
الفصل السابع 7
بقلم هايدى الصعيدي
ف القاعه رائد بقا يبص ع رهف وهو شيفها بترقص مع عبدلله ودمه اتحرق قرب منهم وبدل مع عبدلله
وخد رهف يرقص معاها
رائد : بزمتك مش مكسوفه وانتي لبسه القرف ده
رهف : عجبني
رائد : عجبك الي مبين جسمك ونص صدرك من برا
ده ايوة يعني انتي عايزه تبقي حلوه بالعافيه
ليه مفكره انك لما تعري جسمك هتبقي حلوه
رهف بغصه : انت بني ادم قليل ادب وبعدين انت بترقص معايه ليه
رائد : برقص معاكي بعد ما لقيت واحد عمال يعفص فيكي وعنيه مش متشاله من ع صدرك
ولا انت عجبك وع هواكي
رهف : انت قذر ابعد عني بدل ما ازوقك والناس تتفرج علينا وبعدت عنه بهدوء
ووقفت ف شرفه هاديه وعنيها كلها حزن وهم وكرهت وزنها الزايد بسبب رائد واسلوبه
الزفت معاها وكرهت قلبها الي بيحبه
وخدت قرار انها لازم تخس وتحرق
دمه ومتعبروش وهتيجي ع نفسها
وتبعد عنه ولقت چاكت بيتحط
ع كتفها بهدوء وشمت رحته
الي تعرفها من وسط الف
راجل ..

رائد نكش شعرها : خلاص بقا حقك عليا بس فعلا اتحرق دمي وعبدلله ده انا مش ببلعو البسي الچاكت ده وخبي حجاتك دي بقاا
رهف غمضت عنيها بيأس وعرفت انه مش هيتغير
وهيفضل دبش طول حياته وسبته ودخلت القاعه
وهيا بتهز دماغها ومتمسكه ف الچاكت
رائد زفر بإحباط ودخل وراه ..البت خدت الجاكته حتي مشكرتنيش تقولش ملك
ابوها وانا مش عارف ..
منه شافت مالك خرج وراه غرام قامت وراهم بعد ما خدت فون امها قلتلها هعمل مكالمه ..
ومشيت وراه وهيا متاكده اني فيه حاجه بنهم
لحد ما مالك مسك ايد غرام وهيا بتصورهم
منه بسخريه : ي عيني ي عيني ع الاستاذ المحترم وربة الصون والعفاف الطالبه بتاعته
واول ما مالك باس غرام فصلت الفيديو وبعتته عندها ع صفحت الفيس بوك بتاعتها
ورنت عليها بغل وهيا شيفاه ازاي بيبوسها بكل عشق وغرام وهي بيبعد عنها كانها چيفه مردش
بعتتلو مسدچ ..تعاله قابلني وراه القاعه بدل ماانت بتتمحن مع روما حبيبة القلب ..منه
ومشيت وهيا عارف انه هيحصلها ثواني وكان واقف قدامها
مالك ببرود : عايزه ايه
منه : تقدر تقولي ايه الي انا شوفته ده ي استاذ لا والوسخه..
مالك كتم بقها بغضب: هوووش اله دي سمعه غراااام خط احمر
منه : اهااا قولتلي بقا هي دي غرام الي بتنام تحلم بيها ..اخص صدق مكدبتش لما قولت عليك طفل ..
مالك لطشها بالقلم : انت كمان ليكي عين تتكلمي روحي ادفني نفسك بس جتك البلا وجاي يمشي
فتحت الفيديو وفرجته لمالك الي عنيه بقت حمره زي الدم وخد الفون رماه ف الارض كسره ميت حته
منه : هههههههههههههههههه كان غيرك اشطر انا ي قلبي بعت الفيديو ع صفحتي ف فيسبوك
عشان عارفه انك هتعمل كده ..
مالك مسك شعرها بعنف : انت عايزه ايه
منه : البنت جايه علينا ..مالك فتح عنيه بزعر ..لو فكرت متجرنيش ف الي هعملو الفيديو هيكون عند
اهلها وع كل السوشيال مديا وهفضحكم وقربت
من مالك وبسته بوسه لزجه زيها
وبعدت عنه : وبعدين معاك ف البنات الي مش بتشيل عينك من عليها ..
