فهد ؟؟

السكرتيره بنظره تقزز : السيد فهد مشغوول و  يجب ان يكووون لكي موعد معه

امييره : ماااذا ؟؟؟؟؟

السكرتيره بغضب : اجل اخرجاا بسرعه  ليس لنا مكاان لامثالكماا

ندي بغضب شديد : مااذا ؟ كيف تتكلمين هكذا معناا الا تعرفين مع من تتكلميين هذه امييره الغوااري اخته و اناا ندي خطيبته و تقريباا ابنه عمه  و ايضاا لماا تتكلمييين هكذاا معناا الا تعرفيين ما هي دياانه رئيسك انه مسلم مثلناا مثله

ارتبكت السكرتيره  :: اسفه حقااا سيدتي سامحاني

اميره بتفكيير : حسناا !! لكن بشرطين

السكرتيره : ماهوووو

اميره : اولاا .... اخبريناا اي طابق هووو و هل هو باجتمااع ثانياا ، ان لا تخبريييه باننا اتينا لهنااا افهمتي ام تريديني ان اخبر  اخي بمعاملتك لنااا ؟.

السكرتيره :حسنااااا .. كماا تريدين انه بالطابق الاخيير وقد انتهاا من اجتمااعه

ندي بتبسم زاد من جمااالها : شكرااا لكي اتمني يووم سعيد لكي الي اللقااء


ر كبت ندي وامييره المصعد ووصلتاا الي الطاابق الاخير و دخلاا الغرفه دوون طرق

فهد بعصبيه  : من هنااا ؟؟ و كيف دخلت

ندى : اهدي اهدي اعصاابك اعصاابك من امتي و انا بخبط اصلااا

اميره : اخويياا حبيبي و حشتيني و الله

فهد  و يحااول ان يهدا نفسه : بتعملووا اييه هناااا ؟؟

اميره ببلااهه : نعد معااااك

ندي: اه ..زهقانين وجيناالك

فهد بصوووت حااد : ندي انتي عاااوزه ايييه من الاخر. و امييييره  طلباااتك اييييه

اميره وندي بنفس الوقت : نخرج نتفسح

فهد بتنهد فهوو يعلم انه اماام طفلتااان لاتسمعاا الكلااام : طيب ...ماااشي بعد بكره هخدكم

ندي : كنت عااارفه انك مش هت... بتقووول اييه

نظرت ندي لاميره بصدمه و اميره ايضاا مصدوومه ثم بدؤا بالقفز والضحك فرحنااا ويشكرووون فهد. و ندي تهدده بضروره ان يفي بالوعد


.......... : *بالانجليزي* من انتم و كيف دخلتم فهد من هؤلااااء...



    الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة