
رواية وحش الصعيد
الفصل الواحد والعشرون 21 والثاني والعشرون 22
بقلم زهرة اللوتس الجزار
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤❤
الصبح
سيف رجع البيت
سيف...... قمرررر يا يما اااا ياهل البيت
هناء بفرحه...... ولدي
سيف ساب الشنطه بتاعتو وجري عليها خضنها
هناء بحنيه.... ولدي اتوحشتك قوي ياولدي
سيف... واني اتوحشتك قوي ياما
قمر.... نزلت جري... وحضنته.... اخوي
سيف حضنها وبعدين بعد مصطفى جه من بره عليهم وسلم عليه
سهر كان نفسها تاخدوا في حضنها بس هو مابقاش ليها او زي ماهيا مفكره كدا
سيف كان بسلم عل الكل ووبيضحك معاهم
سهر كانت واقفه بعيد عنهم
سيف لمحها بس اتعامل ببرود معاها
هناء... تعالي يابتي واقفه بعيد لي تعالي سلمي عل سيف
سهر قربت... كيفك يا سيف
سيف ببرود..... الحمدلله كيفك يابت عمي
سهر.... الحمدلله
الكل لاحظ الجفاف ال بقا بينهم
هناء... اطلع ياولدي غير هدومك
والبنات هيجهزوا الوكل عشان تاكل وترم عضمك اكده
سيف... ماشي وطلع من غير مايبص عليها ودا ضيقها اوي
❤❤❤❤❤
في المطبخ
كانت سهر بتعيط
ام سعد... وه مالك يابتي
سهر بدموع... مفيش يا خاله
ام سعد.. حطت ايدها عل كتف سهر.... بيحبك ولله بحبك
سهر... امال بتعامل معايا اكده لي
ام سعد... الحوصل مش شويه يابتي تلقيه في حاجه مضايقه البيحب بجد بيعمل المستحيل عشان حبيبه في مثلا بيقول (عدوك يتمنالك الغلط وحبيبك يبلع ليك الزلط)(جماعه انا قوله صح انا مبعرفش في الامثال اوي)
سهر مسحت دموعه... يعني اي يا خاله
ام سعد.... يعني استحملي ادام بتحبيه ورجعي حبك ليكي
قمر كانت واقفه عل باب المطبخ وسمعتهم وقالت في سرها.... هرجعك ليا مهمه كان التمن
قمر دخلت.... وه ياسهر هو انت مش خابره سيف كيف
سهر... خابره قوي
قمر... يبقي بطلي مناحه
سهر ضحكت
قمر... بتضحكي لي
سهر... اصلك اتعديتي من رعد
قمر... كيف
سهر.. اصلك قولتي مناحه وهو ال بيقول الكلمه دي شكلو وحشك قوي
قمر بصت عليها وانكسفت من ام سعد
... يلا خلينا نجهز الوكل بدل ما امي تيجي تو*لع فينا وبصت على سهر بغيظ
❤❤❤❤❤❤
عند الوحش
فجر.... اتفقت اني وسيف
الوحش.... وعرف انه مالوش ذنب
فجر... اه ودلوق بقا هو الطعم بتاعنا لكشف مكان امين
الوحش... تمام
كمل انت باقي الخطه الاساسيه
فجر... امرك ياوحش
❤❤❤❤❤❤❤
عند رعد
كان في شغلو
وراح عند المدير بتاعو
المدير بغضب.... رعد انت اول مره متسلمش المشروع في وقته او تسيبه في نصه
ودا ماينفعش لازم ترجع تاني وتكمل المشروع انت فاهم
رعد... فاهم
المدير.... انتفضل روح جهز نفسك عشان هترجع الصعيد تاني
رعد... ماشي وخرج
روح يجهز نفسه
في اوضته
جميله... رايح فين
رعد... وهو بيحط هدومه في الشنطه... راجع الصعيد تاني
جميله... لي
رعد... رايح اكمل شغلي واكمل بنايت اسمي لاني مش هاجي عل حاجه تفها وابوظ كل حاجه
رودي... رعوتي رايح فين
رعد وهو بيقفل الشنطه.... الصعيد
رودي... خدني معاك ونبي قمر وسهر وحشوني اوي
رعد بصلها بغضب... رودي انا عل اخري مش ناقص
رودي... ونبي يا مامي قوليلو وانا خلصت دراسه