مالك ونزلت دمعه من عينه : اهو قولتي عيله اعتبريني بعطف عليها وف باله يلا كره بكره
خليها تشوف حياته بعيد عني ..كمل بغصه
متعلقه بيا زي الهبله صعبت عليا
منه ضحكت بمرقعه : انا عارفه انك مش بتحبي غير ي لوكي امووووه وباست رقبته
غرام طلعت تجري وشهقتها بتجرح صدرها
منه بعدت عنه : وااو ده انت طلعت ممثل برفو ابهرتني مالك زقها وبصق عليها ومسح بقه
وبرضو مقدرش يستحمل القرف الي حسه
وراح ع جمب وفضل يستفرغ ..
مالك مسك شعر منه وجرها وراه لحد العربيه وزقها بعنف جواه العربيه وطلع ع الڤيلا
دخل بيها الاوضه وزقها وقعها ف الارض : حسابنا مش خلصاان هتفضلي هنا زي الكلبه
لحد ما اخلص منك خالص
منه : مش هتعرف حتي لو فكرت تطلقني انا هفضحكم وقول انك طلقتني بعد ما شوفتك
معاها ..
مالك : هنشووف وخرج وقفل عليها بالمفتاح وهو حاسس ان الدنيا سودت ف وشه وحس انه بيتخنق والوسيعه ضاقت عليه طلع ع القاعه عشان يلم ليلة
اخته ويشوف هيعمل ايه مع منه
غرام جريت ع الحمامات ودخل حمام وقفلت ع نفسها الباب وقعدت ع تواليت وهيا صوت عيطها
مسمع لبرا اتصلت ع رهف ومردتش عليها
وفضلت تعيط ع اخرها حد ما حست
قلبها مات من كتر العياط بعد ما كانت
فوق السحاب فجأة بقت تحت الارض
ده كانت لسه بين ايديه بيعترف لها
بحبه وبعديها يطلع بيضكك عليها
وقفت وهيا حسه اني حيلها اتهد من كتر العياط وطلعت قدام المغاسل وغسلت وشها مره واتنين
ومسحت علي شفيفها بقرف ورقبتها خدت منديل
ومسحت وشها وطلعت القاعه وهيا حسه
بدوخه فظيعه والم ف قلبها ..
مالك وصل القاعه وطلع وشاف غرام طالعه السلم وبتجر رجليها جر اتقهر عليها ولعن نفسه
ولعن منه ولعن الساعه السوده
الي خرج فيها وراها ..
غرام دخلت القاعه ورهف جريت عليها بقلق : كنتي فين
غرام بحزن : انا ..انا ونفجرت ف العياط ووقعت مغمي عليها بين ايدين رهف ومالك الي دخل وشفها
وقعه ف الارض وقلبه اتحطم عليها ..
قرب منها بقلق وهو مش قادر يجي جمبها بعد الي حصلها بسببه جيه رائف ورائد يجرو عليها
وعزام وماليكه وكل اهلها ورهف بتبكي
ع رفيقة حياتها ومالك واقف متخشب
مكانه وعنيه كلها دموع وقهره
وطلعو بيها ع المستشفي ومالك فضل واقف مكانه
قرب منه مدير القاعه : تحبي ننهي اليله بعد ما العروسه والعريس مشيو
مالك اومأ بدماغه وهو قاعد مجروح وقلبه وجعه عليها ..
وصلو بيها المستشفي وعزام مش عارف يهدي ماليكه ولا رهف المنهاره ع صحبتها
ولمياء الي حضنها شعيب وهيا بتعيط ع اخرها وهو عنيه مليانه دموع ع فرحت بيته وبنته الوحيده
ورائف ورائد الي ريحين جين ف الممر
وهما هيتجننو ع اختهم الصغيره
طلع الدكتور بعد نص ساعه كلهم جريو عليه
شعيب : طمني ي دكتور بنتي مالها
الدكتور : والله ي استاذ بنتك عندها انهيار عصبي
حاد ورتفاع ف ضغط الدم ادينها مهدء وعملنا الي علينا والباقي ع ربنا
شعيب : ازاي ي يعني انهيار وايه سببه ده لسه طفله الي حصل خلاها بالشكل ده
الدكتور : والله مش عارف لكن المريضه لما تفوق تبقا تعرفكم ...بعد اذنك
قعد شعيب بهم ولميا هتتجنن ع بنتها
عزام دور ع مالك مشفهوش وحس ان هو الي وراه الموضوع
عزام : رهف تعالي عايزك ثواني
رهف : خرجت معاه ومعاهم ماليكه الي عزام ماسك ايدها ..
عزام خد نفس : انا عايز اعرف ودلوقتي حالا ف حاجه بين مالك وغرام ولا لا
رهف اتوترت : م.معرفش
عزام : رهف انجزززي انا عارف انها مش بتخبي عنك حاجه واجبلك من الاخر عارف كمان
اني مالك بيحبها
رهف بصت ف الارض وأومأت : غرام كمان بتحبه
ماليكه بقلق: بس ده ايه دخلو بالي حصلها مالك بيحبها ولا يمكن يأذيها
عزام خرج الفون : هنعرف دلوقتي وتصل ع مالك
ومالك رد ع طول
مالك بحزن : غرام عامله ايه
عزام : سيبك بس من غرام انت فين دلوقتي
مالك : انا ف الجنينه الي ف صاله
عزام قفل السكه :اطلعي انتي ي رهف وبقي طمنيني تعالي انتي معايه وخد ماليكه
وطلع بيها ع القاعه
نزل يجري بيدور ع مالك وماليكه وراه وهيا مسكه فستانها ومش مطمنه للي ممكن يحصل ..
دخل لقاه مالك قاعد وساند ايده ع رجله وكفوفه ع دماغه قرب منه
عزام : عملتلها ايه الي حصل خله عندها إنهيار عصبي حاد ورتفاع ف ضغط الدم
مالك حط ايديه ع وشه بقهر وقام وقف وهو حاطت ايديه ف وسطه ورفع وشه لفووق
وفضل رايح جاي : اااااااااااااااااخ ي ررررررررب
اااااااااااااااااخ وفضل يزمجر بوجع
عزام مسكه ولفه ليه وماليكه وقفه مصدومه : عملتلها ايه بقولك رد عليااا
مالك بصوت مجروح : سمعت كلام مكنش ينفع تسمعه بس غصب عني غصب وربي كنت خايف
عليها ..
عزام قلق اكتر : بالله عليك ريحني ايه الي حصل
مالك وكأن خلاص مفيش حاجه ف الدنيا تفرق معاه بعد خسرتها : كنت معاها ف الجنينه
وعترفتلي بحبها وانا كمان وكنت طاير
بيهاا فووووق فوووق اووي وهو بيتحرك
زي المجانين وضحك بوجع كنت حضنها
وانا ناسي الدنياا خدتها جواه صدري
وضرب ع قلبه بعنف بقبضت ايده
ووقع ع ركبه ف الارض حط ايده ع صدره ونزلت دموعه كنت ناااسي نفسي وانا هاايم بيها ف الملكووت عزام قرب وضربه بالبوكس
بغضب .. هي دي الامانه ي كلببب
وضربه تاني ومالك مبتسم بستفزاز
كانه عايزه يضربه اكترر واكتر يمكن
الوجع الي بره يخفف من وجع روحه
وقلبه عزام فضل يضرب فيه ومالك
مش بيدافع عن نفسه ماليكه
جت تمسك عزام زقها وقعت ف الارض
مالك جري عليها وحضنها وهو بيبص لعزام بغضب

عزام بسخريه : هههههههههههه اختك وقعتها ف الارض غصب عني وانت وقفتلي كده اوماال
انا اعمل ايه وبنت عمي نايمه ف المستشفي
وعندها انهيار عصبي ..حصل ايه لبنت عمي
مالك قعد ماليكه ع الكرسي : منه خرجت ورايه وشفتني وانا معاها وصورتنا هيا معاهش فون
لكن صورتنا بفون امها وبعتت الفيديو ع الفيسبوك
بتاعها وهددتني انها هتفضحها لو مجرتهاش ف كلامها غرام قربت وبعد ما اعترفتلها بحبي
سمعتني وانا بقول دي عيله وانا بعطف
عليها عشان متعلقه بيه انا عملت كده
خفت عليها من الفضيحه خوفت
والله غصب عني
عزام بصله بقرف : انا غلطان اني امانتك عليها وحطيت ثقتي فيك وانت اضعف من انك تحميها
من كلبة الشوارع بتاعتك انا السبب منك لله
دي الامانه انا لو مسكت ايد اختك من غير
ما يكون بنا ارتباط رسمي كنت قطعتني
وانت عملتتت ايه هااا عملت ايه وضربه
بالدمااغ مالك منخيره نزفت مسح
الدم بضهر ايده : حقك ي صحبي حقك بس اعذر ضعفي انا حاولت ابعد عنها وربي حاولت وقولت وجع اشتياقها ولا اني اقرب منها وهيا لسه صغيره
ف اول حياتها لكن كانت بطردني ف كل مكان حتي احلامي غصب عني لما قربت مني ومسكت ايدي وعترفتلي بحبها ضعفت وعشت معاها الحب
الي عمري ما عشته وربي هيا نقطة ضعفي الي وانا معاها بنسه الصح والغلط بنسه كل
حاجه انا داير بحاجه من رحتها زي المراهقين بنت عمك دمرت رجولتي وشخصيتي وخلتني مدمن لطفها وريحتها انا بنيييي ادم خطاء وهيا خطيئتي الوحيده عمرك شفت واحد حب ذنبه انا بقا
حبيته ودموع نزلت بيأس مسحهم بضعف
ماليكه قربت وحضنته وهيا بتعيط
بسبب وجع اخوها الي اول مره
تشوفه بالضعف ده ..