رعد... انا هبقي في الشغل طول انهار وانت هتكوني فين
رودي... هروح عند قمر وسهر ونبي يا مامي قوليلو
جميله... خلاص خدها معاك
رعد... طيب وانتي
جميله... ماتخفش هروح عند خالتك وبعدين انا برضو عاوزه اغير جو زيكم
خدها عشان خاطري
رعد... طيب روحي جهزي نفسك
ررودي بفرحه... فوريره
وجريت عل اوضتها
بعد شويه
رعد ورودي كانو في العربيه مع بعض
رعد.... اممم سهر وقمر ال وحشوكي بس
رودي بتوتر.. قصدك ايه
رعد... يعني مفيش حد تاني وحشك
رودي... اه في طنط هناء وسيفو لاننا بقينا صحاب ووبس
رعد ضحك.... يعني مصطفى مش وحشك
رودي... بتوتر... ها مصطفى مصطفى يوحشني لي
رعد.... مالك متوتره كدا لي عادي احنا بنتكلم
رودي... الطريق طويل انا هنام شويه وعملت نفسها نايمه
رعد بضحك.... مكشوفه اوي عل فكره
رودي ابتسمت ونامت
❤❤❤❤❤
بعد ساعات
❤❤❤❤❤❤❤
وصل رعد ورودي الفندق ال هينامو فيه
رعد صحي رودي ودخلو الفندق وباتو فيه
كل واحد في اوضه
❤❤عند رودي ❤❤❤
كلت وغيرت هدومها وومسكت الفون بتاعها بعتت رساله لقمر
(حضري نفسك بكرا والبسي فستان يكون في ابيض واسود وكوني قمر وعسل كدا)
قمر مسكت الفون
... وكتبت... لي
رودي... عشان في موفجاة ليكي بكرا
قمر... مفاجاة اي
رودي... لو قولت ليكي تبقي مش مفاجاه يلا تصبحي علي خير 🙂
وقفلت الشات
ونامت عل السرير بصت عل السقف
وابتسمت... معقوله هشوفك بكرا
هيكون اي رد فعلك لما تشوفني
ونامت
❤❤❤❤❤
عند رعد
كل واخد شور وكان هينام بس مسك الفون وفتح وتساب
فتح الوتس بتاع قمر لانه سجل رقمها
زهرت ليه الصوره بتاعت البروفيل بتاعها
حطت صورة سندباد ابتسم 😊عليها
وبعدين قفل الوتساب وفتح فيس وعمل سرش عل البروفيل بتاعها وعرفوا من صورة لانها كانت حاطه صوره لسيف ومصطفي وسندباد في النص
فتح الصفحه وقعد يتصفح فيها
شاف صور كتيره ليها هيا وسندباد وسيف ومصطفي بس كانت حاطه عل وشها اتستكر
وشاف تاريخ ميلادها
رعد... اي دا دا بكرا
قعد يفكر هيجيب ليها اي
بس قطع تفكيروا رن الفون بتاعو شاف الاسم وابتسم
رعد.... الو
قمر.. رديت يعني بسرعه مش زي انبارح
رعد... لا بس عشان الفون في ايدي
قمر... واي ال مصحيك لحد دلوق
رعد... بستفزاز.... بحب جديد
قمر... ومين دي بقا الوكاله عقلك
رعد.... بستفزاز.... يعني لازم اقولك
قمر... امممم
رعد... بصفتك اي
قمر معرفتش ترد
رعد..بمكر.. بصي هقولك عشان الفضول بتاعك يخلص
قمر بفضول... قول
رعد بمكر.... بنت حلوه اوى واسمها بيدا بحرف الدال
قمر بغيظ... دال
رعد بضحك... مكتوم... اممم
قمر...بغيره.. وه ومين دي بقا
رعد اول مره يلحظ الغيره دي.... دالي داليدا
قمر.... بغيره... مين زفت*ها دي
رعد بخبث... لو سمحتي ماتشتميش دالي
قمر بغيظ... وانت عرفتها ميتا دي
رعد...بمكر.... بنت كانت معايا في الكليه وبصراحه البت جامده وشوفتها في الحفله انبارح واتكلمنا وكدا واتعرفنا عل بعض وبصراحه عجبتني اوي اوي انتي عارفه انا من انبارح وانا مش قادر انسها واخدنا ارقام بعض وقولتلها خدي معاد ليا من بابا ولحسن حظي انها كانت معجبه بيا