عزام قاعد وهو حاطت ايده ع دماغه : وبعدين هنعمل ايه مع مراتك ..
مالك بغل : هقتلها وربي هقتلها ورتاح من شرهاا
عزام بتفكير : ولا تقتلها ولا تقتلك انا اعرف هكر
شطانه كاافر يفتح لنا صفحتها نمسح الفيديو
الي عليها وانت بالطريقه تسكت مراتك
ولا مش هتعرف ...
مالك اومأ بشر : هعرف وحيات غرام ما هسيب
حقها
عزام وقف : يلا ي ماليكه عشان اروحك وانت يلا عشان نروح للواد ده وجهز نفسك المنطقه
هناك لمبشه امسح دموعك دي بدل ما
يفكروك عيل نايتي
ماليكه مردتش ع عزام وهيا بصه ف الارض عزام قرب منها وباس دماغها : حقك عليا غصبي
عني والله مكنتش اقصد اعذريني اديكي
سمعتي كل حاجه بنفسك ..
ماليكه اومأت بهدوء وقامت معاه ومسكت ايده عزام ابتسم لها وهي ضمت ايده اكتر ليها
ومالك خرج وراهم وهو بيولع سجاره وهو بيزاول شياطينه ف الي هيعملو ف منه ..
ومشي وراه عزام الي طلع ع المستشفي نزل مع ماليكه وقرب من عربية مالك
عزام : مش هتنزل نطمن عليها الاول
مالك هز راسه بحزن : مش قاادر
عزام اومأ وخد ماليكه وطلع بيها ومالك سند راسه ع الدركسيون
عزام : ايه ي رائف عامله ايه دلوقتي
رائف : لسه مفقتش احنا كنا لسه هنمشي الدكتور
قال مش هتفوق غير بكره وممنوع الزياره دلوقتي
هنروح الجماعه وهنيجي انا ورائد نستناه ف
الكافتيرا الي تحت لحد ما تفووق ...
عزام : خلاص ماشي وانا عندي مشوار هخلصو وجيلكم ..عبدلله روح انت ماليكه وحماتي
وانا هبقا اكلمك ي ماليكه تماام
وشاور لرائد بعنيه رائد فهم وطلع وراه : في موضوع لبش جاي معايه ولا
رائد : احاا ده انا راااشق بس سريع سريع عشان ارجع لغرام
عزام : تمام بس متسالش كتير اشطاا
رائد : ياعم خلصاانه يلا
وطلعو هما الاتنين وقربو من عربية مالك
رائد : اوووووعه وحش الاسفلت جاي معانه ده شكلو حوار كبير وركب هو وعزام
مالك : انت جايب الرطاط ده ليه
عزام : متقلقش هو رطاط بس بلطجي يجي منه
يعني هههههههههههههههههه
رائد : ياعم مش كفايه جاي معاكم وانا معرفش ايه اليله اما اشكال وسخه بصحيح
مالك : اهو هيعيش الدور ويعملنا فيها الي سد مالطه بطي*و
رائد وعزام ضحكو ومالك ابتسم من غير نفس
عزام بدأ يوصف المكان لمالك
رائد : ايه يسطا المكان الي كلو تسول وبلطجيه ده
عزام : اايه جبت وراه مانا قولتلك لبش
رائد : طب والله عيب انا بس مش فاهم ليه
عزام : ريحين لهكرر هناك بس اقطم بقا
وصلو المنطقه واول ما دخلو اتنين شورو للعربيه
تقف
واحد قرب من شباك مالك : ايه ي صحبيي عا فين كده ي برنسسس
عزام : ريحيين ل تايسوون ي شبح
# : طب قبو بالمعلووم اعتبرو تصريح دخول هعهعهعههههه
رائد : لا ده عندها ي بنهاا
# شخر لرائد : ابنها طب انزلي من المخروبه دي بقا منك ليه وخبط ع العربيه جاامد
مالك فتح الباب بعنف ونزل لهم واحد قرب من مالك والتاني صفرر والصفيره بقت تتنقل من واحد
للتاني لحد ما لقو نص بلطجية المنطقة قدامهم
مالك خلع الجاكت وشمر الكم : اووعه ياض منك ليه يغرك الشعر الاصفر والعيون الخضره وقلت
نعلم عليه ونطلع بمصلحه ده شكلو فرفور
وبصوووت خشن وعالي لاااااا يروح امك
انت وهو ده انااا الاسفلت قطع طي**
ي بن العر* منك ليه ..
وسحب الحزام بتاعه ولفه ع ايده ورائد وعزام عملو زيه وكل الي يقرب ياخد بتوكة الحزام
ف دماغه يرجع لوراه والتلاته بقو وقفين
ف ضهر بعض واحد قرب بمطوة من
مالك ضربه بتوكة الحزم ف ايده
ونزل عليه بالدماغ وقعه الارض
ومسك هو المطووة وبقا يتنطط
بينهم يدي ده بالرجل وده ياخد ضربه
بالمطوة والي ياخد بتوكة الحزام
وهو بيفش غله فيهم وجتلو
ع البارد ..خلصو عليهم كلهم ودخلو المنطقه بعد ما خلصو ع اشباحها
رائد بضحكه : مش بقولك سفااح ميغركش دور الاستاذ الي عايشه ده قطعهم كلهم انا مضربتش
غير خمسه ده علم يجي ع اربعين نفر لوحديه
مالك : اهدي ي رائد متعورتش منهم عينك هتدبحني ي غالي.. لا بس المذنبه دي
جامده يلا حلال عليا وقفل المطوة
وحطها ف جيبه
رائد بصل لعزام : ده مدرس
عزام ضحك ومالك معاه بعد ما حس انه خرج الكابت الي جواه
عزام : انا مستغرب الواد الي عورك ده عملها ازاي
اصلا
مالك : جيه من ضهري وبعدين انا كنت قلقان ع البنات اما انتو عاادي ..
رائد : لا والله يسطاا عااش
وصلو عند الهكر ونزل عزام ومالك
عزام : رائد خليك انت هنا ولو اي حاجه حصلت
انده عليه
مالك : اقعد ف العربيه وقفل ع نفسك احسن هههههههههههههه
طلعو مع بعض وعزام خبط ع الباب
من وراه الباب : ميين
عزام : تايسون موجود
&: مين عايزه
عزام : عزام طه المحامي
تايسون فتح الباب وهو بيضحك : سياده المستشار مره واحده
عزام : حبيبي ي تايسون
تايسون : اتفضل ي متر اتفضل ي استاذ
ودخلو شقه عباره عن سلوك واجهزة كومبيوتر حديثه وقديمه ومعدات تكنولوجيه غريبه
عزام : بص ي تايسون انا جيلك ف حوار وعارف
انك هتخلصو
تايسون : عنيا ليك ي كبير
عزام : في واحده صورة مالك فيديو من فون وبعتته ع صفحتها ف الفيسيوك احنا بقا
عايزين نمسح الفيديو ده عشان ممكن
يعمل مشكله كبيره
تايسون : بسيطه ي متر اسم الصفحه ايه
مالك : منه منون وحطه صورت مرلين مونرو
تايسون : ثواني ي هندزه وهيكون قدامك
وفضل يحمل ف حجات ورموز مشفره بعد ما وصل
لصفحتها ودخل عليها واتفتح المسنچر كانه ماسك
الفون بتاعها وف رسايل كتير
مالك : معلشي ي جماعه خمسه بعد اذنكم
عزام خد تايسون وخرجو ومالك دخل ع محدثتها هيا وامها وحذف الفيديو بعد ما بعته لنفسه
ودخل ع المحدثات بتعتها القذرة وبدأ يصور بالفون بتاعه فيديو وهو بيخرج من دردشه لدردشه ويفتح
التسجيلات بتعتها وهيا بتقول كلام قذر زيها ويفتح الصور السكس الي ف المحدثاات صور بلاوووي
بدقه اتش دي عشان يفقع بيهم عينه
بعد كده طلع وبقا يمسح كل المحدثات وخرج عمل حذف حساب ومسحه خالص
خرج عزام براه وتايسون كان عمل شااي
مالك : اديني رقم حسابك ولا رقم الفودافون كاش بتاعك
تايسون : مالوش داعي ي كبير خير عزام باشا سابق
مالك : حبيبي تسلم بس انا مصمم
تايسون : تمام خد رقم فودافون ....010
مالك : تمام ي باشا شوف المبلغ وصل ولا لا
تايسون فتح الرساله وشاف تحويل ب10تلاف جنيه : لا ي هندزه ده كتير والله
مالك : ولا كتير ولا حاجه انت بس متحولش تلعب بديلك
عزام : تايسون انا ضمنه برقبتي
مالك : خلصانه يلا بيناا
ونزلو مع بعض وشافو رائد واقف قدام العربيه
ركبو وهما ماشين لقو جيش جاي عليهم
مالك : لا ك* امكم انا فضلكم وداس بنزين وطلع
ع الطريق السريع وبص ع عزام ..هو انت تعرفه
من فيين صح
عزام : بعض القواضي مش بتتحل غير بطرقه شمال...