قمر كانت بتعيط
رعد... الو انتي لسا معايا
قمر....بصوت باكي.... اه
رعد... قلبو وجعو بس حب ينتقم منها ويعذبها شويه
.... يلا بقا يا قمر افقلي عشان دالي بترن وعاوز نرغي سوي
قمر قفلت ورمت الفون جانبها عل السرير وقعدتت تعيط
قمر لنفسها... غبيه غبيه ضيعتيه من ايدك واهو راح لوحده تانيه خالي تسرعك ينفعك
ونامت من كتر العياط
❤❤❤❤❤
عند سيف
كان قاعد في اوضته ومش جايلو نوم من كتر الصداع قام يخرج بره في الجنينه
قعد ورجع راس لورا
وغمض عيونو
سهر.... سيف
سيف فتح عينه.... نعم
سهر اداتو علاج لصداع
سيف اخدوا منها... اي ده
سهر.... مسكن للصداع
سيف... وانت اي عرفك اني عندي صداع 🤕
سهر.... مانت لما بتبقي تعبان مبتعرفش تنام
(ولله ولا انا ياختي)
سيف اخد منها العلاج... شكرا
سهر جابت له ميه وشربها
سهر بتوتر... سيف
سيف... نعم مانتي هاتي العندك كلو
سهر... انت كنت مختفي فين
سيف... في الشغل
سهر... انت اجازتك ابتدتت من زمان انت كنت وين
سيف بارتباك وووويتبع
❤❤❤❤❤❤❤
ياترا سيف هيقول لسهر ولا اي
واي هيا هديه قمر من رعد
ومين داليدا دي واي حكايتها
وهل قمر ورعد هيرجعو لبعض ولا اي
واي خطة الوحش الاساسيه
❤❤❤❤❤❤
#وحش #الصعيد
❤❤❤❤❤
للكاتبه زهرة اللوتس الجزار
❤❤❤❤❤
اشوفكم بخير
❤❤❤❤
باي
❤❤❤❤لبارت 22
رواي وحش الصعيد
❤❤❤❤
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤❤
الصبح
❤❤❤
رعد اخد رودي ووداها عند قمر في البيت
في العربيه
❤❤❤
رعد... انزلي وانا هاجي اخدك بليل عشان نرجع الفندق تاني
رودي... اممم ماشي واخدتت شنطتها ونزلت
رعد فضل واقف بلعربيه لحد ماشفها بترن الجرس وبتدخل وبعدين مشي عل شغله
❤❤❤❤❤❤
عند قمر
❤❤❤❤
حاضر يلا بتخبط جايه
فتحت لقت رودي قدمها وبتضحك ليها
قمر بفرحه.... رودي وحضنتها... وحشتيني
رودي.... انا اكتر
قمر.... طيب تعالي ادخلي وبصت عل بره
رودي بخبث... بتبصي عل ايه
قمر... بحزن... هو انتي جايه لوحدك
رودي... بمكر.... امممم وحشتيني قولت اجاي ولا يعني امشي عادي
قمر... لالا مش قصدي اني بحسبه جه معاكي
رودي بمكر... قصدك مين
قمر بغيظ... وه يابت انتي خابره زين قصدي عل مين
رودي... انت قولتي اي
قمر زقتها لجوه... ادخلي ياخرت صبري
رودي... براحه متزقيش بس
قمر بصوت عالي.... ياما ياسهر تعالو شوفو مين اللي عندينا
هناء وسهر خرجوه من المطبخ
هناء... وه يابت بتزعقي ليه
ايوه رودي تعالي يابتي وحضنتها... اتوحشتك قوي
رودي... اتوحشتك يعني وحشتيني صح
قمر... صح
هناء.... انتي جايه لوحدك امال رعد فين
رودي... هو يعني ماينفعش اجاي لوحدي لو مدايقين مني اروح عادي
هناء... وه مدايقين منك كيف دانتي بنتنا
سهر سلمت عليها
هناء... اني هرجع المطبخ وانتي روحي اقعدي مع اخواتك
رودي... ماشي
❤❤❤❤❤❤
عند امين
الراجل.... يابيه سيف رجع البيت وقمر ومصطفي وفي خبر تاني
امين... قول
الراجل.... البش مهندس ايه ده رجع الصعيد تاني ومعه بت حلوه بس معرفهاش
امين.... بغل... رعد الواد ده خطر عليا وممكن يبوظلي كل خططي
محروس... هتعمل ايه