وصلو عند المستشفي نزل رائد وعزام
مالك بص لعزام : هروح اخلص انا وجيلك
عزام : خلصانه هستناك متتهورش
مالك اومأ وطلع بالعربيه زي الصاروخ وصل الڤيلا ونزل
مالك : امي اطلعي نامي جمب نور واي حاجه تسمعيها متشغليش بالك تصبحي ع خير
فتح الاوضه ودخل لقاها نايمه مسكها من شعرها وجرها ع الارض : جيه وقت الحساب ي حلوه
ونزل ع وشها بالقلم .. اوعي تفكري عشان عدتلك
مره واتنين وقولت بنت عمي وام ابني يبقا انا
كده هبقا لعبه ف ايدك وراجل خو* لا فوووقي
ده انا ادفنك مكااانك وانك تلعبي معايه لعبه
دنيئه زي دي بعد ما سترت عليكي مره واتنين
لا وكمان تهدديني بالفضيحه وعايزه تستغلي
الموضوع ف قذرتك وانا هسيبك تبقي عبيطه
ومسك شعرها ونزل فيها اقلام وبوكسات موتها
خالص ..
منه : بتعمل فيا ده كلو عشان الفجره بتاعتك
مالك طلع المطوة من جيبه وفتحها بطريقه
تخض وقرب حدها من شفت منه : اايه قولي تاني
كده مسمعتش
منه بتبعد وشها عن المطوة : ابعد عني ي حيووووووان
مالك جرح شفتها السفليه : تؤ تؤ تؤ لسانك ي قطه
منه حطت ايدها ع شفتها الي بتنزف وهي بتصوت : انا هوديك ف ستين دااهيه هتشووف
مالك فتح الفون بتاعه : تعالي نشوف مين هيودي مين وشغل الفيديو اايه رايك ي حلوه وشد ع شعرها اكتر هتجيبي سيرة غراام كل ده
هيكون عند اخوتك لا ومش بس كده
تقرير الدكتورة ي حلوه الي عملته انك مكنتيش بنت بنوت لسه قاعد عندي وربي هفضحك فضيحة الحمه ف السوق ف العيله كلها وابني انا مش هسمح لشر*** زيك تربيه انا كنت معاكي حلو
للاخر انتي الي شغلتي المعفنه علياا
واخر حاجه بقا مكفأت نهاية الصبر عليكي نومها ع بطنها ورفع قمصها وخد سن المطوه وعمل حرف
اكس ع مؤخرتها دي ودي وهو كاتم وشها ف السرير
ووقف : يلا عشان لو حبيتي تتمنيكي بعد كده تفتكري الي علم عليكي ...انت طاالق بتلاته
قومي يلا هرميكي بيت ابوكي خليني
انضف بقاا ..
منه وقفت بالعافيه من وجع جسمها ووجع جروحها ولبست هدومها ولعنة الساعه الي فكرت فيها تلعب معااه ..
نزلت مع مالك الي طلع ع بيت عمه : ابقي قليلهم طلقني عشان مش بعرف اطبخ بقا ي حلوه
ولاخر مره جيبي سيرة غرام وانا هشردك
ورجع ع البيت ودخل اوضة امه : امي انا طلقت منه معلشي خلي بالك من نور اليومين دول
لحد ما افوق له
سلوي : ليه كده ي مالك حصل ايه يبني لا حول ولا قوة الا بالله
مالك : الي حصل بقا قرب باس دماغ نور وهمس حقك عليا سمحني ..وخرج
دخل اوضته وفتح شنطه كبيره وبقا يرمي فيها كل هدوم منه وحاجتها كل حاجه تخصها وكانه كان
مستني اللحظه دي من زماان طلع غير ودخل خد
شور برغم الغم الي انزاح من ع قلبه لكن فرحته
مش كمله وهو عارف غرام ف المستشفي بسببه ..
خرج لبس ورش برفانه ونزل وهو بيولع سجارا
وصل عند المستشفي كان الصبح بدأ يشقشق وسائل ف الاستقبال
مالك : غرام شعيب ف غرفه كام
$: غرفه 202 الدور التالت
مالك اومأ وطلع اوضتها وكان متردد يدخل ولا لا
دخل لقاه ممرضه قاعده ع الكرسي واول ما شفته وقفت : ممنوع الزيارة دلوقتي ي استاذ
مالك : معلشي ي نرس خمس دقايق بس وخرج 200 جنيه من جيبه اومأت ليه ..خمس دقايق بس
مالك قرب منها وهو بيمسح ع شعرها ووشها التعبان وباس دماغه ودفن وشه ف
رقبتها : سمحيني ي غرامي حقك
عليا انتي اطهر من ان ده كلو يحصلك
انا اسف ي بسكوته انا هبعد وانا عارف
انك مش طيقاني بس صدقيني ده
احسن ليكي ارجوكي حولي تسمحيني والله
ولا كلمه سمعتيها كنت حقيقه انا كنت مضطر
ورفع وشه ومسح عنيه وباس شفايفها بوسه رقيقه
وهمس : عشقتك ي غرااامي وفك الحملات من ايده ولفهم ع ايدها ..الوداع ي بسكوتي
غرام فتحت عيونها وشهقت بقهر وهيا عارفه انه كان موجود ومش حلم ورفعة ايدها شافت الحملات..وبقت تهز دماغها زي المجنونه
زعلانه منه ومش طيقاه لكن هتعرف
تكرهو وتنساه ..دخلت الممرضه
عليها بعد ما مشي مالك لقتها منهاره
ف العياط وبتهز دماغها من غير صوت
الممرضه جريت عليها : انت كويسه وطلبة الدكتور المتابع حالتها ورنت ع رائف الي اكرمها وقلها اول ما تفوق ترن عليه وساب رقمه ..ايوة ي استاذ
رائف انسه غرام فاقت لكن منهاره
رائف طلع هو وعزام ورائد ومالك الي بيبص من اخر الطرقه من وراه عمود وعرف ان غرام
فاقت ومنع نفسه انه يروح لها لكن مقدرش
قرب من الاوضة و شاف الدكتور بيديها
حقنه وعرف انها مهدء غرام بدأت عنيها
تقفل وقبل ما تنام شافت مالك ابتسمت
له وراحت ف النوم ..
الدكتور : انا اسف ي استاذ رائف بس اخت حضرتك من الانهيار الي جالها والسبب اكيد نفسي حصلها فقدان ف النطق وممكن تفضل فترة متتكلمش
ع حسب حالتها النفسيه
رائف مسح وشه وعنيه دمعت
رائد مسك الدكتور : يعني ايه يعني اختي بقت خرصه
الدكتور : ي استاذ فقد ف النطق مش خرص دايم لكن مؤقت ع حسب حالتها النفسيه
مالك سمع كده وعزام بصله بعتاب وسكت مالك دمعه حزينه نزلت ع خده مسحها وخرج
راح مكان فيه حلابة مصارع غير شرعيه حلابات
فيها الضرب لحد الموت ..
دخل وناس كتير هناك تعرفه وسلمت عليه دخل خلع هدومه وفضل بالبنطلون
مالك : الرهان بين مين ومين
المدير : بين الدبابه و عيل جديد
الدبابه مسك الواد الي قدامه دغدغه ودخلو اتنين سحبوه من تحت ايده بالعافيه طالع بيخلص
مالك نزل قدامه وقرب من الدبابه ونزل فيه ضرب ومالك مسلم ليه وهو عايز يرتاح من وجع قلبه
بقا مالك يديه ضربه والدبابه يردها عشره


ومالك مسلم ليه ومفيش قدام عنيه غير صورة غرام وهيا وقعه ف الارض وصورتها وهيا
منهاره ف العيط وفقده النطق الدبابه
رفعو سماكدون وضربه بالرجل ف وشه
مالك غيب وكان ع وشك الاغماء غرام جتلو وهي بتجري وضحكتها تفرح القلب وبتشد ايده
وتقوله ..قوم يلا ي بابي انا محتجالك
صورتها قبل ما تنام وهي بتبتسم ليه
وقف ع رجليه لكن كان الدبابه خد كرسي حديد قفله ونزل بيه ع دماغ مالك
المدير اول ما شاف مالك دخل الحلبه رن ع رائف الي حظره ان لو مالك جيه المكان ده تاني يكلمه
رائف كان قاعد هو ورائد وعزام والفون بتاعه رن
رائد : مين بيرن عليك دلوقتي
رائف وقف : ده بيتر بتاع حلبات المصارعه لحد الموت ..ي نهار اسود ..ايوة ي بيتر ااايه
مالك عندك ..خلاص خلاص اقفل
عزام بقلق : ف ايه ي عم
رائف : دخل مصارعه مع الدبابه وبيتر بيقولي مش بيدافع عن نفسه ولو ملحقناش مالك هينتهي
عشان مش عايز يخرج
طلع عزام مع رائف وسابو رائد ف المستشفي
وعزام بيسوق بسرعه عاليه وهو عايز يلحق مالك
وكل شوية يضرب الدركسيون ويقول غبي غبي ..