امين... بشر.... اتصل على سيف من رقم غريب
سيف... الو
امين... اتوحشتك قوي
سيف بغضب.... عاوز ايه
امين.... عاوزك تطرد رعد بره الصعيد
سيف بغضب... انت اجنيت اياك
امين.... لا مجنتش بس لو معملتش اكده اعتبر حبل المشنقه عل رقبتك سلام
وقفل
❤❤❤❤
سيف بغضب... حي*وان
رن عل فجر وعرفوا
فجر... اعمل ال قالك عليه عشان يثق فيك ونعرف نوقعو
سيف... بس اول مره حد يدخل بيت كبير الصعيد ويخرج منيه متهان
فجر... استحمل عشان بس يثق فيك
سيف.. طيب سلام
وقفل كان قرفان من نفسه ومن امين
❤❤❤❤❤
عند الوحش
فجر... امين عاوز سيف يطرد المهندس من الصعيد
الوحش... خليه يعمل ال قالو عليه وبعدين احنا استخدمنه ومستحملش لازم يتعاقب
فجر... امرك ياوحش
(الناس اللي كانو بيقولوا رعد الوحش لسا زي مانتو)
❤❤❤❤❤
عند البنات
رودي... عاملين ايه اي اخر الاخباركم
سهر... عل وضع ايدك
رودي... ولله انتو عيال ممله
قمر... وه يعني عاوزنا نعمل ايه
رودي... سهر اي اكتر حاجه بدايق سيف
سهر... اللبس الضيق
رودي.... خلاص البسي ضيق وهو هيغير عليكي ويرجعلك
قمر... دي سيف يقت*لها
رودي... لي
سهر بخوف... بلاش انا خايفه من رد فعل سيف دي يقوم الدنيا وميقعدهاش
رودي وهيا بتنفخ في ضوافرها... خلاص خليه يروح للوحده تانيه وماتبقيش ترجعي تعيطي
قمر افتكر رعد وانها بغباءها ضيعتو من ايديها
رودي.... ها وبعدين انت هتلبسي ضيق قدام مين انتي هتلبسيه هنا في البيت وبعدين هيكون هو الموجود واخوكي مفيش غيرهم ها قولتي اي
سهر.... ماشي
رودي... يلا قومي نقي حاجه من عندك ولا اقولك انا هنقي وراحت فتحت الدولاب وفضلت نقي لغيت مالقت فستان ضيق
.... دا حلو وعليه ميكب هتجننيه
سهر... فستان وميكب انتي عاوزهم يقت*لوني
رودي... يلا بس
سهر راحت لبست الفستان ومكنش ضيق اوي
رودي... واو حلو تعالي بقا احط ليكي ميكب
قمر كانت واقفه تضحك وسهر مرعوبه ورودي حطت ليها
قمر... وه يابت ياسهر طالعه جمر
سهر... ربنا يستر وكملت بحزن... ونبي يا قمر اوعي تدفنوني بليل
رودي... لي
سهر... عشان بخاف
رودي... واحنا ندفنك لي
سهر... عشان لما سيف يطير رقبتي
قمر كانت واقفه فطسانه عل نفسه من الضحك
رودي... سهر ماتنزليش غير لما هو يجي اوكي
سهر.... ماشي
رودي... وانتي ياحلوه عايزاكي
قمر... اني لي
رودي.... عاوزه فستان من عندك
قمر... ماشي تعالي وراحت معاها
قمر فتحت ليها الدولاب وقالت ليها... شوفي انتي عاوزه ايه
رودي نقت ليها فستان ابيض وفي ورد اسود كان حلو
... دا حلو قومي كدا
قمر بستغراب وقامت
رودي... ادخلي البسيه يلا
قمر... لي
رودي.. عشان المفاجأة ال قولت ليكي عليها انبارح
قمر... هي مش المفاجأة دي انك جايه
رودي... يارب صبرني
يلا يا ماما ادخلي البسيه وتعالي
بعد شويه قمر خرجت
رودي.... تعالي احط ليكي ميكب
قمر... وه اني لا انتي ناويه عل مو*تنا انهارده
رودي بضحك... اه يلا
وحطتت لاقمر برضو متنزليش غير لما ابعت ليكي رساله اوكي زي سهر
قمر بفضول... نفسي اعرف ناويه عل ايه
رودي.... بمرح... مش معرفكي برضو وسابتها ومشيت