وصل رائف وعزام ودخلو الحلبه كان مالك بيضرب بالكرسي ع دماغه ..
دخلو يجرو وزقو الدبابه وسحبو مالك الي بص ع عزام : خ.خليها تس.سمحني وغمي عليه
وهو سايح ف دمه عزام بقا يهز فيه
..ماااالك قوووم ماااالك شيل معايه
ي رائف يلا..
شالو هو ورائف وطلعو بيه ع المستشفي والدكاتره جريو عليه وخدو ع اوضة العمليات ع طول
عدو ساعتين ومالك خرج وايديه ورجلو متجبسه
وراسه ملفوفه بالشاش ووشه كلو جروح
غير جسمه الي كلو كدمات ودخلو
بيه ع العنايه المركزه
رائف بيأس : خير ي دكتور
الدكتور : والله ي جماعه حالتو مطمنش احنا لحقناه بالعافيه لكن اتمنه ميدخلش غيبوبه بسبب الضربه لان عملتلو نزيف داخلي وربنا يستر كله هيبان بعد ال24 ساعه الجاين ..
رائف وعزام قعدو بحزن ع صديقهم وع اختهم
بعد الضهر غرام فاقت وعزام دخل لوحده
عزام بهدوء مسك ايدها وبتسم : مالك لو شفني هيقطع ايدي
غرام بصتله بستغراب عزام : بصي ي غرام كل الي حصل امبارح ده مكنش حقيقه غرام عنيها اتملت دموع ..اهدي عشان صحتك قولتلك مالك قال كده
غصب كان تحت تأثير التهديد بان مراته تفضحكم بعد ما صورتكم مع بعض
غرام حطت ايدها ع بقها بصدمه عزام مسح ع شعرها : اهدي كل حاجه اتحلت دلوقتي عايزك
تبقي قويه وتثبتي لي انك بتحبيه بعد
الي عملو عشان دخل ف عركه كبيره ودفع
عشر تلاف لبتاع هكر عشان يمسح الفيديو
ضرب مراته وطلقها ده كلو عشانك
غرام مبقتش عارف تضحك ولا تعيط من الي سمعتو عزام كمل ..غرام عايزك تمسكي
اعصابك ومش وقت انهيارات ماشي
مالك محتاجلك ..لما عرف انك
فقدتي النطق نزل حلبة مصرعه ومدفعش
عن نفسه ودلوقتي هو ف العنايه المركزه
غرام عنيها اتفتحت بزعر ..اهددددي قولتلك اهدي عشان صحتك مالك قوي وهيقوم منها انا عايزك
تقومي كده عشان لما يفوق يلاقيكي جمبه
سمعه غرام اومأت وهيا بتمسح عيونها
غرام شورت بايدها انها عايزه قلم عزام فتح لها الفون ع الرسايل
غرام كتبت ..عايزه اشوفه ونبي ..عزام اومأ ليها
ودخل رائف ومعاه اهل غرام امها قربت حضنتها
لمياء بدموع : انت كويسه ي قلب ماما
غرام ابتسمت وباست خدها وأومات بايوة
شعيب قرب منها وباس دماغها : بس ي لميا بلاش عياط عشان صحت البنت وبعدين اهي فاقت وبقت
زي الفل الحمدلله ويومين تلاته وترجع تصدعنه
غرام ضحكت وحضنت ابوها ورهف وقفه اخر الاوضه وزعلانه ع غرام
غرام بصت لها ببتسامه وفتحت ايدها ورهف جريت عليها وحضنتها وهي بتعيط وغرام
بتمسح ع شعرها وعنيها كلها دموع
ورجاء وهيا بتبص لعزام لي فهمها
واومأ ليها ...