❤❤❤❤❤
تحت
مصطفى... سهر سهر
هناء... عاوز ايه ياولدي
مصطفى... عاوزها تعملي قهوه عشان دماغي خرمانه قوي
هناء... ماشي اطلع انت غير وهبعتها ليك
مصطفى... ماشي وطلع
هناء عملت القهوة وندت لرودي
رودي... نعم
هناء... ونبي يابتي خدي دي وطلعيها لمصطفي فوق عشان مش لقيه واحده من البنات واني في المطبخ كنت خليت ام سعد بس بتضبخ معايا
رودي... ماشي وخدتها وطلعت
هناء... ولله لخليكم تحبو بعضيكم
❤❤❤❤❤
رودي قدام الباب بتاع الاوضه خبطتت بس محدش رد
فتحتت وسمعت صوت الدش عرفت انه في الحمام حطتت القهوه وكانت خرجه
مصطفى خرج واداها ضهروا
... سهر اقعدي عاوزك
رودي.... وقفت لحد ماهو لبس التشرت
ولف... سهر انتي لسا عاوزه سيف
سهر انتي مابترديش لي
رودي كانت مغمضه عيونها وبتفرك في ايديها
مصطفى... وقف وراها.... رودي
رودي.... لفت ليه... انت عرفت ازاي
مصطفى... بفرحه... انتي بتعملي ايه هنا وجيتي ازاي وفين رعد ووحطتت ايدها عل بقه
رودي.... بس انت ماصدقت... اولا رعد عندو شغل وهيجي بليل ياخدني ونروح الاوتيل و
بس ونا جيت هنا عشان البنات وحشوني بس
مصطفى.... وحشتيني اوي يارودي
رودي اتكسفت ومردتش
مصطفى.... عل فكره انتي حلوه ولما بتكسفي بتبقي احلي
رودي.... بخجل... مصطفى عل فكره انا فكرت واخدت قرار
وكملت بهمس.... موافقه
مصطفى بفرحه شاله وفضل يلف بيها
... بجد يارودي الحلفي انا مش مصدق وداني
رودي... ولله موافقه ولا عاوزني ارجع في قراري
مصطفى... لا ترجعي اي هو لعب عيال
رودي... احم طيب نزلني لوحد دخل كدا هيفهمنا غلط
مصطفى... نزلها وهيا سانده عل كتفه
وحط ايدوا عل وسط*ها..... بحبك ❤
رودي.... القهوه هتبرد
مصطفى... قهوة اي دا حنا هنشرب شربات
رودي بصتلو وضحكت ووهو ضحك
مصطفى... اول لما رعد يجي هطلبك منو وبعدين اوتيل اي دا انتو تيجو تقعدوا هنا
رودي... رعد مش هيرضا
مصطفى... ملكيش دعوه برعد انا هقنعو
بصي تعالي نروح نجيب الحااجات بتاعتكم من الاوتيل وونتغدا بره اي رايك
رودي... طيب ال في البيت
مصطفى... ملكيش دعوه انا هتصرف اوكي
رودي.... عل فكره شكلك حلو وانت الميه نزله عل عيونك كدا
مصطفى.... يلهوي عليا هو انا حلو كدا
رودي بتلقائيه.... انت زي القمر كفايه عيونك ازرق دول وبعدين سكتت
مصطفى بضحك.... ههه كملي وقفتي لي عادي عكس*يني برحتك انا كلي ليكي
وغمز ليها
رودي خرجت جري وهيا هت*موت من الكسوف
❤❤❤❤❤❤
مصطفى خرج وندا عليها وراحو الاوتيل وجابو حاجاتها هي ورعد ومصطفي غداها بره وروقها بس ياترا السعاده دي هتدوم
وجابو هديه لقمر عشان عيد ميلادها
❤❤❤❤❤
بليل في الحفله
رودي جهوت نفسها ولبست فستان مصطفى اشتري ليها واصر عليها تلبسه ونزلت هيا ومصطفي ال كان لبس بدله لون الفستان
هناء كانت بتخمس عليهم من الحسد
سيف كان لبس بدله حلوه
ورودي بعتت رساله لسهر وسهر شافتها وكانت متوتره ومرعوبه نزلت
ورعد جه عليهم ومعه هديه لقمر
رودي بعتت لقمر رساله
قمر وسهر كانو نزلين سوي
ومرعوبين
سيف كان بيتكلم في الفون ولف لقاهم كدا
سيف بغضب وجنون ....